Millä korvata margariinin, joka on nyt määritelty epäterveelliseksi?
Ravitsemus- ja terveysammattilaiset eivät suosittele margariinin käyttöä koska se on ultraprosessoitua rasvaa, joten millä korvata margariini kun se ei olekaan enää terveellistä?
Kommentit (236)
En usko sokeasti suosituksia enkä suositusten vastustajia. Käytän leivälle pääasiassa Oivariini oliiviöljy ja hieno merisuola levitettä koska pidän sen mausta, välillä jotain halppista koska olen köyhä. Joskus meni vuosia niin, että en laittanut leivälle mitään levitettä ja kolesteroliarvot olivat korkeahkot niinkuin varmaan vieläkin, se on meillä sukuvika. En jaksa stressata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä syön 1-2 leipää päivässä ohuesti margariinilla voideltuna, niin ei voi olla kovin epäterveellistä.
Miksi leivälle pitäisi laittaa margariinia? Siinä on samoja aineita kuin autoihin käytetyssä bensoissa.
Mitä nämä aineet ovat?
Ei nää vastaa ikinä kysymyksiin, laittavat korkeintaan alapeukun ja siihen jää "argumentointi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, no millä selitätte sen, että kolesteriarvoni laskivat, kun vaihdoin oivariinin sydänystävälliseen levitteeseen? Jos voi kerran ei nosta sitä.
Kasvistanolit lisäävät kuolleisuutta.
Kokonaiskolesterolin ja kuolleisuuden välinen käyrä on U:n muotoinen ja pienin kuolleisuus on, kun kokonaiskole on välillä 5-7.
HDL/LDL-arvot joita nykyään mittaillaan eivät kerro paljoa kardiovaskulaarisesta riskistä, ellei myös mittailla sitä LDL: partikkelikokoa: Tyydyttyneen rasvan syöminen lisää vaaratonta suuripartikkelista LDL:ää ja HDL:n saa parhaiten laskemaan syömällä paljon hiilihydraatteja.
Jos haluaa tietää OIKEAN sydän- ja verisuonitautiriskinsä, tulee mittauttaa apolipoproteiinit, ApoA1 ja ApoB, sekä niiden välinen suhde. Testi on yhtä halpa kuin nykyisen turhat mittailut.
Mutta sit
Ai kauhea, miten te nyt sit tämän tutkimuksen uskotte kun mitään muuta ette! Ettei vaan olisi lihantuottajien huijausta!
"HDL:n saa parhaiten laskemaan syömällä paljon hiilihydraatteja."
Syön paljon hiilareita ja HDL on loistava.
Lisääntyneiden muistisairauksien syynä voi olla myös lisääntynyt yksinäisyys. Ei kaikessa ole aina kyse vain ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyneiden muistisairauksien syynä voi olla myös lisääntynyt yksinäisyys. Ei kaikessa ole aina kyse vain ruokavaliosta.
No, hehheh
Vierailija kirjoitti:
Jos mä syön 1-2 leipää päivässä ohuesti margariinilla voideltuna, niin ei voi olla kovin epäterveellistä.
Aha, ja mitä mätät sen margariinin jälkeen leivälle? Juustoa, kinkkua?
Vierailija kirjoitti:
TOP 10 - Parhaat vaihtoedhot margariinille 2024:
10) raejuusto
09) tuorejuusto
08) avokado
07) kananmuna
06) maksapasteija
05) Marmite/Vegemite
04) sinappi
03) omppusose
02) majoneesi
01) Kallen mätitahna
Minä laitan itse valmistamaani yrttirahkaa leivälle - maustamaton rahka ja itse maustan yrteillä, pippuria ym. joukkoon, valkosipulia. Ei tartte juustoa, ei kinkkua. Teollisesti valmistettuja tahnoja en kyllä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hehheh
Mitä? Ihminen tarvitsee sosiaalista vuorovaikutusta."Ilman sosiaalista vuorovaikutusta kognitio eli muun muassa muisti voi alkaa heikentyä tavallista aikaisemmin ja nopeammin. Yksinäisyys saattaakin altistaa muistisairauksille." Kertoo Muistiliitto.
Vierailija kirjoitti:
"Ottakaa selvää suuresta kolesterolihuijauksesta ja miettikää kannattaako MITÄÄN ravinto- tai lääketeollisia "tutkimuksia" uskoa"
Ketä sitten pitää uskoa? Omaa mutua? Tubettajia tai muita vaikuttajia?
Kaikki näistä "ei tutkimuksia kannata uskoa" -ihmisistä uskovat joihinkin tutkimuksiin, niihin jotka tukevat heidän omia näkemyksiään ja päähänpinttymiään. Tällöin eivät epäile mitään salaliittoja tai muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan. Jos ihminen ei tee aivoillaan mitään, elää syöden, nukkuen ja naiden niin kyllä siinä muistisairaus iskee jopa jo ennen 60 ikävuotta.
Vierailija kirjoitti:
Voilla.
Sulatejuustolla, jota on maustettu mm. paprika-chillillä tai tillillä. Sulatejuusto sopii etenkin voileipäkeksien kanssa ja maksamakkara sopii hyvin näkkileivän päälle. Silloin ei tarvitse erikseen mitään leikkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hehheh
Mitä? Ihminen tarvitsee sosiaalista vuorovaikutusta."Ilman sosiaalista vuorovaikutusta kognitio eli muun muassa muisti voi alkaa heikentyä tavallista aikaisemmin ja nopeammin. Yksinäisyys saattaakin altistaa muistisairauksille." Kertoo Muistiliitto.
Tunnen kolme suomalaista joille tuli muistisairaus. Kukaan ei ollut yksinäinen, normaali parisuhde ja isohkot perheet kun jälkeläisiä oli enemmän. Kaikki nää kolme olivat aivan mahdottomia puhumaan, aina riitti kertomista, menemistä ja tulemista, kävivät jatkuvasti jossain tapahtumissa ja höpöttivät koko päivän kaikenlaista. Eivät ole kaikki sukulaisiani. Muistisairaus tuli heille kaikille. Sanoa täytyy, etteivät olleet kyllä millään lailla intellektuellia porukkaa, yksi oli duunari ja kaksi naista konttorissa ja laboratoriossa olivat aikoinaan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy, shea, kookosöljy ihan yhtä huonoja vaihtoehtoja. Tekisivätpä oliiviöly, auringonkukkaöljy ja rypsiöljy sekoituksen , ostaisin.
Ei ole kannattavaa liiketoimintaa. Mitä terveellisempää, sitä vähemmän lääketeollisuus tienaa. Nuo öljyt löydät kyllä öljyhyllystä ja voit itse sotkea. Rypsin käyttöä en kyllä voi itse käsittää
Mikäs siinä rypsissä on vikana? Kerro?
En ymmärrä miten jotkut voi käyttää oliiviöljyä leivän päällä ja salaateissa? Se maistuu tosi pahalle.
"Ottakaa selvää suuresta kolesterolihuijauksesta ja miettikää kannattaako MITÄÄN ravinto- tai lääketeollisia "tutkimuksia" uskoa"
Ketä sitten pitää uskoa? Omaa mutua? Tubettajia tai muita vaikuttajia?