Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitin perheelle, että koira lähtee toiseen kotiin

Vierailija
16.07.2024 |

Minä en koko koiraa edes halunnut mutta muu perhe käveli ylitseni asiassa. Ja eikös siinä käynyt niin, että lopulta minä olen ainoa, joka koirasta huolehtii. Kaiken lisäksi koira on pelkoaggre (muita koiria kohtaan) ja kouluttaminen on jäänyt sekin minun vastuulleni. Mies lenkittää joskus ja jouluna ja antaa sinkoilla ties miten, ei koulutuksesta tietoakaan.Jopa tuon penteleen kuonokopan laittaminen koiralle on täysin ylivoimaista (koira ei siis ole koskaan edes yrittänyt purra toista koiraa, mutta koska se on reaktiivinen, otan mieluummin varman päälle jo ihan kaikkien mielenrauhan vuoksi).

Nyt tuli mitta täyteen ja ilmoitin perheelle, että koiralle etsitään uusi koti. Kuusi vuotta olen jaksanut, nyt riittää. Jos he kerran hommasivat koiran vaikka olin vastaan, voin kaiketi etsiä uuden kodin ilman heidän siunaustaan.

Ihan kiva koira mutta en todellakaan ole koiraihmisiä.

Noh, nyt muu perhe sitten kiukuttelee minulle. 

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein perheen laiskimuksille. Ei kannata opettaa siihen, että kyllä äiti huolehtii kaiken, jos iskää ja muksuja ei kiinnosta. En olisi itse alunperinkään suostunut tuollaiseen kuvioon. Koiraa tosin käy vähän sääliksi, mutta eiköhän hänelle hyvä koti löydy.

Vierailija
42/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä varmasti uuden rakastavan kodin koiralle löydät? Voi joutua koira kiertolaiseksi. Siksi pidän koiran itse, vaikka en koskaan koiraa olisi itse ottanut. Se vain tuli mulle olosuhteiden pakosta ja kiinnyin siihen. Se on perheenjäsen. Ei kai perheenjäsentä anneta pois kuin äärimmäisissä tilanteissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy niin sääliksi se koira.😢

Ihmiset ovat pahoja, eläimet eivät koskaan.

Koira on kyllä saanut parhaan mahdollisen hoidon ja huolenpidon. Ei ikinä ole tullut edes mieleen laiminlyödä hoitoa. Ja muu perhe hoitaa kyllä tuon hellyyspuolen, ei jää rapsutuksia ja silityksiä vaille. Olen vain itse väsynyt siihen, että hoito yms. on vain minun vastuullani.

-ap-

Näköjään ainakin tärkein vaihe eli koiran sosialistaminen pentuaikana on jäänyt tekemättä. :(  Koira pitää pentuaikana totuttaa muihin koiriin ja viedä pentutreffeille yms. Jos ei tätä vaihetta hoida pentuna, voi lopputulos olla aggressio muita koiria kohtaan. 

Pakko kommentoida että koiran reaktiivisuus ei yleensä sosiaalistamalla muutu. Pentuna leikitään toisten kanssa, isompana alkaakin uhoaminen. Ainakin uroskoirilla menee näin. Kyllä siihen uhoamiseenkin pystyy vaikuttamaan, esimerkiksi ihmisen auktoriteetilla, eli johtajuudella, mutta ne opit ei nykyihmiselle tunnu sopivan. Namuja vaan tungetaan suuhun vaikka kieltää pitäisi. 

Vierailija
44/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi ratkaisu on, että akka vaihtoon. ei kukaan jaksa tuollaista kitisijää. koirat on kivoja, ulisevat naiset ei, joten akka pihalle ja uusi äiti lapsille. elatusapua tietysti pitää saada myös. näinhän aina miestenkin kohdalla toimitaan ja tasa-arvo on kovasti muodissa. eli hopihopi pakkaamaan ja pois sieltä häiritsemästä koiraa ja normaaleja ihmisiä.

Vierailija
45/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kaikki opiksi. Koiraa ei pidä ottaa perheeseen, jos ihan kaikki eivät sitä a. halua ja b. ole sitoutunut ja kykeneviä sen hoitoon. 

Viimeinen tarkoittaa sitä, että ei isoa koiraa perheeseen, jossa niin pieniä lapsia, etteivät voi lenkittää. Ellei sitten ole niin, että perheessä on kaksi aikuista, jotka molemmat tiedostavat, mitä koiran hoito vaatii ja sitä juuri elämäänsä haluavat muun rumban lisäksi. 

Muunlainen koiran hankkimispäätös on edesvastuutonta. Viaton eläin kärsii. 

Vierailija
46/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmonen marttyyri siellä. 

Semmoinen kusipää siellä.

Vierailija
47/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, mutta miksi odotit 6v?

Sano perheellesi, että ottavat osaa sitten koiran hoitoon, jo eivät halua koirasta luopumista.

Vierailija
48/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet kuten muutkin koiraperheet: keittiön jääkaapin oveen viikon lukujärjestys kuka lenkittää koiran aamulla-päivällä-illalla-yöpisu. Jos omalla vuorollaan ei mene, vähenee viikkoraha eurolla ja unohtaja pesee koiran sotkut.

Etkä opeta lapsillesi että vastuusta pääsee eroon vaan kun ei enää jaksa.

Reaktiivisen koiran kanssa on vaan sellainen juttu, että itse en uskalla edes teinien antaa sitä ulkoiluttaa, ettei mitään satu. Mitä vain voi sattua, mm. muut koiranomistajat ovat joskus hölmöjä ja päästävät koiransa kysymättä tai kielloista huolimatta lähelle.

Vierailija
49/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on kyllä saanut parhaan mahdollisen hoidon ja huolenpidon. Ei ikinä ole tullut edes mieleen laiminlyödä hoitoa. Ja muu perhe hoitaa kyllä tuon hellyyspuolen, ei jää rapsutuksia ja silityksiä vaille. Olen vain itse väsynyt siihen, että hoito yms. on vain minun vastuullani.

-ap-

Näköjään ainakin tärkein vaihe eli koiran sosialistaminen pentuaikana on jäänyt tekemättä. :(  Koira pitää pentuaikana totuttaa muihin koiriin ja viedä pentutreffeille yms. Jos ei tätä vaihetta hoida pentuna, voi lopputulos olla aggressio muita koiria kohtaan. 

No kyllä on taas asiantuntijan mielipide. 

Vierailija
50/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan oikea ratkaisu, mutta minusta olisi ollut viisasta ensin jutella asiasta. Pyytämään muiden ottaa vastuuta, muuten koira lähtee.

Vierailija
51/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parempi ratkaisu on, että akka vaihtoon. ei kukaan jaksa tuollaista kitisijää. koirat on kivoja, ulisevat naiset ei, joten akka pihalle ja uusi äiti lapsille. elatusapua tietysti pitää saada myös. näinhän aina miestenkin kohdalla toimitaan ja tasa-arvo on kovasti muodissa. eli hopihopi pakkaamaan ja pois sieltä häiritsemästä koiraa ja normaaleja ihmisiä.

Luuletko sinä, että se uusi äiti suostuu yksin hoitamaan koiran?

52/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt hankkia joku helpompi rotuinen koira.

Lapsethan nyt aina vinkuu kaikkia lemmikkejä mutta sitä en ymmärrä, että aikuinen ihminen hinkui koiraa mutta jättää sen sitten hoitamatta.

Vierailija
53/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on koira. Jos perhe ei ole kiinnostunut sen hyvinvoinnista ja koulutuksesta, on prempi viedä piikille. Lohduksesi: suomi on töynnä näitä talouksia. Otetaan iso koira johon Luvataan Sitoutua. Kun viikko on kulunut, ei kukaan enää jaksa ulkoiluttaa harjata koulutta pestä leikittää.. someen ehkä näpätään joku hellyttävä kuva. Kadut on täynnä rähiseviä pelkokoiria, jouta omistajat hampaitaan kiristellen ulkoiluttavat. Tai siis anteeksi äidit ulkoiluttavat. 

toooooosi kiva juttu tää koira..:( 

perheen parhaaksi koira piikille jos ei mene hyvään kotiin. Ei kannata potea huonoa omatuntoa. Itse otin rauhallisen pienen narttukpiran, jonka rotukuvaus Ei Ole akttivinen tai leikkisä. Hönelle riittää pikkukävelyt ja mukava sohvaelämä. Ja kaikki tykkää ulkoiluttaa koska ei rähise (urokset rähisee aina!!) remmissä. 

Vierailija
54/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et alunperinkään halunnut koiraa, niin miksi sellainen piti hankkia??? Vastuu lemmikistä on kuitenkin aina aikuisilla, ei lapsilla vaikka ne kuinka mankuisi koiraa/kissaa/hevosta jne. Täysin edesvastuutonta toimintaa.

Vierailija
55/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu koiralle, iso riski joutua kiertolaiseksi koska taipumusta ongelmakäytökseen on.

Vierailija
56/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä, että se uusi äiti suostuu yksin hoitamaan koiran?

Thaimaalainen vois niin tehdä, jos saa tarpeeksi käyttörahaa. Mä näkisin tämän ongelman kyllä äidin toiminnan seurauksena.

Vastuu jaetaan alusta lähtien eikä 6 vuoden päästä luovuta koirasta, kun itse on koiran hoitanut sen ajan.

Vierailija
57/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koirasta luovutaan, ota yhteys eläinsuojelujärjestöön, ne ainakin haastattelevat mahdollisen ostajan ja koiran terveys tutkitaan. Riski on iso, jos koirasta luovutaan nopealla aikataululle jollekin vieraalle.

Vierailija
58/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitte hankinnan, joten huolehtikaa siitä! 

Kyllä koiralle voi olla parempi uusi koti, jos ainut ihminen joka pitää huolta ei jaksa. Koira kärsii jos on vain yksi johdonmukainen ihminen ja muut antaa elää pellossa. Väsynyt ei jaksa iloita koirasta ja koira voi masentua, kun ei muuta halua kuin huomiota ja tehdä ihmisen iloiseksi. Joskus ihmisille tulee myös sairauksia ettei voi huolehtia. Kuusi vuotias on suht nuori koira, jos ei tanskandoggi. 

Vierailija
59/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Pakko kommentoida että koiran reaktiivisuus ei yleensä sosiaalista

Höpö höpö taas. Meidän koira leikki urosten kanssa pahimman nuoren uroksen uho kauden, kävi hyvä tuuri että oli saman ikäisiä kavereita ja hekin uroksia. Ei siihen ihmisten pitänyt puuttua. 

Vierailija
60/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ehkä parempi lopettaa koira kuin jättää se loppuelämäkseen kaipaamaan sen hylänneitä ihmisiä, jotka ovat sille koko maailma. 

Höpö höpö. Sitten niiden pitäis jäädä emonsa laumansa. Koiraa ei tarvitse inhimillistä. Se on eläin ja eläimen tavat elää hetkessä. Jos se hetki on hyvä, koira on ok.