Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoitin perheelle, että koira lähtee toiseen kotiin

Vierailija
16.07.2024 |

Minä en koko koiraa edes halunnut mutta muu perhe käveli ylitseni asiassa. Ja eikös siinä käynyt niin, että lopulta minä olen ainoa, joka koirasta huolehtii. Kaiken lisäksi koira on pelkoaggre (muita koiria kohtaan) ja kouluttaminen on jäänyt sekin minun vastuulleni. Mies lenkittää joskus ja jouluna ja antaa sinkoilla ties miten, ei koulutuksesta tietoakaan.Jopa tuon penteleen kuonokopan laittaminen koiralle on täysin ylivoimaista (koira ei siis ole koskaan edes yrittänyt purra toista koiraa, mutta koska se on reaktiivinen, otan mieluummin varman päälle jo ihan kaikkien mielenrauhan vuoksi).

Nyt tuli mitta täyteen ja ilmoitin perheelle, että koiralle etsitään uusi koti. Kuusi vuotta olen jaksanut, nyt riittää. Jos he kerran hommasivat koiran vaikka olin vastaan, voin kaiketi etsiä uuden kodin ilman heidän siunaustaan.

Ihan kiva koira mutta en todellakaan ole koiraihmisiä.

Noh, nyt muu perhe sitten kiukuttelee minulle. 

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet huono ihminen, oikea akkojen akkojen perikuva

Vierailija
62/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy niin sääliksi se koira.😢

Ihmiset ovat pahoja, eläimet eivät koskaan.

Koira on kyllä saanut parhaan mahdollisen hoidon ja huolenpidon. Ei ikinä ole tullut edes mieleen laiminlyödä hoitoa. Ja muu perhe hoitaa kyllä tuon hellyyspuolen, ei jää rapsutuksia ja silityksiä vaille. Olen vain itse väsynyt siihen, että hoito yms. on vain minun vastuullani.

-ap-

Näköjään ainakin tärkein vaihe eli koiran sosialistaminen pentuaikana on jäänyt tekemättä. :(  Koira pitää pentuaikana totuttaa muihin koiriin ja viedä pentutreffeille yms. Jos ei tätä vaihetta hoida pentuna, voi lopputulos olla aggressio muita koiria kohtaan. 

Meillä kyllä tutustutettiin, mutta koiran ollessa 5 kk ulkoillessa toinen koira hyökkäsi niskaan. Sain vielä kerran koiran opetettua sietämään ohitukset, mutta sitten toinen koira hyökkäsi lenkillä niskaan ja se oli siinä se. Koirapuistot kyllä meni hyvin mutta talutinlenkit ei. Eikä kaikki koirat vaan siedä toisia koiria. Nykyisellä uroskoirallani toiset urokset on välitön raivari, joten ohitamme ne suosiolla. 

Ap, ymmärrän sinua. Etsi oikein hyvä koti koiralle, ja jos ei siedä muita koiria, niin koti maalla olisi varmaan hyvä, aika harvoin tuolla meidän mökkimaanteillä muita koiria vastaan tulee, toisin kuin kaupungissa..... Meillä tämä nykyinen koira otettiin nimenomaan minun halustani, tiesin sen miten nuorison kanssa käy alkuinnon jälkeen. Mies on auttanut parhaansa mukaan, mutta ei aina pysty töidensä vuoksi. Lähinnä näinkin sen niin, että koira on minun vastuullani, ja muut auttavat. (Teen ulkomaan työmatkoja ja silloin pitää olla koiralle hoitaja)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittavat eivät ole selkeästi joutuneet viettämään lapsuuttaan ongelmakoiran kanssa.

Meille tuli aikanaan perheeseen koira kun olin ekalla luokalla. Iso rotu, talutus sysättiin minulle. Koira oli ongelmakoira joka ei oppinut ikinä sisäsiistiksi, räksytti ja haukkui, oli aggressiivinen, automatkat se huusi tauotta kunnes ääni loppui ja ei pysynyt paikallaan hetkeäkään. Ei ollut todellakaan normaali koira ja vanhemmilla oli hälläväliä asenne asiaan. Oli noloa asua kämpässä jossa haisi koiran kusi ja paska jatkuvasti, enkä voinut oikein tuoda kavereita kotiin. Sille koiralle olisi ollut oikeasti paljon armollisempaa jos se olisi lopetettu.

En nykyään kerro ihmisille että minulla on ollut koira lapsuudenkodissa.

Vierailija
64/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perheenjäsenestä luovuta kun on kerran sitouduttu.

Ei tuolla koiralla ole perhettä. Sillä on yksi ihminen, joka kantaa siitä.vastuun, koska jonkun on pakko. 

Ap, teet ihan oikein. 

Vierailija
65/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jaat tämän meille, koska..?

Vierailija
66/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja vaikuttaa sydämettömältä.. olisi kouluttanut miehensä ja lapsensa paremmin.. silloin koiraa hoitaisi joku muukin kun aloittaja

Vierailija
67/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on nyt siis 6 vuotias eli sillä on 4-5 vuotta elinaikaa. Voi toki olla enemmänkin, mutta koira on nyt puolessa välissä elämäänsä. Koittaisin vielä jotain vaihtoehtoja koiran hoitoon löytää, kerta se on noin pitkään teillä jo ollut.

Minkä rotuinen koira on kyseessä? Onko teillä mahdollista käydä koiran kanssa lenkkeillä paikoissa, jossa on vähemmän vastaantulevia koiria? Mahdollisuutta viedä koiraa metsälenkeille, jossa voitte koko perheen voimin kerätä samalla sieniä, marjoja tai vaikka makkaroita paistella nuotiopaikoilla? Minkä ikäiset lapset? Lapsille voi opettaa koiran kanssa lenkkeilyä. Kaikille perheenjäsenille lenkkivuorot koiran kanssa. Ulkoilua voi harrastaa myös muun kuin koiran takia, ja tehkää siitä kiva yhteinen hetki. Tarvittaessa koirakouluttaja neuvomaan hihnakäytöksen kanssa, helpottaa se muuten sitä uuden kodin etsimistäkin.

Vierailija
68/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on nyt siis 6 vuotias eli sillä on 4-5 vuotta elinaikaa. Voi toki olla enemmänkin, mutta koira on nyt puolessa välissä elämäänsä. Koittaisin vielä jotain vaihtoehtoja koiran hoitoon löytää, kerta se on noin pitkään teillä jo ollut.

Minkä rotuinen koira on kyseessä? Onko teillä mahdollista käydä koiran kanssa lenkkeillä paikoissa, jossa on vähemmän vastaantulevia koiria? Mahdollisuutta viedä koiraa metsälenkeille, jossa voitte koko perheen voimin kerätä samalla sieniä, marjoja tai vaikka makkaroita paistella nuotiopaikoilla? Minkä ikäiset lapset? Lapsille voi opettaa koiran kanssa lenkkeilyä. Kaikille perheenjäsenille lenkkivuorot koiran kanssa. Ulkoilua voi harrastaa myös muun kuin koiran takia, ja tehkää siitä kiva yhteinen hetki. Tarvittaessa koirakouluttaja neuvomaan hihnakäytöksen kanssa, helpottaa se muuten sitä uuden kodin etsimistäkin.

Koiran muihin hoitotoimenpiteisiin myös koko perhe mukaan. Lapsilla on tarkat silmät, joten he ovat näppäriä leikkaamaan koiralta kynnet kunhan vain opettaa, että vähän riittää. Koiran ruokinta kaksi kertaa päivässä ei meidän koirilla ainakaan ole koskaan ollut mikään toimenpide, vaan ruuat kuppiin ja koira syömään. Ruuan voi antaa se, joka on koiran ruokinta-aikaan paikalla. Jos lapset pelaa pleikkaa, heitä voi käskeä antamaan koiralle ruuan. Sinä olet perheen pää. Koiran turkinhoito voi olla ihan hauskaa lapsille myöskin, vaikka kampaaminen ei sujuisikaan oppikirjojen mukaisesti. Meillä esim yksi koira sai aina hillittömän hepulin, kun harjalla tehtiin yksi sipaisu = lapsista maailman hauskin leikki.

Koiran ikään liittyen, hänen aktiivisuus voi ihan seuraavan kahden vuoden sisälläkin laskea roimasti olipa kyseessä sitten pieni tai iso rotu. Eli sen koiran "helpot" päivät ovat vasta tuloillaan. Ei jaksa hötkyillä enää niin paljoa ja lenkit rauhottuu.

Vierailija
69/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, et tänne jokut tullu kitisemään vaan kitisemisen vuoksi, jotkut eivät ole edes lukeneet aloittajan tekstiä kunnolla ja tuomitsee aloittajaa

Vierailija
70/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinä lähdet.

Jättäen koiran vain ilman hoitoa?

Vierailija
71/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parempi ratkaisu on, että akka vaihtoon. ei kukaan jaksa tuollaista kitisijää. koirat on kivoja, ulisevat naiset ei, joten akka pihalle ja uusi äiti lapsille. elatusapua tietysti pitää saada myös. näinhän aina miestenkin kohdalla toimitaan ja tasa-arvo on kovasti muodissa. eli hopihopi pakkaamaan ja pois sieltä häiritsemästä koiraa ja normaaleja ihmisiä.

Minkä verran edes luit, kun tähän päätökseen tulit?

Vierailija
72/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran mu

Etkö ymmärrä lukemaasi. Ärsyttää tyhmät ihmiset.

Vierailija
73/73 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinä lähdet.

Jättäen koiran vain ilman hoitoa?

Eihän se ole sitten naisen murhe. Mies ja lapset voivat hoitaa koiran tai hankkiutua siitä eroon.