Ilmoitin perheelle, että koira lähtee toiseen kotiin
Minä en koko koiraa edes halunnut mutta muu perhe käveli ylitseni asiassa. Ja eikös siinä käynyt niin, että lopulta minä olen ainoa, joka koirasta huolehtii. Kaiken lisäksi koira on pelkoaggre (muita koiria kohtaan) ja kouluttaminen on jäänyt sekin minun vastuulleni. Mies lenkittää joskus ja jouluna ja antaa sinkoilla ties miten, ei koulutuksesta tietoakaan.Jopa tuon penteleen kuonokopan laittaminen koiralle on täysin ylivoimaista (koira ei siis ole koskaan edes yrittänyt purra toista koiraa, mutta koska se on reaktiivinen, otan mieluummin varman päälle jo ihan kaikkien mielenrauhan vuoksi).
Nyt tuli mitta täyteen ja ilmoitin perheelle, että koiralle etsitään uusi koti. Kuusi vuotta olen jaksanut, nyt riittää. Jos he kerran hommasivat koiran vaikka olin vastaan, voin kaiketi etsiä uuden kodin ilman heidän siunaustaan.
Ihan kiva koira mutta en todellakaan ole koiraihmisiä.
Noh, nyt muu perhe sitten kiukuttelee minulle.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Teitte hankinnan, joten huolehtikaa siitä!
Et siis ymmärtänyt lukemaasi!
KAIKKI MUUT halusivat koiran, hän ei!
KUKAAN MUU EI huolehdi koirasta, vain hän!
Näinhän se menee perheissä, nainen kantaa vastuun mies ja lapset huvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei perheenjäsenestä luovuta kun on kerran sitouduttu.
KUKAAN MUU EI OLE sitoutunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitte hankinnan, joten huolehtikaa siitä!
Et siis ymmärtänyt lukemaasi!
KAIKKI MUUT halusivat koiran, hän ei!
KUKAAN MUU EI huolehdi koirasta, vain hän!
Älä sitten ole niin lapanen, laita mies vastuuseen koirastaan. Kai se on hänen nimissä?
Vierailija kirjoitti:
Teet kuten muutkin koiraperheet: keittiön jääkaapin oveen viikon lukujärjestys kuka lenkittää koiran aamulla-päivällä-illalla-yöpisu. Jos omalla vuorollaan ei mene, vähenee viikkoraha eurolla ja unohtaja pesee koiran sotkut.
Etkä opeta lapsillesi että vastuusta pääsee eroon vaan kun ei enää jaksa.
Tähän myös varastusmahdollisuus: jos joku laiminlyö ulkoilutusvuoronsa kellonajan, saa tuntia myöhemmin joku toinen viedä koiran ja tällöin euro siirtyy laiminlyöjän viikkorahasta sille joka koiran vie. Toki jos tällä aletaan lintsaamaan että kyllä se mutsi vie eurolla, ei toimi, mutta jos tenavat alkaa vahtia toisiaan saadakseen rahaa toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy niin sääliksi se koira.😢
Ihmiset ovat pahoja, eläimet eivät koskaan.
Koira on kyllä saanut parhaan mahdollisen hoidon ja huolenpidon. Ei ikinä ole tullut edes mieleen laiminlyödä hoitoa. Ja muu perhe hoitaa kyllä tuon hellyyspuolen, ei jää rapsutuksia ja silityksiä vaille. Olen vain itse väsynyt siihen, että hoito yms. on vain minun vastuullani.
-ap-
Näköjään ainakin tärkein vaihe eli koiran sosialistaminen pentuaikana on jäänyt tekemättä. :( Koira pitää pentuaikana totuttaa muihin koiriin ja viedä pentutreffeille yms. Jos ei tätä vaihetta hoida pentuna, voi lopputulos olla aggressio muita koiria kohtaan.
Tuossa koiran teinivuosina oli semmoinen pandemia nimeltä korona. Silloin ei paljon sosiaalistettu lapsia eikä koiria.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti perhe ulkoistaa sinut. Olet kauhea "ihminen".. 🤮
Lemmikki on omaisuutta, ja omistajalla on oikeus hankkiutua siitä eroon halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Käy niin sääliksi se koira.😢
Ihmiset ovat pahoja, eläimet eivät koskaan.
Aha, ei vai?
IS: Koira hyökkäsi rivitaloalueella Espoossa kaksi pientä lasta sairaalakuntoon
On ehkä parempi lopettaa koira kuin jättää se loppuelämäkseen kaipaamaan sen hylänneitä ihmisiä, jotka ovat sille koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä että olette laiminlyöneet jo koiraa, jos kuonokoppaa joudutte käyttämään. Mikä rotu kyseessä?
Äläpä höpise. Ihan paikallaan laittaa kuonokoppa varmuuden vuoksi arvaamattomalle.
Koiran perusluonneta ei voi kitkeä pois koulutuksella
t. Eläinalan ammattilainen
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti perhe ulkoistaa sinut. Olet kauhea "ihminen".. 🤮
Ai miten niin, etkö ymmäertänyt lukemaasi!
KAIKKI halusivat koiran, nyt KUKAAN muu ei huolehdi koirasta paitsi AP!
Muut vaan rapsuttelee.
AP tekee kaiken muun!
Hyvän päätöksen teit jos perhettä ei kiinnosta koirasta huolehtiminen, etkä sitä halunnut. Onko perhe miten reagoinut ilmoitukseesi ?
Uusi koti hyvä ratkaisu. Muutimme kerrostaloon omakotitalosta ja lapset muuttivat kotoa opiskeluihinsa. Mies ei koskaan tehnyt mitään koiran hyväksi, ei siis mitään. Kerrostalo olisi ollut huono ratkaisu koiralle ja yksin en voinut ottaa koiravastuuta, joten etsimme uuden kodin. Koira eli hyvin onnellisen ja pitkän elämän uudessa kodissaan , rakastettuna.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän päätöksen teit jos perhettä ei kiinnosta koirasta huolehtiminen, etkä sitä halunnut. Onko perhe miten reagoinut ilmoitukseesi ?
Lue aloituksesta viimeinen lause.
Viet koiran koirahoitolaan ja ilmoitat perheelle, että myit sen uuteen kotiin, jonka yhteystiedot olet sopinut pitäväsi salassa. Reaktioista näet, että kuinka tärkeä koira lopultakaan on muille perheenjäsenille.
Kaun kyllä jaksoitkin. Ihan riittävästi. Koiralle uusi koti on hyvä ratkaisu.
Seuraavaksi varmaan lähdet itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sinä lähdet.
Kukahan sen koiran sitten hoitaisi? Ap on ainoa joka ei alunperin koiraa edes halunnut, ja nyt hän on ainoa joka siitä huolehtii. Mitä siis ap on tehnyt väärin? Haukutte väärää puuta.
Kuulostaa kyllä että olette laiminlyöneet jo koiraa, jos kuonokoppaa joudutte käyttämään. Mikä rotu kyseessä?