miksi suomessa pilkataan "juntteja" sukunimiä kuten rönkkö, nännimäinen, mäkitupa, röllykkä jne. vaikka sellainen on valtaosalla
haukkumalla juntilta kuulostavia sukunimiä haukut myös valtaosaa suomalaisista
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla pitää olla uusi hieno keksitty nimi kuten Avanne, Salovemmel, Kultalampi, Leijonavuori, Venuskukkula tms
Mulla on nimi joka ei välttämättä miellytä useimpia kantajiaankaan mutta sen historia ulottuu 1400-luvulle. Sitä en vaihda.
Avanne!! Jopa onkin hieno.
Tai rönkä . Pisteet pois on Ronka. Ruotsi sanoa runka. Liksom rövs,likkare
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli työkaveri, jonka sukunimi oli Pigg. Aina kun se tapasi uuden ihmisen, se selitti, että se ei sitten tarkoita porsasta. Luulisi, että tossa vaiheessa olisi ollut paljon helpompaa vain vaihtaa sukunimeä, kuin selittää sitä kaikille muille.
Ihan joka paikkaan ei tarvitsisi sitä englannin kieltä tunkea.Se jos mikä on junttia. Kuten edellä jo selitettiin, nimi on ruotsinkielinen ja tarkoittaa pirteää. Varmaan vanhoja sotilasnimiä ruotsinvallan ajalta.
Miksi nimi Mäkitupa olisi juntti?
Lausuttuna nimi on sama ruotsiksi ja englanniksi, ei siinä mitään englantia ole mihinkään tungettu.
Ennemmin mä nauran Virtasia ja Korhosia kuin jotain Rönkköjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli työkaveri, jonka sukunimi oli Pigg. Aina kun se tapasi uuden ihmisen, se selitti, että se ei sitten tarkoita porsasta. Luulisi, että tossa vaiheessa olisi ollut paljon helpompaa vain vaihtaa sukunimeä, kuin selittää sitä kaikille muille.
Ihan joka paikkaan ei tarvitsisi sitä englannin kieltä tunkea.Se jos mikä on junttia. Kuten edellä jo selitettiin, nimi on ruotsinkielinen ja tarkoittaa pirteää. Varmaan vanhoja sotilasnimiä ruotsinvallan ajalta.
Lausuttuna nimi on sama ruotsiksi ja englanniksi, ei siinä mitään englantia ole mihinkään tungettu.
Ei muuten kuulosta samalta, kokeile vaikka!
Onko jonkun suomalaisen sukunimi tosiaan Röllykkä?
Onhan se sukunimen haukkuminen yksi helppo tapa ilmaista, että haukkuja on idiootti. Tietää pysyä tyypistä loitolla.