Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen aikuinen ei käsitä, ettei kaikkialla ole julkista liikennettä?

Vierailija
16.07.2024 |

Aina säännöllisin ajoin törmää näihin aikuisiin, jotka ihmettelevät toisten autoilua. Kuinka on varaa autoon, autoilu ei ole ekologista, autoilu on kallista yms. Kuinka vaikeaa on aikuisen käsittää, että vaikka siinä omassa kaupungissa voi hypätä vartin välein bussiin näin ei suinkaan ole Suomessa kaikkialla Monilla työmatka yksinkertaisesti vaatii oman ajoneuvon. Käykää joskus kaupungin ulkopuolella tutustumassa siihen julkiseen liikenteeseen, jossa bussi menee 20km kilometrin päässä lähtöpaikasta kerran vuorokaudessa suuntaansa. 

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kauan työelämää edessä, niin eikö kannattaisi muuttaa hyvien liikennemahdollisuuksien äärelle lähemmäksi työpaikaa asumaan?

Halpa asuminen maaseudulla ei ole mikään ihmisoikeus.

Vähänpä tunnut tietävän. Ei tarvitse asua maaseudulla, jotta on heikot liikennemahdollisuudet. Esimerkiksi Helsingin seudun työssäkäyntialueen sisälläkin on katvealueita. Eikä perheellinen ihminen voi vaihtaa kotia joka kerta kun työpaikka muuttaa eri osoitteeseen tai itse vaihtaa toiseen työpaikkaan. Harva on elinikäisessä eläkevirassa.

Vierailija
22/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mennä Seinäjokea kauemmas kun talvisin ei kulje yhtään bussia sunnuntaisin:).  Siis Etelä-pohjanmaan pääkaupunki!

Ei tarvitse mennä edes Seinäjoelle asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se elämä siellä Taka- Hikiällä on. Silloin kun bussit vielö kulki, kukaan ei niitä käyttänyt ja nyt nillitetätään ja sössötetään että meillä ei ole julkistaliikennettä.

Vierailija
24/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyy sanoa että tyhmä ihminen joka elää jossain ihmeellisessä kuplassa. Pääkaupunkiseudulla ei varmaan tarvitse autoa, mutta paljon se helpottaa jos ei satu asumaan ja työskentelemään jossain erittäin hyvin toimivien linjojen välissä. Itse käyn Espoosta Vantaalla töissä ja periaatteessa metro-juna yhdistelmä toimisi, mutta aikaa menisi vähintään tunti. Autolla matka hoituu n. 20 minuutissa.

Vierailija
25/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maalla kasvanut ja muutin ihmisten keskuuteen jo hyvin nuorena. Elämä on valintoja. Ennemmin maksan elämänlaadusta kuin kahdesta autosta, jotka eivät ainakaan elämänlaatua lisää omistettuina. Vuokraan auton jos sitä tarvitsen retkeilyyn tai muuhun.

Minä taas muutin ihmisten takia Helsingin keskustasta kehyskuntaan omakotitaloon.

Kahden auton kulut on pieni hinta siitä, ettei tarvitse sietää hetkeäkään sitä sakkia, mitä pääkaupunkiseudulla majailee. Lapsille on terveellinen ympäristö kasvaa. Koulussa ei ole yhtään tietyn taustan omaavia henkilöitä häiriköimässä. Kadulla ei jengi hillu kamoissa eikä kadulla kerjää toiselta puolen Eurooppaa tulleet ihmiset.

Vierailija
26/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Täällä kulkee bussit ihan kohtalaisesti kouluvuoden aikana arkisin 7-17, kesällä taas vuoroja harvennettu ja viikonloppuisin ei mene yhtään bussia kesällä eikä talvella. Jos tuon bussireitin varrella sattuu asumaan ja saa menonsa sovitettua tuohon 7-17 välille niin ilman autoakin voi pärjätä. Itse en pärjäisi. 

Sepä se. Vaikka löytyisi sellainen reitti, että se kulkisi kodin ja työpaikan väliä, niin bussit harvoin koukkaavat päiväkodin ja kaupan kautta. Ainakaan niin, että ehtisi päiväkotiin sen aukioloaikana ja vielä töihinkin ajoissa.

Vierailija
27/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmiston äänestäjät ei tätä käsitä

Esim Marinin hallitus teki vuosituhannen suurimman polttoaineveronkorotuksen 8/2020

https://www.autoliitto.fi/uutiset/bensiiniin-taman-vuosituhannen-kovin-…

Äänestäjät saattaisivat käsittääkin, mutta kun se muuten kavereidenkin mielestä siisti puolue on toista mieltä, niin sitä täytyy kannattaa, ettei joudu piireistä pois.

Vierailija
28/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitusta. Asuinpaikka on jokaisen oma valinta. Minä olen päättänyt asua Helsingin keskustassa ja elää ilman autoa. Keneltä se on pois, häh?

Vierailija
29/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sitten asua maalla?

Muutenkin olis parempi jos kaikki asuis kaupungeissa, niin luonto vois kasvaa vapaasti kun ei tarvita maanteitä tai infraa jokaiselle pikku takahikiälle.

Vierailija
30/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se elämä siellä Taka- Hikiällä on. Silloin kun bussit vielö kulki, kukaan ei niitä käyttänyt ja nyt nillitetätään ja sössötetään että meillä ei ole julkistaliikennettä.

Kun vuoroja tarpeeksi harvennetaan, niitä ei enää kukaan käytä. Siitä on jokin tutkimuskin jossain olemassa. Pitäisikö sitten olla niin, että kun bussivuoro ei enää kannata, koko paikkakunta lopetetaan ja asukkaat siirretään Helsinkiin tai Tampereelle? 

Vierailija
31/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitusta. Asuinpaikka on jokaisen oma valinta. Minä olen päättänyt asua Helsingin keskustassa ja elää ilman autoa. Keneltä se on pois, häh?

Siitähän ei ollut kysymys vaan siitä, että ymmärtää että jotkut tarvitsee sitä autoa...

Vierailija
32/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei ole toisaalta pakko asua alueella, joissa ei ole julkisia yhteyksiä tai kaupungeissa, joissa kaavoitus suosii yksityisautoilua.

Vierailija
33/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töhtäh? Minulla on metro, ratikka, juna-asema ja linja-autoasema aivan 20 metrin säteellä? Miksi ette käytä julkisia, ei pitäisi olla vaikeaa?

Vierailija
34/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maalla kasvanut ja muutin ihmisten keskuuteen jo hyvin nuorena. Elämä on valintoja. Ennemmin maksan elämänlaadusta kuin kahdesta autosta, jotka eivät ainakaan elämänlaatua lisää omistettuina. Vuokraan auton jos sitä tarvitsen retkeilyyn tai muuhun.

Minä taas muutin ihmisten takia Helsingin keskustasta kehyskuntaan omakotitaloon.

Kahden auton kulut on pieni hinta siitä, ettei tarvitse sietää hetkeäkään sitä sakkia, mitä pääkaupunkiseudulla majailee. Lapsille on terveellinen ympäristö kasvaa. Koulussa ei ole yhtään tietyn taustan omaavia henkilöitä häiriköimässä. Kadulla ei jengi hillu kamoissa eikä kadulla kerjää toiselta puolen Eurooppaa tulleet ihmiset.

Tämä nyt taas ei vastaa todellisuutta Suomessa.

Vierailija
35/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole keneltäkään pois, mutta ei mitenkään koko Suomen ihmiset mahdu Helsingin keskustaan. Helsingin keskustaan mahtuu alle 10 % suomalaisista. Mitä ehdotat niille lopuille yli 90%:lle?

Vierailija
36/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen, joka ei ole käynyt maalla?

Tulevatko ne sinne maalle ihmettelemään vai tunkeeko maalainen Mannerheimintielle autollaan? :D

Itse sähköautoilen, on dieselbussia ekompaa.

Vierailija
37/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen, joka ei ole käynyt maalla?

Julkista liikennettä ei kaikissa kaupungeissakaan ole.

Vierailija
38/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen aikuinen tätä ei ymmärrä:

Kaikki vihreiden kansanedustajat + ne kehäkolmen sisäpuolella, kerrostalossa asuvat niiden luonnonsuojelija/elokapina äänestäjät

Vierailija
39/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vuoroja tarpeeksi harvennetaan, niitä ei enää kukaan käytä. Siitä on jokin tutkimuskin jossain olemassa. Pitäisikö sitten olla niin, että kun bussivuoro ei enää kannata, koko paikkakunta lopetetaan ja asukkaat siirretään Helsinkiin tai Tampereelle? 

Hyi helvetti, kumpikin paikkakunta on kyllä vihonviimeinen mihin muuttaisin,yök.

Vierailija
40/128 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt taas ei vastaa todellisuutta Suomessa.

Päinvastoin. Tämä on nimenomaan sitä todellisuutta, missä elämme mutta valtaosa ummistaa tältä silmänsä, koska nykypäivänä kaikki tulee hyväksyä.

Pääkaupunkiseutu on slummiutunut selvästi viimeisen kymmenen vuoden aikana, 20 vuotta siellä asuin. Toiset 20v olen asunut maaseudulla, tiedän mistä puhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän