Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolemanpelko

Vierailija
15.07.2024 |

Olen jo 53.

Pelkään kuolemaa lähes hysteerisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen. Pelkäsin tosi paljon kuolemaa vielä 3,5 vuotta sitten. Sitten tapahtui jotain mahtavaa; sain ottaa uskoa vastaan Jumalalta, Jeesus elämääni. Uudestisynnyin.

Kaikki muuttui ja kuolemanpelko hävisi. Nyt on turvallista ja hyvä olla. Tämä elämä on vain lyhyt hetki, ja sitten koittaa ikuisuus. Raamatullinen Jeesus on ainoa tie Taivaaseen! 

Ap; rohkaisen sinua kääntymään Jumalan puoleen. Pyydä että Hän antaisi sinulle uskon! Rukoilen mielelläni puolestasi.

T. N  53v

Vierailija
22/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan alle kouluikäisenä ajatelleeni, että olen tullut tänne jostain tilasta, jossa tiesin miten asiat ovat ja miten pitää elää. Sillä hetkellä kuitenkin koin, että olen silti elänyt väärin, vaikka olinkin niin nuori, enkä ollut tehnyt mitään erityistä pahaa.

Sittemmin unohdin nämä ajatukseni, mutta nyt 60-vuotispäivän lähestyessä ne ovat palanneet mieleen. Entä, jos onkin niin, että palaamme aina takaisin sinne jonnekin, jossa tiedämme kaiken ja toteamme taas eläneemme väärin?

Näin juuri suurin osa meistä tekee. Muistat oikein. Minäkin muistn tuon. Meillä on se suunnitelma, sitten tulemme tänne ja se menee ihan pieleen, koska vapaa tahto.

AP:lle haluan kertoa, kuolemaa ei tarvitse pelätä. Siis kuolinprosessin kivuliaisuutta tai sitä mitä sen jälkeen. Lähdet kehostasi ennen kuin koet viimeisen henkäyksesi. Et tunne mitään kipua kuollessasi. Kuoleman jälkeen olet yhtä elossa kuin nyt, ehkä jopa enemmän. Kehosi vain kuolee. Älä pelkää sitä. Elä nyt.

Vierailija
24/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikätyypillistä pelätä ja miettiä kuolemaa viisikymppisenä. Elämä alkaa näyttäytymään aika pieneltä ja hauraalta silloin, ja aika menee valtavan nopeasti. Varmasti kaikki kokee nuo tunteet jollakin tapaa, kuka kevyemmin ja kuka voimakkaammin. Suosittelen luontoyhteyden vahvistamista, hiljentymistä, meditaatiota tai vaikka retkeä luostariin retriitille. Sen sijaan, että märehtii omaa elämäänsä kannattaa suunnata huomio itsensä ulkopuolelle, historian tai kaunokirjallisuuden lukemiseen, politiikkaan, ihmisyyden ja maailmankaikkeuden ihmettelyyn. Ottaa nöyränä vastaan avuttomuus elämän ja ajan edessä. 

Vierailija
25/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koskaan et tule tajuamaan, että olet kuollut. Aivan turha pelko, yhtä luonnollista kuin syntymä.

Vierailija
26/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kirjoittajaa tuossa kertoi lapsena muistavansa  jotain ajasta ennen syntymää. Minulla on myös tällainen hämärä muisto. Tunne, että en ole se, joksi muut minua kutsuvat. Kyselin että kuka minä oikeasti olen?

Onneksi en enää kysele(ainakaan ääneen). Luulen/uskon että kuolemassa siirrymme tuonne jonnekin, josta jälleen synnymme tänne. Kuolemaa ei ole, olemme aina olleet eikä oleminen ei lopu kuolemaan.

Vierailija
27/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan alle kouluikäisenä ajatelleeni, että olen tullut tänne jostain tilasta, jossa tiesin miten asiat ovat ja miten pitää elää. Sillä hetkellä kuitenkin koin, että olen silti elänyt väärin, vaikka olinkin niin nuori, enkä ollut tehnyt mitään erityistä pahaa.

Sittemmin unohdin nämä ajatukseni, mutta nyt 60-vuotispäivän lähestyessä ne ovat palanneet mieleen. Entä, jos onkin niin, että palaamme aina takaisin sinne jonnekin, jossa tiedämme kaiken ja toteamme taas eläneemme väärin?

MIetipä sitä.

Vierailija
28/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee se elämä noinkin: herää aamulla suoraan pelkotilaan 😳

Tosi sairaaloista.

Ja elämä tyhjää. Ja yksinäistä.  

Kun on elämää ja menemistä ja tulemista ja työ ja useilla pehe, harrastuksia, ystäviä, niin ei yksinkertaisesti ehdi ajattelemaan kuolemaa.  Saati sitten pelkäämään sitä.

Aloituksen on pakko olla provo. 

Kyllä sitä kuolemaa voi ajatella ja pelätä vaikka aamukahvia juodessa, matkalla töihin, kahvitauolla, kuunnellessa lasten juttuja illalla. Ei siihen erityistä aikaa tarvitse varata. 

Vierailija
29/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kirjoittajaa tuossa kertoi lapsena muistavansa  jotain ajasta ennen syntymää. Minulla on myös tällainen hämärä muisto. Tunne, että en ole se, joksi muut minua kutsuvat. Kyselin että kuka minä oikeasti olen?

Onneksi en enää kysele(ainakaan ääneen). Luulen/uskon että kuolemassa siirrymme tuonne jonnekin, josta jälleen synnymme tänne. Kuolemaa ei ole, olemme aina olleet eikä oleminen ei lopu kuolemaan.

Emme synny uudestaan maan päälle. Sielun kohtalo on joko ikuinen Taivas, tai ikuinen Hel vetti. Vain Raamatullinen Jeesus pelastaa.

Entiset elämät - kokemukset, ovat Saa tanan, demonien eksytystä! 

Vierailija
30/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on Tie.

Vierailija
31/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä, keho muuttuu lapsen kehosta aikuiseksi ja sitten vanhaksi. Lopulta keho kuolee. Tämä on tosiasia, jonka tiedämme.

Tämän jälkeisestä ajasta ei ole TODISTETTAVAA tietoa. Siihenkö se sitten loppuu? Vai onko se helvetin tuli seuraavana vuorossa, vai enkelikuoro?

Ei tämä voi olla noin teatraalista. Totuus täytyy olla jotain simppelimpää. Kuoleman jälkeen ei ole mitään, tai sitten oleminen jatkuu jossain henkisemmässä tietoisuuden muodossa ja jälleensyntymänä materian maailmaan. Jälkimmäiseen vaihtoehtoon kallistun, ihan vaikka siksi ettei kuolema silloin niin paljon pelota. 

Vierailija
32/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea uskomaan Jumalaan, niin kuolemanpelko katoaa.

Vierailija
33/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämä on aika raskasta ja sisältää paljon murhetta ja pettymyksiä. Ihan hyvä, että se jossain vaiheessa loppuu. Kuka tällaista jaksaisi iäti? 

Vierailija
34/35 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Tie.

Kyllä, ja nimenomaan, ainoa Tie!

Vierailija
35/35 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun kuolet, et tiedä itse siitä yhtään mitään. Semmonen se kuolema on.

Kuolema on yksi pelottavammista ja kauheimmista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi