Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolemanpelko

Vierailija
15.07.2024 |

Olen jo 53.

Pelkään kuolemaa lähes hysteerisesti.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitten vissiin hyvä elämä. Mä oon 42 ja olen joka aamu pettynyt kun herään. 

Vierailija
2/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54v ja pelkään vanhenemista, sairauksia ka kuolemaa.

Olen käsittänyt, että tämä on enää vain pelkkää alamäkeä. Vanheneminen näkyy naamassa ja koko kehossa. Iho veltostuu ja roikkuu.

Vaikka kuinka liikkuu ja harrastaa, ei tule enää ikinä saavuttamaan niitä tuloksia mitä saavutti muutama vuosi sitten.

Pelistä katsoo vanheneva ja rypistyvä pelikuva. Piirteet terävöityy ja kasvot ovat kuin linnunpojalla.

En tunne kehoani ja kasvojani omaksi, sisällä tunnen olevani se elämää odottava pieni kuusi vuotias tai se teini jolla oli paljon haaveita ja unelmia.

Elämä ei mennyt niin kuin haaveilin tai unelmoin. Elämä oli kovaa ja julmaa, se ei kohdellut minua silkkihansikkain. Siksi taisin elää sen: sitten huomenna kaikki on paremmin. Elämä jäi elämättä?

Niin aiheeseen takaisin, nyt olen elämässäni yli puolenvälin ja se pelottaa. Kuolema ja tämän kaiken päättyminen on lähempänä. 

Kamalat parantumattomat sairaudet vaanivat ja voivat viedä minut milloin vain. Tarkkailen itseäni neuroottisesti, jopa hyttysenpuremasta sain mielessäni basaliooman.

Miksi en voi nauttia hetkistä? Miksi käytän elämäni pelkäämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää mitään. Ehkä pelkään persujen tyhmiä ideoita ja päätöksiä🤔

Vierailija
4/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kuolemassa pelottaa? Se itse tapahtuma, eli hengenlähtö? Vai sitä edeltävät tapahtumat? Vai se, mitä kuoleman jälkeen mahdollisesti tapahtuu? Vai joku muu? Vai pelottaako siinä yleisesti vain se, että se on asia, josta ei ole kokemusta?

Pelkäätkö enemmän omaa vai jonkun läheisesi kuolemaa?

Vierailija
5/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten vissiin hyvä elämä. Mä oon 42 ja olen joka aamu pettynyt kun herään. 

Tee asialle jotain niin ei tarvi enää herätä.

Vierailija
6/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää mitään. Ehkä pelkään persujen tyhmiä ideoita ja päätöksiä🤔

Va -- ja -- kki...

Vierailija
7/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee se elämä noinkin: herää aamulla suoraan pelkotilaan 😳

Vierailija
8/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 54v ja pelkään vanhenemista, sairauksia ka kuolemaa.

Olen käsittänyt, että tämä on enää vain pelkkää alamäkeä. Vanheneminen näkyy naamassa ja koko kehossa. Iho veltostuu ja roikkuu.

Vaikka kuinka liikkuu ja harrastaa, ei tule enää ikinä saavuttamaan niitä tuloksia mitä saavutti muutama vuosi sitten.

Pelistä katsoo vanheneva ja rypistyvä pelikuva. Piirteet terävöityy ja kasvot ovat kuin linnunpojalla.

En tunne kehoani ja kasvojani omaksi, sisällä tunnen olevani se elämää odottava pieni kuusi vuotias tai se teini jolla oli paljon haaveita ja unelmia.

Elämä ei mennyt niin kuin haaveilin tai unelmoin. Elämä oli kovaa ja julmaa, se ei kohdellut minua silkkihansikkain. Siksi taisin elää sen: sitten huomenna kaikki on paremmin. Elämä jäi elämättä?

Niin aiheeseen takaisin, nyt olen elämässäni yli puolenvälin ja se pelottaa. Kuolema ja tämän kaiken päättyminen on lähempänä.&nbs

Ai hurja. Minä olen 55v, ja tavoitteenani on valmistua ensi vuonna uuteen ammattiin, ja aloittaa työt sillä alalla. Ehkä jo opiskeluaikana. Olen harvinaisen innoissani tulevasta.

Vierailija
9/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä kuolemassa pelottaa? Se itse tapahtuma, eli hengenlähtö? Vai sitä edeltävät tapahtumat? Vai se, mitä kuoleman jälkeen mahdollisesti tapahtuu? Vai joku muu? Vai pelottaako siinä yleisesti vain se, että se on asia, josta ei ole kokemusta?

Pelkäätkö enemmän omaa vai jonkun läheisesi kuolemaa?

Laita ihmeessä lisää kysymyksiä! Tässä on kysymysmerkkejä varastoon ?????????????????

Vierailija
10/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tavuttamaan. Ekalla luokalla opetettiin. 

Vierailija
11/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää ei kannata hukata kuoleman miettimiseen. Se tulee joka tapauksessa, jokaiselle. Niinkuin Ressu sanoi Jaska Jokuselle, joka pohti, että " yhtenä päivänä me kuollaan". " Niin, mutta kaikkina muina päivinä elämme." 

Vierailija
12/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuolema pelkäämällä kauemmaksi mene. Tulee vaan lähemmäs.

Vierailija
13/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun kuolet, et tiedä itse siitä yhtään mitään. Semmonen se kuolema on.

Vierailija
14/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt useastikin, se on vaikeampaa kuin luulisi. 

Vierailija
15/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pelkää kuolemaa.

Kuolemanhetki voi olla erilainen, monenlainen.

Katson elämäni polun loppuun asti.

Sinulla on asia täysin käsittelemättä.

Olen jo 62.

Vierailija
16/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee se elämä noinkin: herää aamulla suoraan pelkotilaan 😳

Tosi sairaaloista.

Ja elämä tyhjää. Ja yksinäistä.  

Kun on elämää ja menemistä ja tulemista ja työ ja useilla pehe, harrastuksia, ystäviä, niin ei yksinkertaisesti ehdi ajattelemaan kuolemaa.  Saati sitten pelkäämään sitä.

Aloituksen on pakko olla provo. 

Vierailija
17/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun kuolet, et tiedä itse siitä yhtään mitään. Semmonen se kuolema on.

Sinäkö luulet tietäväsi?

Vierailija
18/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt useastikin, se on vaikeampaa kuin luulisi. 

Et ole tarpeeksi päättäväinen.

Vierailija
19/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan alle kouluikäisenä ajatelleeni, että olen tullut tänne jostain tilasta, jossa tiesin miten asiat ovat ja miten pitää elää. Sillä hetkellä kuitenkin koin, että olen silti elänyt väärin, vaikka olinkin niin nuori, enkä ollut tehnyt mitään erityistä pahaa.

Sittemmin unohdin nämä ajatukseni, mutta nyt 60-vuotispäivän lähestyessä ne ovat palanneet mieleen. Entä, jos onkin niin, että palaamme aina takaisin sinne jonnekin, jossa tiedämme kaiken ja toteamme taas eläneemme väärin?

Vierailija
20/35 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuuko elämästä sisältö? Kannattaisi alkaa elää, niin ei niin kovin tarvitsisi pelätä kuolemaa. Varmaankin ehdit tuossa iässä alkaa tekemään vaikka mitä kiinnostavia asioita. Vauhtia kehiin ja turhat pelot pois. Kaikki me kuollaan, pelätään tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan