Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten koulukiusaus on vaurioittanut sinua?

Vierailija
15.07.2024 |

Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan todella rankasti. Jotenkin uskoin päässeeni asioista yli mutta reilusti keski-ikäisenä asiat ovat ottaneet jotenkin minusta uudelleen otteen.

Mitä seurauksia näet koulukiusauksen  aiheuttaneen sinulle?

Minä en koskaan halunnut lapsia. Seurusteluhistoriani on olematon ja minusta tuli teflonia. Mikään ei hätkäytä mutta toisaalta olen ihan rikki.

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kansa valitsee koulukiusaajan pressakseen. Jotain sekin kertoo niistä syvistä arvoista, jotka leimaavat kansakuntaa.

Vierailija
102/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää te saatte tästä menneissä rypemisestä? Tuleeko hyvä mieli tänään? 

Joo ei ketään pitäisi kiusata koskaan missään, mutta maailma nyt on epätäydellinen. Etenkin lapset ovat epätäydellisiä, tekevät tyhmiä tekoja. Minuakin on kiusattu, mutta en nyt herrajestas enää niitä aikoja muistele, muistelen kaikkea hyvää mieluummin. 

Oikeasti ihmettelen, kun tämä sama jankkaus aina täällä toistuu, että mitä siitä kaunasta ja hampaiden kiristelystä saa tähän päivään.

Ei menneisyyden muistoissa tarvitse rypeä. Jos ne ovat tarpeeksi traumaattisia tulevat ne ihan pyytämättä arkisissa tilanteissa vaikeuttamaan elämään. Oletko kuullut flashbackeista. Tämäkin on jännä että aina vedotaan siihen miten kiusaajat olivat lapsia ja tyhmiä jne. Myös ne kiusatut olivat silloin keskeneräisiä lapsia ja alttiita traumoille. 

E

Kiitos kun jaksoit selittää.

Iteltä pingahti vikakin pultti irti.

Ei tuota vaan ihmiset selkeästi ymmärrä miten pahaa tekevät. Se sattuu kaiken päälle extraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

102. Ei ole kyse ymmärryksen puutteesta. He eivät välitä paskaakaan!

Vierailija
104/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta ei ole normaalitila. Lasten pahoinpitely kotona ja muualla on lailla kielletty, koulussa sitä saa jostain syystä tehdä vapaasti.

Minulle tulee flashbackeja. Vaihdan kadun puolta, jos lapsi- tai nuorisojoukkoja tulee vastaan. Ohi kulkiessa koulujen pihoilta kuuluvat kirskuvat äänet, huudot ja kimakat naurunremakat ovat kamalia. En halua asuntoa, jonka vieressä on koulu tai päiväkoti. Ym. ym.

En ole juuri tekemisissä lasten tai nuorten kanssa. Preferoin aikuista seuraa. Niin tein jo lapsena.

Vierailija
105/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omia lapsia en halunnut. Miehelläni on 2 nyt jo aikuista lasta. Koko avioliiton ajan olen miellyttänyt miestäni. Jos hän joskus korottaa ääntään minä jotenkin menen kipsiin enkä osaa sanoa mitään.

Olet unelmavaimo. Olisipa Suomessa enemmänkin kaltaisiasi naisia.

Vierailija
106/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin seuraus minulla on ehkä se, etten iki kuuna päivänä olisi pystynyt edes harkitsemaan omien lasten hankkimista. Sydämeni olisi kääntynyt nurin huolesta!

Ap

Vierailija
107/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaurioittanut vaan vahvisti ja kiusasin itsekin ja miehistyin. Ja minusta tuli parempi, nopeampi ja vahvempi kuin muista. Olen kiitollinen kokemuksesta. Kiusaanko yhä? No en tietenkään. Se oikeasti vahvisti ja teki minusta pelottoman.

Vierailija
108/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein mietin, olisinko ihan erilainen ilman pahoja kokemuksia. Olen oppinut elämään hyvin vahvasti oman pääni sisällä ja pidän etäisyyttä muihin ihmisiin. Voisinko olla avoin ja sosiaalinen? Sellaisena muistan itseni ennen 10. ikävuotta, jolloin kiusaaminen alkoi. Nyt aikuisena nautin omasta rauhasta, nuorena kärsin yksinäisyydestäni. Toki minulla nyt on sellainen oma sosiaalinen elämä, josta etäisyyden ottaminen on oma valinta. Vaati paljon työtä saada sellainen rakennettua. Jos haluankin sitten olla yksin, onko se omaa haluani vai kiusaamisesta jäänyttä traumaa? 

Vierailija
109/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota keneenkään,uskon jokaisen työtoverin ja ystävän pillkkaavan selän takana. Huono itsetunto,ahmimishäiriö (painan noin 120 kiloa)

Vierailija
110/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän miehiä ja oon joutunut eläkkeelle mt syistä

Vierailija
111/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei negatiivisia seurauksia. Sain kimmokkeen lähteä kuolevasta pikkukylästä elämään muualle hyvää elämää.

Ne kiusaajanyhvöt jäi sinne :D

Kunnioitan itseäni ja huolehdin, ettei muutkaan minua tallo.

Vierailija
112/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutakuopassa rypijöiden kokoontumisajot. Mitenhän usein kiusaaminen oli todellista, milloin taas oman typeryytenne projektio. Narsistit on yleensä projisoineet.

Vierailija
113/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia lapsia en halunnut. Miehelläni on 2 nyt jo aikuista lasta. Koko avioliiton ajan olen miellyttänyt miestäni. Jos hän joskus korottaa ääntään minä jotenkin menen kipsiin enkä osaa sanoa mitään.

-----

Oli tai ei, sulle ei naiset alennu. Kokeile toista persua.

Vierailija
114/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kansa valitsee koulukiusaajan pressakseen. Jotain sekin kertoo niistä syvistä arvoista, jotka leimaavat kansakuntaa.

Persut säntäsivät hänen taakseen ja KD. Mutta samaa mieltä, ääliöt ja kiusaajat fanittaa kaltaistaan. 

Vierailija
115/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut säntäsivät hänen taakseen ja KD. Mutta samaa mieltä, ääliöt ja kiusaajat fanittaa kaltaistaan. 

Ja suomenruotsalaiset kun eivät omaa ehdokasta laittaneet kisaan.

Vierailija
116/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti monellakin tavalla. Enkä ollut edes yksi pahiten kiusatuista. Minun nuoruudessani kiusaaminen ja väkivalta olivat päivittäisiä asioita koulussa, ja niiden uhreiksi joutuivat lähes kaikki.

Mutta sanoisin näin:

Olen koko ajan varuillani. Katson mitä ympärilläni tapahtuu, miten ihmiset liikkuvat ja onko tilanteessa potentiaalia kehkeytyä väkivaltaiseksi. En koskaan halua tilanteeseen jossa en pystyisi väistämään jos joku hyökkää kimppuun. En pysty rentoutumaan oikeastaan koskaan.

En tunne empatiaa kiusaajia tai muitakaan pahantekijöitä kohtaan. En minkäänlaista empatiaa. Suurin pelkoni on tilanne, jossa minua halutaan kiusata ja häpäistä, ja minulla on syytä uskoa ettei ole vaaraa jäädä kiinni. Kerran kaksi kännissä olevaa nuorta yrittivät tehdä niin, eikä ketään ollut katsomassa. Onneksi he ottivat takapakkia, eivätkä asettaneet minua tilanteeseen jossa olisin joutunut alistumaan tai tappelema

Eivät kaikki joutuneet kiusaamisen ja väkivallan kohteeksi nuoruudessasi.

Vierailija
117/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaurioittanut vaan vahvisti ja kiusasin itsekin ja miehistyin. Ja minusta tuli parempi, nopeampi ja vahvempi kuin muista. Olen kiitollinen kokemuksesta. Kiusaanko yhä? No en tietenkään. Se oikeasti vahvisti ja teki minusta pelottoman.

Puhut vaan, mutta kyllä siellä ois kummatkin tavarat housuissa, jos yläasteelta tutut pojat tulis vastaan🤭

Vierailija
118/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

102. Ei ole kyse ymmärryksen puutteesta. He eivät välitä paskaakaan!

No juu oot oikeessa.

Mulla on tehny niin pahaa sisäistää tuo totuus vielä extra extra tasona kaiken päälle. Et etenkin ahistuskohtauksen lyödessä päälle, napsahtaa ne automaatiot päälle ja "vika on minussa", joka juurtunut ytimeen.

Siis todentotta kun viimeiset pari vuotta on mennyt järkytyksen kanssa, kun on ollut pakko uskoa, et todella on ihmisiä jotka eivät välitä. Vieläkin hetkittäin vaikea uskoa, tai en kai haluaisi uskoa miten paha paikka maailma on. Tarkoituksella paha. Siis tavallaan "unohdin", vaikka tiedän kyllä että osa ei oikeasti välitä. Ja automaatiolla "puhun" ymmärtämisestä.

Jos tästä nyt sai selkoa.

Mutta kiitos hyvästä kommentistasi. Huomasinpahan vaan kuinka herkästi "taannun". En edes huomannut itse mitä sanaa käytin.

Ehkä sinä ymmärrätkin mitä koetan sanoa. Nuo jotka ihmettelevät, eit varmasti ymmärrä koskaan.

Tulipas samaa aikaa paha mieli tästä ketjusta, mutta sikäli toiveikas (?) kai myös, että tosiaan on niitä jotka ymmärtävät. Ei ole yksin kokemansa kanssa, vaikka kuinka yksin olisikin.

Vierailija
119/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uu tais naistenhakkaaja ilmoittautua?

Vierailija
120/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uu tais naistenhakkaaja ilmoittautua?

Termi"naistenhakkaaja" on äärimmäisen seksistinen ja sovinistinen. Ei ole mitään"naistenhakkajia" tasa-arvon maailmassa, on vain hakkaajia. "Naistenhakkaaja" termillä myönnetään naisten olevan heiveröisiä ja avuttomia miehiin nähden.