Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koulukiusaus on vaurioittanut sinua?

Vierailija
15.07.2024 |

Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan todella rankasti. Jotenkin uskoin päässeeni asioista yli mutta reilusti keski-ikäisenä asiat ovat ottaneet jotenkin minusta uudelleen otteen.

Mitä seurauksia näet koulukiusauksen  aiheuttaneen sinulle?

Minä en koskaan halunnut lapsia. Seurusteluhistoriani on olematon ja minusta tuli teflonia. Mikään ei hätkäytä mutta toisaalta olen ihan rikki.

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysiluokalla murtui ranne.  Löin turhan kovaa kiusaajaani, osui leuan syrjään. Rehtori ihmetteli kahta kaatumista, toisella leuka sijoiltaan ja toinen kaatui käden varaan.  Eipä kiusaaja uskaltanut totuutta kertoa.

Ymmärrän hyvin, että turpaansa voi saada kiusaajat  henkisen väkivallan lopettamiseksi.

Koulu, kun ei ole sitä varten, että mennään kiusaamaan toisia ja tullaa kiusatuiksi.

Se on pahimmassa tapauksessa vuosien piina, joka äityy päivittäiseksi, jota vähätellään, vaikka se jättää jäljen uhrilleen. Minun olisi pitänyt lyödä.

Vierailija
62/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysiluokalla murtui ranne.  Löin turhan kovaa kiusaajaani, osui leuan syrjään. Rehtori ihmetteli kahta kaatumista, toisella leuka sijoiltaan ja toinen kaatui käden varaan.  Eipä kiusaaja uskaltanut totuutta kertoa.

Ymmärrän hyvin, että turpaansa voi saada kiusaajat  henkisen väkivallan lopettamiseksi.

Koulu, kun ei ole sitä varten, että mennään kiusaamaan toisia ja tullaa kiusatuiksi.

Se on pahimmassa tapauksessa vuosien piina, joka äityy päivittäiseksi, jota vähätellään, vaikka se jättää jäljen uhrilleen. Minun olisi pitänyt lyödä.

En tiedä oliko sinua kohtaan fyysistä vai henkistä, mutta kummastakaan ei pidä kärsiä missään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nykyään jos satutte törmäämään entisiin kiusaajiinne, vieläkö niillä on sama ylimielinen virne kuin silloin ennen, vai ovatko häpeissään vai ovatko kuin mitään ei olisi edes tapahtunut? Ottavatko teihin kontaktia jos vaikka kadulla tai kaupassa tulevat vastaan.

On tullut vastaan tämä samainen henkilö mm. pizzeriassa odotellessa, kuntosalilla oli ihan viereisessä laitteessa treenaamassa, tuli vastaan kerran jopa ihan metrin päästä ohi kävellessä hiljaisella kadulla keskellä päivää, mutta ei ole tainnut tajuta minua. Tai sitten ei vain ole kiinnostanut. Kasvotusten jutellut tämän kanssa viimeksi silloin yläasteella n. 22vuotta sitten, kun oli pakko sietää. Teininä jännitin häntä, nykyisin ei ole hetkauttanut, kun on tullut edellä mainituissa vastaan.

Vierailija
64/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koulukiusaus niinkään, mutta kinkkukiusaus vaikutti niin, etten enää oikein tykkää syödä muita ruokia.

Vierailija
65/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää te saatte tästä menneissä rypemisestä? Tuleeko hyvä mieli tänään? 

Joo ei ketään pitäisi kiusata koskaan missään, mutta maailma nyt on epätäydellinen. Etenkin lapset ovat epätäydellisiä, tekevät tyhmiä tekoja. Minuakin on kiusattu, mutta en nyt herrajestas enää niitä aikoja muistele, muistelen kaikkea hyvää mieluummin. 

Oikeasti ihmettelen, kun tämä sama jankkaus aina täällä toistuu, että mitä siitä kaunasta ja hampaiden kiristelystä saa tähän päivään.

Vierailija
66/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole henkisesti päässyt kiusaamisesta koskaan yli. Se vaikutti voimakkaasti itsetuntooni. Olkoonkin, että olen kiusaajalle kostanut ja nolannut hänet julkisesti pariin kertaan. Sain siitä tyydytystä, mutta ei se minua parantanut. Koskaan hän ei ole pyytänyt tekojaan anteeksi.

Vierailija
67/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ketään pitäisi kiusata koskaan missään, mutta maailma nyt on epätäydellinen. Etenkin lapset ovat epätäydellisiä, tekevät tyhmiä tekoja. Minuakin on kiusattu, mutta en nyt herrajestas enää niitä aikoja muistele, muistelen kaikkea hyvää mieluummin. 

Oikeasti ihmettelen, kun tämä sama jankkaus aina täällä toistuu, että mitä siitä kaunasta ja hampaiden kiristelystä saa tähän päivään.

Kiusaamista on erilaista. Joillekin jää ikuiset kipeät arvet, joista ei parannu - ei se silti tarkoita, että velloo niissä päivittäin, mutta ne näkyy muulla tavoin elämässä.

Vierailija
68/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole henkisesti päässyt kiusaamisesta koskaan yli. Se vaikutti voimakkaasti itsetuntooni. Olkoonkin, että olen kiusaajalle kostanut ja nolannut hänet julkisesti pariin kertaan. Sain siitä tyydytystä, mutta ei se minua parantanut. Koskaan hän ei ole pyytänyt tekojaan anteeksi.

No mene terapiaan.

Mistä muuten tiedät, että juuri kiusaaminen vei itsetuntosi, kun on niitäkin joita ei ole kiusattu, ja silti itsetunto olematon. Kiusaaminen myös vahvistaa, kun ei ne ikävät ihmiset lopu sillä että aikuistuu, työpaikalla niiden kanssa pitää vaan opetella tulemaan toimeen.

Vierailija
69/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusattu lapsesta saakka. Olen ruma ja vähä älyinen. Töihin päässyt säälistä. :( 

Vierailija
70/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mene terapiaan.

Mistä muuten tiedät, että juuri kiusaaminen vei itsetuntosi, kun on niitäkin joita ei ole kiusattu, ja silti itsetunto olematon. Kiusaaminen myös vahvistaa, kun ei ne ikävät ihmiset lopu sillä että aikuistuu, työpaikalla niiden kanssa pitää vaan opetella tulemaan toimeen.

Voi kuule, olen käynyt terapiassa vuosia. Kiusaaminen harvemmin ketään vahvistaa, mutta osaan pitää puoliani toki ikäviä ihmisiä vastaan, mutta siitä ei ole kiusaamisesta kiittäminen vaan minä vain aikuistuin.

Vierailija
71/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista kesti vain noin vuoden, eikä se ehtinyt jättää pysyvämpää tai syvempää jälkeä. Jos se olisi kestänyt pidempään, niin varmasti jonakin päivänä olisin alkanut kokemaan kiusatun identiteettiä ja olisin läpikäynyt syvällisempää muutosta ja traumatisoitumista.

Vierailija
72/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista, että koulukiusaamista vähätellään ja sanotaan, että se pitäisi antaa anteeksi ym.

Kiusaamisen sijaan pitäisikin käyttää sanoja: pahoinpitely, väkivalta, vainoaminen, raiskaus, seksuaalinen häirintä ym. Nehän käsitellään virallisten syytteiden alla, myös alle 15-vuotiaiden tekeminä poliisi käsittelee asiat.

Miksi koulussa tapahtuvat väkivallanteot olisivat eri asia? Minkä ihmeen lieventävän asianhaaran koulun seinät, piha tai katto asialle antavat? Miksi lapsua saisi kohdella miten sattuu koulussa? Joko keskenään tai niin että opettsja kiusaa?

Eikä monikaan kiusattu vello asioissa päivittäin, mutta väkivalta jättää jäljet.

Vierailija
73/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat minulle aina jonkinasteisia vihollisia. Olen ruma ja lihava. Nauran kaikelle, mikä liittyy rakkauteen. Sosiaalinen elämäni on täysin vaurioitunut. M38

Vierailija
74/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kummallista, että koulukiusaamista vähätellään ja sanotaan, että se pitäisi antaa anteeksi ym.

Kiusaamisen sijaan pitäisikin käyttää sanoja: pahoinpitely, väkivalta, vainoaminen, raiskaus, seksuaalinen häirintä ym. Nehän käsitellään virallisten syytteiden alla, myös alle 15-vuotiaiden tekeminä poliisi käsittelee asiat.

Miksi koulussa tapahtuvat väkivallanteot olisivat eri asia? Minkä ihmeen lieventävän asianhaaran koulun seinät, piha tai katto asialle antavat? Miksi lapsua saisi kohdella miten sattuu koulussa? Joko keskenään tai niin että opettsja kiusaa?

Eikä monikaan kiusattu vello asioissa päivittäin, mutta väkivalta jättää jäljet.

Näin juuri! Eivätkä väkivalta ja pahoinpitelyt vahvista, niin kuin joku tuolla kirjoitti. Ne voivat traumatisoida ja tuhota mielen.

Sanooko joku vaikka 9 vuoden avioliittohelvetin kokeneelle, että se varmasti vahvisti sinua? Niinhän usein sanotaan koulukiusatulle. Ja jos "vahvisti", hinta on melko kova!

Vierailija
75/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei menneisyyden muistoissa tarvitse rypeä. Jos ne ovat tarpeeksi traumaattisia tulevat ne ihan pyytämättä arkisissa tilanteissa vaikeuttamaan elämään. Oletko kuullut flashbackeista. Tämäkin on jännä että aina vedotaan siihen miten kiusaajat olivat lapsia ja tyhmiä jne. Myös ne kiusatut olivat silloin keskeneräisiä lapsia ja alttiita traumoille. 

Ettet olisi oikeasti ollut kiusaaja ja nyt väität että sinua kiusattiin, niinhän narsistit toimivat, sekä lapsena että aikuisena. En väitä että kohdallasi näin olisi, mutta tällainen kaava monesti on. Ja nyt älä käännä tätä toisinpäin, tai vahvistat olleesi kiusaaja. Eli älä alennu vinkumaan, että kaikki kiusatut ovat narsisteja jne.

Kiusaajat saavat syystäkin olla varuillaan. Ei heitä kohtaan tarvita suoraa hyökkäystä, vaan esim. minä rekrytoinnissa en rekrytoi huonoiksi tietämiäni tyyppejä. Kukaan ei kaipaa hyvään työyhteisöön dynamiikkaa hajottavia tyyppejä. Olen ollut myös yhteyksissä muihin rekrytoijiin, joten tämä karsinta ei rajoitu yhteen työpaikkaan. Sama toimii nykyisten koulukiusaajien vanhempiin ja heidän sisaruksiinsa.

Vierailija
76/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadun itsekkin samoin etten lyönyt. Kipu on vain hetkittäistä, mutta itsekunnioituksen menetys on kaikkein kauheinta

Vierailija
77/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parittajia raiskaajia kourijoita ja tönijöitä ccccp ja etuilijoita.No ei mitenkään nehän kuljettaa omiin juttuihinsa mitä heille isommat sisarukset opettanut et voi sille mitään.Vanhammat hakkaa lapsiaan kun niitä on ensin kiusattu raiskattu koulussa ja matkalla.Näin se on aina ollut.Nykyään taas nuoret tietokone kiusaajat ja väärentää koulutodistukset työkirjat ajat aineet numerot sotkee kaiken näillä dikilaitteilla.Uskontolahkot yhtä syntisiä.

Vierailija
78/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe, että lapsuuden koulukiusaaminen enää vaikuttaisi sillä käsittelin asiat, tunteet ja kokemukset. Aikuisuudessa tapahtunut työpaikkakiusaaminen sen sijaan aiheutti sen etten tahdo enää ystävystyä yhdenkään naisen kanssa. 

Vierailija
79/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen identiteetiltäni näkymätön.

Tää osui pahasti. Nimesit juuri jotain, mille en ole ikinä löytänyt sanoja. Itkettää.

Vierailija
80/174 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa kouluissa on eri uskontoja ja jengien lapset myös rikollisten huumekauppiaiden.