Voikohan sinne Kirkan haudalle mennä viemään kynttilää?
Kommentit (28)
joten vien kynttilän sinne haudalle ens viikolla. Ja ajatelkaapa silloin kun oli se konginkankaan iso kolari niin oltiin siinä isossa muistotilaisuudessa helsingissä.
Vierailija:
Ei se kynttilä vaan sinä.
Kyllä minua henk. koht. lämmittäisi, jos läheiseni kuoltua häntä muistettaisiin..
haudalle. Jos omaiset ovat halunneet viettää hautajaiset rauhassa, se heille suotakoon, mutta kynttilän vienti haudalle ei loukkaa ketään. Eli siis hautajaiset ymmärrettävästi vietettiin lähipiirissä, jottei tulisi kauheaa kansanvaellusta, mutta ne kynttilät haudalla eivät ole omaisia varten, vaan haudassa lepääjää. Eli sinne vaan kynttilät palamaan, niin Kirka itse haluasi varmasti.
[/quote]
Kyllä minua henk. koht. lämmittäisi, jos läheiseni kuoltua häntä muistettaisiin..
[/quote]
jos mun läheinen olis joku jonka " tuntis" moni, siis olis julkkis, niin haluaisin " hiljaiset hautajaiset" , eli vain oikeasti läheiset ihmiset paikalle. mutta minusta olisi jopa ihanaa nähdä kuinka moni sitä hmistä kaipaa, kun olisi haudalle tuotu kynttilöitä. se ei minusta olisi yhtään loukkaavaa, päinvastoin. ei se mun rauhaani ja suruani häiritsis, jos joku muukin haluaa surra mun läheistä vaikkei sitä henk. koht. tuntiskaan. hautajaiset tosiaan eri juttu ja intiimimpi tilaisuus. hienoa kuitenkin että toi avoinkin tilaisuus on järjestetty:) mille hautuumaalle se kirka muuten haudattiin?
Vierailija:
mille hautuumaalle se kirka muuten haudattiin?
Saadaan kamala riitä aikaseksi jopa hautakynttilästä...!!!!!!!