Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
681/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi työkokeilussa saa 800 kuukaudessa, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja takuueläke on 970 netto. 

Vierailija
682/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi työkokeilussa saa 800 kuukaudessa, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja takuueläke on 970 netto. 

Jos masentuu ja jää työkyvyttömyyseläkkeelle niin saa 170 euroa kuukaudessa enemmän. 

Suomessa palkitaan kotona olosta. 

Ymmärrän miksi moni masentuu ja jää kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien meidän, jotka on myymässä asuntoaan eikä mene kaupaksi. Kun ei ole luottamusta tulevaisuuteen, ei voi ostaa mitään.

Miksei ole luottamusta tulevaisuuteen?

Kyllä ainakin meidän tuttavapiirissä kaikilla on hyvät tulevaisuuden näkymät.

Eikö se ihan ihmisestä itsestään lähde, että millaisen tulevaisuuden on itselleen rakentanut/rakentamassa?

Mikäköhän tämä sun "tuttavapiirisi" mahtaa olla? Kaljarinki paikallisessa juottolassa?

Valitettavasti nyt meni pahasti metsään tuo arvauksesi, meidän tuttavapiirissä ei pahemmin ole vasemmistolaisia näkynyt.

Johtuu varmaan siitä, kun jokainen meistä on työtätekevä (tai ollut töissä ennen nykyistä äitiysvapaata), tai yrittäjä.

Olet trolli, joka käyttää kaiken aikansa tällä palstalla. Mitä? Luulitko, ettei sitä huomaa? Et ole läheskään niin fiksu, kuin luulet.

Vierailija
684/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun elämään vaikuttanut.

En ole yhteiskunnan loinen

Tämäpä.

En ymmärrä tuota, kun valitetaan, että tuista leikataan.

Se on aivan totaalisen vastikkeetonta tuloa (muilta), sen eteen ei joudu käytännössä tekemään kuin muutaman lomakkeen täytön kuukaudessa.

Miten paljon heille pitäisi rahaa syytää? Ja miten paljon vähemmän heitä pitäisi vielä kuormittaa, että valitus loppuisi?

Varmaan taivas ainoastaan rajana.

Sinua ei näyttäisi kuitenkaan yhtään haittaavan  veronmaksajien maksamat   tuet ja etuudet rikkaille ja hyvätuloisille. 

Esim. Verovapaat osingot ja optiot. 

Veronmaksajien piikkiin voi palkata vaikka oman siivoojan tai lastenhoitajan ja palkkakustannukeet voi vähentää verotuksessa, joka 2 tulonsaajalla on 7000€/v. 

Tai valtion avustukset/tuet  omistaamasi kiinteistöön  tai kodin perusparannukseen esim. energia, hissi avustukset jne. jolloin niiden myyntiarvo nousee entisestään. 

Yritystuet

Maataloustuet, kuten miljoonien tuet esim. Nalle Wahlroossin kartanon tiluksille, jossa harrastaa maanviljelystä vapaa-aikana. 

Kelan tuet yksityiseen terveydenhoitoon, jolloin pääset jonojen ohi  lääkäriin tai omalle hierojalle/fysioterapia, tai purkaa paineita psykiatrialle tai käydä puhdistamassa hampaansa suuhygienistillä jne. 

Yhteiskunnan tuet yksityisteihin, tietotekniikka esim. valokuitu mökillä jne. 

Pääministeri Orpokin nosti puoli vuotta 500€/kk (3000€)  asumistukea pääministerikauden alussa, kun ei muistanut/tajunnut asuavansa Kesäranssa, vaikka asusteli siellä ilmaiseksi perheineen. 

Vierailija
685/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pahempi.

Vierailija
686/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on selvästi enemmänkin ongelmia, tuon mielenterveysongelman lisäksi."

Sinun ongelmiasi ei valitettavasti voi korjata. Lähinnä siksi, että sinä olet se ongelma. Etkä kykene sitä hyväksymään. Sen sijaan haukut täällä kaikkea, mikä liikkuu. Se on sinun elämäsi. Ei mitään muuta. Vain tyhjää haukkumista päivästä ja vuodesta toiseen. Koska et muuta osaa. Ja vielä ihmettelet, miksi sinusta ei pidetä. Katsoisit peiliin.

Vierailija
687/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet trolli, joka käyttää kaiken aikansa tällä palstalla. Mitä? Luulitko, ettei sitä huomaa? Et ole läheskään niin fiksu, kuin luulet."

Mitä ihmessä sä sekoilet, no en todellakaan ole trolli.

Ja mulla sattumoisin ihan hyvin palkattu toimistoduuni, kerkee hyvin notkua myös täällä töiden lomassa ja palkka juoksee. ;)

Ihan elävästä elämästä mä puhun tällä palstalla, työtä ja normaalia perhe-elämää.

Kuulostaa vissiin vieraalta?

Vierailija
688/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ketjuja lukiessa vahvistuu käsitys siitä, että köyhät eivät ole kovin kiitollisia tukiaisistaan. Mielestäni olisi hyvä ottaa ne pois edes pariksi vuodeksi alkuun.

Vierailija
689/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinua ei näyttäisi kuitenkaan yhtään haittaavan  veronmaksajien maksamat   tuet ja etuudet rikkaille ja hyvätuloisille. 

Veronmaksajien piikkiin voi palkata vaikka oman siivoojan tai lastenhoitajan ja palkkakustannukeet voi vähentää verotuksessa, joka 2 tulonsaajalla on 7000€/v. 

Tai valtion avustukset/tuet  omistaamasi kiinteistöön  tai kodin perusparannukseen esim. energia, hissi avustukset jne. jolloin niiden myyntiarvo nousee entisestään. 

Yritystuet

Maataloustuet, kuten miljoonien tuet esim. Nalle Wahlroossin kartanon tiluksille, jossa harrastaa maanviljelystä vapaa-aikana. 

Kelan tuet yksityiseen terveydenhoitoon, jolloin pääset jonojen ohi  lääkäriin tai omalle hierojalle/fysioterapia, tai purkaa paineita psykiatrialle tai käydä puhdistamassa hampaansa suuhygienistillä jne. 

Yhteiskunnan tuet yksityisteihin, tietotekniikka esim. valokuitu mökillä jne. 

Pääministeri Orpokin nosti puoli vuotta 500€/kk (3000€)  asumistukea pääministerikauden alussa, kun ei muistanut/tajunnut asuavansa Kesäranssa, vaikka asusteli siellä ilmaiseksi perheineen. "

Tuo tyyppi on työkyvyttömyyseläkkeellä loisiva luuseri. Varmaan säälistä, kun ei kukaan noin typerää ihmistä suostu palkkaamaan.

Vierailija
690/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet trolli, joka käyttää kaiken aikansa tällä palstalla. Mitä? Luulitko, ettei sitä huomaa? Et ole läheskään niin fiksu, kuin luulet."

Ja mulla sattumoisin ihan hyvin palkattu toimistoduuni, kerkee hyvin notkua myös täällä töiden lomassa ja palkka juoksee. ;)

Ihan elävästä elämästä mä puhun tällä palstalla, työtä ja normaalia perhe-elämää.

Jos olisit työtön tuen saaja ja käyttäisit kaiken aikasi täällä, voisi sen (periaatteessa) ymmärtää. Nyt väität että olet toimistotyössä ja silti loisit kaiken aikasi täällä (työnantajasi kustannuksella). Puhuit itsesi pussiin. Kuten sanoin. Kovin älykäs et ole.

Vierailija
691/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä ketjuja lukiessa vahvistuu käsitys siitä, että köyhät eivät ole kovin kiitollisia tukiaisistaan. Mielestäni olisi hyvä ottaa ne pois edes pariksi vuodeksi alkuun.

Ovat toki kiitollisia mutta sitä ei tarvitse osoittaa sinulle. 

Vierailija
692/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.

Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea.  Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.

Pikkuisen menee valehtelun puolelle. Äitiäsi nämä leikkaukset ei ole koskeneet mitenkään ja toimeentulotukea saa esimerkiksi lääkekuluihin ja lääkärikäynteihin, mikäli elämä menee minimitoimeentulon alle. Vanhukset aina valittaa, että joutuu valitsemaan lääkkeiden ja ruuan välillä. Miten niin? maksusitoumuksen saa vaikka suoraan apteekkiin. Yksi vastasi tyhjentävästi: "Sitten ne tutkii kaikki tilit" eli suomennettuna on säästöjä, joita ei saa käyttää. Se on sitten luonnonvalinta, jos näännyttää itsensä nälkään piheyttään. Säästöt on pahan päivän varalle ja eiköhän se ole se paha päivä, kun ei saa ostettua lääkkeitä ja ruokaa....?

Poikasi ja miniäsi varmasti ovat tiukilla, mutta heidänkin toimeentulonsa on yli toimeentulominimin ja voit toki heitä tukea, jos haluat, mutta se on sekin oma valinta.

Vierailija
693/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta ilmeisesti edustajasi on hallituksessa. Siitä vain säätämään lakia eli kerrot edustajallesi että sinä haluat tätä niin ehkä tapahtuu jotain????

Vierailija
694/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä.

En ymmärrä tuota, kun valitetaan, että tuista leikataan.

Se on aivan totaalisen vastikkeetonta tuloa (muilta), sen eteen ei joudu käytännössä tekemään kuin muutaman lomakkeen täytön kuukaudessa.

Miten paljon heille pitäisi rahaa syytää? Ja miten paljon vähemmän heitä pitäisi vielä kuormittaa, että valitus loppuisi?

Varmaan taivas ainoastaan rajana.

Sinua ei näyttäisi kuitenkaan yhtään haittaavan  veronmaksajien maksamat   tuet ja etuudet rikkaille ja hyvätuloisille. 

Veronmaksajien piikkiin voi palkata vaikka oman siivoojan tai lastenhoitajan ja palkkakustannukeet voi vähentää verotuk

Haittaa nuokin kyllä, en sanonut että tukien karsiminen on ainoa toimi, mihin pitäisi puuttua.

Vierailija
695/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pahempi.

Millä tavalla työssäkäyvä ja veroja (ja sinunkin elämisen) maksava on pahempi?

-eri

Vierailija
696/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos masentuu ja jää työkyvyttömyyseläkkeelle niin saa 170 euroa kuukaudessa enemmän. 

Suomessa palkitaan kotona olosta. 

Ymmärrän miksi moni masentuu ja jää kotiin. 

Työttömyyspäivärahahan on suurempi kuin kotihoidontuki. Jos siis hoitaa pientä lasta kotona, kannattaa ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Kaikkein vähiten Suomessa arvostetaan lapsia hoitavia ja kotiäidin työtä. Kas kun siitä ei pidä maksaa sakkomaksua.

Vierailija
697/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit työtön tuen saaja ja käyttäisit kaiken aikasi täällä, voisi sen (periaatteessa) ymmärtää. Nyt väität että olet toimistotyössä ja silti loisit kaiken aikasi täällä (työnantajasi kustannuksella). Puhuit itsesi pussiin. Kuten sanoin. Kovin älykäs et ole.

Ihme jankkaaja, en mä ole väittänyt yhtään mitään, vaan sanonut asiat niinkuin ne on.

Mihinhän pussiin mä olen itseni puhunut ja missä asiassa?

Mulla ei ole tapana tänne kirjoitella yhtään mitään, mikä ei pitäisi paikkaansa.

Vierailija
698/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kiitollisia ovat sitten hyvätuloiset ja rikkaat, jotka saavat myös tukia. 

Enpä ole kuullut  esim  liikemies kansanedustaja Hjallis Harkimon kiitelleen veronmaksajia saamastaan tuesta, kun häellä ja hänen äidillään käy siivooja, johon Harkimo hyödyntää kotitalousvähennystä, näin on julkisuudessa kertonut ja vaatii sen korottamista. 

Tai Ilkka Herlin (Kone Oy) koeluomutilalle, jossa huomioidaan ympäristöasiat, ilman yhteiskunnan tukea se tuskin olisi mahdollista, niin hän ainakin kertoi medialle. 

Ja tämä ei ole kannanotto tukien puolesta tai vastaan. Mutta ihmetyttää, miten jaksetaan syyllistää ja haukkua pienituloisia ja köyhiä ja ummistetaan silmät hyväosaiten tuille, vai eikö uskalleta käydä heidän kimppuun ja arvostella. 

Vierailija
699/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on selvästi enemmänkin ongelmia, tuon mielenterveysongelman lisäksi."

Sinun ongelmiasi ei valitettavasti voi korjata. Lähinnä siksi, että sinä olet se ongelma. Etkä kykene sitä hyväksymään. Sen sijaan haukut täällä kaikkea, mikä liikkuu. Se on sinun elämäsi. Ei mitään muuta. Vain tyhjää haukkumista päivästä ja vuodesta toiseen. Koska et muuta osaa. Ja vielä ihmettelet, miksi sinusta ei pidetä. Katsoisit peiliin.

No olipas taas ihme tilitystä, ei yhtäkään paikkaansa pitävää lausetta.

Pelkkää arvailua ja toiseen kohdistuvaa haukkumista.

Minä en ole tuossa aiemmin haukkunut, vaan ainoastaan säälivästi todennut selvän asian.

Ei muutenkaan ole tapana täällä, tai livenäkään, ketään haukkua.

Asioihin kommentoin toki, mutta asiallisesti ja rehellisesti.

Kannattaa lukea ne lainauksetkin, ennen kuin toisiin kohdistat tuollaisen perusteettoman avautumisen.

Vierailija
700/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihme jankkaaja, en mä ole väittänyt yhtään mitään, vaan sanonut asiat niinkuin ne on.

Mihinhän pussiin mä olen itseni puhunut ja missä asiassa?

Mulla ei ole tapana tänne kirjoitella yhtään mitään, mikä ei pitäisi paikkaansa."

Kaikki mikä suustasi (tai näppäimistöltäsi) tulee, on valetta. Oikea kysymys onkin, oletko itse jo niin sekaisin, että oikeasti uskot kaiken sanomasi, vai oletko vain palkattu trolli, joka vain tekee kaiken, mitä käsketään tekemään. Niin kuin hyvän koiran kuuluukin. Nouda keppi!