Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
701/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun elämään vaikuttanut.

En ole yhteiskunnan loinen

Olet pahempi.

Millä tavalla työssäkäyvä ja veroja (ja sinunkin elämisen) maksava on pahempi?

-eri

Valehtelija olet. Eri? Huvittavaa.

Vierailija
702/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ketjuja lukiessa vahvistuu käsitys siitä, että köyhät eivät ole kovin kiitollisia tukiaisistaan. Mielestäni olisi hyvä ottaa ne pois edes pariksi vuodeksi alkuun.

Mites kiitollisia ovat sitten hyvätuloiset ja rikkaat, jotka saavat myös tukia. 

Enpä ole kuullut  esim  liikemies kansanedustaja Hjallis Harkimon kiitelleen veronmaksajia saamastaan tuesta, kun häellä ja hänen äidillään käy siivooja, johon Harkimo hyödyntää kotitalousvähennystä, näin on julkisuudessa kertonut ja vaatii sen korottamista. 

Tai Ilkka Herlin (Kone Oy) koeluomutilalle, jossa huomioidaan ympäristöasiat, ilman yhteiskunnan tukea se tuskin olisi mahdollista, niin hän ainakin kertoi medialle. 

Ja tämä ei ole kannanotto tukien puolesta tai vastaan. Mutta ihmetyttää, miten jaksetaan syyllistää ja haukkua pienituloisia ja köyhiä

Siksi että nämä haukkujat on palkattu haukkumaan köyhiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihme jankkaaja, en mä ole väittänyt yhtään mitään, vaan sanonut asiat niinkuin ne on.

Mihinhän pussiin mä olen itseni puhunut ja missä asiassa?

Mulla ei ole tapana tänne kirjoitella yhtään mitään, mikä ei pitäisi paikkaansa."

Kaikki mikä suustasi (tai näppäimistöltäsi) tulee, on valetta. Oikea kysymys onkin, oletko itse jo niin sekaisin, että oikeasti uskot kaiken sanomasi, vai oletko vain palkattu trolli, joka vain tekee kaiken, mitä käsketään tekemään. Niin kuin hyvän koiran kuuluukin. Nouda keppi!

Mitä sä vieläkin jankutat?

Missä mä olen valehdellut?

Vierailija
704/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on selvästi enemmänkin ongelmia, tuon mielenterveysongelman lisäksi."

Miten mielenterveysongelmat liittyvät kommentiini, jos kerron tosiasiat. Voit kaikki ed. manitut asiat tarkistaa nykyisestä hallitusohjelmasta, miten ne vaikuttavat kansalaisten ostovoimaan, elintasoon ja hyvinvointiin. Lapsiköyhyys lisääntyy, syntyvyys laskee ja kansalaisten ostovoima heikkenee ja työttömyys lisääntyy. Köyhät  ja krskituloiset voivat yhä huonommin, joka näkyy jo yleisenä turvallisuusuhkana. 

Suurimmat tämän hallituksen kärsijät/maksajat ovat pieni- ja keskituloiset, joiden palkkataso on alle 14.000€/kk eli n. 170.000€/vuodessa. Ja kun puhutaan yli 300.000€/v tienaavat, he ovat suurimmat voittajat.

Mutta tätähän eivät ääripikeiston kannattajat ymmärtä, onhan tutkitusti persujen äänistäjillä alhainen koulutus, kuuluvat alimpaan ammattiryhmään, ovat toisten viet

Hyvin tuolla viimeisellä kappaleella alleviivasit nuo mielenterveysongelmasi. :D

Joten eipä voi tosissaan keskustella kanssasi mistään muustakaan.

Eikö ne rikkaat ja hallituksessa heitä edustavat agentit nimenomaan ole niitä oikeistolaisia. Ne protestoivat "äärioikeistolaiset", joista poliitikot ja media kirjoittaa, ovat palkattuja mielenosoittajia, Suomessa vaikka jotkut nahkaliivijengit. Ja kuten USAssa vaikka ne antifan jäsenet, jotka mellalkoi viime presidentin vaalien aikana. Miksi sikarikkaat tukisivat tasapuolista tulonjakoa? Eikä sellaista poliittista suuntausta ole olemassakaan, mikä sitä aidosti tukisi. En tiedä, onko ne persutkaan "äärioikeistolaisia", tukevat kyllä erittäin oikeistolaista politiikkaa, saavat siitä rahaa ja valtaa.

Sana "äärioikeistolainen" on harhaanjohtava sana, joka on ihmisten ohjelmoinnilla onnistuttu lanseeraamaan jonkinlaiseksi haukkumasanaksi, mutta harva kuitenkaan osaa selittää, mitä se oikeasti tarkoittaa. Sama kuin jos käytettäisiin sanaa äärivasemmistolainen, jota syystä tai toisesta ei poliitikotkaan käytä. Miksi ei?

Vierailija
705/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No olipas taas ihme tilitystä, ei yhtäkään paikkaansa pitävää lausetta.

Pelkkää arvailua ja toiseen kohdistuvaa haukkumista.

Minä en ole tuossa aiemmin haukkunut, vaan ainoastaan säälivästi todennut selvän asian.

Ei muutenkaan ole tapana täällä, tai livenäkään, ketään haukkua.

Asioihin kommentoin toki, mutta asiallisesti ja rehellisesti.

Kannattaa lukea ne lainauksetkin, ennen kuin toisiin kohdistat tuollaisen perusteettoman avautumisen."

Miksi muuten peukutat omia tekstejäsi? Etkö muuten saa huomiota?

Vierailija
706/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pahempi.

-eri

Miten työssäkäyvä on valehtelija?

Ja mikä siinä on huvittavaa, jos tänne joku toinenkin kirjoittaa ja toinen on samaa mieltä ensimmäisen kirjoittajan kanssa?

Vierailija
707/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.

Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea.  Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.

Ei kuulosta terveeltä kuviolta tuo.

Jonkin pitäisi muuttua ainakin noiden nuorten kohdalla ettet joutuisi osallistumaan heidän elätykseensä. Oletko keskustellut heidän kanssaan suunnitelmistaan?

Vierailija
708/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 miljoonaa kärsii tästä talouden seisauttamisesta.

Pieni eliitti hyötyy.

Vierailija
709/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihme jankkaaja, en mä ole väittänyt yhtään mitään, vaan sanonut asiat niinkuin ne on.

Mihinhän pussiin mä olen itseni puhunut ja missä asiassa?

Mulla ei ole tapana tänne kirjoitella yhtään mitään, mikä ei pitäisi paikkaansa."

Kaikki mikä suustasi (tai näppäimistöltäsi) tulee, on valetta. Oikea kysymys onkin, oletko itse jo niin sekaisin, että oikeasti uskot kaiken sanomasi, vai oletko vain palkattu trolli, joka vain tekee kaiken, mitä käsketään tekemään. Niin kuin hyvän koiran kuuluukin. Nouda keppi!

Mitä sä vieläkin jankutat?

Missä mä olen valehdellut?

Luitko tekstin? Vai etkö suomea ymmärrä? Oletpa muuten herkästi mielesi pahoittavaa tyyppiä. Oletat että kaikkien pitäisi kuulla sinun valituksesi, mutta mitään ei saisi sanoa vastaan. Tai esimerkiksi lukuisia valheitasi osoittaa. Mutta jatka vaan. Käy tämäkin viihteestä.

Vierailija
710/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pahempi.

-eri

Miten työssäkäyvä on valehtelija?

Ja mikä siinä on huvittavaa, jos tänne joku toinenkin kirjoittaa ja toinen on samaa mieltä ensimmäisen kirjoittajan kanssa?

Kaikki mitä sanot on huvittavaa...

Vierailija
711/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 miljoonaa kärsii tästä talouden seisauttamisesta.

Pieni eliitti hyötyy.

Totta, että kärsii, vaikka ei taloutta kukaan ole seisauttamassakaan.

Nyt olisi selvitty huomattavasti lievemmillä keinoilla, jos edellinen hallitus olisi yhtään kontrolloinut sitä rahan tuhlaamista.

Vierailija
712/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä.

En ymmärrä tuota, kun valitetaan, että tuista leikataan.

Se on aivan totaalisen vastikkeetonta tuloa (muilta), sen eteen ei joudu käytännössä tekemään kuin muutaman lomakkeen täytön kuukaudessa.

Miten paljon heille pitäisi rahaa syytää? Ja miten paljon vähemmän heitä pitäisi vielä kuormittaa, että valitus loppuisi?

Varmaan taivas ainoastaan rajana.

Sinua ei näyttäisi kuitenkaan yhtään haittaavan  veronmaksajien maksamat   tuet ja etuudet rikkaille ja hyvätuloisille. 

Esim. Verovapaat osingot ja optiot. 

Veronmaksajien piikkiin voi palkata vaikka oman siivoojan tai lastenhoitajan ja palkkakustannukeet voi vähentää verotuk

Julkisuudessa mietitään vain pienyrittäjien osinkoverotusta, että pitäiskö korottaa :D

Vierailija
713/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt tarttuko tuon typerän trollin syötteihin. Keskustellaan me muut asiallisesti leikkausten vaikutuksesta KAIKKIEN meidän elämään. Jättäkää trolli huomiotta.

Vierailija
714/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt tarttuko tuon typerän trollin syötteihin. Keskustellaan me muut asiallisesti leikkausten vaikutuksesta KAIKKIEN meidän elämään. Jättäkää trolli huomiotta.

Toinen keino keskeyttää asiallinen keskustelu on syöttää jatkuvalla syötöllä tyhjänpäiväisyyksiä turhanpäiväisiin ketjuihin, jotta toiset vaipuisi unholaan. Jos siis haluaa ylläpitää jotain ketjua, kannattaa aina välillä kirjoittaa sinne jotain.

Vierailija
715/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku trollia on niin hauskaa juoksuttaa...

Sanoi hän sarkastisesti sivusta...

Vierailija
716/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on selvästi enemmänkin ongelmia, tuon mielenterveysongelman lisäksi."

Sinun ongelmiasi ei valitettavasti voi korjata. Lähinnä siksi, että sinä olet se ongelma. Etkä kykene sitä hyväksymään. Sen sijaan haukut täällä kaikkea, mikä liikkuu. Se on sinun elämäsi. Ei mitään muuta. Vain tyhjää haukkumista päivästä ja vuodesta toiseen. Koska et muuta osaa. Ja vielä ihmettelet, miksi sinusta ei pidetä. Katsoisit peiliin.

No olipas taas ihme tilitystä, ei yhtäkään paikkaansa pitävää lausetta.

Pelkkää arvailua ja toiseen kohdistuvaa haukkumista.

Minä en ole tuossa aiemmin haukkunut, vaan ainoastaan säälivästi todennut selvän asian.

Ei muutenkaan ole tapana täällä, tai livenäkään, ketään haukkua.

Asioihin kommentoin toki, mutta asiallisesti ja rehellisesti.

Kannattaa lukea ne lainauksetkin, ennen kuin toi

Minä tuon lainauksen ja kerro sinä, mikä siinä ei ollut totta? 

Päinvastoin, siitä puuttui monta asiaa, jota jokainen pieni- ja keskituloinen tulee vielä kohtaamaan tänä vuonna esim. sairasloman ensimmäisen päivän palkattomuus, samoin sairaanlapsenhoito, lakko-oikeutta rajoitetaan, irtisanoa voi pärstäkertoimen mukaan ja paikallisesti voidaan sopia työehdot, eikä lainsäädäntöä tarvitse noudattaa. Palkka-ale jne. 

Jo nyt suurin osa työsopimuksista tehdään nolla - ja 19h työsopimuksella, erityisesti nuorille,  joka tarkoittaa, että yhä harvempi saa soviteltua työttömyysturvaa ja yritykset voivat säästä palkkakuluissa, kun palkataan reserviin työvoimaa, jolloin palkkojen keskituntiansio saadaan alhaiseksi ja työsopimukseen lätkäistään ehto, ettei toista työtä voi ottaa vastaan kilpailevalla alalla. 

Vierailija
717/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se nykyhallituksen ansiota vai syytä mutta juuri päivän uutisissa kerrottiin, Suomen ajautuneen syvään lamaan. 

Suurissa vaikeuksissa ovat pienet ja keskisuuret yritykset, kun kauppa ei enää käy, eikä ihmiset enää osta tavaroita tai palveluita, ei edes ne, jolla ostovoimaa, joka on johtanut suureen konkurssiaaltoon esim. joulukuussa meni yrityksiä konkurssiin, yhtäpaljon kuin edellisenä vuonna yhteensä. 

Vuoden päivät on asunto- ja autokauppa ollut täysin pysähdyksissä, samoin rakennusala. Pelkästään YIT on lähes tuhat uutta asuntoa vapaana, kun kukaan ei niitä osta tai edes vuokraa. Sama ilmiö autokaupassa ja yhä harvemmin viedään edes autoja huoltoon, eikä niistä pidetä huolta, jopa auton rengaissa säästetään. 

Tietysti voidaan miettiä, onko hallitus saavuttanut tavoitteensa, kun samaan aikaan pörssi- ja suuryhtiöt voivat yhä paremmin ja ovat kannattavia, valtion yritystukien ansiota ja pienet ja keskisuuret yritykset tuhotaan ja yritykset ja omaisuusmassat siirtyvät suuryritysten haltuun, niin kuin tänä vuonna ollaan saatu lukea mediasta yrityskaupoista ja moni ala on jo monopoli asemassa. 

Se onko mennyt pilalle, riippuu katsooko asiaa pieni ja keskituloisen kansalaisen ja pienten ja keskisuurten yritysten näkökulmasta, vai miljönäärien ja suuryhtiöiden. 

Vierailija
718/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko se nykyhallituksen ansiota vai syytä mutta juuri päivän uutisissa kerrottiin, Suomen ajautuneen syvään lamaan. 

Suurissa vaikeuksissa ovat pienet ja keskisuuret yritykset, kun kauppa ei enää käy, eikä ihmiset enää osta tavaroita tai palveluita, ei edes ne, jolla ostovoimaa, joka on johtanut suureen konkurssiaaltoon esim. joulukuussa meni yrityksiä konkurssiin, yhtäpaljon kuin edellisenä vuonna yhteensä. 

Vuoden päivät on asunto- ja autokauppa ollut täysin pysähdyksissä, samoin rakennusala. Pelkästään YIT on lähes tuhat uutta asuntoa vapaana, kun kukaan ei niitä osta tai edes vuokraa. Sama ilmiö autokaupassa ja yhä harvemmin viedään edes autoja huoltoon, eikä niistä pidetä huolta, jopa auton rengaissa säästetään. 

Tietysti voidaan miettiä, onko hallitus saavuttanut tavoitteensa, kun samaan aikaan pörssi- ja suuryhtiöt voivat yhä paremmin ja ovat kannattavia, valtion yritystukien ansiot

Ja juuri samaisessa uutisissa kerrottiin yksityisten lääkäri- ja hoiva--alan tahkonneen ennätyssuuret voitot ja osingot osakkaidenomistajille. 

Ja rahoitus tulee valtiolta yritystukena ja Kela korvauksena. Riikka Purra nosti ruhtinaalisesti Kela korvauksia yksityisterv.hoidon asiakkaille, jopa moninkertaiseksi, mitä se oli ennen. 

Vierailija
719/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsestä en vielä tiedä, koska asumistukeni leikataan vasta ensi vuoden alussa. Jos rahat eivät sen jälkeen riitä elämiseen, en tiedä mitä teen. Halvempaan ja pienempään asuntoon muutto ei ole mahdollista, koska asunto on jo pieni ja halpa. Jne...

Vierailija
720/746 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöt suomalaiset äänestäneet kokoomusta ja luulleet, että heillekin kasvaa kravatti kaulaan.