No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö lopetti opinnot koska ei ole varaa opiskella paikkakunnalla missä koulu on. viimeinen vuosi olis ollut edessä.
Ok.
Toiset nuoret tekevät töitä ja ottavat opintolainaa jos ei tunnu tuet riittävän, ja jos eivät vanhemmat halua auttaa.
Valintoja valintoja nämä.
Niitä töitä joihin vaan mennään? Tässä tilanteessa en itse uskaltaisi ottaa lainaa (eikä sitä kaikille myönnetä). Kaikki vanhemmat eivät pysty auttamaan.
No en osaa sanoa, kuin Uudenmaan tilanteesta, mutta kyllä täällä päin ainakin nuorille opiskelijoille on paljonkin töitä tarjolla.
Ja taitaa olla käytännössä niin, että koulutkin sijaitsevat kohtuu isoissa kaupungeissa, joten en näe, miksei sielläkin töi
Et voi kertoa yhtään tarkemmin, että missä ja mitä töitä? Aika moni ottaisi tiedon kiitollisena vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi 50 v pitkän pankkiuran jälkeen. Olen 16 vuotiaasta lähtien elättänyt itseni, tehnyt töitä. Nyt 50 vuotiaana jäin työttömäksi koska työni siirrettiin halpatyövoiman Puolaan jolle maksettiin 400 euron kuukausipalkkaa. Itse asiantuntijana pankissa sain persiille kenkää, eikä kukaan ole minua palkannut enää tämän ikäisenä alani hommiin. Nyt opiskelen kasvatusalaa, jossa varma työpaikka valmistumisen jälkeen.
Mutta puheet 100.000 uudesta työpaikasta on vain Kokoomuksen valhetta. Olen itse väliinputoaja jota kukaan ei enää palkkaa omalla alallani vaikka olisi huippu osaamista. HV Orpo!
Pankista on ainakin naispuolisten toimihenkilöiden helppo siirtyä terveydenhoitoon sihteereiksi. Sinne vaan, plussaahan tuo pitkä keskeytymätön työura on-
Hopi hopi, sut revitään työikäistä sinne terkkariin...
Sihteereistä on reippaasti ylitarjontaa. Missä todellisuudessa oikein elät? -eri
- Olin haaveillut opintovapaasta tai vuorotteluvapaasta. Tuskin jaksan tässä ammatissa loppuelämää. En ehdi nyt juuri opiskella, joten en enää koskaan saa opintovapaata tai siis korvausta.
- Alv nousu varmasti vaikuttaa hintoihin. Jo nyt ruoka on kallista.
- Muita vaikutuksia ei ole, mutta ehkä töissä vaikeat tapaukset lisääntyvät, kun huono-osaisilla perheillä ei ole rahaa. Eli en tule jaksamaan tässä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi työkokeilussa saa 800 kuukaudessa, jos tekee 20 päivää kuukaudessa töitä ja takuueläke on 970 netto.
Jos masentuu ja jää työkyvyttömyyseläkkeelle niin saa 170 euroa kuukaudessa enemmän.
Suomessa palkitaan kotona olosta.
Ymmärrän miksi moni masentuu ja jää kotiin.
Harva nykyään "pääsee" masennuksen takia eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä ketjuja lukiessa vahvistuu käsitys siitä, että köyhät eivät ole kovin kiitollisia tukiaisistaan. Mielestäni olisi hyvä ottaa ne pois edes pariksi vuodeksi alkuun.
Mites kiitollisia ovat sitten hyvätuloiset ja rikkaat, jotka saavat myös tukia.
Enpä ole kuullut esim liikemies kansanedustaja Hjallis Harkimon kiitelleen veronmaksajia saamastaan tuesta, kun häellä ja hänen äidillään käy siivooja, johon Harkimo hyödyntää kotitalousvähennystä, näin on julkisuudessa kertonut ja vaatii sen korottamista.
Tai Ilkka Herlin (Kone Oy) koeluomutilalle, jossa huomioidaan ympäristöasiat, ilman yhteiskunnan tukea se tuskin olisi mahdollista, niin hän ainakin kertoi medialle.
Ja tämä ei ole kannanotto tukien puolesta tai vastaan. Mutta ihmetyttää, miten jaksetaan syyllistää ja haukkua pienituloisia ja köyhiä
Täälläkin jatkuvasti huudetaan, että minun verorahoillani köyhät loisii. Varakkaille ja hyvätuloisille halutaan kuitenkin verorahoja maksaa hymyssä suin? Eipä siitä juuri valiteta...
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko se nykyhallituksen ansiota vai syytä mutta juuri päivän uutisissa kerrottiin, Suomen ajautuneen syvään lamaan.
Suurissa vaikeuksissa ovat pienet ja keskisuuret yritykset, kun kauppa ei enää käy, eikä ihmiset enää osta tavaroita tai palveluita, ei edes ne, jolla ostovoimaa, joka on johtanut suureen konkurssiaaltoon esim. joulukuussa meni yrityksiä konkurssiin, yhtäpaljon kuin edellisenä vuonna yhteensä.
Vuoden päivät on asunto- ja autokauppa ollut täysin pysähdyksissä, samoin rakennusala. Pelkästään YIT on lähes tuhat uutta asuntoa vapaana, kun kukaan ei niitä osta tai edes vuokraa. Sama ilmiö autokaupassa ja yhä harvemmin viedään edes autoja huoltoon, eikä niistä pidetä huolta, jopa auton rengaissa säästetään.
Tietysti voidaan miettiä, onko hallitus saavuttanut tavoitteensa, kun samaan aikaan pörssi- ja suuryhtiöt voivat yhä paremmin ja ovat kannattavia, valtion yritystukien ansiot
Päätellen siitä, että kertomistasi asioista ovat mm. lukuisat asiantuntijat varoittaneet, sen täytyy olla tarkoituksellista. Ei voida vedota siihen, että ei me tajuttu tässä näin käyvän.
Jostain verovapaista osingoista huutelevat täällä lähinnä laiskat vätykset.
Ensinnäkin, mitään verovapaita osinkoja ei ole, listatuista yrityksistä nostetuista osakkeista maksaa tavallinen piensijoittaja 25.5% veroa. Ja nyt se ISO uutinen; kyseessä ei ole mikään salakerho vaan jokainen voi perustaa arvo-osuustilin (tai osakesäästötilin), ostaa tilille osakkeita ja alkaa nostamaan huimia osinkoja.
Listaamattomista yrityksistä saa tietyillä (erittäin tiukoilla) kriteereillä nostaa osinkoja alennetulla verokannalla. Tällöinkin maksuun tulee kuitenkin 20% yritysvero ja alennetun verokannan osinkovero. Eli tämä koskettaa lähinnä yrittäjä-omistajia. Jos yrittäjä haluaa itselleen samanlaisen eläkekertymän kuin palkansaaja joutuu hän maksamaan eläkemaksuja niin että lopullinen vero on luokkaa 100k+ ansaitseva palkansaaja.
Joten ylös sieltä sohvalta osakkeita ostamaan ja firmoja perustelemaan, voitte sitten nostella niitä ilmaisia osinkoja mielin määrin
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.
Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea. Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.
Niin, tällaista se on monilla käytännössä. Hyvästi (melko) huoleton vanhuus. Nyt on alituinen pelko ja huoli mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun elämä on mennyt tosi vaikeaksi nimenomaan tukileikkauksien takia. Tämä siis siitä huolimatta, että olen töissä, saan hyvää palkkaa, enkä itse saa mitään tukiaisia.
Mutta mun eläkeläisäitini, (aikanaan kotiäiti ja sitten, kun ei enää palkkatyötä saanut niin yrittäjä, joten eläkettä ei ehtinyt paljon kertyä), poikani, (pienituloinen duunari) ja miniäni (työtön ja työkyvytön) ovat saaneet osalleen niin paljon leikkauksia, että tarvitsevat minulta koko ajan enemmän ja enemmän lisätukea. Itselle ei nyt näytä millään meinaavan jäädä rahaa omaan elämiseen.
Tässä nähdään huonojen valintojen tulos. Ei kannata alkaa kotiäidiksi tai paskaduunien tekijäksi
Lopetetaan "paskaduunit"! Jos niitä ei kenenkään kannata tehdä, niin ei sitten tehdä. Ravintolat kiinni, ruokakaupa
Iik! Ei mulle tämmöistä ole luvattu.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mitään verovapaita osinkoja ei ole, listatuista yrityksistä nostetuista osakkeista maksaa tavallinen piensijoittaja 25.5% veroa. Ja nyt se ISO uutinen; kyseessä ei ole mikään salakerho vaan jokainen voi perustaa arvo-osuustilin (tai osakesäästötilin), ostaa tilille osakkeita ja alkaa nostamaan huimia osinkoja.
Listaamattomista yrityksistä saa tietyillä (erittäin tiukoilla) kriteereillä nostaa osinkoja alennetulla verokannalla. Tällöinkin maksuun tulee kuitenkin 20% yritysvero ja alennetun verokannan osinkovero. Eli tämä koskettaa lähinnä yrittäjä-omistajia. Jos yrittäjä haluaa itselleen samanlaisen eläkekertymän kuin palkansaaja joutuu hän maksamaan eläkemaksuja niin että lopullinen vero on luokkaa 100k+ ansaitseva palkansaaja.
Joten ylös sieltä sohvalta osakkeita ostamaan ja firmoja perustelemaan, voitte sitten nostella niitä il
Entä vakuutuskuoret?
Vierailija kirjoitti:
Joten ylös sieltä sohvalta osakkeita ostamaan ja firmoja perustelemaan, voitte sitten nostella niitä il
Eiks niitä siellä sohvalla just ostella, miks täytyy nousta ylös,ostaaks sillain parempia osakkeita?
Vierailija kirjoitti:
Suomen nolo taloustilanne korjaantuu ainoastaan lisäämällä työllisten määrää ja leikkaamalla kelan asumis ja työttömyys tukia. Töitä löytyy monelta alalta joten ihan turha uhriutua ja selittää muuta.
Maan asukkaiden pitäisi lisäksi saada lapsia ja yleensäkin satsata perhe-elämään.
Vierailija kirjoitti:
Siten että pääkaupunkiseudulla tulee olemaan taas yksi hoitaja vähemmän, enkä ole muuten ainoa joka muuttaa muualle. Ai niin, mutta minähän olen paskaduunin tekijä joten ei väliä. Ei ne lääkärit kuitenkaan niitä teidän äitien pyllyjä pese tai anna syöpäsairaalle lapsiparalle kipulääkettä. Sen paskaduunin tekee hoitajat, mutta älkää huoliko, saatte parempia ulkomaalaistaustaisia tilalle ainakin vähäksi aikaa! Siinä vaan on aina pieni jännitys, että ymmärtääkö se hoitaja sitä syöpäsairasta lapsiparkaa ollenkaan.
Tai haluaako hän jäädä tähän ei-niin-vieraanvaraiseen maahan, kun perhe on maapallon toisella puolella ja lapsilla on ikävä äitiä/isää.
Vierailija kirjoitti:
En pitäisi sitä laiskuutena, vaan se on moraali ja arvokysymys.
Silloin kun osingot perustuvat vapaaseen bisnekseen ja kilpailukykyyn, ne ovat ok.
Mutta moraalisesti ei liene oikein, jos valtio tukee yritystä yritystukena, kymmenien miljoonien arvosta ja lisäksi kansalaiset ovat lähes pakotettu käyttämään heidän palvelujaan kalliiseen hinta esim. sähköyhtiöt Fortum tai saadakseen terv.hoitoa yksityiset lääkäriasemat, jota tuetaan veronmaksajien varoilla Kela korvauksin tai laki velvoittaa yrityksiä järjestämään työterveydenhoidon, josta Kela maksaa 60% lääkärien palkkioista.
Tänäänkin ilmoitettiin yksityisten lääkäriasemien muhkeista osingon jaosta ja optioista, josta suurimman osuuden omistavat lääkärit ja se on suoraa tulonsiirtoa valtiolta yrityksille, joka mahdollistaa kalliit tuottajahinnat ja bisneksen pyörittämisen, jopa lainsäädännön avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö lopetti opinnot koska ei ole varaa opiskella paikkakunnalla missä koulu on. viimeinen vuosi olis ollut edessä.
Ok.
Toiset nuoret tekevät töitä ja ottavat opintolainaa jos ei tunnu tuet riittävän, ja jos eivät vanhemmat halua auttaa.
Valintoja valintoja nämä.
Niitä töitä joihin vaan mennään? Tässä tilanteessa en itse uskaltaisi ottaa lainaa (eikä sitä kaikille myönnetä). Kaikki vanhemmat eivät pysty auttamaan.
No en osaa sanoa, kuin Uudenmaan tilanteesta, mutta kyllä täällä päin ainakin nuorille opiskelijoille on paljonkin töitä tarjolla.
Ja taitaa olla käytännössä niin, että koulutkin sijaitsevat kohtuu isoissa
Tuota se on, kun on nuoresta asti impannut liimoja Arhinmäen perässä.
Ei tiedetä edes sitä, että Uusimaa on Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun elämään vaikuttanut.
En ole yhteiskunnan loinen
Tämäpä.
En ymmärrä tuota, kun valitetaan, että tuista leikataan.
Se on aivan totaalisen vastikkeetonta tuloa (muilta), sen eteen ei joudu käytännössä tekemään kuin muutaman lomakkeen täytön kuukaudessa.
Miten paljon heille pitäisi rahaa syytää? Ja miten paljon vähemmän heitä pitäisi vielä kuormittaa, että valitus loppuisi?
Varmaan taivas ainoastaan rajana.
Eniten on leikattu työssäkäyviltä köyhiltä, kuten matalapalkkaisilta yksinhuoltajilta. En nimittäisi lapsistaan yksin huolta pitävää ja sen lisäksi vielä työssäkäyvää ihmistä millään muilla, kuin kunnioittavilla nimillä. Siihen ei moni pysty. Palkkioksi asumistukea leikataan erityisen paljon juuri tällaisilta ihmisiltä ja
Asumistukijärjestelmä on aiheuttanut sen, että ihmiset asuvat tulotasoonsa nähden liian kalliissa asunnoissa. Varmasti harva valitsee sitä halvinta asuntoa, vaan lasketaan, onko mahdollisuus tukeen ja kun on, kuinka suuri asunto on mahdollista saada. Täällähän usein saa lukea, kuinka vaikkapa lisätyö ei kannata, koska asumistuki leikkaa tuu pois, ja pitää sitten itse maksaa sillä palkalla,mitä on saanut enemmän, oma asuminen. Eli ennemmin tehdään vähemmän töitä esimerkiksi.
Tai ettei edes kannata mennä töihin, kun tuet tippuu.
Vierailija kirjoitti:
"Suurimmat tämän hallituksen kärsijät/maksajat ovat pieni- ja keskituloiset, joiden palkkataso on alle 14.000€/kk eli n. 170.000€/vuodessa. Ja kun puhutaan yli 300.000€/v tienaavat, he ovat suurimmat voittajat."
Onko sulla mennyt markat ja eurot sekaisin, vai mitä ihmettä höpiset.
Olet todella sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
"Sulla on selvästi enemmänkin ongelmia, tuon mielenterveysongelman lisäksi."
Miten mielenterveysongelmat liittyvät kommentiini, jos kerron tosiasiat. Voit kaikki ed. manitut asiat tarkistaa nykyisestä hallitusohjelmasta, miten ne vaikuttavat kansalaisten ostovoimaan, elintasoon ja hyvinvointiin. Lapsiköyhyys lisääntyy, syntyvyys laskee ja kansalaisten ostovoima heikkenee ja työttömyys lisääntyy. Köyhät ja krskituloiset voivat yhä huonommin, joka näkyy jo yleisenä turvallisuusuhkana.
Suurimmat tämän hallituksen kärsijät/maksajat ovat pieni- ja keskituloiset, joiden palkkataso on alle 14.000€/kk eli n. 170.000€/vuodessa. Ja kun puhutaan yli 300.000€/v tienaavat, he ovat suurimmat voittajat.
Mutta tätähän eivät ääripikeiston kannattajat ymmärtä, onhan tutkitusti persujen äänistäjillä alhainen koulutus, kuuluvat alimpaan ammattiryhmään, ovat toisten vietävissä ja heitä voidaan viedä kuin pässiä naru
Mä tienaan vuodessa 35 000, enkä ole kärsinyt hallituksen leikkauksista mitenkään. Koska en saa tukia. Elän palkallani. En pidä kaikista muista hallituksen työelämäheikennyksistä, mutta ei minun elämäni ole pilallaiiden vuoksi. En pitänyt monista edellisen hallituksen toimistakaan. Sellaista elämä on.
Vierailija kirjoitti:
"Ihme jankkaaja, en mä ole väittänyt yhtään mitään, vaan sanonut asiat niinkuin ne on.
Mihinhän pussiin mä olen itseni puhunut ja missä asiassa?
Mulla ei ole tapana tänne kirjoitella yhtään mitään, mikä ei pitäisi paikkaansa."
Kaikki mikä suustasi (tai näppäimistöltäsi) tulee, on valetta. Oikea kysymys onkin, oletko itse jo niin sekaisin, että oikeasti uskot kaiken sanomasi, vai oletko vain palkattu trolli, joka vain tekee kaiken, mitä käsketään tekemään. Niin kuin hyvän koiran kuuluukin. Nouda keppi!
Siinäpä mieleltään terveen ihmisen tuottamaa tekstiä 😂😂
Tuet vaan pois kaikilta kaltaisiltasi, loppuu se suunsoitto ja muiden haukkuminen. Ja alkaa mielenterveyskin parantua, kun on järkevää tekemistä, nimittäin työtä