No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Minun elämään tämän hallituksen toimet ei ole vaikuttanut negatiivisesti millään tapaa, positiivista on nyt ainakin se että polttoaineen verotus keveni ja ansiotuloverotus keveni. Kuulun ytk:hon ja kannatan paikallista sopimista, ammattiliittojen lakkoilu demokratiaa vastaan oli lähinnä säälittävää minusta.
Olen itse alempaan keskiluokkaan kuuluva duunari ja minusta tämä hallitus on ihan hyvä, tämä hallitus joutui vielä tukalaan paikkaan koska suomi ajautui taantumaan ja suomen talous oli kriisissä. Rakennusala oli myös kriisissä ja konkursseja tuli.
Vissii alvi nousee eli se nyt vaikuttaa vähän mun elämään mutta pakko alvia on nostaa jos se auttaa saamaan suomen talouden kuntoon.
Hyvä hallitus on ja ymmärrän että tukijusseja ja tukitiinoja tämä hallitus ärsyttää koska heiltä vissii tämä hallitus jotain leikkaa mutta minun palkka ei ole järin iso joten siksi en kannata vasemmistopuolueita.
Miksi kukaan muu kuin yrittäjä kannattaisi paikallista sopimista (lue työehtojen heikenneyksiä ja palkan polkemista)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä yli vuotta ole menty. Omalla kohdallani asumistuki vähenee vasta 1.8. alkaen. Tarkoittaa noin 100€ pudotusta tuloihin. Kyllä se tuntuu pienissä rahoissa isosti.
se on leikkausten tarkoitus että tuntuu.
Ei ole. Leikkausten tarkoitus on lisätä eriarvoisuutta. Otetaan köyhiltä ja annetaan tuplana rikkaille. Sellaista "hyvinvointi"valtiotaimintaa.
taas puhu vassu täyttä paskaa.työttömän vassun mielestä rikkaat ei maksa veroja eikä hyvätuloiset vaikka maksaa tän neropatin tuetkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä yli vuotta ole menty. Omalla kohdallani asumistuki vähenee vasta 1.8. alkaen. Tarkoittaa noin 100€ pudotusta tuloihin. Kyllä se tuntuu pienissä rahoissa isosti.
Asut liian kalliissa asunnossa tuloihisi nähden jos tarvitset asumistukea. Niin ja se asumistuki valuu suoraan rikkaiden taskuun.
Eihän kukaan voi mennä töihin, jos ei ole työpaikkaa, mihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Uutinen sinulle: kaikki eivät saa palkkaa. Katsos kun on olemassa sellaisiakin kuin työttömät, vammaiset, eläkeläiset jne. Yllättikö?
Toinen uutinen: kaikki eivät saa yhtä paljon palkkaa kuin sinä. Yllättikö?
Uutinen sinulle: Minä pienituloinen ihminen en halua enää maksella veroja jotta hyvätuloiset ihmiset saa lapsilisiä ja en halua maksella veroja jotta työhaluttomat ihmiset saa rahaa. Minä joudun pitämään autoa sen takia että käyn töissä, se auto maksaa rahaa ja te työttömät ette sitä autoa tarvitse.
Toinen uutinen sinulle: minä kannatan oikeistopuolueita juuri siksi koska te vasemmistolaiset haluatt
Uutiseen 1: Elämä on valintoja. Sinä valitsit ihan itse sen pienipalkkaisen työsi. Voit myös ryhtyä työttömäksi niin ei tarvitse maksella veroja ja voit luopua siitä autostakin.
Uutiseen 2: Ei kiinnosta vttuakaan ketä sinä kannatat ja ketä et. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo on tuholainen, joka pilaa Suomen.
Hyvinvointivaltion; terveydenhuollon, varhaiskasvatuksen, opetuksen (tämän Kokoomus aloitti jo aiemmin), kiinteistökaupan, rakennusalan jne.
Ostovoima kuralla.
Hallitus tekee oikeita päätöksiä, mitä nopeammin toksinen ja passivoiva punikki järjestelmä painuu unholaan sitä parempi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut liian kalliissa asunnossa tuloihisi nähden jos tarvitset asumistukea. Niin ja se asumistuki valuu suoraan rikkaiden taskuun.
nouse sohvalta ja ala itsekkin rikkaaksi.omistan kaksi vuokralla olevaa asuntoa enkä todellakaan ole rikas.palkkaa tulee kusiset 4000e kk käteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Oletko yhtään tutustunut kuinka paljon tukia myönnetään kaikennäköisille elinkeinoille ja yleishyödylliseksi julistautuneille järjestöille vaikkapa ihan Euroopan tasolla? Ettet erehtyisi kuvittelemaan, että kyseessä on jokin pelkästään suomalainen ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Leikkausten tarkoitus on lisätä eriarvoisuutta. Otetaan köyhiltä ja annetaan tuplana rikkaille. Sellaista "hyvinvointi"valtiotaimintaa.
taas puhu vassu täyttä paskaa.työttömän vassun mielestä rikkaat ei maksa veroja eikä hyvätuloiset vaikka maksaa tän neropatin tuetkin.
Sun kannattaa opetella lukemaan, lapsipieni. Ei ole kovin uskottavaa argumentoida asiasta, jota toinen ei ole sanonut. Ja tuo hiekkalaatikkotason räksytys noin muutenkin kertoo vain siitä, että sinulla on ikää korkeintaan 12v. Ei kukaan aikuinen ulise tuollaista paskaa. Ja aikuiset osaavat käyttää isoja alkukirjaimia.
Vierailija kirjoitti:
Uutiseen 1: Elämä on valintoja. Sinä valitsit ihan itse sen pienipalkkaisen työsi. Voit myös ryhtyä työttömäksi niin ei tarvitse maksella veroja ja voit luopua siitä autostakin.
Uutiseen 2: Ei kiinnosta vttuakaan ketä sinä kannatat ja ketä et. Sori siitä.
Tässä on ihka aito porvari ja köyhien kyykyttäjä :D Itse satonenko siellä kirjoittelee vai herra orpo?
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen määrää ei ole rajoitettu. Niitä saa luoda itselleen ja jopa muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommentoit aikuisten palstalla, vaikka et ymmärrä mitään todellisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipuin toimeentulotuelle.
En saa omistaa mitään, tilille ei saa tulla edes satunnaisia rahalahjoja koska nekin on käytettävä itsensä elatukseen, eikä niillä voi ostaa esim. uusia kenkiä tai käydä yksityisellä lääkärillä, vaikka tarve olisi. Vinkki käteisen antamisesta ei oikein toimi, jos lahjoittaja asuu toisella puolella Suomea...
kiva kuulla paskaluuseri.
Toivon että jollain "paskaluuserilla" menee lopullisesti hermot sun kohdalla t. tuleva äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen määrää ei ole rajoitettu. Niitä saa luoda itselleen ja jopa muille.
No montakos työpaikkaa sinä olet luonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani joutui muuttamaan lasten kanssa liian pieneen asuntoon. Itseltä meni työ. Onneksi sentään löysin uuden työpaikan.
Eniten ärsyttää, että hallitus vainoaa järjestöjä, julkista terveydenhuoltoa, tutkimusta ja jostain kumman syystä myös valtion kulttuuriarkistoja.
Miksi me työssäkäyvät ihmiset joudumme maksamaan muiden asumiset?
Se että sinulta meni työ alta on Sanna Marinin hallituksen vika, se vei suomen taantumaan.
Hallitus ei vainoa julkista terveydenhuoltoa, Sanna Marinin hallitus hyväksyi järjettömät palkankorotukset julkiselle puolelle ja tämä tuhoaa entistä enemmän suomen taloutta.
Tutkimus,järjestöt ja kulttuuri pitää toimia omilla rahoituksillaan eikä veronmaksajien rahoilla, emme me halua maksaa huuhaa ihmisille palkkaa verorahoistamme.
Puhu vaan omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhtään tutustunut kuinka paljon tukia myönnetään kaikennäköisille elinkeinoille ja yleishyödylliseksi julistautuneille järjestöille vaikkapa ihan Euroopan tasolla? Ettet erehtyisi kuvittelemaan, että kyseessä on jokin pelkästään suomalainen ilmiö.
Olen ja kannatan myös esim maataloustukien poistoa. Kannatan myös että kulttuuria ja urheilua ei tueta, niiden pitää tulla toimeen omillaan.
Kannatan myös että yleltä leikataan reilusti koska kyseinen pulju pyörittää vain vasemmiston agendaa.
Kannatan myös että yritystukia poistetaan ja tuetaan ainoastaan niitä mitä on pakko.
Kannatan myös sitä että koulutuksesta leikataan koska suomessa ikäluokat on pienentynyt jo 1970-luvulta lähtien.
Kannatan myös että asumistuki poistetaan koska se on tulonsiirto köyhiltä rikkaille ja miksi yhteiskunnan pitää tukea jos joku asuu liian kalliissa asunnossa tuloihinsa nähden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No montakos työpaikkaa sinä olet luonut?
Yksinyrittäjä olen. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani joutui muuttamaan lasten kanssa liian pieneen asuntoon. Itseltä meni työ. Onneksi sentään löysin uuden työpaikan.
Eniten ärsyttää, että hallitus vainoaa järjestöjä, julkista terveydenhuoltoa, tutkimusta ja jostain kumman syystä myös valtion kulttuuriarkistoja.
Miksi me työssäkäyvät ihmiset joudumme maksamaan muiden asumiset?
Se että sinulta meni työ alta on Sanna Marinin hallituksen vika, se vei suomen taantumaan.
Hallitus ei vainoa julkista terveydenhuoltoa, Sanna Marinin hallitus hyväksyi järjettömät palkankorotukset julkiselle puolelle ja tämä tuhoaa entistä enemmän suomen taloutta.
Tutkimus,järjestöt ja kulttuuri pitää toimia omilla rahoituksillaan eikä veronmaksajien rahoilla, emme me halua maksaa huuhaa ihmisille palkkaa verorahoistamme.
Esim. THL:llä varmaan kannattaisi jatkossakin tutkia suomalaisen geeniperimän tauteja, mutta ne rahat annetaan nykyhallituksen toimesta mieluummin täysin turhille hihhuli- ja miessakkien järjestöille.
Arkistoja on ylläpidetty kymmeniä vuosia, mutta nyt ei ole enää rahaa oman kulttuurin ylläpitämiseenkään. Suurille yksityisille terveysjäteille sen sijaan riittää rahaa.
Näitä päätöksiä ei tehnyt Marin, vaan nykyhallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa opetella lukemaan, lapsipieni. Ei ole kovin uskottavaa argumentoida asiasta, jota toinen ei ole sanonut. Ja tuo hiekkalaatikkotason räksytys noin muute
iltaa äikän ope mulkku.ei kiinosta isot kirjaimet EDELLEEENKÄÄN.
En tunne ketään kenen elämä olisi muuttunut mitenkään. Ei tämän eikä edellisen hallituksen aikana.