No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Mielettömästi törsännyt vasemmistohallitus jätti surkean perinnön. Siihen nähden kukaan ei ole joutunut kärsimään kovin pahasti. Kokoomuksen ytimessä on humanismi.
Ei kannata käyttää sanoja, joiden merkitystä ei ymmärrä. Kokoomus on vastakohta termille humanismi.
humanismi on kansanvaltainen eettinen elämänkäsitys, joka väittää, että ihmisillä on oikeus ja velvollisuus antaa merkitys ja muoto omalle elämälleen. Se pyrkii nykyistä inhimillisempään yhteiskuntaan inhimillisten ja muiden luonnollisten arvojen sekä inhimillisten kykyjen, kuten järjen ja vapaan tutkimuksen avulla"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin niitten meni pilalle jotka joutui työttömäksi tai firma meni konkurssiin
Heh te väitätte että orpon hallitus on työnantajien hallitus ja ne polkee työntekijän asioita mutta samalla te väitätte että orpon hallituksen takia yritykset menee konkurssiin. Hih.
Ettekö te huomaa mitää ristiriitaa puheissanne? :D Onko siis orpon hallitus työnantajien hallitus vai ei?
Pienyritykset menee konkurssiin. Jäljelle jää kansainväliset suuryritykset. Tai se olisi tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Nooh, mikä on sun nettopalkka?
Mulla se on 1400e.
Elä valehtele! Kukaan ei saa noin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin niitten meni pilalle jotka joutui työttömäksi tai firma meni konkurssiin
Heh te väitätte että orpon hallitus on työnantajien hallitus ja ne polkee työntekijän asioita mutta samalla te väitätte että orpon hallituksen takia yritykset menee konkurssiin. Hih.
Ettekö te huomaa mitää ristiriitaa puheissanne? :D Onko siis orpon hallitus työnantajien hallitus vai ei?
Pienyritykset menee konkurssiin. Jäljelle jää kansainväliset suuryritykset. Tai se olisi tarkoitus.
Miksi kaikki tuntemani pienyrittäjät on joko kokoomuslaisia tai persuja? Ne myös pitää tätä hallitusta hyvänä koska tämä hallitus korjaa suomen talouden.
Vierailija kirjoitti:
Omaan elämääni vaikuttaa juuri nyt se, että hallitus tuhosi MLL:n lapsenkaitsijatoiminnan. Kun ei ole tukiverkkoja, tuo oli tärkeää toimintaa.
Tämä on järkytys perheille, joilla esimerkiksi isovanhemmat eivät tue lapsiperhearjessa. Ihana tilanne niillä, kellä isovanhemmat tukevat, mutta tukiverkostot eivät ole itsestäänselvyys kaikille.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta kahta - neljää duunia yhtä aikaa tehneenä kiitän ja kumarran. Kohta lyön hanskat tiskiin ja syljeskelen kattoon päivät pitkät. On toisten vuoro tehdä töitä ja elättää kotona syystä tai toisesta olevat.
Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Mulla se on 1400e.
Hyvin moni saa. Netto tarkoittaa sitä summaa, joka tule tilille verojen jne. jälkeen. 1400€ on pienipalkkaisilla aloilla ihan normaali nettopalkka. Moni saa vähemmänkin. Ja sitten kultalusikka peräsuolessa elävät kokkareet ihmettelevät, miksi työnteko ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani joutui muuttamaan lasten kanssa liian pieneen asuntoon. Itseltä meni työ. Onneksi sentään löysin uuden työpaikan.
Eniten ärsyttää, että hallitus vainoaa järjestöjä, julkista terveydenhuoltoa, tutkimusta ja jostain kumman syystä myös valtion kulttuuriarkistoja.
Miksi me työssäkäyvät ihmiset joudumme maksamaan muiden asumiset?
Se että sinulta meni työ alta on Sanna Marinin hallituksen vika, se vei suomen taantumaan.
Hallitus ei vainoa julkista terveydenhuoltoa, Sanna Marinin hallitus hyväksyi järjettömät palkankorotukset julkiselle puolelle ja tämä tuhoaa entistä enemmän suomen taloutta.
Tutkimus,järjestöt ja kulttuuri pitää toimia omilla rahoituksillaan eikä veronmaksajien rahoilla, emme me halua maksaa huuhaa ihmisille palkkaa verorahoistamme.
<
THL:sta lakkautettiin myös kokonainen tasa-arvo-keskus.
Petteri Orpo selittelee Apu-lehden haastattelussa:
Hän sanoo olevansa hyvin huolissaan rasismista, väkivallasta ja äärioikeiston tilanteesta Suomessa.
Me viemme johdollani eteenpäin viime kesänä tehtyä toimenpideohjelmaa tasa-arvoisen ja rasismista vapaan Suomen eteen.
No kaikkien opiskelijakaverien finanssit meni täysillä uusiksi. Lisäksi aikuiskoulutus ei enää kannata joten se mitä nyt osaat on kaikki, alan vaihto ei onnistu ellet ole rikas.
Yksi tuttu joutui vaihtamaan asuntoa ja lapsen koulu vaihtui mikä oli tosi huono juttu. Eli kaikenlaista ikävää vipinää ovat orpo ja purra kansalle aiheuttaneet.
Minulle ei tullut ongelmia koska olen rikas ja hyvätuloinen, eli kokoomus ja persut suosii minua. Kiva juttu, kai?
Ei kaikki voi opiskella hyväpalkkaista duunia. Vaikka olenkin ns normaalin ihmisen kirjolla, en pääsisi edes AMK:n sisälle, koskaan. Pakko tyytyä pienipalkkaiseen työhön.
Olen itseni tähän asti elättänyt ja veroni maksanut, n. 45 vuotta. Tukien heikennykset ei minua toistaiseksi koske, koska niitä en ole koskaan saanut. Haluan vain tuoda esille sen seikan, että meitä pienituloisia on ja se ei aina ole pelkästään omasta itsestä kiinni kuinka selviää. Joten voisi jättää nuo toisten ihmisten mollaamiskommentit pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt pilalle. Eikä tätä ole vuotta vielä eletty, vasta huhtikuussa leikkaukset alkoivat.
Ei olla muutettu.
Karsittiin kuluja pois.
Mietin tuossa jos hakisi sossusta nyt syksyllä sen 400. Se kun laskurilla ois tulossa. Vaikka leikkasivat 300 pois.
Kelan piiloleikkaukset alkoivat jo vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Meillä opiskelijapoika muuttaa takaisin kotiin, ei halua ottaa lainoja tappiin asti. Hänellä työ vaikuttaa tästä kuusta lähtien muuten asumistukeen niin, että se työn tekeminen on aivan plus miinus nolla. Järjetöntä. Työtä pitäisi tehdä ihan hillitön määrä viikossa, että se enää kannattaisi, mutta se taas ei onnistu opintojen vuoksi.
Itsellä lähtee puolestaan asumistuki kokonaan pois. Minulla kävi kuitenkin erinomainen tuuri ja sain ihan puskista paremmin palkatun työn omalta alaltani (matalapalkka-ala kuitenkin, kuulemma yhteiskunnan toiminnan kannalta silti kriittisen tärkeä...) joten pysty kompensoimaan. Joudun silti perimään pojaltani pientä vuokraa, mitä varten hän joutuu nostamaan vähäsen lainaa ja tietenkin jatkaa työssään myös, josta saa sen pari saturaista kuussa.
Hieno ratkaisu! Me tehtiin sama. Ahdasta on, mutta säästö on suuri, kun toisen asunnon vuokra poistui. Menee se näinkin, hyvä mieli.
Sitä en tiedä miten asuntosijoittajien pidemmällä aikavälillä käy. Tilanne ei ole varmaan heille vielä konkretisoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki tuntemani pienyrittäjät on joko kokoomuslaisia tai persuja? Ne myös pitää tätä hallitusta hyvänä koska tämä hallitus korjaa suomen talouden.
Konkurssissa ja katuojassa vielä hokee, että.perskokareet pelastaa talouden. Usko on kova.
Aika monen nuoren elämä tuhottiin kertarysäyksellä, niiden joilla, ei ole vanhempia turvana, vaan ovat eläneet laitoksissa. Nyt kukaan ei tue ja auta näitä nuoria enää.
Opiskelijat joilla ei ole hyvävaraisia vanhempia, elämä meni entistä köyhemmäksi ja moni nuori ei enää voi mennä lukioon tai opiskelemaan ollenkaan, koska ei ole varaa.
Sairaat ja sairastuneet ei pääse terveydenhoitoon, sairaalat häviävät, terveyskeskukset häviävät, tilalle tulee terveysjättejä jotka takovat rahaa ihmisillä joilla on vara maksaa, eivätkä välitä potilaista, vain niiden rahoista.
On tämä ihmeelliseksi mennyt tämå touhu, enpä olid ikinä uskonut että Suomi voi tämmöiseksi painajaiseksi muuttua.
En tiedä mitä nuo persut tuolla hallituksessa hääräävät. Heiltä ei ole tullut yhtään tilannetta parantavaa esitystä. Ei minkäänlaista. EK saneli hallitusohjelman lähes sanasta sanaan. Yhdessä kohdassa sanajärjestys taisi olla eri mutta muuten identtinen EK:n oman ohjelman mukaisesti. Kokoomus sai sellaisen tilaisuuden ettei se rohkeimmissa päiväunissaankaan uskaltanut toivoa sellaista.Petteri on saanut varmasti monta orgasmia vuoden aikana. Niin kokoomushan ei ole pienyrittäjien puolue eikä duunarien. Kokoomus on pääomien eli kapitalistien puolue joka ei ole kiinnostunut sinällään markkinataloudesta ja vielä vähemmän valtion taloudesta. Sen näkee jos katsoo tämän kauden talousennustetta valtion kannalta.
Kokoomus edustaa suuria pääomia ja niiden liikkeitä ja nimenomaan sinne omaan taskuun, ei valtion taskuun. PS taas on täysin populistinen puolue ilmaan mitään hajuakaan siitä miten valtion talous toimii. Purra toimii hienosti Petterin apukätenä ja tottelee jokaista käskyä jonka EK hänelle antaa. Hänen tai hänen puolueensa edustajilla ei ole koulutusta eikä kokemusta mistään. Toivottavasti selvitään tästä kaudesta mutta valtion velka tulee kasvamaan ennätyksellisen paljon. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki voi opiskella hyväpalkkaista duunia. Vaikka olenkin ns normaalin ihmisen kirjolla, en pääsisi edes AMK:n sisälle, koskaan. Pakko tyytyä pienipalkkaiseen työhön.
Olen itseni tähän asti elättänyt ja veroni maksanut, n. 45 vuotta. Tukien heikennykset ei minua toistaiseksi koske, koska niitä en ole koskaan saanut. Haluan vain tuoda esille sen seikan, että meitä pienituloisia on ja se ei aina ole pelkästään omasta itsestä kiinni kuinka selviää. Joten voisi jättää nuo toisten ihmisten mollaamiskommentit pois.
Miksi vasemmistopuolueet ja ammattiliitot ei tähän puutu? Ne väittää olevansa työläisten puolueita mutta he vain toteavat "joidenkin on vain pakko olla köyhiä" ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se on 1400e.
Kuule aika moni saa tuollasta palkkaa, varsinkin naiset. Astu joskus ulos sieltä kokoomuskuplastasi.
Eri
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa 2025, sitä saa maksimissaan 260 kuukaudessa eikä sitä saa kesäkuukausina.
Törsäys ei voi jatkua loputtomiin. Nyt siihen puututaan potkimalla ihmisiä töihin.
Ei vaan sun pitäisi asua modernissa talossa mikä on energiasäästötalo, panelit katolla ja sinun pitää ajaa sähköautolla jotta vasemmistopuolueet olisi tyytyväisiä. Jos et elä noin kuin vasemmistopuolueet haluaa niin veroasi nostetaan. Osta se sähköauto! Jos et osta niin makselet paljon veroja polttomoottoriautoilusta.
Vasemmistopuolueet ei tajua sitä että heistä on tullu porvarien puolue kun vain harvalla työväenluokkaan kuuluvalla on varaa siihen moderniin taloon missä on panelit katolla ja sähköauto pihassa.