Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?

Vierailija
15.07.2024 |

Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.

Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.

Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.

Kommentit (746)

Vierailija
181/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja meni konkurssiin joten työt loppuivat. Muutto pois koska ei riittäneet rahat vuokraan eikä täällä missä nyt asun töitä olekaan minulle. Auto oli pakko myydä kun ei rahat riitä ylläpitoon. Pitää varmaan tehdä pimeitä hommia jotta tulisi toimeen.

Vierailija
182/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kunnassani leikkaukset näkyvät syrjäytymisen lisääntymisenä.

Huumeidenkäyttäjien määrä on kasvussa, joka aiheuttaa lieveilmiönä mm. varkauksia, pahoinpitelyitä sekä järjestyshäiriöitä. Koulujen pihoilla on alkanut olemaan huumekauppaa säännöllisesti. 

Perheissä riidellään enemmän ja lapsiperheköyhyys on sekin aina vaan yleisempää. Lapsilta puuttuu ihan arjessa tarvittavia perusjuttuja, esim. sään mukaiset jalkineet tai polkupyörä. 

Junan alle on hypännyt tänä vuonna liian moni. 

Yhteiskunta syrjäyttää ihmisiä. Seuraukset ovat kauheita ja tulevat koskemaan meitä kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin laskit kela pummi.mut ei kiitos en halua kerrostalo luukuun ja olla yhtä köyhä kun sinä.

musta 3600e kk on enemmän kun 590e kk kusista tukea

Ei oikein riitä, jos lainat on mitoitettu suuremmille tuloille. Sorry. Ei pysty.

hä mitkä helvetin lainat?.eli vänkäät edelleenkin et kela pummit hankkii paremmin kun keskituloinen.kyl on pää pehmentynyt näköjää siel itsemurha yksiössä tuilla.

Katsos kun työttömät ovat olleet aiemmin hyvinpalkatuissa töissä. Niiden tulojen pohjalta on saatu asuntolaina.

Täällä työtön työnhakija 250m2 omakotitalosta.

Vierailija
184/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani joutui muuttamaan lasten kanssa liian pieneen asuntoon. Itseltä meni työ. Onneksi sentään löysin uuden työpaikan. 

Eniten ärsyttää, että hallitus vainoaa järjestöjä, julkista terveydenhuoltoa, tutkimusta ja jostain kumman syystä myös valtion kulttuuriarkistoja.

Miksi me työssäkäyvät ihmiset joudumme maksamaan muiden asumiset? 

Se että sinulta meni työ alta on Sanna Marinin hallituksen vika, se vei suomen taantumaan. 

Hallitus ei vainoa julkista terveydenhuoltoa, Sanna Marinin hallitus hyväksyi järjettömät palkankorotukset julkiselle puolelle ja tämä tuhoaa entistä enemmän suomen taloutta. 

Tutkimus,järjestöt ja kulttuuri pitää toimia omilla rahoituksillaan eikä veronmaksajien rahoilla, emme me halua maksaa huuhaa ihmisille palkkaa verorahoistamme.

Vierailija
185/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen nolo taloustilanne korjaantuu ainoastaan lisäämällä työllisten määrää ja leikkaamalla kelan asumis ja työttömyys tukia. Töitä löytyy monelta alalta joten ihan turha uhriutua ja selittää muuta.

Miksihän aina paljon alapeukutuksia kun puhutaan tukien leikkaamisesta? Tämä porukka on tottunut siihen, että rahaa tulee tekemättä mitään, mutta kyllä Siperia opettaa.

Vierailija
186/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä eräs jonka elämältä lähti tulevaisuus ja unelmat. Vielä ei ole ollut mitään vaikutuksia, koska leikkaukset tulevat voimaan vasta ensi vuonna. Tulevat leikkaukset johtavat kohdallani siihen, ettei minun kannata enää tehdä töitä. Työnteolla en enää voi mitenkään saavuttaa edes niitä pieniä haaveita joita minulla on ollut. Käteen jäävä rahasumma pienenee niin paljon, ettei enää kannata. Henkisesti olen alkanut radikalisoitumaan, koska koen ettei millään ole enää merkitystä. 

mut pienillä tuilla kannattaa olla?

Työssäkäynnistä tulee usein kuluja, mikä voi tehdä sen kannattamattomaksi. -eri

eli mun kannattaa jäädä kotia loisimaan? eikä käydä töissä mun 3600e käteen kuukaudessa pal

Miten noin yksinkertainen ihminen on saanut noin hyväpalkkaisen työn? Kyllä työnantajaa varmasti harmittaa, irtisanominen onneksi helpottuu. Sitten sinäkin ymmärrät, ehkä.

Vierailija
187/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään jännän äärellä kun hallitus ei rahoita hyvinvointialueita.

Työpaikkani puolesta mun ei tarvitse jännittää, mutta työn määrä tulee varmasti lisääntymään entisestään. Potilasturvallisuus vaarantuu, ja me työtä tekevät joudumme kuuntelemaan ne omaisten valitukset. 

Vierailija
188/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvin laskit kela pummi.mut ei kiitos en halua kerrostalo luukuun ja olla yhtä köyhä kun sinä.

musta 3600e kk on enemmän kun 590e kk kusista tukea

Ei oikein riitä, jos lainat on mitoitettu suuremmille tuloille. Sorry. Ei pysty.

hä mitkä helvetin lainat?.eli vänkäät edelleenkin et kela pummit hankkii paremmin kun keskituloinen.kyl on pää pehmentynyt näköjää siel itsemurha yksiössä tuilla.

Katsos kun työttömät ovat olleet aiemmin hyvinpalkatuissa töissä. Niiden tulojen pohjalta on saatu asuntolaina.

mutta puhuttiin alunperin siitä et kannattaa maata kotona tuilla eikä tehdä töitä.

Vierailija
189/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyl on musiikkia korville tää kela pummien itku.

Näinhän ne persut ilakoi.

Kyseessä on silkka ilkeys ja pahuus.

Köyhät kyykkyyn, saksikäsi tulee.

en ole persujen  kannattaja vaan kokoomuksen.

Kokoomuslaiset on kaikista pahimpia. 

Vierailija
190/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni työ alta leikkausten takia. Joudun myymään perheemme kodin, jos en löydä uutta työtä pian.

Osalla leikkaukset ja työpaikan menetykset voi vaikuttaa esimerkiksi puolustustahtoon. Miksi puolustaa maata, joka tekee sinulle näin.

Muuta sitten ulkomaille.

Miksi uhrin pitää aina lähteä? Menkööt kiusaaja öykkärit muualle! -sivusta

Vierailija
191/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta työssäkäyvältä ja ahkeralta yksinhuoltajalta lähtee asumistuki syyskuussa kokonaan. Sen vaikutus on sellainen, että kaikki mahdollinen kulutus loppuu ja lasten liikuntaharrastukset loppuvat myös tähän kesään. Yritän hankkia äkkiä vielä esim. talvivaatteita nyt sekä rillit itselleni. Pian sellaisiin ei enää ole varaa.

Työssäkäynti kannattaa. Juu ei. Katastrofaalisen paska hallitus, näin sitä ahkeruudesta palkitaan!

Tuommoisista kommenteista huomaa, että sitä on harrastettu ja kulutettu tukiaisten avulla. Sietääkin loppua!

Vierailija
192/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista kun vassarit eli elämämtapatyöttömät täällä levittää perus rys s ien propagandaa. 

Vierailija
193/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän ukrainaan kerätä jostain rahaa että niillä on vara ostella uusia mersuja joilla tulla kaahailemaan Suomen Lappiin.

Idiootti!

Vierailija
194/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei minun elämä ole pilaantunut ei suinkaan ole Petteri Selkärangattoman Lapamadon ja hänen psykoottisen morsmaikkunsa ansiota, vaan oman pitkäjänteisen työni ja aherrukseni tulosta. Asiat, jotka ovat edellä mainituille täysin tuntemattomia asioita.

Niin, aloittaja tarkoittikin kysymyksellään niitä joihin leikjautoimet iskivät..

Ei siis sinua, joka nyt tulet tänne valheinesi satuilemaan.

Eiks noin menestyneellä ole parempaa tekemistä kuin täällä maleskelu valheita kirjoitellen?

Klassista mustavalkoajattelua. Vaikkeivät asiat minua kosketa, en silti hyväksy imbesillihallituksen toimia. Ja loogista älykkyyttä löytyy enemmän kuin näiltä kahdelta friikiltä yhteensä ja laitetaan vielä pullaposki kaupan päälle.

Vierailija
195/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin lähtee asumistuki. Mietin, että muutan pois pk-seudulta lapsineni ja vien samalla työpanokseni jonnekin sellaiseen kuntaan, jossa minun työtäni vielä arvostetaan. Ei ole järkeä enää kituuttaa Vantaalla tällä lailla. Ei koskaan mitään harrastuksia lapsille, ei uusia talvikenkiä itselle, ei voi viedä lapsia koskaan mihinkään. Työssäkäyvä ihminen ja mihinkään ei ensi talvena ole enää varaa.

Toimeentulotukea kai pitäisi hakea, voi hyvänen aika. Ihan absurdia. Ikinä en sossun luukulla ole ennen joutunut käymään, enkä kouluttautuessani työvoimapula-alalle kuvitellut ikinä joutuvanikaan.

Kylläpä on kissanpäivät ollut valtion piikkiin.

Vierailija
196/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule? 

Vierailija
197/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuttanut elämääni millään tavalla.

Vierailija
198/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin miljoonan.

Ja ruuan hinta senkun nousee. 

Vierailija
199/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein jos työt ei maita

Työtä ei ole tarjolla!

Oletko huomannut uutiset: työllisten määrä supistuu, työpaikkojen määrä vähenee.

Tuo nyt on paskapuhetta. Töitä kyllä on, itse vaihdoin juuri vakituisesta työstä toiseen vakituiseen. Katsos vaihtelu virkistää.

Siinä on "loistavat" perustelut.

Vierailija
200/746 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3600 ei ole hyvä palkka 🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi