No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin niitten meni pilalle jotka joutui työttömäksi tai firma meni konkurssiin
Heh te väitätte että orpon hallitus on työnantajien hallitus ja ne polkee työntekijän asioita mutta samalla te väitätte että orpon hallituksen takia yritykset menee konkurssiin. Hih.
Ettekö te huomaa mitää ristiriitaa puheissanne? :D Onko siis orpon hallitus työnantajien hallitus vai ei?
Sehän siinä kokkarepolitiikassa niin huvittavaa onkin, että ne ei aja edes pienyrittäjien etua, vaikka ovat olevinaan yrittäjien asialla. Sallikaa mun nauraa. Vain isot terveysjätit ja tuollanen bisnes on niiden agendalla, samalla kun tuhoavat julkisen terveydenhuollon ja kaikki yhteiskunnan rakenteet. Ei ole järjenhäivää tuossa touhussa ollut ikinä. Suomi on aina saatu täysin kuralle kun kokoomus on vallassa. Suomen tuhoaminen on kokoomuksen suurin prioriteetti, ja kehtaavat vielä esiintyä "isänmaallisina", HOHHOHHOO, nauretaan kaikki yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Oletko yhtään tutustunut kuinka paljon tukia myönnetään kaikennäköisille elinkeinoille ja yleishyödylliseksi julistautuneille järjestöille vaikkapa ihan Euroopan tasolla? Ettet erehtyisi kuvittelemaan, että kyseessä on jokin pelkästään suomalainen ilmiö.
Olen ja kannatan myös esim maataloustukien poistoa. Kannatan myös että kulttuuria ja urheilua ei tueta, niiden pitää tulla toimeen omillaan.
Kannatan myös että yleltä leikataan reilusti koska kyseinen pulju pyörittää vain vasemmiston agendaa.
Kannatan myös että yritystukia poistetaan ja tuetaan ainoastaan niitä mitä on pakko.
Kannatan myö
Eli toisin sanoen kannatat Suomen taantumista kehitysmaaksi, koska muut valtiot eivät tule tinkimään kilpailukykyisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Nooh, mikä on sun nettopalkka?
Mulla se on 1400e.
Omaan elämääni vaikuttaa juuri nyt se, että hallitus tuhosi MLL:n lapsenkaitsijatoiminnan. Kun ei ole tukiverkkoja, tuo oli tärkeää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä yli vuotta ole menty. Omalla kohdallani asumistuki vähenee vasta 1.8. alkaen. Tarkoittaa noin 100€ pudotusta tuloihin. Kyllä se tuntuu pienissä rahoissa isosti.
se on leikkausten tarkoitus että tuntuu.
Ei ole. Leikkausten tarkoitus on lisätä eriarvoisuutta. Otetaan köyhiltä ja annetaan tuplana rikkaille. Sellaista "hyvinvointi"valtiotaimintaa.
taas puhu vassu täyttä paskaa.työttömän vassun mielestä rikkaat ei maksa veroja eikä hyvätuloiset vaikka maksaa tän neropatin tuetkin.
Sun kannattaa opetella lukemaan, lapsipieni. Ei ole kovin uskottavaa argumentoida asiasta, jota toinen ei ole sano
Ymmärrätköhän itsekään, että tuollaisella älämölöllä vain alleviivaat sitä, että olet vielä pieni lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nooh, mikä on sun nettopalkka?
Mulla se on 1400e.
missä noin surkea palkka v2024?
Yksinyrittäjä olen. Miten niin?
---
Ihan siten niin, että aika turha kommentoida, että työpaikkoja voi tuosta vaan luoda muillekin, jos itsekään ei ole siihen pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa tuloni ovat pudonneet noin 10 000€. Osa suoraan maksettavan palkan pienenemisenä (kaikki bonukset ja palkanlisät ovat jääneet pois), osittain nousseena veroprosenttina. Asuntolainan korko on noussut, samoin ruuan hinta. Kaikki pienet hinnannousut kumuloituvat.
Mikään noista ei johdu leikkauksista, vaan leikkaukset nimenomaan parantaisi tilannettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä yli vuotta ole menty. Omalla kohdallani asumistuki vähenee vasta 1.8. alkaen. Tarkoittaa noin 100€ pudotusta tuloihin. Kyllä se tuntuu pienissä rahoissa isosti.
se on leikkausten tarkoitus että tuntuu.
Ei ole. Leikkausten tarkoitus on lisätä eriarvoisuutta. Otetaan köyhiltä ja annetaan tuplana rikkaille. Sellaista "hyvinvointi"valtiotaimintaa.
taas puhu vassu täyttä paskaa.työttömän vassun mielestä rikkaat ei maksa veroja eikä hyvätuloiset vaikka maksaa tän neropatin tuetkin.
Sun kannattaa opetella lukemaan, lapsipieni. Ei ole kovin usko
vituttaaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen sinulle: kaikki eivät saa palkkaa. Katsos kun on olemassa sellaisiakin kuin työttömät, vammaiset, eläkeläiset jne. Yllättikö?
Toinen uutinen: kaikki eivät saa yhtä paljon palkkaa kuin sinä. Yllättikö?
Uutinen sinulle: Minä pienituloinen ihminen en halua enää maksella veroja jotta hyvätuloiset ihmiset saa lapsilisiä ja en halua maksella veroja jotta työhaluttomat ihmiset saa rahaa. Minä joudun pitämään autoa sen takia että käyn töissä, se auto maksaa rahaa ja te työttömät ette sitä autoa tarvitse.
Toinen uutinen sinulle: minä kannatan oikeistopuolueita juuri siksi koska te vasemmistolaiset haluatt
Sinä pienituloinen et maksa sentilläkään yhdellekään ihmiselle yhtään mitään tukea tai lapsilisää. Hyvätuloiset kustantavat veroillaan SINULLE yhteiskunnan palvelut vaikka teet työtä ja saat palkkaa. Ota asioista selvää niin ei tarvitse itseään julkisesti nolata.
Vierailija kirjoitti:
Esim. THL:llä varmaan kannattaisi jatkossakin tutkia suomalaisen geeniperimän tauteja, mutta ne rahat annetaan nykyhallituksen toimesta mieluummin täysin turhille hihhuli- ja miessakkien järjestöille.
Arkistoja on ylläpidetty kymmeniä vuosia, mutta nyt ei ole enää rahaa oman kulttuurin ylläpitämiseenkään. Suurille yksityisille terveysjäteille sen sijaan riittää rahaa.
Näitä päätöksiä ei tehnyt Marin, vaan nykyhallitus.
Thl porukalle palkkakatto ja palkkaa sieltä turhasta lafkasta maksimissaan 3500e/kk. Thl on yksi täysi vitsi, korona aika sen jo todisti kuinka pihalla he ovat. Korona aikana kyseinen lafka ennusti kaikki asiat päin peetä. Milloin alkaa rokottamattomien pandemia mitä thl uhkaili?
Mielellään thl kuten myös yle pitäisi yksityistää ja verorahoja sinne pitäisi laittaa 0e.
Mielettömästi törsännyt vasemmistohallitus jätti surkean perinnön. Siihen nähden kukaan ei ole joutunut kärsimään kovin pahasti. Kokoomuksen ytimessä on humanismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen sinulle: kaikki eivät saa palkkaa. Katsos kun on olemassa sellaisiakin kuin työttömät, vammaiset, eläkeläiset jne. Yllättikö?
Toinen uutinen: kaikki eivät saa yhtä paljon palkkaa kuin sinä. Yllättikö?
Uutinen sinulle: Minä pienituloinen ihminen en halua enää maksella veroja jotta hyvätuloiset ihmiset saa lapsilisiä ja en halua maksella veroja jotta työhaluttomat ihmiset saa rahaa. Minä joudun pitämään autoa sen takia että käyn töissä, se auto maksaa rahaa ja te työttömät ette sitä autoa tarvitse.
Toinen uutinen sinulle: minä kannatan oikeistopuo
kato nää palstan työttömät on niitä kovimpia veronmaksajia.rikkaat ei maksa mitään täällä huudellaan eikä hyvätuloiset.
Vierailija kirjoitti:
Mielettömästi törsännyt vasemmistohallitus jätti surkean perinnön. Siihen nähden kukaan ei ole joutunut kärsimään kovin pahasti. Kokoomuksen ytimessä on humanismi.
Hei, laittaakaa näihin stand up pätkiinne joku varoitusteksti alkuun. Ihmisillä menee vissyt ja muut juomat näppikselle, kun varoittamatta tulee tuollaista vitsiä kesken rahakeskustelun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut liian kalliissa asunnossa tuloihisi nähden jos tarvitset asumistukea. Niin ja se asumistuki valuu suoraan rikkaiden taskuun.
Veneen alla vissiin pitäis ihmisten asua sitten. Sitten olisi orpokin iloisesti yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut liian kalliissa asunnossa tuloihisi nähden jos tarvitset asumistukea. Niin ja se asumistuki valuu suoraan rikkaiden taskuun.
nouse sohvalta ja ala itsekkin rikkaaksi.omistan kaksi vuokralla olevaa asuntoa enkä todellakaan ole rikas.palkkaa tulee kusiset 4000e kk käteen.
Miten voi muka tulla 4000 e/kk palkkaa ihmiselle joka ei osaa edes kirjoittaa! Taidat olla aikamoinen pikku huijari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veneen alla vissiin pitäis ihmisten asua sitten. Sitten olisi orpokin iloisesti yllättynyt.
ihan sama jos ei työt maistu.mut älä mun veneen alla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekoitat kyllä humanismin ja humalan.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ja tunnen useamman muunkin. Itse joudun elämään jatkuvassa pelossa (pelkään joutuvani kodittomaksi). Sen ei pitäisi olla mahdollista, mutta kun lakeja ei haluta noudattaa. Jos yleistuki tulee ja joutuu pärjäämään jollain 500-600 eurolla, niin täällä tulee vallitsemaan viidakon lait. Paperilla kaikki on kaunista.
Miten muualla maailmassa pärjätään, kun siellä ei ole mitään kansalaispalkkaa?
Niin, ja hyvinkö menee niissä maissa. Ei ole slummeja, asunnottomia, prostitutiota, lapsirikollisia, siltojen alla asuvia, sairaita vailla hoitoa, vanhuksia heitteillä.
Mitenkähän ne pärjää, just.
Saatikka siten, kun niitä keskituloisia ja parempiosaisia ryöstellään ja kidnapataan. Saattaa alkaa se "miten pärjätään" vähän kiinnostaa, jos omassa maassa alkaisi olla vaarallista liikkua pimeällä. Kaupungeissa olisi paikkoja johon ei yksinkertaisesti uskalleta missään nimessä mennä. Omaisuus ja oma turvallisuus suojataan tarkkaan. Lapset eivät kävele yksinään kouluun. On jotenkin todella lyhytnäköistä ajatella, ettei tällainen tuntuisi niissäkään maissa muille yhteiskuntaluokille, kuin niille huonompiosaisille.
Mistä rikkaista puhut?
t. sijoitusasunnon omistaja, jonka palkka on alle 3000€/kk ja ainut tuottava omaisuus on se kämppä