No, monenko elämä meni nyt pilalle Orpon hallituksen leikkausten takia?
Yli vuosi menty ja kiinnostaisi kuulla esimerkkejä kun niin peloteltiin että monen elämä menee pilalle.
Kertokaa konkreettisia esimerkkejä esim mihin riitti rahat ennen ja mihin rahat menee nyt. En usko ellette kerro konkreettisia esimerkkejä.
Vai oliko sittenkin niin että alkoholia joutuu nyt vain ostamaan hieman vähemmän, Kampista joutui muuttamaan Kontulaan mihin moni keskituloinenkin joutuu jne.
Kommentit (746)
ainakin niitten meni pilalle jotka joutui työttömäksi tai firma meni konkurssiin
Vierailija kirjoitti:
Orpo on ärsyttävä kokoomuslainen ulkonäöltään ja olemukseltaan. Siinä jo syytä vihata tätä kolmannen polven porvaripoikaa.
Laitappa oma kuvasi tänne niin oksennetaan ja nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa kunnassani leikkaukset näkyvät syrjäytymisen lisääntymisenä.
Huumeidenkäyttäjien määrä on kasvussa, joka aiheuttaa lieveilmiönä mm. varkauksia, pahoinpitelyitä sekä järjestyshäiriöitä. Koulujen pihoilla on alkanut olemaan huumekauppaa säännöllisesti.
Perheissä riidellään enemmän ja lapsiperheköyhyys on sekin aina vaan yleisempää. Lapsilta puuttuu ihan arjessa tarvittavia perusjuttuja, esim. sään mukaiset jalkineet tai polkupyörä.
Junan alle on hypännyt tänä vuonna liian moni.
Yhteiskunta syrjäyttää ihmisiä. Seuraukset ovat kauheita ja tulevat koskemaan meitä kaikkia.
Kokoomuksen politiikka lisää syrjäytyneiden määrää ja suorastaan tekee syrjäytyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Nää "muuta halvempaan" eivät tajua yhtä hyvin olennaista juttua. Sen nimi on "kuntakohtaiset vuokrarajat".
Ei auta muuttaa 300€/kk maksavaan asuntoon Pihtiputaalle, jos kyseinen kunta hyväksyy vuokraksi korkeintaan 200€/kk. Keravalla asuessa vuokra voi alkaa kutosella, mutta se on vielä hyväksyttävä, eli siihen saa tukea + mahdollista avustusta takuuvuokraan.
Vuokrarajoja on juuri LEIKATTU siirtämällä osa kunnista alempaan hyväksyttävään vuokraluokkaan, kuten joku jo kirjoittikin. Se on aikamoinen peliliike tilanteessa, jossa koko maa rämpii inflaation kourissa- toisin sanoen, vuokrat senkun nousevat, mutta koti pitäisi löytää + säilyttää aina vaan halvemmalla.
MIKSI sen vuokran pitää olla sen kokoinen, että siihen saa täyden tuen, miksi?
Vierailija kirjoitti:
3600 ei ole hyvä palkka 🤣🤣🤣
Miksi vasemmistopuolueet ja ammattiliitot ei ole meidän pieniä palkkoja nostanut? Tuo 3600e palkka kuukaudessa kuullostaa kyllä suorastaan hyvälle palkalle.
Mitä enemmän vasemmistopuolueet on ollu vallassa niin sitä enemmän tuloerot on kasvanut ja köyhyys lisääntynyt, samalla ammattiliitot jakelee prosenttikorotuksia eikä edes yritä kiriä palkkaeroja umpeen.
Vierailija kirjoitti:
3600 ei ole hyvä palkka 🤣🤣🤣
no onko apina joku sitä väittänyt täällä? eikä työmarkkinatuki 590e kk ole hyvä vaikka sinä sitä väität
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Uutinen sinulle: kaikki eivät saa palkkaa. Katsos kun on olemassa sellaisiakin kuin työttömät, vammaiset, eläkeläiset jne. Yllättikö?
Toinen uutinen: kaikki eivät saa yhtä paljon palkkaa kuin sinä. Yllättikö?
Vierailija kirjoitti:
En keksi miten olisi vaikuttanut, tosin käydään miehen kanssa töissä.
Omassa tuttavapiirissä ei ole juuri ollenkaan lapsilisää kummempaa tukea saavia, niin vaikea vähän hahmottaa, et haittaako leikkaukset oikeasti niin valtavasti.
Toki olen kiitollinen hyväosaisuudestani, silti tuntuu hassulta että niin iso osa ei vain löydä töitä ja ovat ongelmissa..
Tsemppiä!
Montako avointa paikkaa työnantajallasi on tarjolla? Montako hakijaa? Montako irtisanomista?
Lääkäriin ei pääse, sairaaloita lakkautetaan, laskut kasvavat, tulot pienenevät joillain puoleen. Aika moni on jo kuollutkin ton hallituksen toimien vuoksi, mutta se kai on niiden tarkoituskin.
Vierailija kirjoitti:
ainakin niitten meni pilalle jotka joutui työttömäksi tai firma meni konkurssiin
Heh te väitätte että orpon hallitus on työnantajien hallitus ja ne polkee työntekijän asioita mutta samalla te väitätte että orpon hallituksen takia yritykset menee konkurssiin. Hih.
Ettekö te huomaa mitää ristiriitaa puheissanne? :D Onko siis orpon hallitus työnantajien hallitus vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein jos työt ei maita
Työtä ei ole tarjolla!
Oletko huomannut uutiset: työllisten määrä supistuu, työpaikkojen määrä vähenee.
Tuo nyt on paskapuhetta. Töitä kyllä on, itse vaihdoin juuri vakituisesta työstä toiseen vakituiseen. Katsos vaihtelu virkistää.
Juu. Ja tikastojen pitäjät sekä taloustieteilijät on ne kun valehtelee.
Ai sää vaihdoit työpaikkaa. Ottiks ne sinne vanhaan jonkun työttömän sun tilalle.
Tuskin työtöntä ottavat. Lomien jälkeen uusi rekry.
Ei tässä yli vuotta ole menty. Omalla kohdallani asumistuki vähenee vasta 1.8. alkaen. Tarkoittaa noin 100€ pudotusta tuloihin. Kyllä se tuntuu pienissä rahoissa isosti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä yli vuotta ole menty. Omalla kohdallani asumistuki vähenee vasta 1.8. alkaen. Tarkoittaa noin 100€ pudotusta tuloihin. Kyllä se tuntuu pienissä rahoissa isosti.
se on leikkausten tarkoitus että tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Leikkausten tarkoitus on lisätä eriarvoisuutta. Otetaan köyhiltä ja annetaan tuplana rikkaille. Sellaista "hyvinvointi"valtiotaimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo on ärsyttävä kokoomuslainen ulkonäöltään ja olemukseltaan. Siinä jo syytä vihata tätä kolmannen polven porvaripoikaa.
Laitappa oma kuvasi tänne niin oksennetaan ja nauretaan.
Laitapa itse, jos kiinnostaa anonyymien tuntemattomien ihmisten poseeraaminen keskustelupalstalla. Orposta saa puhua ja, sen olemuksesta, se on pm.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen tarvitsee yhteiskunnalta tukia niin silloin se ihminen elää yli varojensa. Minä olen aina tullut palkallani toimeen joten miksi te kitisijät ette tule?
Uutinen sinulle: kaikki eivät saa palkkaa. Katsos kun on olemassa sellaisiakin kuin työttömät, vammaiset, eläkeläiset jne. Yllättikö?
Toinen uutinen: kaikki eivät saa yhtä paljon palkkaa kuin sinä. Yllättikö?
Uutinen sinulle: Minä pienituloinen ihminen en halua enää maksella veroja jotta hyvätuloiset ihmiset saa lapsilisiä ja en halua maksella veroja jotta työhaluttomat ihmiset saa rahaa. Minä joudun pitämään autoa sen takia että käyn töissä, se auto maksaa rahaa ja te työttömät ette sitä autoa tarvitse.
Toinen uutinen sinulle: minä kannatan oikeistopuolueita juuri siksi koska te vasemmistolaiset haluatte verottaa meidät pienituloiset hengiltä. Miksi ette alentaneet autoilun verotusta? Miksi ette alentaneet asumisen verotusta vaan keksitte lisää maksuja kuten hulevesilain ja kompostilain.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole muuttanut elämääni millään tavalla.
Ei minunkaan vaikka työtön olenkin. Asun omassa talossa ja olen eläkeputkessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Sittenhän sinun viikkorahoistasi voidaan leikata 90% pois.
Ei mennyt pilalle. Eikä tätä ole vuotta vielä eletty, vasta huhtikuussa leikkaukset alkoivat.
Ei olla muutettu.
Karsittiin kuluja pois.
Mietin tuossa jos hakisi sossusta nyt syksyllä sen 400. Se kun laskurilla ois tulossa. Vaikka leikkasivat 300 pois.
Petteri Orpo on tuholainen, joka pilaa Suomen.
Hyvinvointivaltion; terveydenhuollon, varhaiskasvatuksen, opetuksen (tämän Kokoomus aloitti jo aiemmin), kiinteistökaupan, rakennusalan jne.
Ostovoima kuralla.