Te joilla on ollut korona nyt ihan viime aikoina, minkälaiset oireet? Mulla on ihan outo yskä, ei kurkkukipua, ei nuhaa..
Mietin että kun luin että nyt on koronan jotain uusia versioita paljon liikkeellä, että olisko tämä nyt sitä. Yleensä normiflunssassa tulee kitalaki kipeäksi, sitten nuha ja kurkkukipu ja sitten yskä + pääkipu ja mahdollinen kuumekin. Mulla oli jo huhtikuussa saman tyyppinen tauti, meni ihan ääni yli viikoksi, pelkkää kraakkumista. Oli vähän kyllä kitalaki/kurkku kipeä, mutta ei tullut nuhaa. Olen nyt 49v eikä tällaisia pelkkiä yskiä ole koskaan ennen ollut.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla voi olla hinku-yskä.
Tai allergiaoireita. Olin toissapäivänä ihan kunnossa kotona, mutta kun menin ulos, lakoi yskittää. Samoin vaatekaupassa.
Lievää kuumetta ja flunssainen olo. Kotitesti näytti positiivista. Särkylääkkeillä kykenin käymään töissä. Olisin kuitenkin pitänyt sairaslomaa, jos työnantajani sallisi sellaisen (irtisanoo jos saikuttaa). Nyt varmaan tartutin bussissa ja töissä puolet ihmisistä. :D Mutta siis ei hätää jos tauti iskee sillä voi käydä töissä kunhan ottaa lääkettä.
Viikon ollut nyt koronassa ja testi näytti plussaa kolmantena päivänä. Oireet hyvin samankaltaiset kuin mitä kuvailit. Ei kurkkukipua, ei nuhaa, poltetta kitalaessa ja sieraimissa ja outo kuiva yskä. Alussa oli korkeaa kuumetta, lihaskipuja ja horkkaa. Maku- ja hajuaisti seilaa, eli välillä maistaa jotain, välillä ei juuri mitään.
10 päivää koronassa. Ääni maassa, hakkaava yskä. Iltapäivällä nousee lämpö lähemmäksi 38 astetta. Veto poissa. Aamuisin peitto märkänä hiestä. Lääkäri kuunteli keuhkot ja sydämmen, eikä liiemmin tulehduksiskaan ollut. Tämä varisntti on kuulemms sitkeä toisilla.
Pari viikkoa sitten iski raju flunssa. Kuumetta, kurkkukipua ja kova väsymys. Nukuin lähes 3 vuorokautta. Edelleen nyt parin viikon nuhaa, yskää ja veto pois, välillä lämpöilyä. Tein alkuvaiheessa yhden koronatestin joka näytti negaa. Toista testiä en tehnyt, mutta epäilen koronaa. Viime syksynä oli ihan sama homma ja yskä jatkui noin kuukauden. Silloin todettiin myös poskiontelotulehdus jälkitautina. Korona on Vviheliäinen tauti. Itse tauti on helppo sairastaa jos voi levätä, mutta jälkioireiden kesto on järkyttävän pitkä ja masentaa kun ei voi tehdä mitään. Ärsyttävää kun jotkut sanoo että pikkunuha vaan. Tsemppiä kaikille kesällä sairastaville.
P.S yhtenä oireena myös kamala hikoilu. Lyhyt kävely nostaa hien pintaan ja yöhikoilu tekee tyynyliinan märäksi. Normaalisti en hikoile juuri ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pari viikkoa sitten iski raju flunssa. Kuumetta, kurkkukipua ja kova väsymys. Nukuin lähes 3 vuorokautta. Edelleen nyt parin viikon nuhaa, yskää ja veto pois, välillä lämpöilyä. Tein alkuvaiheessa yhden koronatestin joka näytti negaa. Toista testiä en tehnyt, mutta epäilen koronaa. Viime syksynä oli ihan sama homma ja yskä jatkui noin kuukauden. Silloin todettiin myös poskiontelotulehdus jälkitautina. Korona on Vviheliäinen tauti. Itse tauti on helppo sairastaa jos voi levätä, mutta jälkioireiden kesto on järkyttävän pitkä ja masentaa kun ei voi tehdä mitään. Ärsyttävää kun jotkut sanoo että pikkunuha vaan. Tsemppiä kaikille kesällä sairastaville.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli aluksi korkea kuume, joka laski pian. Ääni meni raakkumiseksi ja kuivaa yskää. Jouduin käymään päivystyksessä nenäverenvuodon vuoksi. En tiedä liittyikö se flunssaan kun niistin oikein kunnolla. Nokka repesi täysin. Suoni jouduttiin polttamaan ja se oli todella inhottava toimenpide. Siellä sairaalassa kysyin voisiko tää flunssa olla koronaa, mutta eivät ottaneet testiä. Ehkä se olisi muutenkin ollut ällöttävää kun nokka oli veressä. Mutta eivät kuulemma muutenkaan tee enää testejä, edes päivystyksessä. Varoitin sitten että voitte kaikki saada vaikka koronan. Nyt on yskä onneksi poissa. Paraneminen kesti viikkoja.
Jos noin paljon kiinnostaa, niin ne testit maksaa kaupassa kaksi euroa. Miksi pitää vaivata mokoman takia terveydenhuoltoa
Ihan normaalit flunssan oireet, toisena päivänä kotitesti näytti positiivista
Enpä viitsi jatkossa tehdä mitään testejä mokoman tähden
No nyt on taas syksyn koronakausi avattu hyvissä ajoin näin elokuussa. Näköjään sitä sitten on liikkeellä. Päätä ja lihaksia särkee ja kurkku karhea. Kerran olen sairastanut ja oli ikävä tauti 3 kk kestäneine oireineen.
Miksi kukaan enää tekee koronatestejä? Mitä hyötyä siitä tiedosta on, että mikä flunssa on?
Mulla myös omituinen kaamea yskä kesti 2 viikkoa eikä mitään muita oireita ollut.
Koulut alkaa ja tauti leviää, korona taas jyllää.
Vierailija kirjoitti:
Koronatesti maksaa pari euroa. Saat ehkä sillä luotettavamman vastauksen kuin kysymällä täältä, jollei meedioita satu olemaan paikalla.
Korona on tavallinen flunssa eli järjetöntä testaamista.
MASKIT JA 10 M TURVAVÄLI KÄYTTÖÖN HETI!!
kuumetta, nuha (kuin vettä vuotaisi nenästä), kurkku kipeä, lihakset ja nivelet hellinä. testi tehty ja heti pamahti positiiviseksi. reilu viikko sairastettu (kesälomalla) ja nyt alkaa olla ok kunto. poskiontelot edelleen tukossa ja väsyttää. englannin tuliaisina saatiin tauti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan enää tekee koronatestejä? Mitä hyötyä siitä tiedosta on, että mikä flunssa on?
Voi laittaa someen kuvan siitä muoviroskasta!
Viimeksi oli kova yskä, ripuli, lievä kuume ja siinäpä se.
Jälkeenpäin ajatellen molemmilla kerroilla on ollut eri oireet.
Seuraavalla kerralla voi olla jo vihreitä pilkkuja naamassa.
Ensin karseen kipeä kurkku, ei voinut niellä, ei puhua. Päivän päästä ripuli, joka tyhjensi kahdessa tunnissa vatsan. Meni haju- ja makuaisti. Nyt potenut viikon ja limaa keuhkot täynnä. Väsyttää, ei tee mieli syödä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin karseen kipeä kurkku, ei voinut niellä, ei puhua. Päivän päästä ripuli, joka tyhjensi kahdessa tunnissa vatsan. Meni haju- ja makuaisti. Nyt potenut viikon ja limaa keuhkot täynnä. Väsyttää, ei tee mieli syödä.
Ei tee mieli syödä?!?!?!HÄTÄTILA! Saatat laihtua!!!!
Kannattaa tosiaan tehdä kotitesti. Täällä ollaan koronassa kolmatta päivää (kotitesti näytti plussaa). Oireina nuha, yskä, päänsärky ja hikoilu (yöllä yöpaita oli ihan märkä). Eilen oli myös lievää särkyä jaloissa. Kuumetta ei ole ainakaan merkittävästi. Sinänsä olo ei ole sen pahempi kuin normaalissa flunssassa. Onneksi TV:stä tulee olympialaiset, niin on jotain mielekästä ajankulua.