Te joilla on ollut korona nyt ihan viime aikoina, minkälaiset oireet? Mulla on ihan outo yskä, ei kurkkukipua, ei nuhaa..
Mietin että kun luin että nyt on koronan jotain uusia versioita paljon liikkeellä, että olisko tämä nyt sitä. Yleensä normiflunssassa tulee kitalaki kipeäksi, sitten nuha ja kurkkukipu ja sitten yskä + pääkipu ja mahdollinen kuumekin. Mulla oli jo huhtikuussa saman tyyppinen tauti, meni ihan ääni yli viikoksi, pelkkää kraakkumista. Oli vähän kyllä kitalaki/kurkku kipeä, mutta ei tullut nuhaa. Olen nyt 49v eikä tällaisia pelkkiä yskiä ole koskaan ennen ollut.
Kommentit (173)
Hinkuyskä, mykoplasma, korona, adenovirus, tavallinen nuhakuume-flunssa. Näitä on liikkeellä.
Saitteko sairauslomaa töistä? Miten työnantajat suhtautuu?
Vierailija kirjoitti:
Sain ja oli vähän pakkokin olla pois töistä, koska niin huono olo. Suhtautui ymmärtäväisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt korona. Oireet alkoivat kurkkukivulla ja väsymyksellä, sitten tuli lihas- ja nivelkivut. Nenä on tukossa ja on pientä yskää. Ei ole ollut kuumetta. Tähän mennessä tauti on tuntunut lievemmältä kuin pari vuotta sitten sairastamani korona.
Mulla oli kuukausi sitten. Alkoi kurkkukivulla ja kasvosäryllä, seuraavana päivänä nousi kuume reippaasti yli 38 ja pysyi siellä viisi päivää. Muuten samat oireet mutta yskä oli aika paha, onneksi se meni nopeasti ohi. Päänsärky oli kamala, myös korviin sattui. Kuumeen laskettua huomasin että hajuaisti oli kadonnut kokonaan. Sitä nyt sitten treenaillaan takaisin, osittain on palannut. Eniten ärsyttää tukkoisuus kun siitä ei meinannut päästä eroon ja nenäsuihketta käskettiin käyttää muutama viikko. Nenässä on myös edelleen välillä kamala nuhaisen pölyinen fiilis.
Hyvin yskäpainotteinen tauti, mutta niin oli edellinenkin. Perusflunssassa yskää ei itselläni juuri ole.
Minulla myös pääoireena kauhea yskä ja painon tunne rinnalla. Pitkä tauti on, kohta kaksi viikkoa kestänyt eikä oireet helpota. Alkoi lämmöllä ja kurkkikivulla, nyt paha yskä ja nuhaa pukkaa. Makuaisti puuttuu myös. Ikinä ei ole kestänyt mikään flunssa näin pitkään ilman että oireet alkaisivat helpottamaan.
Onko kenelläkään ollut oireena myös useamman päivän kestävä ripuli?
Vierailija kirjoitti:
Sain olla omailmoituksella pois. Meillä omailmoituksella saa olla 3 pv ja sen jälkeen pitää hakea todistus työterveydestä. Työnantaja suhtautui ihan hyvin.
2 viikkoa yskä, nuha, nyt 3.viikko ja ripuli. Ei helpota yhtään, kova tauti😒
Tällä alkoi oudot kovat kivut,3,5viikkoa, ne alkoi oik.jalan varpaista nousi ylös ,ihmettelen miksi jopa poistettua hammaskoloa särki,päähän nousi, päästä lähti vasemmalle alas.Ihan kuin joku elukka olis jossain suonistossa kulkenut.Jalat oli valk.varpaista öisin,kivut.kankeat jalat,voitelun se auttoi.Kivut kovat siellä täällä.Paleli.Puin öisin sukkia jne,ne ei auttanut.Hölväsin vaikka millä buranageeli,icegeeli.Kyllä se auttoi.Panadol 1g,sirdaluth.Niskakipu,jännitys.Yöt levottomia..4vk pikkunuha,yskä.Kuumetta kyllä oli..heräsin hikisenä,palellen..oli kyllä outo juttu.Voisko olla koronaa??
Mulla on nyt korona. Kuumetta on ollut nyt neljättä päivää. Nenä valuu ja on tukossa..lihakset särkee ja yleinen todella kipeä olo. Not nice!
Täälä yli viikko oltu Koronassa. Lievällä kurkkukivulla, väsymyksellä ja vilunväristyksillä alkoi. Pahinta taudissa ollut kauhea nuha, nenä ruvella niistämisestä. Koko naama kipeä, myös korvat ja silmät. Silmät vuotaa. Kehoa pistelee. Jäytäviä nivelkipuja, aivan kuin jotakin porattaisiin luusta läpi. Maku ja haju aisti mennyt.
Oudosti alkoi.Kauheet kivut jaloista koko kroppaan.Kylmät jalat,missään ei tarkene.Puin lämpimäksi silti kylmät jalat paleli.Ripuli,lievä yskä.Ökkötti kaikki mitään ei noussut ulos,laihtunut 4kg.Välillä tuntui et meni ohi..mutta kohta kk.3,5vk.kipuja.Sitten lievä yskä, nuha.Ruoka etoo..koronaa luulen tämän olevan.
Kurkkukivulla alkoi, sitten nuhaa ja yskää, muttei kuumetta, kuitenkin voimaton olo. Nyt 5. pv menossa, kauanko kestänyt teillä muilla?
Vierailija kirjoitti:
Kurkkukivulla alkoi, sitten nuhaa ja yskää, muttei kuumetta, kuitenkin voimaton olo. Nyt 5. pv menossa, kauanko kestänyt teillä muilla?
Kokonaisuutena kesti kolme viikkoa, hitaasti lähti helpottamaan. Lievä ärsytysyskä kesto varmaankin 6 viikkoa.
Nyt alkaa olla ne vaiheet käsillä että loputkin saa koronan. Pitäkää tuoleistanne kiinni.
Vieläkö ihmiset sairastuu long covidiin?
Kuinka monta kertaa voi menettää hajuaistin ja saada sen takaisin? Tulemmeko kaikki olemaan aistivammaisia kymmenen vuoden päästä?
Mulla on nyt korona. Oireet alkoivat kurkkukivulla ja väsymyksellä, sitten tuli lihas- ja nivelkivut. Nenä on tukossa ja on pientä yskää. Ei ole ollut kuumetta. Tähän mennessä tauti on tuntunut lievemmältä kuin pari vuotta sitten sairastamani korona.