Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollut korona nyt ihan viime aikoina, minkälaiset oireet? Mulla on ihan outo yskä, ei kurkkukipua, ei nuhaa..

Vierailija
15.07.2024 |

Mietin että kun luin että nyt on koronan jotain uusia versioita paljon liikkeellä, että olisko tämä nyt sitä. Yleensä normiflunssassa tulee kitalaki kipeäksi, sitten nuha ja kurkkukipu ja sitten yskä + pääkipu ja mahdollinen kuumekin. Mulla oli jo huhtikuussa saman tyyppinen tauti, meni ihan ääni yli viikoksi, pelkkää kraakkumista. Oli vähän kyllä kitalaki/kurkku kipeä, mutta ei tullut nuhaa. Olen nyt 49v eikä tällaisia pelkkiä yskiä ole koskaan ennen ollut.

Kommentit (173)

Vierailija
41/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä tauti, mutta alussa oli vähän kuumetta ja nyt on tässä yli viikko jo kraakuttu. Nuha alkaa helpottaan.

Vierailija
42/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronatesti maksaa pari euroa. Saat ehkä sillä luotettavamman vastauksen kuin kysymällä täältä, jollei meedioita satu olemaan paikalla.

Korona on tavallinen flunssa eli järjetöntä testaamista. 

se ei kyllä valitettavasti ihan tavallinen flunssa vieläkään ole ja monelle immuunipuutteiselle ja vanhukselle voi olla vakava tauti, vakavampi kuin se tavallinen flunssa. Siksi ainakin itse teen testin, jos olen kipeä, että tiedän olla entistäkin varovaisempi lähipiirin vakavalle taudille alttiiden kanssa. Itsekin oon pari kertaa koronan sairastanut ja kyllä se on mulla ollut hankalampi tauti kuin tavallinen flunssa, lähinnä sen takia, että kestänyt pitkään ja vienyt vastuskyvyn pitkäksi aikaa. Muuten selviän flunssista tosi helpolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmetyttää nämä vähättelijöiden kommentit. Olen astmaatikko ja nyt toista kertaa koronassa. Sain viime kerralla jälkitauteja, jotka veivät sairaalaan. Toki valtaosalle varmaan lievä tauti, mutta ei todellakaan kaikille.

Vierailija
44/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 2 kk mennyt (oletetusta) tartunnasta. En vieläkään ole toipunut. Tauti alkoi flunssana ja kesti niillä oireilla reilun viikon. Mutta edelleen keuhkoissa tulehdusta, ei jaksa tehdä yhtään mitään, rauhallinen kävely nostaa tuskanhien ja henkeä ahdistaa, välillä yskittää. Nielu karhea. Onneksi silmäkipu meni ohi. En pystynyt edes näkemään selvästi.

Olen käynyt verikokeissa, keuhkot on kuunneltu, sydänfilmi otettu. Nämä kaikki kuulemma ok. Vaan en ole terve. Mökillekään turha mennä, kun ei pystyisi siellä tekemään pakollisia askareita.

En ole koskaan pitkän elämäni aikana kokenut tällaista tautia.

Nimim. aktiiviliikkujasta raihnaaksi vanhukseksi 

Vierailija
45/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samaa ihmettelen siis tuota taudin vähättelyä. 2 vuotta sitten oli korona viimeksi ja nyt taas. Ensin jalkoja särki, sitten 38 asteen kuume n. 1 vrk: n ajan, nuha, yskä ja ihan tolkuton väsymys. Kurkku ei sentään ollut kipeä, mutta hikoilu oli uutena oireena.

Vierailija
46/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edellee monille tosi raskas tauti. Itse halusin testata että tiedän pitää karanteenia. En halua kierrättää eteenpäin virusta mikä sairastuttaa viikkokausiksi ja voi olla edelleen joillekin jopa kuolemaksi.

Vierailija
47/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkona haluan tietää onko korona kyseessä. Jälkitaudit pahoja. 

Vierailija
48/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan enää tekee koronatestejä? Mitä hyötyä siitä tiedosta on, että mikä flunssa on?

Jos eläisin täysin erakkona niin tuskin tekisinkään, mutta itse ainakin haluan olla tartuttamatta muita, kun etukäteen ei voi yhtään tietää, millaiset oireet on luvassa - osa niistä kun voi kestää kuukausia tai johtaa sairaalahoitoon.

Sen verran katsoin tartuntatilastoja, että vahvistettujen tartuntojen määrässä ollaan noin kuukausi etuajassa viime vuoden tartuntoihin nähden ja jätevesiseurannan mukaan jopa enemmän. Koulut alkoivat vasta tänään, joten voin vain kuvitella mikä on tilanne muutaman viikon päästä.

Vierailija
49/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen -63v mies minulla kurkku tosi kipeä vatsa aivan sekaisin kuumetta -39 ja limaa riitti menin päivystykseen oireet samat kuin koronassa aikoinaan. lääkäri kysyi olenko marjoja syönyt mustikoitahan olin jo 2 päivänä syönyt. EPÄILIN TOSIAAN mutta sehän olikin totta minulla on mustikka allergia. KOSKAAN ENNEN EI OLE OIREITA TULLUT MIKSI NYT???

Vierailija
50/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein koronatestin ja se oli negatiivinen, mutta kuumetta oli liki 38 kun normaali lämpö on juuri ja juuri 36. Menin päivystykseen kun epäilin että olisko hinkuyskää kun yskä vaan tuntui pahenevan ja kun sitä kuulemma on myös koronan lisäksi liikkeellä. No verikokeet näytti että tulehdusarvot oli niin korkeat että lääkäri totesi että keuhkokuume ja määräsi antibioottikuurin. Kuumetta oli joinain päivinä vielä sen viikon kuurin jälkeenkin, ja tämä helvetin yskä vaan edelleen jatkuu, nyt jo neljä viikkoa kestänyt. Yöllä herää yskänpuuskiin ja niitä tietysti tulee päivälläkin, kuivaa yskää ja ei meinaa saada henkeä kun pitää yskiä ja sitten meinaa tulla oksennus. Todella, todella ärsyttävää.

Työkaverilla oli tullut samaan aikaan kun olin sairaslomalla korona, ja hänellä oli ollut aika pahat oireet, vaikka on sen sairastanut ennenkin. Todella omituista että keskellä kesää näin paljon näitä sairauksia, kun yleensä ne hellittää kesän ajaksi. 

ap

Vierailija
51/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä just nyt koronaa. Itse olin tosi kipeä. Tukkoisuutta, pää kipeä, huimausta, koko kroppaa särki, elohiiri, kuvottava olo, aivan järkyttävä hedari, yskää, nuhaa. Meni  maku- ja hajuaisti ja järjetön väsymys. Kesti monta päivää, onneks oon lomalla!!! Vieläkin väsyttää..Mies on toipilas ja oli kovassa kuumeessa 2 pvää. Kyllä tää oli kovempi tauti kuin tavis flunssa, ollaan molemmat urheilullisia ja hyvässä kunnossa.

Vierailija
52/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein koronatestin lauantaina, kun olo oli kuin junan alle jääneellä. Kurkku vähän kipeä, ei kuumetta, yskää, nuhaa, mutta joka paikkaa kolottaa, väsymys on infernaalinen ja tuskan hiki pukkaa pintaan pienestäkin rasituksesta. Testi näytti negaa, mutta olo on edelleen yhtä surkea. Ei ollut pokkaa soittaa esihenkilölle, että pidän sairaslomapäivän, kun mukamas aamulla oli kohtuullinen olo.. Nyt kaduttaa ja odotan vain, että työpäivä päättyy ja pääsen peiton alle nukkumaan. 

Koronatesti näyttää usein plussaa vasta kolmantena sairauspäivänä. Työkaveri tuli oireisena töihin ja tartutti koronan muille. 😡

Vierailija
53/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona ei ole flunssa sen enempää kuin låhosukulaisensa hiv tai sars. Itse asiassa korona on sars2. Niissäkin alkuinfektio on flunssankaltainen, mutta se mitä myöhemmin seuraa, onkin eri juttu. Tutkimuksetkin  kertovat, että koronan sairastaminen lisää mm muistisairauksia, diabetesta, sydän- ja verisuonisairauksia ja syöpiä. Ja kas kummaa, mitkä sairaudet ovatkin jo parina viime vuonna yhtäkkiä lisääntyneet selvästi.

Vierailija
54/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani juuri kuoli koronaan. Oireet eivät vaikuttaneet vakavilta, kuumetta hieman 38 molemmin puolin ja vähän limaisuutta, mutta lakkasi syömästä ja sen myötä päätyi sairaalaan, jossa menehtyi. Oli jo olemassaolevien sairauksienkin osalta loppusuoralla elämässään.

Myös sisarellani oli hiljattain korona, hänellä oli vain tukkoisuutta ja päänsärkyä muutaman päivän.

Vierailija
55/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunnan historiassa on aina ollut kulkutauteja. Ja tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin. 

Vierailija
56/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt 2 kk mennyt (oletetusta) tartunnasta. En vieläkään ole toipunut. Tauti alkoi flunssana ja kesti niillä oireilla reilun viikon. Mutta edelleen keuhkoissa tulehdusta, ei jaksa tehdä yhtään mitään, rauhallinen kävely nostaa tuskanhien ja henkeä ahdistaa, välillä yskittää. Nielu karhea. Onneksi silmäkipu meni ohi. En pystynyt edes näkemään selvästi.Olen käynyt verikokeissa, keuhkot on kuunneltu, sydänfilmi otettu. Nämä kaikki kuulemma ok. Vaan en ole terve. Mökillekään turha mennä, kun ei pystyisi siellä tekemään pakollisia askareita.En ole koskaan pitkän elämäni aikana kokenut tällaista tautia.

Nimim. aktiiviliikkujasta raihnaaksi vanhukseksi 

Minulla myös jo reilu 2 kk tartunnasta. Alkoi flunssana, kuume, nuha, kurkkukipu, sitten alkoi keuhkotkin rohista ja tuli aivan järkyttävän kova yskä, etenkin yöllä makuuasennossa tosi hankala kun yskittää niin että pissa tulee. Kävin myös lääkärissä ja otettiin verikokeita ja poskiontelokuvat, kuunneltiin keuhkot, sain lääkkeitä. Hengitys oli raskasta, hengästyi helposti, kävelykin hikoilutti eikä jaksanut mitään fyysistä tehdä ollenkaan. olen jättänyt tänä kesänä esim. nurmikon  leikkaamatta ja kodin siivoamatta ja tilannut palveluja. Vielä on sen verran taudin rippeitä jäljellä, että joutuu aika usein rykimällä selvittämään kurkkua ja välillä yskimäänkin. Voimatkin alkaa pikku hiljaa palautua, pyykinpesu (koneella) onnistuu jo, ja tiskikoneen jaksaa täyttää ja tyhjentää, jos saa pitää välissä taukoa. 

Vierailija
57/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani juuri kuoli koronaan. Oireet eivät vaikuttaneet vakavilta, kuumetta hieman 38 molemmin puolin ja vähän limaisuutta, mutta lakkasi syömästä ja sen myötä päätyi sairaalaan, jossa menehtyi. Oli jo olemassaolevien sairauksienkin osalta loppusuoralla elämässään.

Myös sisarellani oli hiljattain korona, hänellä oli vain tukkoisuutta ja päänsärkyä muutaman päivän.

Osanotot

Vierailija
58/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viikon kestänyt räkätauti, paksua keltaista limaa yskin sekä niistän, ei haju tai makuaistia..töihin pitänyt silti mennä...

Vierailija
59/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osanotot

Lämmin kiitos.

Vierailija
60/173 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä särki, silmäkipu, arat ja  punoitus silmissä, kova pääkipu, veto pois, vähän nuhaa, kurkku kipua,  väsymys, nukuin, ruokahaluttomuus, hikoilu, palelu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi