Te joilla on ollut korona nyt ihan viime aikoina, minkälaiset oireet? Mulla on ihan outo yskä, ei kurkkukipua, ei nuhaa..
Mietin että kun luin että nyt on koronan jotain uusia versioita paljon liikkeellä, että olisko tämä nyt sitä. Yleensä normiflunssassa tulee kitalaki kipeäksi, sitten nuha ja kurkkukipu ja sitten yskä + pääkipu ja mahdollinen kuumekin. Mulla oli jo huhtikuussa saman tyyppinen tauti, meni ihan ääni yli viikoksi, pelkkää kraakkumista. Oli vähän kyllä kitalaki/kurkku kipeä, mutta ei tullut nuhaa. Olen nyt 49v eikä tällaisia pelkkiä yskiä ole koskaan ennen ollut.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan historiassa on aina ollut kulkutauteja. Ja tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin.
Ei se tarkoita, ettei niiltä kannattaisi yrittää suojutua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt 2 kk mennyt (oletetusta) tartunnasta. En vieläkään ole toipunut. Tauti alkoi flunssana ja kesti niillä oireilla reilun viikon. Mutta edelleen keuhkoissa tulehdusta, ei jaksa tehdä yhtään mitään, rauhallinen kävely nostaa tuskanhien ja henkeä ahdistaa, välillä yskittää. Nielu karhea. Onneksi silmäkipu meni ohi. En pystynyt edes näkemään selvästi.
Olen käynyt verikokeissa, keuhkot on kuunneltu, sydänfilmi otettu. Nämä kaikki kuulemma ok. Vaan en ole terve. Mökillekään turha mennä, kun ei pystyisi siellä tekemään pakollisia askareita.
En ole koskaan pitkän elämäni aikana kokenut tällaista tautia.
Nimim. aktiiviliikkujasta raihnaaksi vanhukseksi
Ei johdu taudista, vaan sun alentuneesta kehon kyvystä parantua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan enää tekee koronatestejä? Mitä hyötyä siitä tiedosta on, että mikä flunssa on?
Sillä tiedolla ei saa enää edes tartuntatautipäivärahaa. Joten ihan sama tekeekö jotain testejä vai ei
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan historiassa on aina ollut kulkutauteja. Ja tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin.
Totta, mutta ne ovat olleet edes luonnon muokkaamia. Korona on kehitetty gain of function-tutkimuksena laboratoriossa, josta se pääsi vahingossa karkaamaan, sen ovat sanoneet julkisuuteen mm. CIA ja FBI.
Minulla oli hirveä ripuli 3 päivää, jano oli kamala, lievää lihassärkyä selässä. Ei nuhaa, ei yskää, ei kuumetta. Väsytti, mutta pystyin kuitenkin tekemään arkiaskareet. Kamala suolanhimo, söin ison pizzan ja perunalastupussin.
Korona o lievä, mutta sen jälkeen oli kurjaa silmäsärkyä ainakin kk. Ja nyt on ilmennyt silmissä vauriota, rappeutumaa, jota ei ollut edellisessä tarkastuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli hirveä ripuli 3 päivää, jano oli kamala, lievää lihassärkyä selässä. Ei nuhaa, ei yskää, ei kuumetta. Väsytti, mutta pystyin kuitenkin tekemään arkiaskareet. Kamala suolanhimo, söin ison pizzan ja perunalastupussin.
Varmaan kun vatsa tyhjeni myös suoloista niin tietenkin tekee mieli suolaista.
Millaiset oireet teillä nyt koronaa sairastavilla on?
Itselleni tuli hirveä lihassärky, lämpöä on vähän ja kurkkukipua jonkun verran.
Kk sitten posit.testi. Muutaman päivän kuumetta, päänsärkyä, nuhaa, ripulia, pahoinvointia. Nyt edelleen nousee limaa, pitää yskiä ja särkee käsiä,jalkoja. Vittumainen tauti😑
Yhtenä päivänä kovempi kuume, muuten lihassärkyä ja väsymystä. Nenä vuorotellen tukossa, vuorotellen vuoti. Huonoa oloa ja vatsa löysällä (jonka seurauksena ikävä virtsatietulehdus). Haju- ja makuaisti hukassa, kauhulla odotan että tuleeko long koronaa.
Kolmas viikko menossa ja mahaoireet päällä vielä. Alkoi kurkkukivulla, kova päänsärky, kuumetta, lihaskivut ja kieli ja kitalaki oli kipiät. Toisella viikolla meni haju-ja makuaisti. On ollut kova tauti koko sakilla. Nenä on myös yhä tukossa ja poskiontelot kipiät.
Viikon ajan nyt koronassa. Alkoi kurkun käheydellä. Kuumetta joka päivä. Todella kova tauti tällä kertaa. Voimat kokonaan poissa.
Onko kenelläkään ollut huono olo koronassa, niin että tuntuu että oksentaa tai on jopa oksentanut?
Mua hieman huolestuttaa toi että monilla ollut silmäkipua. Tutullani oli ja ajattelin että se on harvinaista sattumaa, mutta tässä nykyvariantissa sitä on näköjään muillakin. Silmäkipu voi olla merkki viruksen aiheuttamasta näköhermontulehduksesta joka saattaa jopa viedä näön. Mietityttää sekin, tuleeko hajuaisti takaisin enää jos se lähtee koronan takia toisen kerran, tai kolmannen.
Erikoista että korona on nyt jo vauhdissa vaikka on näin lämmin alkusyksy. Yleensähän epidemia pääsee vauhtiin vasta ilmojen kylmettyä.
Silmätulehdus molemmissa silmissä.
Onko kenelläkään tullut virtsatietulehdusta tai muita ongelmia virtsaamisessa?
Minulla korona alkoi oudolla väsymyksellä ja kurkku kivulla. Seuraavana päivänä tulivat myös kuume, lihassärkyjä, hikoilua, tukkoisuutta ja voimattomuutta. Yöllä oli vaikea saada nukuttua. Oireet kestivät noin viikon. Sen jälkeen ollut kolmatta viikkoa väsymystä ja jotenkin aivot käy välillä "hitaalla".
Vierailija kirjoitti:
Minulla korona alkoi oudolla väsymyksellä ja kurkku kivulla. Seuraavana päivänä tulivat myös kuume, lihassärkyjä, hikoilua, tukkoisuutta ja voimattomuutta. Yöllä oli vaikea saada nukuttua. Oireet kestivät noin viikon. Sen jälkeen ollut kolmatta viikkoa väsymystä ja jotenkin aivot käy välillä "hitaalla".
Lisään vielä, että nuhan aikana oli yskää
Korona ei todellakaan ole tavisflunssa siksi, että sen jälkitaudit voivat olla vakavia ja hyvinkin pitkäkestoisia. Ei kannata sairastaa jos voi välttää.