Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippijuhliin tarjottavat

Vierailija
15.07.2024 |

Kävisikö pari salaattia ja ruokaisia piirakoita. Plus kakkukahvit? Vai onko liian vähäistä kun tulee pitkämatkalaisia vieraita

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Itse kerroin etukäteen rippijuhliin kauempana tuleville että meillä on suolaista ja makeaa tarjottavaa mutta ei ruokaa. En olisi ehtinyt tehdä kun kirkko oli aamusta ja juhlat tietty heti perään. Kaikkia ei voi miellyttää, tee mikä on perheellesi mahdollista.

Vierailija
62/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just rippijuhlissa. Siellä oli täytekakku, pullakranssi, keksejä, voileipäkakku, suolainen piirakka ja salaatti (brie). Minusta juuri sopivat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä sellainen salaatti on johon laitetaan soosit sisään? Yritin etsiä netistäkin läskisoosisalaattia.

Vierailija
64/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä sellainen salaatti on johon laitetaan soosit sisään? Yritin etsiä netistäkin läskisoosisalaattia.

Ruokaisa.

Vierailija
65/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Onko toinen salaateista ruokaisampi? Jos on niin sitten varsinkin hyvä.

On erittäin ruokaisa: laitan sinne läskisoosia sisään.

Ap

Tarkoitit varmaan läskisoossia.

Opettele suomea, reppana.

Ap

Vierailija
66/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeastiko?

Vierailija
67/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö keneltäkään asiallista vastausta? Jos tulisit itse rippijuhliin 4 tunnin ajomatkan päästä, niin olisiko liian vähän? -ap

Aivan sama menenkö juhliin kilometrin vai viidesadan kilometrin päähän.  Käyn jokatapauksessa syömässä, en mene juhliin nälissäni.

Vierailija
68/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö keneltäkään asiallista vastausta? Jos tulisit itse rippijuhliin 4 tunnin ajomatkan päästä, niin olisiko liian vähän? -ap

On hyvä, pitää vaan varata reilusti. Ja noiden lisäksi laittaisin esim. pullaa ja keksejä. Ne ovat edullisia.

Vierailija
69/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisänä voisi olla lihapullia, perunasalaattia.

Makeana kakku, keksit, pullapitkoja ym.

Vierailija
70/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla lisäksi riisipiirakoita ja munavoita ja ehkä myös lihapullia.

Vierailija
71/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Onko toinen salaateista ruokaisampi? Jos on niin sitten varsinkin hyvä.

On erittäin ruokaisa: laitan sinne läskisoosia sisään.

Ap

Tarkoitit varmaan läskisoossia.

Opettele suomea, reppana.

Ap

Ensimmäisellä sivulla opetettiin, että soosseja ovat.

Vierailija
72/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kalakukko (Hanna Partasen) lisäksi tietysti voita  ja  joku laatikko lihapiirakoita (Hanna Partasen) ja lisäksi munkki possuja ( Hanna Partasen).  Hyvin pärjää pitempimatkalaisetkin 

Vierailija
73/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla lisäksi riisipiirakoita ja munavoita ja ehkä myös lihapullia.

Joo riisipiirakoita jäi paljon pakkaseen lakkiaisista, niitä on tarkoitus laittaa myös.

- oikea ap

Vierailija
74/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö keneltäkään asiallista vastausta? Jos tulisit itse rippijuhliin 4 tunnin ajomatkan päästä, niin olisiko liian vähän?

Mikä sinua ihan oikeasti vaivaa? Oletko käynyt psykiatrilla tai lääkärillä ylipäätään vähään aikaan? Sinulla ei ole kaikki pääsi sisällä kunnossa. Onko joku syndrooma? Lapsena käytetty hyväksi? Tipuitko pienenä pää edellä liian korkealta? Napanuora kaulan ympärillä viimeisen kuukauden ajan? Joku vaje sinulla henkisissä kyvyissäsi selvästikin on. Täällä kyselet päivästä toiseen jotakin h-lvetin piirakoita.

Itsestäsikö puhut? Mikä sua mahtaa vaivata? Ainoastaan tänään olen kysellyt. Ideoita muilta ihmisiltä. Jos sua noin risoo, niin voit oikein mielellään poistua ketjusta. Jos täällä on ollut muitakin kyselijöitä, niin otapa huomioon, että kesä on rippijuhlien sesonkiaikaa. Eli saattaapa löytyä muutama ihminen, joka pohtii tarjottavia. Jos se on sulle jotenkin itsestään selvää mitä tarjoat, niin kivat sulle. Minulle ei ole, kun pitää haarukoida vieraanvaraisuus, omat rahavarat ja se, mitä ehtii tekemään ilman jäätävää stressiä ja yötyötä 

Vierailija
75/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme eilen rippijuhlissa. Kirkossa kävijät tulivat kirkosta suoraan juhliin ja loput oli kutsuttu noin tuntia myöhemmäksi. Kun kutsussa esitetty aika koitti, isäntä lähti ostamaan ruokia lisää. Tarjoilusi vaikuttaa laadullisesti riittävältä, mutta varaa myös tarpeeksi. Mieti, että ruokia kannattaa varata noin 400g/syöjä, ei muutama ylimääräinen tarjottava haittaa. Makeaa menee yllättävän vähän - esim. eilen näytti kaunis oreokakku turhalta, samaten jokin piirakka oli lähes koskematon. Osa vieraista lähti silti kotiin nälkäisenä - kala-allergisille ei ollut lihavaihtoehtoa, laktoosittomuudestakaan ei tiedetty oliko vai ei - isäntäväki ei tiennyt esim. pestosta, että siinä edes on juustoa. Kirjoita, ruoista pieni kuvaus vaikka pahville /tai valokuvakehykseen- silloin vieraat tietävät ilman kysymyksiäkin, voiko syödä.

Vierailija
76/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut kutsuttaisiin rippijuhliin, ylioppilasjuhliin tai häihin, en kyllä alkuunkaan lähtisi sinne miettien tarjoiluja enkä suhtautuisi tarjoiluihin nälän tyydyttäjänä, vaan herkutteluna, jolloin määrä voi olla ihan pienikin. Jos vieraissa on lapsia ja nuoria, tuo nälkäpuoli on varmaankin hyvä huomioida, mutta muuten ei mielestäni tarvitse.

Vierailija
77/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minut kutsuttaisiin rippijuhliin, ylioppilasjuhliin tai häihin, en kyllä alkuunkaan lähtisi sinne miettien tarjoiluja enkä suhtautuisi tarjoiluihin nälän tyydyttäjänä, vaan herkutteluna, jolloin määrä voi olla ihan pienikin. Jos vieraissa on lapsia ja nuoria, tuo nälkäpuoli on varmaankin hyvä huomioida, mutta muuten ei mielestäni tarvitse.

Minä olin juhlapaikalla klo 10.30, lähdin 21.13, ainoat mitä voin syödä, olivat rucola, kurkkua, tomaattia ja fetaa sisältävä salaatti ja kääretorttu. Olisin voinut käydä välissä vaikka ravintolassa syömässä, mutta en ollut omalla autolla. Kyllä nälkäkin pitää huomioida. 

Vierailija
78/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole liiian vähän, mutta se iänikuinen lohipiirakka ja fetapiirakka kyllästyttävät. Kalasta ja juustoista löytyy muitakin vaihtoehtoja. Kaikkein paras olisi muikkupiiras ja erilaisista herkkujuustoista kyhätty sienipiiras. Suomalaista kehiin.

Vierailija
79/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole, kun pitää haarukoida vieraanvaraisuus, omat rahavarat ja se, mitä ehtii tekemään ilman jäätävää stressiä ja yötyötä 

Tuo on tärkeä näkökulma - tarjoilujen ei tarvitse olla kalliita, kunhan niitä on riittävästi  - ja jos kaiken joutuu tekemään yksin, kannattaa valita helppoja, nopeasti valmistuvia tai pakastuksen tai jääkaappisäilytyksen kestäviä ruokia. Minä olin monet juhlat aivan tolkuttoman sairas, en tiennyt keliakiasta ja leipoessani tuli maisteltua sitä tai tätä. Oma juhlatunnelma on taatusti pilalla väsyneenä.

Vierailija
80/85 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme eilen rippijuhlissa. Kirkossa kävijät tulivat kirkosta suoraan juhliin ja loput oli kutsuttu noin tuntia myöhemmäksi. Kun kutsussa esitetty aika koitti, isäntä lähti ostamaan ruokia lisää. Tarjoilusi vaikuttaa laadullisesti riittävältä, mutta varaa myös tarpeeksi. Mieti, että ruokia kannattaa varata noin 400g/syöjä, ei muutama ylimääräinen tarjottava haittaa. Makeaa menee yllättävän vähän - esim. eilen näytti kaunis oreokakku turhalta, samaten jokin piirakka oli lähes koskematon. Osa vieraista lähti silti kotiin nälkäisenä - kala-allergisille ei ollut lihavaihtoehtoa, laktoosittomuudestakaan ei tiedetty oliko vai ei - isäntäväki ei tiennyt esim. pestosta, että siinä edes on juustoa. Kirjoita, ruoista pieni kuvaus vaikka pahville /tai valokuvakehykseen- silloin vieraat tietävät ilman kysymyksiäkin, voiko syödä.

Kyllä se on vaikeaa laittaa. Laktoosi entsyymi kapseleita voi ottaa mukaan kun lähtee kylään, varmuuden vuoksi. Kuka kuolee siihen että pestossa on vähän parmesanjuustoa? Ikävä toisaalta laittaa mitään kun ihmiset ovat niin hauraita ja allergisia. Mikään ei kelpaa.