Rippijuhliin tarjottavat
Kävisikö pari salaattia ja ruokaisia piirakoita. Plus kakkukahvit? Vai onko liian vähäistä kun tulee pitkämatkalaisia vieraita
Kommentit (85)
On liian vähän. Tee edes keitto lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tulee pitkän ajomatkan päästä? Itse kyllä olettaisin että rippijuhlissa on ihan vaan kahvitarjoilu (olen 42v) mutta vanhempi ikäpolvi saattaa olettaa että on ruoka.
Mutta itelle noi olisi tosi mieluisa tarjoilu. Suolaiset piirakat on hyvä kunhan niitä on tarpeeksi. Onko toinen salaateista ruokaisampi? Jos on niin sitten varsinkin hyvä.
Suurin osa tulee 2-4 tunnin ajomatkan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö keneltäkään asiallista vastausta? Jos tulisit itse rippijuhliin 4 tunnin ajomatkan päästä, niin olisiko liian vähän? -ap
Sehän riippuu siitä, montako ja minkä kokoisia piirakat ovat ja paljonko salaattia on tarjolla verrattuna vieraiden lukumäärään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö keneltäkään asiallista vastausta? Jos tulisit itse rippijuhliin 4 tunnin ajomatkan päästä, niin olisiko liian vähän? -ap
Sehän riippuu siitä, montako ja minkä kokoisia piirakat ovat ja paljonko salaattia on tarjolla verrattuna vieraiden lukumäärään.
Joo totta kai on tarkoitus tehdä tarpeeksi.
Punainen linssikeitto + smetana + patonki/ruisleipä = edullinen ja maittava tarjottava
Vierailija kirjoitti:
Miksi et laita nakkeja ja lihapullia ja niihin hammastikut, niin tulee hienompi vaikutelma? Ja jos haluat oikein finedining meininkiä laita purkkiananas rinkuloita ja niiden sisään purkkikirsikka. Olen itse nähnyt tällaisen joskus 80 luvulla ravintolassa ja ei maksa paljoa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo totta kai on tarkoitus tehdä tarpeeksi.
Miksi sitten kysyt, että onko liian vähän?
Vierailija kirjoitti:
Punainen linssikeitto + smetana + patonki/ruisleipä = edullinen ja maittava tarjottava
Harmi kyllä luulen, että tässä suvussa ei arvosteta linssisoppaa 😄. -ap
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten piereskellään kilpaa.
Salaatti ja lihapullat, patonkia kylkeen. Nälkäiset syö sitten enemmän. Poikkeavat kuitenkin abceelle neljön tunnin kotimatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No maistuisko kermainen kalakeitto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä perinteinen vihreä hernekeitto?
Miksi sitten kysyt, että onko liian vähän?
-En tarkoittanut määrällisesti vaan laadullisesti. Juuri sitä, että olisiko lämpimän ruuan puute paha juttu? Tai pitäisikö olla enemmän vaihtoehtoja tarjolla. Allergiat osaan huomioida ja vegaaneja ei ole. Itse kyllä olen aika pitkälle vegetaristi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No maistuisko kermainen kalakeitto?
Meillä oli just lakkiaiset ja siellä tarjottiin. Ei viitsisi toistaa itseään
Helppoa ja edullista: riisi, kanakastike ja salaatti. Kastike lämpiää sillä aikaa kun kohotatte Pommac-maljat. Riisi voi ollla huoneenlämpöistä tai sen voi käyttää mikrossa.
Teillä sitä onkin rippiujuhlat joka viikko. Metkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kirkko hoida tarjoilut?
Kirkon tarjoilu on kovin kevyt: viiniä ja öylätti.
Lätyt voi lämmittää mikrossa ja kastikkeet kiehahtavat hellalla muutamassa minuutissa. (Piirakatkin on kivempi syödä lämpimänä.)