Rippijuhliin tarjottavat
Kävisikö pari salaattia ja ruokaisia piirakoita. Plus kakkukahvit? Vai onko liian vähäistä kun tulee pitkämatkalaisia vieraita
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme eilen rippijuhlissa. Kirkossa kävijät tulivat kirkosta suoraan juhliin ja loput oli kutsuttu noin tuntia myöhemmäksi. Kun kutsussa esitetty aika koitti, isäntä lähti ostamaan ruokia lisää. Tarjoilusi vaikuttaa laadullisesti riittävältä, mutta varaa myös tarpeeksi. Mieti, että ruokia kannattaa varata noin 400g/syöjä, ei muutama ylimääräinen tarjottava haittaa. Makeaa menee yllättävän vähän - esim. eilen näytti kaunis oreokakku turhalta, samaten jokin piirakka oli lähes koskematon. Osa vieraista lähti silti kotiin nälkäisenä - kala-allergisille ei ollut lihavaihtoehtoa, laktoosittomuudestakaan ei tiedetty oliko vai ei - isäntäväki ei tiennyt esim. pestosta, että siinä edes on juustoa. Kirjoita, ruoista pieni kuvaus vaikka pahville /tai valokuvakehykseen- silloin vieraat tietävät ilman kysymyksiäkin, voiko syödä.
Kyllä se on vaikeaa laittaa. Laktoosi entsyymi kap
Tiedätkös niissä kapseleissa on hassu juttu, minun pitää syödä purkillinen(15€), että auttaa, pojalleni riittää normi annos? Ei minua parmesaani haittaa, mutta se laktoosi haittaa, on hankala parinsadan kilometrin kotimatka, jos on pakko pysähtyä muutaman kilometrin välein kyykky.... Kun kysyi, että onhan laktoositon, vastaus oli eihän pestossa ole....
Vierailija kirjoitti:
Salaatti ja lihapullat, patonkia kylkeen. Nälkäiset syö sitten enemmän. Poikkeavat kuitenkin abceelle neljön tunnin kotimatkalla.
Salaatti, lihapullat ja patonki paremmat kuin pari salaattia ja suolaisia piirakoita? No kyllä ite söisin mieluummin niitä piirakoita ja salaatteja. Ite laitan monesti coctailpiirakat extrana ja munavoin. Ne kun on nopea, halpa ja hyvä tarjottava ja tuntuu tekevän kauppansa. Sitten kahta tai kolmeakin eri piirakkaa esim liha, kala ja kasvisversiot plus pari salaattia joista toinen voi olla ruokaisampi. Esim se orzo pasta näyttää ihan riisiltä ja sopii hyvin salaatteihin. Plus makeat tarjottavat. Kyllä luulisi riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyisikö keneltäkään asiallista vastausta? Jos tulisit itse rippijuhliin 4 tunnin ajomatkan päästä, niin olisiko liian vähän? -ap
Ei ole liiian vähän, mutta se iänikuinen lohipiirakka ja fetapiirakka kyllästyttävät. Kalasta ja juustoista löytyy muitakin vaihtoehtoja. Kaikkein paras olisi muikkupiiras ja erilaisista herkkujuustoista kyhätty sienipiiras. Suomalaista kehiin.
Lohi ja feta on kuitenkin tavallisia ruoka ainesosia jotka maistuvat monelle. Juustoinen sienipiiras saattaisi kuulostaa hyvältä mutta mihinkään muikkuihin en kyllä koske.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme eilen rippijuhlissa. Kirkossa kävijät tulivat kirkosta suoraan juhliin ja loput oli kutsuttu noin tuntia myöhemmäksi. Kun kutsussa esitetty aika koitti, isäntä lähti ostamaan ruokia lisää. Tarjoilusi vaikuttaa laadullisesti riittävältä, mutta varaa myös tarpeeksi. Mieti, että ruokia kannattaa varata noin 400g/syöjä, ei muutama ylimääräinen tarjottava haittaa. Makeaa menee yllättävän vähän - esim. eilen näytti kaunis oreokakku turhalta, samaten jokin piirakka oli lähes koskematon. Osa vieraista lähti silti kotiin nälkäisenä - kala-allergisille ei ollut lihavaihtoehtoa, laktoosittomuudestakaan ei tiedetty oliko vai ei - isäntäväki ei tiennyt esim. pestosta, että siinä edes on juustoa. Kirjoita, ruoista pieni kuvaus vaikka pahville /tai valokuvakehykseen- silloin vieraat tietävät ilman kysymyksiäkin, voiko syödä.
Parmesanjuusto on luontaisesti laktoositon. Eihän niissä ole jotka pitkään kypsytetty.
Mä olen pieniruokainen, joten olis todella hyvä noin. Sen sijaan mun 21v ja 18v valittais pian nälkää, jos olisivat mukana ( tuskin 21v enää olisi). Mutta ihmisillä on erilaisia ruokahaluja, ei voi sano kuin omasta puolesta.