Miksi meillä on terveyskeskuksia?
Pojalla tuli viikko sitten pieni viiltohaava sormeen. Sormi on parantunut hienosti, mutta siinä on pieni kohta, pari milliä, joka ei ole arpeutunut, vaan siihen erittyy sormesta valkoista tahnamaista ainetta. Tuo pitäs puhdistaa, olen pari kertaa sen puhdistanut neoantiseptilla ja laittanut laastarin siihen päälle. vuorokaudessa siihen kuoppaan tulee taas valkoinen "täyte".
Mietin että tuota pistäisi kyllä käydä näyttämässä jollekin hoitajalle, joka tarkistaisi yleistilanteen. Yritin soitella hetki sitten terveyskeskukseen, ei vastata, nauhoite sanoo että he soittavat tähän numeroon tämän päivän aikana teille. No, ei tässä kiire ole, sormi ei ole kipeä.
Äitini tuli käymään eilen ja kun hän näki haavan puhdistamisen, hän sanoi että pala pureskeltua pihkaa laastariin niin haava puhdistuu kolmessa päivässä. No, poika lähti äsken hakemaan pihkaa mutta minä siis päätin soittaa terveyskeskukseen.
Milloin terveyskeskukseen sitten mennään vastaanotolle, onko siellä jonotusta enää lainkaan? Vai saako sinne mennä vain ambulanssilla? Mitä siellä oikein tehdään? Anteeksi nyt vain, mutta kun en ole käyttänyt terveyskeskusta lainkaan sitten raskausaikojen, en oikein tiedä mitä siellä tehdään, vai tehdäänkö mitään?
Kommentit (82)
Vierailia kirjoitti:
DDR:n malli terveyskeskus eli siellä oli poliklinikka. Olivat tottuneet jonottamaankin joka paikkaan. Onko joku asia muka toiminut koskaan, mihin otettiin DDR:stä tai Venäjältä mallia. Kuka se oli aikoinaan joka asioita ajoi, oliko Tarja Halonen?
Peruskoulun malli otettiin DDR:stä.
"Ajatellaan kuvitteellinen tilanne: Menet terveyskeskuksen ovesta sisälle. Eikö koko tilassa ole missään hoitajia näkyvissä, joiden juttusille voit mennä? Eikö ketään henkilökuntaa? Jos ei, luulen, että se tk on suljettu sitten. Ihme, että ovi aukeaa kuitenkin. Omassa tk:ssa on ihan hoitajien huoneitakin"
Tuo ei ole meidän TK:ssa kuvitteellinen tilanne.
Menen TK:n vastaanottoaulaan ilman ajanvarausta, tulostan automaatilta vuoronumeron ja odotan kunnes valotaululla näkyy kutsu huoneeseen xx vuoronumerolla xx.
Ja ennen kuin joku pillastuu niin tiedän ettei samanlaista ole kaikkialla. Asun sikäli hyvässä kaupungissa jossa ainakin toistaiseksi on noin ja TK on itsellä ihan kävelymatkan päässä.