160km päivässä työmatkaa ja 12e/h palkalla
Kuulostaako hyvälle. Mulla olis tämmöinen diili.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22e menee polttoaineeseen jos auto kuluttaa n.7l 100km
Kilometrikorvaus 0.57€/km. Päivässä tienaa noin 90€ työmatkasta.
Eli kannattaa ottaa osa-aikaisen hyllyttäjän työ vastaan kauempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä, mutta monta vuotta olen tuon tyyppisellä sopimuksella ajanut, kun parempaakaan ei ole tarjolla.
Verottajan kilometrikorvaukset (tai hyvitys verotuksessa) tekee hommasta edes taloudellisesti mahdollista.
Mutta parempi näin, kuin että työttömänä kotona ja muiden elätettävänä.
Nythän Persut korottaa tuota omavastuuosuutta, eli vähemmän saa verotukseen noita kilometrikorvauksia. Sellainen työtätekevän autoilijan puolue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvausta ei makseta matkasta kodin ja vakituisen työpisteen välillä.
Suosittelen siirtymistä sähköautoiluun jos suinkin mahdollista ladata sitä kotona tai yleisillä latureilla.
Vierailija kirjoitti:
Mun osa-aikatyön palkka on 11.75 mutta kun se suojaosuus poistui niin jatkossa tienaan alle 6 e per tunti. Työskentelen silti koska tahon.
Onko ihan tes palkan mukainen? Missä hommassa tienaa noin vähän? Muistattehan selvittää sen työehtosopimuspalkan siitä työstä koska se pitää lain mukaan työnantajan vähintään maksaa. Jos on alle tessin voi kieltäytyä työstä eikä saa mitään karenssia työttömyysturvaan. Toki siitä pitää olla ammattiliiton vahvistus.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen siirtymistä sähköautoiluun jos suinkin mahdollista ladata sitä kotona tai yleisillä latureilla.
Sähköauton hinnalla saa aika monta litraa dieseliä. En tunne kovinkaan montaa 12e/h tienaavaa sähköautoilijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun osa-aikatyön palkka on 11.75 mutta kun se suojaosuus poistui niin jatkossa tienaan alle 6 e per tunti. Työskentelen silti koska tahon.
Onko ihan tes palkan mukainen? Missä hommassa tienaa noin vähän? Muistattehan selvittää sen työehtosopimuspalkan siitä työstä koska se pitää lain mukaan työnantajan vähintään maksaa. Jos on alle tessin voi kieltäytyä työstä eikä saa mitään karenssia työttömyysturvaan. Toki siitä pitää olla ammattiliiton vahvistus.
Hitto te olette pihalla reaali elämästä! Kuvitteletteko te, että täällä on kaikilla tuntipalkat alkaen 20e/h ! Ehkä se "mene töihin" huutelu omasta kuplasta loppuisi, kun ottaisitte selvää miten surkeita palkkoja tässä maassa maksetaan!
Mä ajoin 11e tuntipalkkaa vastaan 100km päivässä aika pitkään. Syystä että, pidin työstäni enkä edes ajatellut sellaista vaihtoehtoa että en tekisi työtä. Tuolloin aika tavalla kouluttamattomana oli muutenkin vaikea työllistyä. Mulla oli kyllä tiedossa että kahden lapsen yksinhuoltajana olisin saanut saman rahan tukina.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt nitro! Sähkön siirtohinta nousee taas vaihteeksi ja ap:n kaltaisella työsopimuksella ostellaankin 50 000e sähköauto..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo lainattu, mutta aika monella alalla on lähtö tuota tasoa. Esim vartija taso 2 (normaali vartija ilman erityisvaatimuksia) ilman ikälisiä ja pk seudun ulkopuolella 11,02e/h
Vierailija kirjoitti:
Mä ajoin 11e tuntipalkkaa vastaan 100km päivässä aika pitkään. Syystä että, pidin työstäni enkä edes ajatellut sellaista vaihtoehtoa että en tekisi työtä. Tuolloin aika tavalla kouluttamattomana oli muutenkin vaikea työllistyä. Mulla oli kyllä tiedossa että kahden lapsen yksinhuoltajana olisin saanut saman rahan tukina.
Vain naisaloilla ollaan noin tyhmiä ja vain nainen uhriutuu.
On normaalia kehua, että työmatka 1000km, olla korvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton hinnalla saa aika monta litraa dieseliä. En tunne kovinkaan montaa 12e/h tienaavaa sähköautoilijaa.
Diisseliauton hinnalla taas saa ostettua aikapaljon sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt nitro! Sähkön siirtohinta nousee taas vaihteeksi ja ap:n kaltaisella työsopimuksella ostellaankin 50 000e sähköauto..
Pakkoko se on 50k sähköauto olla? Mutta jos vuodessa työmatka ajot tulee olemaan lähes 40 tuhatta kilometriä, niin ongelmia tulee varmasti jollain parintonnin volkkarilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos ajat väliä koti-ensisijaisen työntekopaikka, niin et saa mitään kilometrikorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvausta ei makseta matkasta kodin ja vakituisen työpisteen välillä.
Ei hyllyttäjille makseta kilometrikorvauksia. Sellaisia työehtosopimuksia on aika vähän, joissa maksetaan kodin ja työpaikan välisestä matkasta edes silloin, kun on useampi työkohde. Rakennusalalla sellainen on, mutta siinäkin on joku kummallinen pykälä eli ensin omavastuu 12 km ja matka linnuntietä tai siihen suuntaan ja maatalouslomittajille maksetaan yksi matka / päivä, vaikka työ olisi kahdessa osassa aamu- ja iltalypsyn aikaan.
Verovähennys on jotain 24 snt/km, ja se vähennetään siis verotettavasta tulosta, ei verosta.
Noin pitkällä matkalla menee aikaakin pari tuntia / päivä. Se on oikeastaan pahempaa kuin kilometrit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diisseliauton hinnalla taas saa ostettua aikapaljon sähköä.
Olen ostanut dieselauton alle tonnilla. Sillä ei makseta talviaikana kuin enintään 3 kuukauden sähkö , siis normaalikulusta ilman auton latausta. Kieltämättä matkantekoon sisältyi sekä seikkailua että jännitystä, kun ajoin 600 kilometrin työmatkaa. En sentään päivittäin, mutta kuitenkin viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain naisaloilla ollaan noin tyhmiä ja vain nainen uhriutuu.
On normaalia kehua, että työmatka 1000km, olla korvaamaton.
Itseasiassa ala oli kyllä miesvaltainen. Mitä itse olisit tehnyt? Tukiverkkojen ja lasten vuoksi en voinut muuttaa kyseiseen kaupunkiin. Meiltä täältä on 70km edes lähimpään kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko se on 50k sähköauto olla? Mutta jos vuodessa työmatka ajot tulee olemaan lähes 40 tuhatta kilometriä, niin ongelmia tulee varmasti jollain parintonnin volkkarilla.
Mietipä nyt uudemman kerran ap:n palkkaa ja sähköauton tai jonkun muun kuin parin tonnin volkkarin ostoa. Onko matematiikka yhtään hallussa?
Mten ne noin huonoa palkkaa maksavat siellä?
Ja mahdollistat muidenkin palkkojen polkemisen. Olette te typeryksiä, kun ette tajua, että kaltaisenne hölmöt estävät palkkatason nousun. Suomi nousuun!