160km päivässä työmatkaa ja 12e/h palkalla
Kuulostaako hyvälle. Mulla olis tämmöinen diili.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä, mutta monta vuotta olen tuon tyyppisellä sopimuksella ajanut, kun parempaakaan ei ole tarjolla.
Verottajan kilometrikorvaukset (tai hyvitys verotuksessa) tekee hommasta edes taloudellisesti mahdollista.
Mutta parempi näin, kuin että työttömänä kotona ja muiden elätettävänä.
Tuolloinhan pitäis tulla matkakorvauksia laskelmieni perusteella +10 000euroa. Silloin sais veroprosentti olla nolla ja silti saisi pikkusen palautuksia?
Palautuksia ei saa, mutta prosentti voi olla kyllä nolla. Tuliko nyt verotuksen matkaVÄHENNYKSIIN joku yläraja? Matkakorvauksissa sitä ei ole, mutta harvoin työnantaja niitä maksaa.
Kyllä kannattaisi ajaa siinä tapauksessa, että se edistäisi työllistymistä myöhemmin muualla. Toiseksi kannattaisi miettiä, olisiko jä
Matkakuluja saa vähentää max 7000e.
Vierailija kirjoitti:
Mten ne noin huonoa palkkaa maksavat siellä?
Ihan normaali alkupalkka monilla duunari aloilla. Jopa parempikin. Tuota tarjotaan työpaikan vaihdon yhteydessä ammattilaiselle vuosikymmenten kokemuksellakin. Eikös vaan ole elämä ihmeellistä. Joko alkaa valkenemaan, mitä jatkuva palkkamaltin vaatiminen on aiheuttanut! Missä umpiossa te oikein elätte?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
22e menee polttoaineeseen jos auto kuluttaa n.7l 100km
Kilometrikorvaus 0.57€/km. Päivässä tienaa noin 90€ työmatkasta.
Mikä helvetin kilometrikorvaus, ei sellaista kodin ja työpaikan väliseltä matkalta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun osa-aikatyön palkka on 11.75 mutta kun se suojaosuus poistui niin jatkossa tienaan alle 6 e per tunti. Työskentelen silti koska tahon.
Onko ihan tes palkan mukainen? Missä hommassa tienaa noin vähän? Muistattehan selvittää sen työehtosopimuspalkan siitä työstä koska se pitää lain mukaan työnantajan vähintään maksaa. Jos on alle tessin voi kieltäytyä työstä eikä saa mitään karenssia työttömyysturvaan. Toki siitä pitää olla ammattiliiton vahvistus.
Hitto te olette pihalla reaali elämästä! Kuvitteletteko te, että täällä on kaikilla tuntipalkat alkaen 20e/h ! Ehkä se "mene töihin" huutelu omasta kuplasta loppuisi, kun ottaisitte selvää miten surkeita palkkoja tässä maassa maksetaan!
Missä tienaa alle 6e tunti? Ei yhtään missään.
Riippuu vähän missä päin Suomea ja millaiset yhteydet. Kuinka paljon aikaa menee kulkemiseen? Työnantaja maksaa sinun työpanoksesta ja myös ajastasi, jonka annat työhön. Kuinka paljon käytät aikaa, ja onko se tuon summan arvoinen?
"Mun osa-aikatyön palkka on 11.75 mutta kun se suojaosuus poistui niin jatkossa tienaan alle 6 e per tunti. Työskentelen silti koska tahon."
Missä tienaa alle 6e tunti? Ei yhtään missään.
No esim. hän tienaa. Tuo on hänen reaali ansionsa suojaosan leikkauksen jälkeen. Hänen kokonais tulonsa laskivat niin paljon, että palkka on työssä käynnistä sitten tuo. "menkää töihin" niin rikastutte ja elintaso nousee kohisten! =D
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän missä päin Suomea ja millaiset yhteydet. Kuinka paljon aikaa menee kulkemiseen? Työnantaja maksaa sinun työpanoksesta ja myös ajastasi, jonka annat työhön. Kuinka paljon käytät aikaa, ja onko se tuon summan arvoinen?
Järjetöntähän tuo on. Koko päivä menee työhön matkoineen, korvauksena se, että joudut laskemaan joka sentin. Mutta monen huutelijan mielestähän elämän tarkoitus on tehdä työtä sama se elääkö sillä! Ihanaa ja auvoista hyvinvointi Suomea! Pääasia monen mielestä on, että yrttäjät lihoo ja he pärjäävät, eikä heiltä missään nimessä saa leikata, vaan antaa lisää rahaa palkkaavathan he ihmisiä töihin jolla työntekijät "rikastuvat".
Hyllyttäjälle maksetaan kauppojen väliset matkat, 0,57€/km. Ei siitä kuukaudessa montaa kymppiä tule.
Minä otin lopari tuollaisesta työstä. Ei vaan ollut järkeä koska palkasta ei jäänyt käteen tarpeeksi. Pyysin pomolta palkkaa lisää muttei suostunut. Minulle jäi verojen ja laskujen je bensa kulujen jälkeen 250 euroa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
En ajaisi edes 10km suuntaansa.
Tästäkin kommentista näkee, että selvästi tukia maksetaan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mten ne noin huonoa palkkaa maksavat siellä?
Täysin normaali palkka. Harvassa on ne duunarit jotka vetää yli 15e tuntiliksaa. Tätä se on todellisuus, kaks kertaa kuukaudessa 700e tilille ja siitä sit makselet lainat,autot,bensat,ruuat,laskut jne.
Muista ensi vuoden veroehdotukseen laittaa työmatkakulu vähennyksiin.
Mä muuten lyhennän 440e kuussa uutta sähköautoani ja bensa-autollani työmatkakustannukset olivat n. 13e päivä. Tuntipalkkani on 15e, tosin vuorotyö, joten ei tässä varsinaisesti kroisoksia olla.
Vierailija kirjoitti:
Mä muuten lyhennän 440e kuussa uutta sähköautoani ja bensa-autollani työmatkakustannukset olivat n. 13e päivä. Tuntipalkkani on 15e, tosin vuorotyö, joten ei tässä varsinaisesti kroisoksia olla.
Aloittajan kilometreillä menee bensaan noin 400€ kuukaudessa työmatkoihin, jos auto vie sen noin 6l. sadalle. Sähköautolla noin 100€ kuukaudessa jos sähkö noin 18senttiä Kwh. Polttomoottoriauto huollettava noilla kilometreillä 2 kertaa vuodenaikana.
No ei, tuntipalkasta päätellen kyseessä on esim. laitoshuoltaja ja siivousfirmat, eikä kyllä mikään muukaan firma, maksa
km-korvausta, vaan työntekijän tekee verottajalle ilmoituksen työmatkoista, jolloin hänen veroprosenttinsa pienenee.
Eli työmatkavähennys laskee työntekijän verotettavaa tuloa, muistaakseni jotain 7500-8000 euroa/ v.
Tässä tapauksessa työntekijän vuosipalkka on karkeasti 25000 euroa, siitä vähennetään 8000 euroa, joten
verotettavaksi tuloksi jää 17000 euroa. Karkeasti ja mutkat suoriksi laskettu, mutta näin se pääpiirteittäin menee.