Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko noin 78 äo:lla pärjätä yliopistossa.

Vierailija
14.07.2024 |

Sain masentuneena tällaisen kokonaistuloksen. Myös kykyprofiili on epätasainen. Oon käynny normaalit peruskoulut 8 keskiarvolla. En joutunut kauheasti tekemään töitä, mutta unohdin asiat melko nopeaan kokeiden jälkeen.

Kommentit (168)

Vierailija
101/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selvisin ammatttikoulusta psykoottisena (olen myös ollut ihan psykoosissa asti) 4,9 keskiarvolla ja tämä ei ole vitsi. Nyt amk, ja 4-5 ovat numerot yleensä olleet. Koulun ulkopuolella ihmiset pitävät mua tyhmänä. Olen aika hajamielinen ja ajoittain huonomuistinen kyllä. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää oma äo. 

Vierailija
102/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äö on ihmisten keksimä juttu. Pystyt mihin vaan.

Älykkyysösamäärä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en vähätellyt empatiaa, sanoin että älykkyys ja empatia on eri asioita.

Usko jo, älykkyys jaetaan eri lajeihin. Looginen / matemaattinen kyky on 1/8:sta. Saan sinusta typerän kuvan, kun nostat omaa osaamistasi ylitse muiden! 

Juu, persposkenraavinta-älykkyys on kanssa yksi? Näitä tulkintoja ajaa feministit, miksiköhän..  :D

Älykkyyttä on kyky ajatuskulun nopeaan muuttamiseen. Jankkaat samaa, itsepintaisesti. 

Yritä ymmärtää, että on taitoja ja maailmoja, joita itse et hahmota. Jotkut toiset kykenevät siihen. Heillä on siihen kyky. Se on toisenlaista älykkyyttä.

Olen itse keskivertoälykäs. Lahjakkuutta löytyy akselilla luovuus - empaattisuus. Kykenen ymmärtämään hyvin toiseutta. 

Vierailija
104/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä selvisin ammatttikoulusta psykoottisena (olen myös ollut ihan psykoosissa asti) 4,9 keskiarvolla ja tämä ei ole vitsi. Nyt amk, ja 4-5 ovat numerot yleensä olleet. Koulun ulkopuolella ihmiset pitävät mua tyhmänä. Olen aika hajamielinen ja ajoittain huonomuistinen kyllä. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää oma äo. 

Mikset syö lääkkeitä? Psykoosilääkkeet suojaavat aivoja. 

Vierailija
105/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lääkkeet kaikkia oireita useinkaan poista. Ei ne mitään ihme pillereitä ole. 

Vierailija
106/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syönkin. Eivät ne kaikkia oireita poista jos taustalla on paykoosisairaus. Jos näin olisi, tuskin meillä olisi niin paljon mielenterveyssyistä eläkkeellä olijoita.

Vierailija
107/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden lajeista minua kiehtoo musikaalisuus ja liikunnallinen lahjakkuus. Nämä siksi, että itse en ole niissä kovin hyvä. 

Mietin, miltä tuntuu elää kehossa, joka kykenisi ylivoimaisiin suorituksiin monenlaisissa jutuissa. 

Vaikka tanssi. Miltä tuntuisi kyky liikuttaa kehoa erilaisissa rytmeissä taitavasti ja käyttää kehoa erilaisiin asentoihin älykkäästi? Tätä en saa koskaan tietää :( Onneksi voin katsoa esim. modernia tanssia.

Onnea niille, joiden hermosto on hyvin kehittynyt. 

Vierailija
108/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äö on ihmisten keksimä juttu. Pystyt mihin vaan.

mikä on ÄÖ? siis mistä sanasta tuo Ö tulee? Öljy? Öylätti?

Vierailija
109/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syönkin. Eivät ne kaikkia oireita poista jos taustalla on paykoosisairaus. Jos näin olisi, tuskin meillä olisi niin paljon mielenterveyssyistä eläkkeellä olijoita.

Koita kuntouttaa aivosi takaisin terveeksi. Lukeminen on hyvä. Tai mikä vain, mikä sinua kiinnostaa tehdä pitkäjänteisesti. Ehkä ei netissä roikkuminen. 

Vierailija
110/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on väestön keskimääräinen äo?

100

Vierailija
111/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita kuntouttaa aivosi takaisin terveeksi. Lukeminen on hyvä. Tai mikä vain, mikä sinua kiinnostaa tehdä pitkäjänteisesti. Ehkä ei netissä roikkumin

Voi voi kun pitkäaikaisista psykoosisairauksista ei parannuta terveeksi. Netissä keskustelupalstat saattaa olla ainoat sosiaaliset kontaktit kun ihmiset välttelee. 

Vierailija
112/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain masentuneena tällaisen kokonaistuloksen. Myös kykyprofiili on epätasainen. Oon käynny normaalit peruskoulut 8 keskiarvolla. En joutunut kauheasti tekemään töitä, mutta unohdin asiat melko nopeaan kokeiden jälkeen.

Mistä sait tuon tuloksen, netistä? Joo, noin 85% ihmisistä on yli tuon ÄO:n, niin että jos tuo olisi oikeasti älykkysosamääräsi, en todellakaan tuhlaisi aikaa yliopistn pääsykokeisiin. Mutta olennaista on, oliko se testi millään mittakaavalla mitattuna pätevä!

Vierailija
113/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koneinsinöörejä" tulee paljon esim. Somaliasta ja siellä älykkyys on keskimäärin 70. =)

Tämä se on mielenkiintoinen meemi, jollta luonnollisestikaan ei ole mitään totuuspohjaa. Sieltä ei TULE koneinsinöörejä, jonkin verran näitä on TULTUAAN yritetty ohjata insinöörikoulutukseen, mm. konepuolelle.

Mitä muuten tulee koneinsinöörien ja erityisesti diplomi-insinöörien koulutuksen "helppouteen", saa toki käydä vapaasti yrittämässä, mikäli sisään sattuu pääsemään.

Vierailija
114/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi 78 kuin 45 tai 33 1/3

Vierailija
115/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei. Mutta riippuu paljon siitä mikä ala on kyseessä ja millainen kykyprofiilisi on.

Vierailija
116/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita kuntouttaa aivosi takaisin terveeksi. Lukeminen on hyvä. Tai mikä vain, mikä sinua kiinnostaa tehdä pitkäjänteisesti. Ehkä ei netissä roikkumin

Niin mä opiskelen siellä ammattikorkeassa joten eiköhän se kuntouta mun aivoja tarpeeksi. Kaksisuuntainen mielialahäiriö kun ei vaan parane lukemalla.

Vierailija
117/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, perussuomalaisissa on tilaa. Psykopatia ja rikostuomiotkin olisivat eduksi. 

Vierailija
118/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita kuntouttaa aivosi takaisin terveeksi. Lukeminen on hyvä. Tai mikä vain, mikä sinua kiinnostaa te

Olen sairastanut psykoosin ja lääkkeet kyllä korjasivat mieltä. Nostavat kongnitiivisia kykyjä huomattavasti. Psykoosista toipuminen voi viedä vuosia. Aivot kyllä voivat ihmeellisesti uusiutua, kun jaksaa vain sitkeästi yrittää. Kannattaa kokeilla eri oppimisen metodeja. Esim. tekstin lukeminen nauhalle ja kävellessä kuunteleminen. 

Vierailija
119/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisuuden raja taitaa Suomessa olla jossakin 80 tienoilla, joten mitähän tähän nyt sanoisi?

Vierailija
120/168 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoja voi ohjelmoida uudestaan. Olen itse kokenut tuon. Vaatii sitkeyttä kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän