Ystäväni perui kummiutensa kun tulevalla vauvallani todettiin downin syndrooma.
Ollaan siis oltu ystäviä lapsesta saakka ja silloin jo lupauduttu toistemme esikoisille kummeiksi.
Nt- ulltrassa vauvallani havaittiin sen verran niskaturvotusta, että tehtiin kromosomitestit, joiden tuloksena havaittiin ds.
Raskaus on sen verran pitkällä, joten en pysty sitä keskeyttämään vaikka lääketieteellisin perustein abortin saisinkin
Kun kerroin asiasta ystävälleni, hän suositteli minua keskeyttämään raskauden.
Kerroin hänelle että mieheni kanssa olemme päättäneet pitää lapsen, jolloin tämä Ystäväni sanoi, ettei halua ensimmäiseksi kummilapsekseen vammaista lasta
Hän haluaa terveen kummilapsen, jonka kanssa voi tehdä kivoja juttuja ja käydä kahviloissa ja konserteissa.
Sanoi vielä, että voi suostua kummiksi, jos joskus saan terveen vauvan.
Olen aivan järkyttynyt ja sanaton.
Kommentit (332)
Minä olen heitä hoitanut, ihania persoonia, osa käy avustetusta, yksinkertaisessa työssä. Upeita persoonia minusta.
En usko, että ap:n juttu on totta. Jos olisi, on selvää, että ystävyys olisi jo heitetty romukoppaan. Tietenkin kaikki lapset ovat arvokkaita.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ap:n juttu on totta. Jos olisi, on selvää, että ystävyys olisi jo heitetty romukoppaan. Tietenkin kaikki lapset ovat arvokkaita.
Tämä. Kummit päätetään yleensä lapsen syntymän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ystävyys jäisi osaltani tuohon. Mikä ääliö!
Miksi? Tajuatko kuinka hel vetin vaikeaa elämä on vammaisen ja sairaan lapsen kanssa saati minkälainen elämä lapsella on? Kaikki osapuolet pääsevät helpommalla, kun lapsi on täysin terve.
Oletko ihan varma? Entäs kun se täysin terve lapsi päätyy syrjäytyneeksi, alkoholistiksi, huumeiden käyttäjäksi, pahoinpitelee tai jopa tappaa jonkun? Oletko sittenkin sitä mieltä, että kaikki pääsivät helpommalla?
Ds voi syyllistyä kahteen viimeksi mainittuun. Mutta vastuuvapaus, koska syyntakeeton jo syntymästään.
Jaahas, alapeukuista ja ehm, lapsellisista räksytysvastauksista päätellen paikalla ovat "ihqupihkupikkudownenkeli"-mammulit. Kuvottava joukko, pakko saada eritoten vammaisia lapsia koska kaikki ovat niiiiiiin ihania ja symppiksiä vaikka lapsi olisi kiinni hengityskoneessa. Hyi hitto.
Ja muuten näinä köyhyyden ja säästämisen aikoina jolloin edes normaalit eivät pääse esim terveydenhoitoon pitäisi vähän miettiä antaako tällaisten downpalvojien synnyttää näitä vammaisia lapsia. Tulee aika kalliiksi yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Monet ihmisethän ovat aivan kauheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kummit päätetään yleensä lapsen syntymän jälkeen.
Aika moni miettii kummeja jo raskausaikana, Jotkut jopa ennen raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, alapeukuista ja ehm, lapsellisista räksytysvastauksista päätellen paikalla ovat "ihqupihkupikkudownenkeli"-mammulit. Kuvottava joukko, pakko saada eritoten vammaisia lapsia koska kaikki ovat niiiiiiin ihania ja symppiksiä vaikka lapsi olisi kiinni hengityskoneessa. Hyi hitto.
Ja muuten näinä köyhyyden ja säästämisen aikoina jolloin edes normaalit eivät pääse esim terveydenhoitoon pitäisi vähän miettiä antaako tällaisten downpalvojien synnyttää näitä vammaisia lapsia. Tulee aika kalliiksi yhteiskunnalle.
Jätetään sinut heitteille niin säästetään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Päivän huonoin provo 😡
Musta oli ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen heitä hoitanut, ihania persoonia, osa käy avustetusta, yksinkertaisessa työssä. Upeita persoonia minusta.
"Minä olen heitä hoitanut, ihania persoonia, osa käy avustetusta, yksinkertaisessa työssä. Upeita persoonia minusta."
Miksi puhut henkilöistä kuin kaikki olisivat samanlaisia? Miksi juuri kehitysvammaisuus tekee heistä "upeita ihania persoonia" ? Kai tajuatte että tuo on fetisiointia? Kaikki downvammaiset eivät ole upeita ihania persoonallisuuksia ja monien vammaisten perheet ovat ahdingossa down-tapauksen kanssa. Miksi glorifioitte jotain niin vakavaa kuin downsyndoomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätetään sinut heitteille niin säästetään paljon.
Painu takaisin laudalle mielenvikainen pentu. En ymmärrä miksi trollikakarat nasevine teinivastauksineen ilmestyvät ketjuihin mutta totta kai vammaisuus vetää niitä puoleensa;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos sairastuisit syöpään, odottaisitko tällaista reaktiota ystävältäsi: mä en haluu olla syöpäsatraan ystävä?
Ap:n teksti ei vaan voi olla totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että tuli nyt ilmi, mikä tahditon, tunteeton urpo. Siinä taisi mennä se ystävyys. Hae vertaistukea down-lasten vanhemmilta. Paljon tsemppiä!
Miksi pitäisi hakea "vertaistukea" down-lasten vanhemmilta? Uskomaton kommentti. Sivusta
Mitä et siis ymmärtänyt? Esim. Downiaiset-järjestössä on down-lasten vanhempia. Kyllä vertaistuessa on voimaa.
Ei todellakaan ole voimaa siinä, että joutuu kantamaan sadan muunkin murheet!
Oot vissiin aika tunnevammainen ja yksinäinen persu. Voi reppanaa. Täällähän sinä saat paljon vertaistukea yli laudan yli vuodon jälkeen.
Down lapset on ihania vekkuleita. Monesti myös aikuisina ihan työkykyisiä kansala
Juuri näin, sairaista sairain on tämä teollinen ja ääliöiden palsta!
Ihmiset on ihanan suvaitsevaisia. Kouluissa ja työpaikoilla kiusataan ketä sattuu ja vammaiset ovat heille roskaa ja mielisairaat rikollisen alapuolella.
Ilkeät ja useimmiten paikkansapitämättömät tai vähintäänkin "väritetyt" juorut leviävät ja onhan se nyt vaan niin kivaa kiusata ja rääkätä muita. Eihän tolla ole oikeutta elää...
Todennäköisimmin se kaikkein suvaitsemattomin on se, joka kutsuu itseään suvaitsevaksi ja moralisoi muita.
Hyi helvetti sanon minä!
Vierailija kirjoitti:
Menehän jo nukkumaan. :)
Kuka kysyy kummiksi ennen kuin lapsi on edes syntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Jos sitten unohdat ystävän palvelut ja katsot muuta tilalle. Ehkä joillekin tilanne on haasteellinen henkisesti tai fyysisesti, eivät osaa kai olla erityisten lasten seurassa.
En minäkä osaisi.
On oikeus perääntyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos sairastuisit syöpään, odottaisitko tällaista reaktiota ystävältäsi: mä en haluu olla syöpäsatraan ystävä?
Ap:n teksti ei vaan voi olla totta.
Se nimenomaan kuulostaa pelottavan todelta ja kyllä moni nimenomaan hylkäisi syöpäsairaan.
Enemmän ihmetyttää miksi kukaan tieten tahtoen synnyttäisi down-lapsen?? Kunnon kucipää äiti, koska minä haluan eikä oteta huomioon että ihmisen elämä tulee olemaan vähintääkin haastavaa, monesti mahdotonta.