Minä olen poiminut marjoja yli 500 litraa - nyt päättäjät laittakaa työttömät marjametsään!
Kommentit (83)
Tjaa, apostolinkyydillä metsään, josta ei edes tiedä, missä se on ja onkokaan siellä mustikoita.
Aivopieruja on niin monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, apostolinkyydillä metsään, josta ei edes tiedä, missä se on ja onkokaan siellä mustikoita.
Toiset etsii itse.
Toisille kaikki pitää olla valmiiksi eteentuotuna.
Mieluummin ne istuvat joukolla ajotiellä. Heinäk lienee ulkomaan lomaa, lentäen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittakaa Poliisilke nämä työttömien haukkumisketjut
Oletko jo ilmoittanut hallituksen puheet poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunta on semmoinen, missä mummot menee marjametsään ja työtön tuumaa, että ei kannata, tuet on sen verran isot, ettei niitä halua riskeerata.
Sellainen myös, että kansanradioon voi soittaa ja jauhaa mitä sylki suuhun tuo. Minäkin voin sanoa heränneeni kolmelta aamuyöllä ja keränneeni tyhjiä pulloja tonnin edestä kello kuuteen mennessä. Kaikki työttömät pulloja keräämään kolmen aikaan yöllä.
Oon kyllä samaa mieltä siinä, että voisivat joutilaat suomalaisetkin ansaita vähän lisätuloja marjojenpoimimisella. Itsekin voisin mennä.
Meinaatko, ettei ihmiskaupan kieltävä lainsäädäntö koske Suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset etsii itse.
Toisille kaikki pitää olla valmiiksi eteentuotuna.
Olet riemuidiootti. Luetun ymmätäminen?
Miksi haluat satoja tuhansia työttömiä metsään norkoilemaan? Eikö sun ole siellä mukavampi marjastaa nyt ilman niitä?
Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vuosia sanonut, että kertokaa missä pk-seudulla tarkalleen on niitä mustikkametsiä jossa varmuudella on mustikoita riittävästi, ja sinne pääsee hyvin julkisilla lähelle, niin menen. Ei ole kukaan vielä paljastanut paikkaansa. Lähimetsistä olen itselleni kupillisen tai pari poiminut.
Nyt on se marja-appi, mistä voisi nähdä. Tosin epävarma ja maksullinen. Ja julkiset asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja sama sienten kanssa. Olen sanonut jo vuosia, että tuun keräämään kun saan tietää paikan. Siinä kohtaa kaikki vaikenee.
Kerätköön marjat kuka lystää, elämäni aikana olen kerännyt ihan riittävästi. Enään en mene tällä selällä kyyristelemään. Tälläiset työttömien kyykyttäminen on osan joka päivästä vihapuhetta ja provoilua.
Se olisi kyllä kiva, jos työttömille järjestettäisiin päiväretkiä marjametsiin. Voisin itsekin jäädä ihan vapaaehtoisesti työttömäksi marja-ajaksi jos sellaisen palvelun saisi.
Pitäisi kuitenkin olla esteetön reitti, sillä tarvitsen apuvälineitä liikkumiseen. Oikein mielelläni lähtisin poimimaan marjoja.
Odottelen myös työttömänä jotain mielenkiintoista uutta tekemistä Se vaan että eipä ole missään näkynyt tänäkään kesänä marjanpoimijoiden paikkoja, siis metsämarjojen poimijoiden paikkoja. Meidän kaupungista lopetti marjatilat jo vuosia sitten ja niilläkin oli vakituiset poimijansa, töitä kysyttiin kyllä vaan eivät tarvinneet. Sanoivat että mieluiten ottavat koululaisia, oli siellä ulkomaalaisiakin. Ihan oikein, ne on innokkaita ja tehokkaita.
Ei vanhusten ulkoiluttajien tai vieraskasvien kitkijöiden paikkoja ym. ole näkynyt vaikka niitä aina jossain ehdotellaan. Risusavotasta kysyinkin työkkärin virkailijalta taannoin. Hän nauroi...Ei taida näillä viisastelijoilla olla mitään käsitystä työttömyydestä tai sen hoitamisesta. Esim. marjojen poimiminen ei ole monellekaan toimiva vaihtoehto. Harva autoton asuu marjametsän vieressä kuten minä. Marjanpoiminnan annan niille ketkä siitä tykkäävät. Ja saavat aikaan jotain. En poimi marjoja, selkä ei kestä, sienimetsälle vien rouvan ja itse nautiskelen ulkoilmasta kyllä.
Tunnen eläkeläispariskunnan, he keräävät marjoja ja tekevät sahtia ja myyvät kaiken suoraan ilmeisesti tutuilleen , ne on heidän harrastuksensa. Torille tai marjafirmoilleen tuskin kukaan poimimiaan marjojaan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunta on semmoinen, missä mummot menee marjametsään ja työtön tuumaa, että ei kannata, tuet on sen verran isot, ettei niitä halua riskeerata.
No se tukien riskeeraaminen tarkoittaa sitä, että sitten ei pysty maksamaan laskujaan eikä ostamaan ruokaa eikä lääkkeitä. Se on aika iso hinta parista ämpärillisestä marjoja.
Eläkeläisiltä ei viedä tukia jos vähän puuhastelevat jotain.