Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää, mies elää kuin poikamiehenä

Vierailija
13.07.2024 |

Olemme koko perhe lomalla heinäkuun. Mies on loman aikana viettänyt 4v lapsemme kanssa keskenään noin pari tuntia, nekin vähän pitkin hampain kun "vaihtokauppana" oli että siivoan sillä aikaa kotona kun he käyvät ulkona. Kotityöt myös minun harteilla lapsenhoidon ja ruoanlaiton lisäksi. Mies vaan ilmoitusasiana sanoo aamulla lähtevänsä yksin minne milloinkin eikä tietoa milloin tulee takaisin. Jos tulee, sittenkin saattaa vielä olla harrastuksia ilta. Tästä suivaantuneena olen usein pakannut tavarat ja lähtenyt lapsen kanssa sukuni kesäpaikalle, en jaksa aina olla yksin lapsen kanssa vaan kaipaamme seuraa. Mies taitaa olla tästä vaan tyytyväinen, sitten kyllä viihtyy kotona kun saa olla rauhassa. Tuntuu ihan hirveän pahalta. Eilenkin pojan kanssa kahdestaan istuttiin mökin laiturilla ongella. Millainen isä ei halua viettää aikaa perheensä kanssa? Minä se opetan poikaa pyöräilemään ja kalastamaan. Mökillä saataisiin olla rauhassa tai lähteä ihan mihin vaan reissuunkin. Ei häntä kiinnosta. Mietin eroa vakavissani. 

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähipiirissä mies joka ei millään tavalla osallistu lasten elämään. Kaksi alakouluikäistä lasta. Mies ei ole ikinä suostunut hoitamaan lapsia. Kun lapset olivat pienempiä ja äidillä joku pakollinen meno, esim. lääkäri niin äiti järjesti lapset hoitoon. Kun perheen äiti joutui pariksi päiväksi sairaalaan niin lapset menivät hoitoon isovanhemmalle. Mies ei tee lasten kanssa mitään. 

Olen itse usein hoitanut perheen lapsia kun on ollut tarvis. Eivät puhu isästään mitään. Mies on yrittäjä ja tekee paljon töitä. Perheen äiti ei ole tilanteeseen tyytyväinen mutta ei ole eroamassakaan. kaikki omaisuus on miehen.

Vierailija
162/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kokee olevansa ulkopuolinen teidän äiti-lapsi kuplassanne. Ehdota aktiivisesti yhteistä puuhaa. Oli se sitten lautapeli, ulkoilu, keilaamaan jne. Ja laita lapsi hoitoon järjestäen kahdenkeskistä pariduhdeaikaa 

Ap:n tilanne tuttu ja siihen ei auta muu kuin puhua asiasta suoraan. Kysyä. Olin itse erehtynyt laittamaan lasten huomioimisella hippusen parisuhteen perushuollon sikseen joka johti vastaavaan tilanteeseen. Aikaa, panostusta myös sinulta ja aikaa lempeydellä. Ja lapsilla kun tuli lisää ikää niin yhteisiä kiinnostuksenaiheita lapsilla ja isällään oli lukuisia. Asia siis korjattavissa, älä suotta heti oikotietä palstamammojen jätä se sika-huuteluun nojaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan taas on oma valinta elää tuollaisen kanssa parisuhteessa.

No ku sil oli sillon ennen yhteenmenoa niin ihqu ihanat silmät ja kaunis hymy...

Vierailija
164/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka. Jos ei auta ja tilanne muuttuu raskaaksi harkitsisin eroa. Ei kuulosta reilulta asetelma eikä tee lapsellekaan hyvää ettei toinen vanhemmista ole läsnä. Siinä on riski, että toinen vanhemmista etääntyy ja muuttuu vieraammaksi lapselle. 

Vierailija
165/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä sitä isäksi huijausta useampaankin kertaan, että kannattaako se. Kun mies sanoo että kersoja EI TULE!, se kannattaa uskoa eikä päättää "meidän puolesta", koska siinä käy just näin silloin. Tässäkin tapauksessa mies vain kostaa kohtelunsa APlle, joka ei uskonut kun sanoi että kersoja ei tipu. Kerran AP "päätti meidän" puolesta, niin joutaa hoitaa kehittämänsä ongelmat parhaalla katsomallaan tavalla, ajattelee mies.

Ennen tuollaista kommenttia kannattaa lukea vähän ketjuakin, ainakin olisi ollut syytä lukea se mitä AP on asioista lisää selvitellyt ja kommentoinut. 

Vierailija
166/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen elämä, jossa lapsella on periaatteessa kaksi vanhempaa, mutta kuitenkin vain yksi, eli sinä, on todella vaarallinen. Jos sinulle käy jotain, lapsi jää heitteille tavalla tai toisella. Ehkä mies hoitaisi lasta, ehkä ei. Ja vaikka alkaisikin hoitaa lasta, isä voi tuntua lapsesta vieraalta. Lapsesta voi lapsena tuntua ihan normaalilta, että isä on vain joku hahmo, joka kotona katsoo telkkaria ja lähtee sitten töihin. Aikuisena tai vaikka teini-iässä se lapsi ei ole enää sitä mieltä, vaan alkaa itsensä syyttäminen ja ties mikä angstivyyhti isättömyydestä. Ihan oikeasti, tee tälle asialle nyt jotain. Eli suosittelen nyt vaikka ammattiapua tuohon tilanteeseen, jos puhuminen kotona kahdenkesken ei auta. Perheterapiaa tai pariterapiaa. Juttele asiasta myös lähipiirissä, edes miehen vanhemmille, kai olet joissain väleissä heihin?

Isä ei ikinä soita minulle, ei vaikuta kiin

Jassoo. 

Minä kun lähdin opiskelemaan äitini tuli muutaman kerran katsomaan, ilmoittamatta. Koin sen opiskelujani häiritsevänä. Isäni ei käynyt koskaan, eivätkä vanhempani soittaneetkaan. En koennut tuota mitenkään ikävänä. Linja-automatkaan tosin meni vain pari tuntia ja kävin ajoittain kotona. Ja ihan väleissä olin vanhempieni kanssa 

Vierailija
167/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas hyvä syy miksi moni nainen ei halua enää nykyään perhe-elämää. 

168/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lähipiirissä mies joka ei millään tavalla osallistu lasten elämään. Kaksi alakouluikäistä lasta. Mies ei ole ikinä suostunut hoitamaan lapsia. Kun lapset olivat pienempiä ja äidillä joku pakollinen meno, esim. lääkäri niin äiti järjesti lapset hoitoon. Mies ei tee lasten kanssa mitään.

Onko mahdollista, että he ovat sopineet ennen lasten hankintaa, että vaimo sitten hoitaa lapset ihan täysin? Sellaisiakin tapauksia on.

Vierailija
169/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties hänellä on toinen nainen...tai mies.

Vierailija
170/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On omassakin tuttavapiirissä tämmöinen omituinen mieslapsi. On perheellinen mies ja lapset päiväkoti-ikäisiä. Ei tunnu yhtään ymmärtävän, että perheellisenä on väistämättä omista haluista, menohaluista, harrastuksista, kaiken maailman hifistelyistä ja entisistä tavoista tingittävä. Elämä ei vaan jatku samanlaisena opiskeluaikojen ja nuoruusvuosien huolettomana haahuiluna jos hankit lapsia. Ei ole loputonta määrää aikaa keskittyä ja käyttää vain itseensä ja omiin haluamisiin. Töiden jälkeen ei voi vain häipyä omiin menoihin jos sattuisi huvittamaan tai käyttää loputtomiin aikaa omiin puuhasteluihin. Silloin olet vastuussa lapsista ja perheen ruokahuollosta, kauppareissusta, pyykeistä, siivoamisesta jne. Ihan siinä missä puolisokin. Osa miehistä ei tätä tunnun ollenkaan ymmärtävän tai hyväksyvän, että molempien on tingittävä aiemmista tottumuksistaan. Ei vain äitien.

Vierailija
171/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mies saanut kotoa tuon mallin? Onko mies prinssi, jolta ei ole vaadittu mitään kotitöitä tai muutakaan rasittavaa? Moni äitihän paapoo poikansa piloille.

Vierailija
172/176 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa nyt kiireesti ap! Ei tuossa ole mitään järkeä. Mies hyväksikäyttää kiltteyttäsi.

Vierailija
173/176 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin jälkikäteen ajateltuna, mikä sai sinut valitsemaan kyseisen yksilön puolisoksesi? Tässä olisi hyvä oppimisen paikka muillekin - miten voin välttyä astumasta miinaan.

Moni mies näyttää todellisen luonteensa kun on tietty pykälä ylitetty. Joillakin se on esim. lapsen saanti. Luvataan vaikka kuu taivaalta että saadaan se nainen sitoutumaan. Sitten jätetään kaikki naisen harteille. 

Tätä ei monesti voi ennakoida. 

Vierailija
174/176 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero on tuossa tilanteessa paras ratkaisu.

Aina ensimmäinen neuvo jonka täältä saa.

Vierailija
175/176 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero on tuossa tilanteessa paras ratkaisu.

Aina ensimmäinen neuvo jonka täältä saa.

Pitäisikö siis ensin käydä ne huonommat neuvot läpi vai? Miksi ihmeessä?

Vierailija
176/176 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap mies saanut kotoa tuon mallin? Onko mies prinssi, jolta ei ole vaadittu mitään kotitöitä tai muutakaan rasittavaa? Moni äitihän paapoo poikansa piloille.

Jep eli vika on AINA jonkun naisen. Joko vaimon, miehen äidin tai vaikka naapurin tädin. Mies ei ikinä ole itse vastuussa siitä miten kohtelee muita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi