Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää, mies elää kuin poikamiehenä

Vierailija
13.07.2024 |

Olemme koko perhe lomalla heinäkuun. Mies on loman aikana viettänyt 4v lapsemme kanssa keskenään noin pari tuntia, nekin vähän pitkin hampain kun "vaihtokauppana" oli että siivoan sillä aikaa kotona kun he käyvät ulkona. Kotityöt myös minun harteilla lapsenhoidon ja ruoanlaiton lisäksi. Mies vaan ilmoitusasiana sanoo aamulla lähtevänsä yksin minne milloinkin eikä tietoa milloin tulee takaisin. Jos tulee, sittenkin saattaa vielä olla harrastuksia ilta. Tästä suivaantuneena olen usein pakannut tavarat ja lähtenyt lapsen kanssa sukuni kesäpaikalle, en jaksa aina olla yksin lapsen kanssa vaan kaipaamme seuraa. Mies taitaa olla tästä vaan tyytyväinen, sitten kyllä viihtyy kotona kun saa olla rauhassa. Tuntuu ihan hirveän pahalta. Eilenkin pojan kanssa kahdestaan istuttiin mökin laiturilla ongella. Millainen isä ei halua viettää aikaa perheensä kanssa? Minä se opetan poikaa pyöräilemään ja kalastamaan. Mökillä saataisiin olla rauhassa tai lähteä ihan mihin vaan reissuunkin. Ei häntä kiinnosta. Mietin eroa vakavissani. 

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on miehekäs jännämies, jonka kaikki naiset haluaa. Ota ero niin miehesi löytää heti uuden ja paremman naisen. Kukaan nainen ei oikeasti haluaa mitään lasten kanssa leikkivää nössöä.

Vierailija
82/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette puhuneet asiasta? Mitä mies sanoo syyksi käytökseensä? Kun siis olethan keskustellut asiasta hänen kanssaan ja kertonut omat tunteesi, eikö niin?

Mun miehen lapsuus oli todella huono ja turvaton, eikä hänellä ollut nuoruudessaankaan mitään kokemusta pikkulapsista. Ei mitään sukulaislapsia, ei mitään. Kun meille syntyi lapsia, mies oli ihan hukassa heidän kanssa, ei tiennyt yhtään miten olla ja mitä tehdä. Oli siis tosi epävarma, eikä halunnut ainakaan keskenään olla lapsen/lasten kanssa. Meni paljon omissa menoissaan ja joo, mulla oli ihan samoja ajatuksia kun sulla.

Mutta kun lapset kasvoi ja tuli itsenäisemmäksi ja alkoi harrastaa, ja heidän kanssa pystyi paremmin keskustelemaan ym, miehestä tuli tosi hyvä isä. Ihan siis innostui olemaan lasten kanssa, kävivät hiihtämässä, luistelemassa, pyöräilemässä, pelasivat paljon lautapelejä, mies on omasta halustaan hoitanut melkein kaikki harrastuskuskaukset, turnausv

Voi vttu nyt taas. Ja se mies ei varmaan osaa myöskään laittaa ruokaa tai tehdä kotitöitä. Siitähän se tietenkin johtuu ettei mies osaa! Älkää viitsikö.

Kun ollaan aikuisia ja vanhempia, niin silloin tehdään mitä aikuisuus ja vanhemmuus vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan mies tietenkin "ollut lapsen kanssa" kun minulla on jotain menoja. Tällöin mies laittaa tv-ohjelmat pyörimään lapselle välittömästi kun olen lähdössä ja itse parkkeeraa puhelimensa kanssa sohvalle eikä enää katsettaan nosta. Olen aika varma ettei ota kontaktia lapseen missään vaiheessa, ruokalautasen voi ehkä nostaa jääkaapista pöytään mutta jättää lapsen yksin syömään ja menee takaisin sohvalle, eihän siitä mitään tule. Olen välttänyt jättämästä lasta tällaisiin tilanteisiin pitkäksi aikaa. Nuo tämän kesän pari tuntia kun on viettänyt lapsen kanssa on ollut sellaista että pyysin ja toivoin voisivatko tehdä jotain yhdessä, isänä ja poikana. Ap  

Vierailija
84/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se voi onnistua, jos et anna miehen edes yrittää. Sanot ettet voi jättää lasta miehelle. Voit. Jätä. Mies ottaa vastuun kun on pakko. Tekee sen omalla tavallaan kun et hengitä niskaan. Anna miehelle mahdollisuus. Niin hän voi luoda suhteen lapseen suoraan. Ei aina vain sinun kauttasi. Tavoitteena ainoastaan, että molemmat on hengissä kun palaat. Jos et anna mahdollisuutta vaan olet jo etukäteen tuominnut hänet epäonnistumaan, et voi mielestäni valittaa.

Eri asia jos käyttää huumeita, on koko ajan kännissä tai väkivaltainen. Silloin älä jätä lasta hänelle. Muuten ehdottomasti kyllä. 

Minä jätin lapsen miehelle koko päiväksi kun lapsi oli kolme, koska ärsytti ettei mies koskaan ollut lapsen kanssa eikä hoitanut lasta. No arvaa mitä kävi. Hengissä oli lapsi kyllä, mutta kävi ilmi, että mies oli näyttänyt lapselle koko päivän jotain

Ai kamala. Kai tuo on jo ex-mies? 

Vierailija
85/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei yksinkertaisesti kiinnosta ja mikään Apn keskustelu, yhdessä aikaa viettämään houkuttelu, kannustaminen jne ei tule asiaa muuttamaan. Kyllä aikuinen ihminen ihan itse päättää, miten aikansa viettää. 

heitän ihan pokkana, että mies ei koskaan rakastunut lapseensa.

Vierailija
86/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä käsitä tätä, että aina on vaan ero mielessä ensimmäisenä ratkaisuna. Miksi ihmeessä enää ei edes yritetä tehdä ensin asialle jotain. Vasta sitten on eron aika, jos mies osoittautuu täysin toivottomaksi tapaukseksi kaikista korjausliikkeistä huolimatta.

Toivottomalta tapaukselta tuo luuseri minusta kuulostaa kyllä. Jos kaataa kaiken toisen harteille ja elelee edelleen kuin sinkkuna. Ei mieslasta kannata alkaa hyysäämään, eivät kasva aikuisiksi enää. Oma elämä siinä valuu hukkaan. 

Vierailija
87/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olette puhuneet asiasta? Mitä mies sanoo syyksi käytökseensä? Kun siis olethan keskustellut asiasta hänen kanssaan ja kertonut omat tunteesi, eikö niin?

Mun miehen lapsuus oli todella huono ja turvaton, eikä hänellä ollut nuoruudessaankaan mitään kokemusta pikkulapsista. Ei mitään sukulaislapsia, ei mitään. Kun meille syntyi lapsia, mies oli ihan hukassa heidän kanssa, ei tiennyt yhtään miten olla ja mitä tehdä. Oli siis tosi epävarma, eikä halunnut ainakaan keskenään olla lapsen/lasten kanssa. Meni paljon omissa menoissaan ja joo, mulla oli ihan samoja ajatuksia kun sulla.

Mutta kun lapset kasvoi ja tuli itsenäisemmäksi ja alkoi harrastaa, ja heidän kanssa pystyi paremmin keskustelemaan ym, miehestä tuli tosi hyvä isä. Ihan siis innostui olemaan lasten kanssa, kävivät hiihtämässä, luistelemassa, pyöräilemässä, pelasivat paljon lautapelejä, mies on omasta halustaan h

Voi vttu nyt taas. Ja se mies ei varmaan osaa myöskään laittaa ruokaa tai tehdä kotitöitä. Siitähän se tietenkin johtuu ettei mies osaa! Älkää viitsikö.

Kun ollaan aikuisia ja vanhempia, niin silloin tehdään mitä aikuisuus ja vanhemmuus vaatii.

Nuo on just niitä "rusinat pullasta" isiä, jotka on lapsille kauhean kivoja kun tekee kaikkea hauskaa ja käyttää mäkkärissä kotimatkalla, ja jättää äidille sen tylsän ja arkisen. Se on kyllä tosi tavallista, omakin isä oli just tuollainen.

Vierailija
88/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen selitys. Mies ei rakasta enää sinua Ap, eikä ole koskaan rakastanut yhteistä lastanne.

vai uskoisitteko miestä joka väittäisi rakastavansa jalkapalloa yli kaiken, mutta ei koskaan pelaisi jalkapalloa, katsoisi jalkapalloa tai puhuisi jalkapallosta. 

89/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo tämän kesän pari tuntia kun on viettänyt lapsen kanssa on ollut sellaista että pyysin ja toivoin voisivatko tehdä jotain yhdessä, isänä ja poikana. Ap  

Eikös sen miehen pitäisi itsekin omatoimisesti keksiä kahdenkeskistä tekemistä lapsensa kanssa ilman, että lapsen äiti pyytää asiaa erikseen?

Vierailija
90/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki siitä, kuinka heteronormatiivisuus tuottaa yhteiskuntaan vain lisää katkeruutta. 

Vierailija
91/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistatko miehesi? Onko sinulla jokin pakottava tarve muokata häntä mieleiseksi?

Ota hyvä ihminen ero jos olet omistushaluinen nainen.

Suksi kuuseen! Kyllä miehellä on velvollisuuksia perheensä suhteen 

Vierailija
92/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ottanut kilttimiehen, niin hänellä olisi ollut aikaa ja sydäntä perheelle. Oma moka kun olet seurannut trendejä miehen valinnassa.

Vierailija
93/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinäkin mennä omia menojasi ja lähde omille teillesi ja jätä myös lapsi isänsä hoitoon mitään ennakkoon varoittamatta. Jos syntyy rähinä sano ettei tällainen parisuhde ole mistään kotoisin missä toinen menee milloin ja minne lystää eikä vietä aikaa lapsensa ja puolisonsa kanssa. Uhkaa myös sillä, että jos päädytään eroon lapsi on sitten kokonaan hänen hoivissaan säännöllisesti ympäri vuorokauden ja hän joutuu jatkossa säätämään omat menonsa sen mukaan.

Vierailija
94/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senpä saa kun kiltti on teille synonyymi tylsälle.

Ja muutenkin, koska ollaan valehtelun keskuspalstalla, olisi kiva tietää toisen osapuolen versio asioista myös.

Vierailija
95/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on miehekäs jännämies, jonka kaikki naiset haluaa. Ota ero niin miehesi löytää heti uuden ja paremman naisen. Kukaan nainen ei oikeasti haluaa mitään lasten kanssa leikkivää nössöä.

Olet aivan kujalla reaalimaailmasta! Nainen ei noin vain eroa hyvästä isästä. 

Vierailija
96/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu ihan hirveän pahalta.

Tämä kertoo kaiken. Olet perustanut perheen minäminä-miehen kanssa. Sellainen ymmärtää perheen arvon vasta kun menettää sen, jos silloinkaan, todennäköisesti vain katkeroituu itkemään tuopin ääressä sitä kuinka itsekäs vaimo rikkoi perheen vaikka mitään ongelmia ei ollut ja ero tuli puskista.

Vierailija
97/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan mies tietenkin "ollut lapsen kanssa" kun minulla on jotain menoja. Tällöin mies laittaa tv-ohjelmat pyörimään lapselle välittömästi kun olen lähdössä ja itse parkkeeraa puhelimensa kanssa sohvalle eikä enää katsettaan nosta. Olen aika varma ettei ota kontaktia lapseen missään vaiheessa, ruokalautasen voi ehkä nostaa jääkaapista pöytään mutta jättää lapsen yksin syömään ja menee takaisin sohvalle, eihän siitä mitään tule. Olen välttänyt jättämästä lasta tällaisiin tilanteisiin pitkäksi aikaa. Nuo tämän kesän pari tuntia kun on viettänyt lapsen kanssa on ollut sellaista että pyysin ja toivoin voisivatko tehdä jotain yhdessä, isänä ja poikana. Ap  

Hän tekee absoluuttisen minimin. Jos ajatellaan, miten tavallisessa perheessä hoidetaan koiraa, sen tarpeista huolehditaan. Viedään ulkoilemaan, huolehditaan vettä ja ruokaa. Silitellään, jutellaan, seurataan jos jotain vialla viedään lääkäriin. Hoitaako miehesi lasta edes noin huolehtivaisesti kuin jotkut lemmikkiään? Ei taida välittää lapsesta yhtään.

Vierailija
98/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten lapsi olisi pelinappula jos olisi isänsä kanssa. Onko tässä tilanne sitten kuitenkin muodostunut sen kautta että ap on ottanut päävastuun lapsesta jakamatta sitä miehen kanssa. Sitten ihmetellään kun mies ei osaa eikä halua olla lapsen kanssa.

Ei tietenkään ole kenenkään edun mukaista heti jättää lasta moneksi päiväksi isän kanssa, mutta pikkuhiljaa, muutamia tunteja kerrallaan aluksi ja ap:lle omia menoja niin että vastuu jakautuu tasapuolisemmin eikä muodostu itsestäänselvyydeksi että ap on aina kotona ja mies voi lähteä omiin menoihinsa omalla ilmoituksella.

Pikku hiljaa. Muista vielä sanoittaa miehelle hänen tunteitaan. Harmittaahan sinua olla Minnimarkuksen kanssa, mutta ruuat ja välipalat on valmiina merkattuna jääkaapissa. Saat tarran jos jaksat koko päivän, kun tarroja on kuusi voit pelata koko päivän ja tuon kaljat viereesi.

Vierailija
99/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pätee vanha totuus eli miestä ei vain kiinnosta.

Vierailija
100/176 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevää ei voi estää. Jos mies haluaa mennä omiin juttuihinsa niin se menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan