Mä en jaksa enää, mies elää kuin poikamiehenä
Olemme koko perhe lomalla heinäkuun. Mies on loman aikana viettänyt 4v lapsemme kanssa keskenään noin pari tuntia, nekin vähän pitkin hampain kun "vaihtokauppana" oli että siivoan sillä aikaa kotona kun he käyvät ulkona. Kotityöt myös minun harteilla lapsenhoidon ja ruoanlaiton lisäksi. Mies vaan ilmoitusasiana sanoo aamulla lähtevänsä yksin minne milloinkin eikä tietoa milloin tulee takaisin. Jos tulee, sittenkin saattaa vielä olla harrastuksia ilta. Tästä suivaantuneena olen usein pakannut tavarat ja lähtenyt lapsen kanssa sukuni kesäpaikalle, en jaksa aina olla yksin lapsen kanssa vaan kaipaamme seuraa. Mies taitaa olla tästä vaan tyytyväinen, sitten kyllä viihtyy kotona kun saa olla rauhassa. Tuntuu ihan hirveän pahalta. Eilenkin pojan kanssa kahdestaan istuttiin mökin laiturilla ongella. Millainen isä ei halua viettää aikaa perheensä kanssa? Minä se opetan poikaa pyöräilemään ja kalastamaan. Mökillä saataisiin olla rauhassa tai lähteä ihan mihin vaan reissuunkin. Ei häntä kiinnosta. Mietin eroa vakavissani.
Kommentit (176)
Näin jälkikäteen ajateltuna, mikä sai sinut valitsemaan kyseisen yksilön puolisoksesi? Tässä olisi hyvä oppimisen paikka muillekin - miten voin välttyä astumasta miinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että sinulla on tuollainen mies. Minun mies viettää aikaa lapsemme kanssa montakin tuntia päivässä. Ovat käyneet kalassa lähes joka päivä ja poika tullut iloisena kotiin koska on saanut ahvenia. On poika toki muutenkin iloinen ja koko ajan menossa. Aamuisin kyselee mennäänkö kalaan tänään.
Onnenpoika!
Joo, aivan mahtavaa, tapettiin taas monta eläintä tänään itsekkään huvin vuoksi! Jeejee! Plussaa vielä, jos kidutettiin kastematoja siinä samalla!
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette puhuneet asiasta? Mitä mies sanoo syyksi käytökseensä? Kun siis olethan keskustellut asiasta hänen kanssaan ja kertonut omat tunteesi, eikö niin?
Mun miehen lapsuus oli todella huono ja turvaton, eikä hänellä ollut nuoruudessaankaan mitään kokemusta pikkulapsista. Ei mitään sukulaislapsia, ei mitään. Kun meille syntyi lapsia, mies oli ihan hukassa heidän kanssa, ei tiennyt yhtään miten olla ja mitä tehdä. Oli siis tosi epävarma, eikä halunnut ainakaan keskenään olla lapsen/lasten kanssa. Meni paljon omissa menoissaan ja joo, mulla oli ihan samoja ajatuksia kun sulla.
Mutta kun lapset kasvoi ja tuli itsenäisemmäksi ja alkoi harrastaa, ja heidän kanssa pystyi paremmin keskustelemaan ym, miehestä tuli tosi hyvä isä. Ihan siis innostui olemaan lasten kanssa, kävivät hiihtämässä, luistelemassa, pyöräilemässä, pelasivat paljon lautapelejä, mies on omasta halustaan hoitanut melkein kaikki harrastuskuskaukset, turnausv
Tämä on kuvaus ns. kermat päältä ottavasta ihmisestä. Sitten kun sai lapsesta kaverin niin kiinnostui. Aito huolehtiminen ei kiinnosta mieslapsia.
Vierailija kirjoitti:
Omistatko miehesi? Onko sinulla jokin pakottava tarve muokata häntä mieleiseksi?
Ota hyvä ihminen ero jos olet omistushaluinen nainen.
Kylläpä oli sinulla harvinaisen typerä kommentti. Vai oletko sinäkin mieslapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että sinulla on tuollainen mies. Minun mies viettää aikaa lapsemme kanssa montakin tuntia päivässä. Ovat käyneet kalassa lähes joka päivä ja poika tullut iloisena kotiin koska on saanut ahvenia. On poika toki muutenkin iloinen ja koko ajan menossa. Aamuisin kyselee mennäänkö kalaan tänään.
Onnenpoika!
Joo, aivan mahtavaa, tapettiin taas monta eläintä tänään itsekkään huvin vuoksi! Jeejee! Plussaa vielä, jos kidutettiin kastematoja siinä samalla!
Hiton huono provo. Mee muualle pätemään
Kysy mieheltä vaikka saunassa, haluaisiko hän montako lasta lisää ja milloin niitä laitetaan tulemaan. Lapsenne on nyt jo meinaan 4 v.
Kumpi on pahempi, eli yksinhuoltajana yksin vai miehen kanssa perheenä vaikka on mitä on? Onko mahdollista löytää vielä joku vai epätodennäköistä? Haluatko lisää lapsia ym?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se voi onnistua, jos et anna miehen edes yrittää. Sanot ettet voi jättää lasta miehelle. Voit. Jätä. Mies ottaa vastuun kun on pakko. Tekee sen omalla tavallaan kun et hengitä niskaan. Anna miehelle mahdollisuus. Niin hän voi luoda suhteen lapseen suoraan. Ei aina vain sinun kauttasi. Tavoitteena ainoastaan, että molemmat on hengissä kun palaat. Jos et anna mahdollisuutta vaan olet jo etukäteen tuominnut hänet epäonnistumaan, et voi mielestäni valittaa.
Eri asia jos käyttää huumeita, on koko ajan kännissä tai väkivaltainen. Silloin älä jätä lasta hänelle. Muuten ehdottomasti kyllä.
Minä jätin lapsen miehelle koko päiväksi kun lapsi oli kolme, koska ärsytti ettei mies koskaan ollut lapsen kanssa eikä hoitanut lasta. No arvaa mitä kävi. Hengissä oli lapsi kyllä, mutta kävi ilmi, että mies oli näyttänyt lapselle koko päivän jotain
No niin, eli ensimmäinen tavoite saavutettu, molemmat oli hengissä. Tästä olisi ollut hyvä jatkaa, mutta koska kriteerisi oli että lapsi pitää hoitaa ensimmäiselläkin kerralla yhtä hyvin kuin itse teet kolmen vuoden kokemuksella, niin vesitit koko jutun. Voit syyttää vain itseäsi.
Mitä olet tehnyt muuttaaksesi parisuhdetta toimivammaksi? Tai lähteäksesi siitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistatko miehesi? Onko sinulla jokin pakottava tarve muokata häntä mieleiseksi?
Ota hyvä ihminen ero jos olet omistushaluinen nainen.
Sun mielestäsi miehen ei siis tarvitse viettää aikaa oman lapsensa kanssa?
Niin...yhdessä kun ollaan, lapsi on myös miehen. Erossa jotenkin tämä asetelma muuttuu.
Ei se muutu jos mies on osallistunut lasten elämään ja hoitoon tasavertaisesti. Jos mies sen sijaan on käyttäytynyt kuin ap: n mies, niin laitetaan täytäntöön sama systeemi mikä on ollut käytössä koko ajan. Usein erossa vain käy niin että siitä lapsesta, jota mies on ignoorannut vuosikaudet, tuleekin miehelle yhtäkkiä kultaakin arvokkampi.
Kun nainen sitten päättää vihdoin erota tällaisessa tilanteessa ehkä vuosienkin harkinnan jälkeen, alkaa miehen uhriutuminen siitä, kuinka nainen on hylännyt perheensä ja on näin ollen huono ja kelvoton äiti. Mies haukkuu naisen koko suvulle ja perheelleen ja koittaa tehdä saman vielä naisenkin suvulle ja perheelle, jotta hekin tajuaisivat, kuinka epäkelvon mätämunan kanssa he ovat tekemisissä. Itsehän hän on ollut tietenkin virheetön ja täydellinen isä, eikä voi ymmärtää, miksi nainen vain otti ja lähti ilman syytä.
Kun veljen lapsella oli ikää 2 vko, otti veli vauvan ja ilmoitti, että seuraavat 4 tuntia hän hoitaa tätä ja sillä selvä. Käly suuttui vimmaisesti, että et voi tehdä niin, se on minun lapseni. Veli kysyi, että aiotko omia lapsen seuraavaksi 18 vuodeksi vai tehdäänkö niin kuin minä sanon, se valinta isän osallistumisesta lapsensa elämään tehdään nyt. Käly valitsi sen, että isä ei hoida. Veli muistuttaa tästä joka kerta, kun käly sanoo, että katso lapsen perään tms.
AP. Sun miehesi kuulostaa vähän mun ex -mieheltä. Itsekkyys oli huipussaan kaikessa muussakin vuosien ajan. Oletko miettinyt, oletko sinä suhteessa se ylivastuullinen miellyttäjä? Eli sun tarpeilla ja toiveilla ei niin väliä. Lapsi ja perhe ensin. Odotat yhteistä aikaa miehesi kanssa, mutta olet sijalla 76. eli harvoin se prioriteetti, mikä kiinnostaa. Jos tämä kuulostaa tutulta, niin tuskin muuttuu. Kokemukseni mukaan pahenee vaan.
Exän kanssa oltiin yli 16-vuotta yhdessä ja suhde päättyi, kun hän aloitti salasuhteen. Ei itsekäs ihminen muutu. Suosittelen, että mietit, mikä sun mielestä on rakkautta. Kävin siis eroseminaarissa ja sieltä sain oivalluksia omasta käytöksestäni, millä mahdollistin exän touhut.
Tuollaista se on monesti. Ikävä kyllä. Moni mies haluaa perheen, mutta ei halua sitten viettää aikaa sen perheensä kanssa. Syynä mukavuudenhalu ja itsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Kun veljen lapsella oli ikää 2 vko, otti veli vauvan ja ilmoitti, että seuraavat 4 tuntia hän hoitaa tätä ja sillä selvä. Käly suuttui vimmaisesti, että et voi tehdä niin, se on minun lapseni. Veli kysyi, että aiotko omia lapsen seuraavaksi 18 vuodeksi vai tehdäänkö niin kuin minä sanon, se valinta isän osallistumisesta lapsensa elämään tehdään nyt. Käly valitsi sen, että isä ei hoida. Veli muistuttaa tästä joka kerta, kun käly sanoo, että katso lapsen perään tms.
Voi luoja, millainen käärme veljesi on. Hän oli tarkkaan miettinyt miten pääsee eroon lastenhoitovastuustaan lopullisesti. Harmi, että kälysi on noin vässykkä eikä saa eroa aikaiseksi. Käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, millainen käärme veljesi on. Hän oli tarkkaan miettinyt miten pääsee eroon lastenhoitovastuustaan lopullisesti. Harmi, että kälysi on noin vässykkä eikä saa eroa aikaiseksi. Käy sääliksi.
Jep. Tuo mies ei toiminut tuossa mitenkään lapsen etua ajatellen vaan alkoi vain kiristämään vasta synnyttänyttä naista ja vaatimaan luonnotonta, että äiti olisi ilman haluaan yhtäkkiä erossa vastasyntyneestä neljä tuntia. Törkeä ukko.
Pelimies tekstailee jo toisen naisen kanssa. :)
Tuollaisia ne on moni. Halutaan lapsi ja perhe, mutta halutaan samalla myös se poikamieselämä ja vapaus kaikista vastuista. Naiselle ei vain kerrota ennen raskautta noita jälkimmäisiä. Puhutaan vain siitä, että haluaa perheen, se halu poikamieselämän jatkamiseen tulee naiselle yllätyksenä vauvan synnyttyä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia ne on moni. Halutaan lapsi ja perhe, mutta halutaan samalla myös se poikamieselämä ja vapaus kaikista vastuista. Naiselle ei vain kerrota ennen raskautta noita jälkimmäisiä. Puhutaan vain siitä, että haluaa perheen, se halu poikamieselämän jatkamiseen tulee naiselle yllätyksenä vauvan synnyttyä.
Jep. Ja sitten muut syyllistää naista siitä, että mitäs otit tuollaisen miehen. Vaikka nainen ei voinut mitenkään etukäteen tietää, koska mies tarkoituksella salasi halunsa.
Nyt odotan ap:n kertovan, että eron jälkeen ei ole mahdollisuutta nykyiseen elämäntapaan, pitää ehkä myydä mökki ja se olisi kurjaa.