Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä
Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.
Kommentit (511)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
No tämä. Todella monessa perheessä se mökillä olo meinaa naisille kokkaamista, siivoamista, lasten hoitamista, päivärytmistä huolehtimista. Miehet sitten vähän pilkkovat puita, lämmittävät saunaa ja käyvät soutelemassa.
Ei tarvitse tuohon alistua. Grillatkoon se mies sitä makkaraa sitten kun tulee nälkä. Lapsille voi avata vaikka hernekeittopurkin.
En alistukaan, en mene sinne miehen mökille Kyse ei kuitenkaan ole siitä, ettenkö pitäisi mökkeilystä.
Varsinainen uhriutuvien marttyyrien kokoontuminen taas 🤣😂. On se rankkaa.
Pointti on nimenomaan se, että ei ole rankkaa, kun pysyn pois mökiltä. Epäilen vain, että ap on saattanut vetää vähän turhan suoria johtopäätöksiä siitä, että jos nainen ei viihdy mökillä jossain tietyssä seurassa, niin se tarkoittaisi sitä, ettei nainen pidä mökkeilystä.
Rakastan mökkeilyä, mutta valitettavasti veneessä voin pahoin :( Just ja just pärjään soutuveneessä, jos ei ole laineita. Tosin pitää auttaa kyytiin ja sieltä pois. Keikutus tekee pahaa. Meillä on suvussa jotain tasapainoon vaikuttavaa tautia joillain. Minulla ei ole sitä, mutta jotain taipumusta kuitenkin mennä laineilla sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitetaan aivan kuin mökillä ei muuta tehtäisi kuin ruokaa ja tiskattaisiin. Mielestäni mökillä on hienoa olla pienessä nälässä ja syödä vähemmän, kuin mättää joka kvartaalilla jotain.
Usein kevyt aamupala, lounaan voi skipata, kahvi kahdelta ja grilli illalla. Ei tule edes tiskiä.
Mä syön kaupungissakin aina vaan 2-3 kertaa päivässä. Mökillä sama ja tiskaan 1-2 kertaa viikossa. En koe tuota vaivalloiseksi. Toki mökillä ei oteta uutta vesilasia aina, kun tulee jano, että ei joku hygieniakammoinen tuota ehkä kestäisi. Uuden lautasen toki otan aina, laseja ja kuppeja uusiokäytän.
Mökkeilyhän on kivaa ja romanttista oikean ihmisen kanssa. Koko sukua en mökille kaipaa. Enkä mitään veneenpöristimiä. Soutaminen riittää, ellei saaressa olla.
Katiskoilla kalastava mies olisi just passeli. Siinä kalat eivät ehdi kärsimään, kun pätkitään heti hengiltä. Metsästys on ei.
P.S. En suomusta.
P.P.S. Teen hyvää kalakeittoa
Sellaista se on. Monet naiset vihaabvat mökkeilyä. Monet naiset vihaavat veneilyä. Monet naiset vihaavat näitä kaikkia. Ja sitten toisaalta monet naiset rakastavat mökkeilyä. Monet naiset rakastavat mökkeilyä. Monet naiset rakastavat niitä molempia. Ja monilla ei ole kovin voimakasta mielipidettä kummastakaan.
Ja sama variaatio miestenkin kohdalla, mutta sitähän sä et kysynyt. Mutta kysyit, että miksi näin? No koska olemme yksilöitä ja kaikki eivät tykkää samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
Kannattaisiko siis vähän vähentää siisteys vaatimuksia ja ruokavalio vaatimuksia kun itse joudut tekemään että saat sitä mitä haluat tapahtuvan?
Anteeksi, niin mitä...?
Eli kun mun vaatimukset olisi (ei ole mökkiä eikä venettä), että en haluaisi tehdä oikeastaan mitään. Tai no joo, saunan sytyttäisin tosi mielelläni ja kantaisin pesuvedet, tykkäisin myös soudella, ja viettää aikaa omissa oloissani, kuljeskella metsässä ja lukea keinussa kirjaa.
Että tämä sopisi miehelle?
Yksin tämä kaikki ihanuus on mökillä mahdollista. Minä vietin aikuisena lapsuuden kesämökissä paljon viikonloppuja uskollisen sakemannini kanssa. Hän oli onneksi itsenäinen ja osasi keksiä omat huvit. Enimmäkseen hänen tärkein homma oli vartioida, kun olin mökillä sisällä ja koira löhöili rappusten alapuolella, ettei mua kukaan yllätä. Tuli laiturille seuraamaan uintiani ja saunan eteiseen tai terassille ollessani saunassa. Löylyynkin pyrki, muttei niin isoa pitkähäntäistä koiraa voi ottaa löylyhuoneeseen, missä myös peseydytään. Tätä koko päivä ja välillä syötiin savukalaa saunaeteisesså ja taas jatkettiin.
Käytiin pitkillä samoiluilla metsässä ja metsäteillä. Koira sai olla vapaana koko ajan, minne hän lähtisi, kun on vartiointia suoritettavana?! Ai että, on ikävä noita aikoja ja sitä edesmennyttä uskollista koiraani. Nyt mökkikin on myyty.
Yritin houkutella mökille miestä, johon olin ihastunut. Ei tullut, koska en luvannut seksiä. Eli ei hänkään mökkeilystä pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosien mittaan olen tehnyt varmaan 50 mottia klapeja, joten haukut väärää puuta.
Suurin osa tämän palstan citynaisista mäkättää täällä, mutta ei ole varmaan edes kirvettä kädessään koskaan pitänyt.
Mökkeilen ja teen kaikkia mökkihommia, mutta halot ostetaan valmiina. Halon hakkaus ei onnistu mun käsivarsilla.
Pilaantunutta ruokaa tarjoava saaristomies, sairas, kitupiikki, saita, työorjaa ja omaishoitajaa vailla. Valehtelee ikänsä, kuntonsa ja on yököttävä vanhus. Ei kiitos!!!!!!
Hirveitä kammotuksia treffipalstalta löytyykin! Teksti, valokuvat, puhelut ihan jotain muuta kuin todellisuus. Lääkkeitä löytyy vaivoihin kourakaupalla ja henki ei kulje. Hirvitys! 😂 Tommosen kanssa vielä veneilemään. Pelkona että kupsahtaa kesken kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja just kivaa on mennä kesämökille ihan yksin kun ei ole vieressä naputtajaa, tyköistujaa ja verkonlaskijaa joka ei itse ymmärrä oikean ja vasemman käänteistä puolta. Tykkään kalastaa ihan omin avuin, soutuvenettä osaan käyttää ja lempiharrastukselle lukemiselle jää hyvin valoisaa aikaa.
Mun lapsuudessa vietettiin kaikki kesät alkeellisissa oloissa kahden äidin voimin: äitini ja hänen ystävänsä, ja sitten meitä oli 2-4 lasta. Aivan ihania muistoja, hyvinkin vallattomia ja täynnä mielikuvitusta ja taikaa. Nykyään menen itsekseni lähes joka kesä useammaksi viikoksi jonnekin korpimökkiin. Nukun kun huvittaa, olen alasti suurimman osan ajasta, uin, kalastan, samoan metsissä, soutelen, luen ja piirrän. Teen yksinkertaista ruokaa enkä stressaa mistään. On vain harvoja ihmisiä joiden kanssa voisi jakaa rennosti tällaista olemista. Yleensä mukana tulee aina jonkinlaisia odotuksia.
Tykkään olla vapaa-aikani kotona rauhassa. Reissussa oleminen on rasittavaa ja lasken mökkn järjestelyineen samaan kastiin. Mies käykin yleensä viikon kaksi kesällä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos sä suunnittelet ja teet safkat, tiskaat ja siivoat siellä alkeellisissa olosuhteissa niin voi nainen lähteä. Nainen sitten veneilee ja makaa laiturinnokassa.
Missä alkeellisissa olosuhteissa?
Vaimo vinkuu siis mökille. Minä suostun mutta käyn kotona viikkottain. Ihan pyykkien ja ostosten takia. Mutta rouva eibyleenså halua mukaan.
Lapset olisivat mielellään kaupungissa koko kesän.
Vierailija kirjoitti: Suurin osa tämän palstan citynaisista mäkättää täällä, mutta ei ole varmaan edes kirvettä kädessään koskaan pitänyt.
https://fi.wiktionary.org/wiki/kirves
Se taipuu kirvestä.
Omalla mökillä oleminen on erilaista kuin jonkun vieraan mökillä. Omalla mökillä voi aloitella projekteja oman maun mukaan - ja jättää ne kesken, kun alkaa kyllästyttää tai kun alkaa tulla liikaa hyttysiä tai paarmoja kimppuun.
Vaikka ei jaksaisikaan kauheasti pihapuuhia ja päivä menisi pitkälti netissä notkuessa, niin onhan mökillä kivemmat maisemat ikkunasta ulos. Jos on mökillä etätöissä, niin työpäivää on helppo tauottaa happihypyillä ja lounastaukoon voi yhdistää pienen metsäkävelyn.
Tähän aikaan kesästä voi piipahtaa takapihalla poimimassa mustikoita sen verran kun huvittaa. Tai poimia poimurilla enemmän ja siivota niitä Netflixin ääressä illemmalla.
Aina välillä pihaan tulee joku jänis tai peura, jota voi pysähtyä ihmettelemään ja ihailemaan vähäksi aikaa.
Mökillä voi tehdä myös ruokakokeiluja. En itse juuri koskaan laita ruokaa, mutta mökillä olen intoutunut poimimaan rakkoleviä (tai leikkaamaan niistä osia, ei niitä kuulu juurinen nyhtää) ja tekemään niistä lisuketta kalalle. Myös elämäni ensimmäisen nokkosmuhennoksen olen tehnyt mökillä.
Kaikkea voi tehdä, mitä vain päähän pälkähtää - tai olla tekemättä yhtään mitään ja nauttia luonnosta ja metsän eläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitetaan aivan kuin mökillä ei muuta tehtäisi kuin ruokaa ja tiskattaisiin. Mielestäni mökillä on hienoa olla pienessä nälässä ja syödä vähemmän, kuin mättää joka kvartaalilla jotain.
Usein kevyt aamupala, lounaan voi skipata, kahvi kahdelta ja grilli illalla. Ei tule edes tiskiä.
Mielestäni mökille pitää varata aina reilusti karkkia mukaan, silloin ei ole niin väliä jos "kunnon ruokaa" tulee syötyä normaalia vähemmän :D
Naiset tyypillisesti saa vain kokata, siivota, perata kalat, leikata nurmikon jne. Normia ankeammissa oloissa vain.
Vierailija kirjoitti:
Hyttyset, käärmeet, punkit, sinilevä, yms. Ei kiitos.
kerrostalo luukku ja narkit ei kiitos.
Ei tulisi mieleen että viettäisin lomani mökissä tai merellä. Karavaanarina pääsen pois suomesta 🤮. Ja näen maailmaa