Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä
Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.
Kommentit (511)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitetaan aivan kuin mökillä ei muuta tehtäisi kuin ruokaa ja tiskattaisiin. Mielestäni mökillä on hienoa olla pienessä nälässä ja syödä vähemmän, kuin mättää joka kvartaalilla jotain.
Usein kevyt aamupala, lounaan voi skipata, kahvi kahdelta ja grilli illalla. Ei tule edes tiskiä.
Mielestäni mökille pitää varata aina reilusti karkkia mukaan, silloin ei ole niin väliä jos "kunnon ruokaa" tulee syötyä normaalia vähemmän :D
Mulla on 7 eri pähkinäpussia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
Ja sitten täytyy vielä puljata alkeellisissa oloissa menkkojen kanssa.
Mua ei haittaa kyllä tuo yhtään. Ihan yhtä helppoa on mielestäni kuin kaupungissakin.
Jaa. No minua haittaa. Esim. kuukautiskuppia ei voi hanavedellä siellä huuhtoa. On huolehdittava, että puhdasta vettä on aina vessassa lisäksi. Siteitä en ala käyttää.
Hame päälle ja vuodat maahan. Miehen veneen pohjalle jos pakottaa sinut veneeseen :)
Hyi helvetti.
seurasta se riippuu missä viihtyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kirjoitetaan aivan kuin mökillä ei muuta tehtäisi kuin ruokaa ja tiskattaisiin. Mielestäni mökillä on hienoa olla pienessä nälässä ja syödä vähemmän, kuin mättää joka kvartaalilla jotain.
Usein kevyt aamupala, lounaan voi skipata, kahvi kahdelta ja grilli illalla. Ei tule edes tiskiä.
Mielestäni mökille pitää varata aina reilusti karkkia mukaan, silloin ei ole niin väliä jos "kunnon ruokaa" tulee syötyä normaalia vähemmän :D
Mulla on 7 eri pähkinäpussia :D
Oikein hyvä vaihtoehto sekin :)
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan koskaan oppinut ymmärtämään mikä on veneilyn idea.
koska kela ei osta työtömälle venettä niin sulle ei sellaista tule..mikä on kerrostalo luukun idea?
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaaaaaaah, ai että olepa mökillä kun on menkat päällä ja toosa vuotaa kuin seula ja kramppaa ja on äkäinen 😊 sit kun ei pääse edes peseytymään, on kuuma ja mies on päättänyt että ruuaksi on vaan itse pyydystettyä ja kalaa ja sitä kalaa ei saakaan 🤗
Tulppa ei riitä, siteistä vuotaa läpi joka paikkaan, vaikka miten pakkaa ne käytetyt siteet muovipussiin roskiin niin ne lemuaa ja ötököitä lentelee.
Tässä on sitä arkipäivän mökkeilevän naisen realismia. Voi tsiisus sitä veristen siteiden hajua. Ja miten hävittää ne mökillä? Saunan uuni lienee paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti: Aaaaaaaaaaah, ai että olepa mökillä kun on menkat päällä ja toosa vuotaa kuin seula ja kramppaa ja on äkäinen 😊 sit kun ei pääse edes peseytymään, on kuuma ja mies on päättänyt että ruuaksi on vaan itse pyydystettyä ja kalaa ja sitä kalaa ei saakaan 🤗
Tulppa ei riitä, siteistä vuotaa läpi joka paikkaan, vaikka miten pakkaa ne käytetyt siteet muovipussiin roskiin niin ne lemuaa ja ötököitä lentelee.
Rakentakaa sauna? Käyttäkää matkasuihkua? Siteet jätesäkkiin ulkovarastoon odottamaan kotiinlähtöä -> roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
Ja sitten täytyy vielä puljata alkeellisissa oloissa menkkojen kanssa.
Mua ei haittaa kyllä tuo yhtään. Ihan yhtä helppoa on mielestäni kuin kaupungissakin.
Jaa. No minua haittaa. Esim. kuukautiskuppia ei voi hanavedellä siellä huuhtoa. On huolehdittava, että puhdasta vettä on aina vessassa lisäksi. Siteitä en ala käyttää.
Hame päälle ja vuodat maahan. Miehen veneen pohjalle jos pakottaa sinut veneeseen :)
Luuletko, että tuo olisi jotenkin parempi ja miellyttävämpi vaihtoehto itselleni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Aaaaaaaaaaah, ai että olepa mökillä kun on menkat päällä ja toosa vuotaa kuin seula ja kramppaa ja on äkäinen 😊 sit kun ei pääse edes peseytymään, on kuuma ja mies on päättänyt että ruuaksi on vaan itse pyydystettyä ja kalaa ja sitä kalaa ei saakaan 🤗
Rakentakaa sauna? Käyttäkää matkasuihkua? Siteet jätesäkkiin ulkovarastoon odottamaan kotiinlähtöä -> roskikseen.
ei osata ollaan uus vammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaaaaaaah, ai että olepa mökillä kun on menkat päällä ja toosa vuotaa kuin seula ja kramppaa ja on äkäinen 😊 sit kun ei pääse edes peseytymään, on kuuma ja mies on päättänyt että ruuaksi on vaan itse pyydystettyä ja kalaa ja sitä kalaa ei saakaan 🤗
Tässä on sitä arkipäivän mökkeilevän naisen realismia. Voi tsiisus sitä veristen siteiden hajua. Ja miten hävittää ne mökillä? Saunan uuni lienee paras vaihtoehto.
Ei kannata polttaa saunan uunissa, koska lämpötila ei ole tarpeeksi korkea (itselle haitallista savua). Pakkaa ja säilyttää siellä, mistä haju ei tavoita ja vie pois muun sekajätteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mökillä laittanut ne ihan vaan roskikseen. En koe kuukautisia yhtään hankalammiksi mökillä kuin kotonakaan - tosin meillä on mökillä vesijohto ja suihkut sisällä, joten ei ole peseytyminenkään hankalampaa. Ja useinhan mökin vieressä on joku vesistö, voihan siinäkin uidessa samalla peseytyä. Melkeinpä mökillä kuukautiset ovat jopa helpommat kuin kaupungissa, kun voi uida omassa rannassa yleisen rannan sijaan, ja helpompihan menkkojen kanssa silloin on toimia.
Siis naisella on 3 viikkoa kuukaudessa aikaa ilman menkkoja ja on pakko ängetä sillä menkkaviikolla mökille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mökillä laittanut ne ihan vaan roskikseen. En koe kuukautisia yhtään hankalammiksi mökillä kuin kotonakaan - tosin meillä on mökillä vesijohto ja suihkut sisällä, joten ei ole peseytyminenkään
Vesistössä ei kannata peseytyä, koska siellä muhii erilaisia bakteereja, jotka voivat johtaa tulehdukseen. Lisäksi monet rannat ovat menneet käyttökieltoon paskabakteerien vuoksi. Pesuvedet imeytetään aina maahan. Pitäkää vesistöt puhtaina!
He haluaisivat mielummin ryypätä jännämiesten kanssa ja pelastaa heidät. Turpaansaanti on bonusta, jännämies paljastaa siten miten tunteikas hän on kun kertoo pahasta olostaan nyrkein.
Voisikohan joku tehdä tik tokkiin viedoita uusavuttomille?
Kirves ja humalainen mies ovat liian lähellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Venyile on mukavaa. Mökki ei innosta, kun kotonakin on niin paljon tekemistä.
Jos nainen joutuu huolehtimaan kotona nk kotityöt yksin, niin häntä ei innosta siirtyminen lomalla toiseen paikkaan hoitamaan samoja kotitöitä paikassa, jossa on hankalampaa kuin kotona.
Etenkin mökillä on tärkeää tietää, missä puhelimen laturi on.
Itse en halua mökkiä, koska meillä.on jo iso okt, jossa iso puutarha. Miksi haluaisin toisenkin kiinteistön, jota pitää huoltaa, hoitaa pihaa jne.?
Toinen syy on se monen jo mainitsema: kaikki ruokahuolto, siivoaminen, suunnittelu ym. jäisi kuitenkin minulle.
Veneilystä en pidä, koska siinä ei ole minusta mitään pointtia. Ei kiinnosta kykkiä jossain paatissa tuntikausia varsinkaan, jos vain seilataan eestaas järvellä/merellä. Jos veneellä mennään johonkin kohteeseen, se on eri juttu, mutta pelkkä.veneily veneilyn vuoksi on tympeää touhua. Mieluummin istuisin mökin terassilla lukemassa kirjaa.
Minä en vihaa, mutta mitään kalastusta en jaksa.