Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä
Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.
Kommentit (511)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
Ja sitten täytyy vielä puljata alkeellisissa oloissa menkkojen kanssa.
Mua ei haittaa kyllä tuo yhtään. Ihan yhtä helppoa on mielestäni kuin kaupungissakin.
Jaa. No minua haittaa. Esim. kuukautiskuppia ei voi hanavedellä siellä huuhtoa. On huolehdittava, että puhdasta vettä on aina vessassa lisäksi. Siteitä en ala käyttää.
Kerrankin kun pitäisi itse tehdä asioita ahdistaa. Tämän siittä saa kun rakentaa elämänsä miesten järjestämien palveluiden varaan eikä koskaan ole tottunut/joutunut tekemään itse asioita.
Huvittavaa kuinka naiset koko ajan huutavat että ei tarvitse miestä mihkään mutta heti kun viedään miesten järjestämät palvelut pois tulee naiselle ongelmia eikä enää pärjää/kykene
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä lukiessa tulee sellainen kuva, että miehet ovat täysin kyvyttömiä muuhun kuin saunan lämmittämiseen, ryyppääämiseen ja grillaamiseen.
Ja mikä vika on siinä, että esim mökillä voi mennä siitä mistä aita on matalin? Miksi koko ajan pitää olla jossain korkeimmissa fääreissä? Onko se jotenkin naisen arvoa alentaa syödä makkaraa talouspaperista ja sen jälkeen nakata se tuleen?
Ei ole, mutta toivottavasti paskomisruiskeet ja närästyslääkkeert mukana, kun viikon syö vaan grillimakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista.
Mua ei haittaa kyllä tuo yhtään. Ihan yhtä helppoa on mielestäni kuin kaupungissakin.
Ei ole kanssa vielä tähän ikään mennessä tullut vastaan tilannetta, jossa menkat olisi joku ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Meidän mökki on järven rannalla. Mökissä vesi ja suihkussa voi käydä kahdessakin paikassa. Ei mitään sen kummempaa työleiriä lapsista kuin kaupungissakaan. Päinvastoin enemmän tekemistä, kun lapset voivat uida, kalastaa, subbailla ym vesipuuhailua. Pihalla voin harrastaa monenlaista pihapeliä. Kirjoja on mukana, voi askarrella, musisoida ja vaikka mitä. Lähellä on myös kauppa ja muutama ruokapaikka, jos ei huvita kokata.
Taidat sekoittaa huvilan ja mökin keskenään
Lapsena vietin kaikki kesät isovanhempien mökillä, sain mökkeilystä tarpeekseni.
Ja usein mökki on työleiri, rentoutumisesta ei ole tietoakaan vaan kokoajan pitäisi puuhastella ja askarrella jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden äärellä pienten lasten kanssa on raskasta. Vahtimista paljon.
Lapsia voi tehdä uusia jos eivät pysy pinnalla
Uusien lasten tekeminen on niin työläs ja vaarallinen homma, että mieluummin pitää jo tehdyt elossa.
En tykkää saunomisesta. Mökillä ihmiset vaan saunoo ja saunoo. Lisäksi ne kokkaus-tiskaus-kauppahommat vaan tahtoo kaatua naisten niskaan. Meillä toki mökki on varusteltu, kuten omakotitalo, mutta silti se ei lomaa ole. Miehet lähtee ongelle ja kysyy ihan pokkana, että mihin aikaan on ruokailu.
Kun lapset oli pieniä, niin ranta oli ikävä juttu. Vesi veti puoleensa, kuin magneetti. Arvatkaahan kenen huoli oli se, että lapset eivät huku. Siinä samalla kun vahtii lapsia, voi kuulemma hakata liiterin takana halkoja omassa rauhassa.
Nykyään, kun ollaan lähinnä mökillä kahdestaan, niin mikä ettei. Mutta edelleen se palvelu on minun varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies myös grillaa :)
Ja naiset tekevät salaatin. Kun suku kokoontuu mökille, naiset vetäytyvät sisälle pesemään kasviksia ja miehet istuvat ryyppäämässä grillin vieressä. Loppuillasta nämä joukkiot yhdistyvät. Jonkun mies juo liikaa, joku nainen itkee ja muut rauhoittelevat.
Luonnosta kukaan ei muista nauttia. Toisinaan ihmettelen, että täytyy sinne edes raahautua, kun kaiken tuon voisi toistaa rivitalon takapihalla.
Onko teillä todellakin tuollaista? Tuo ei kuvaa meidän sukua ollenkaan. Leppoisasti saunotaan kaikki yhdessä ja nautitaan luonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on miehen olla naisen kanssa mökillä tai veneellä kun on täysihoito. Mies lämmittä saunan, nainen hoitaa kaiken muun, suunnittelusta alkaen.
Huomaa ettet ole mökillä kertaakaan käynyt.
Mökeillä (useilla) on aika alkeelliset olot. On menty ajassa taaksepäin. Kaikki on vaivalloisempaa ihan ruoan laitosta, tiskeihin ja puhdistautumiseen. Lisäksi ötökät, kuten Jatkuva hyttysten tai paarmojen hätistely, hämähäkit yms.
Tästä aiheesta on paljon uutisoitu miten nuorempi sukupolvi ei halua vanhoja sukumökkejä jostain keskeltä metsää. Ne rahat laitetaan mielummin matkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin kun pitäisi itse tehdä asioita ahdistaa. Tämän siittä saa kun rakentaa elämänsä miesten järjestämien palveluiden varaan eikä koskaan ole tottunut/joutunut tekemään itse asioita.
Huvittavaa kuinka naiset koko ajan huutavat että ei tarvitse miestä mihkään mutta heti kun viedään miesten järjestämät palvelut pois tulee naiselle ongelmia eikä enää pärjää/kykene
Tykkäätkö sinä pestä pyykit käsin järvivedellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä olla mökillä. Joudun vaan passaamaan ja mies senkuk laiskottelee. Nytkin tekee tuolla piilossa harrastuksekseen halkoja.
No mene sinä tekemään niitä ulisemisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää saunomisesta. Mökillä ihmiset vaan saunoo ja saunoo. Lisäksi ne kokkaus-tiskaus-kauppahommat vaan tahtoo kaatua naisten niskaan. Meillä toki mökki on varusteltu, kuten omakotitalo, mutta silti se ei lomaa ole. Miehet lähtee ongelle ja kysyy ihan pokkana, että mihin aikaan on ruokailu.
Kun lapset oli pieniä, niin ranta oli ikävä juttu. Vesi veti puoleensa, kuin magneetti. Arvatkaahan kenen huoli oli se, että lapset eivät huku. Siinä samalla kun vahtii lapsia, voi kuulemma hakata liiterin takana halkoja omassa rauhassa.
Nykyään, kun ollaan lähinnä mökillä kahdestaan, niin mikä ettei. Mutta edelleen se palvelu on minun varassa.
No, hitsi, pidä puolesi! Sanot, että herättäkää mut tosta riippumatosta, kun tuutte niin katsotaan sitä ruokaa ehkä sitten. Miksi ihmeessä palvelet? Mies osaa itsekin grillata sitä makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja just kivaa on mennä kesämökille ihan yksin kun ei ole vieressä naputtajaa, tyköistujaa ja verkonlaskijaa joka ei itse ymmärrä oikean ja vasemman käänteistä puolta. Tykkään kalastaa ihan omin avuin, soutuvenettä osaan käyttää ja lempiharrastukselle lukemiselle jää hyvin valoisaa aikaa.
Joo, viimeistään mökillä luonnon helmassa miehistä kuoriutuu kaikkitietäviä päällepäsmärialfoja. Väärin kalastettu, väärin sytytetty nuotio yms. Nainen ei selviytyisi mökillä hengissä päivääkään ilman, että mies suojelee häntä kahden promillen kännissä 🙄
Äkkisilmäyksellä 80% naiskommentoijista naispaholaisia. 20% taas sellaisia joiden takia jaksaa ainakin unelmoida.
Vierailija kirjoitti:
Naisille mökillä olo on kokopäivätyötä, miehet lähinnä vetää kaljaa.
Käy nyt yhdellä mökillä edes kerran. Jookos? Sinun kokopäivätyö on Facebook ja Tinder.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut naiset alistuu tuollaiseen? Mulle se on ihan vaan oleskelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja just kivaa on mennä kesämökille ihan yksin kun ei ole vieressä naputtajaa, tyköistujaa ja verkonlaskijaa joka ei itse ymmärrä oikean ja vasemman käänteistä puolta. Tykkään kalastaa ihan omin avuin, soutuvenettä osaan käyttää ja lempiharrastukselle lukemiselle jää hyvin valoisaa aikaa.
Joo, viimeistään mökillä luonnon helmassa miehistä kuoriutuu kaikkitietäviä päällepäsmärialfoja. Väärin kalastettu, väärin sytytetty nuotio yms. Nainen ei selviytyisi mökillä hengissä päivääkään ilman, että mies suojelee häntä kahden promillen kännissä 🙄
Jaa, kummasti olen selviytynyt vuosikaudet ilman miestä.
Sama täällä. Meidän mökki on järven rannalla. Mökissä vesi ja suihkussa voi käydä kahdessakin paikassa. Ei mitään sen kummempaa työleiriä lapsista kuin kaupungissakaan. Päinvastoin enemmän tekemistä, kun lapset voivat uida, kalastaa, subbailla ym vesipuuhailua. Pihalla voin harrastaa monenlaista pihapeliä. Kirjoja on mukana, voi askarrella, musisoida ja vaikka mitä. Lähellä on myös kauppa ja muutama ruokapaikka, jos ei huvita kokata.