Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä

Vierailija
13.07.2024 |

Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.

Kommentit (511)

Vierailija
121/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosien mittaan olen tehnyt varmaan 50 mottia klapeja, joten haukut väärää puuta.

Suurin osa tämän palstan citynaisista mäkättää täällä, mutta ei ole varmaan edes kirvettä kädessään koskaan pitänyt.

Vierailija
122/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, tulee ihan mieleen nuoruus kun aloiteltiin vanielämää, ja kysyin mieheltä miksi hän tekee reissut mieluummin vaimonsa kanssa kuin äijäporukalla. Poikain reissut ovat kuulemma kaljoittelua, makkaransyöntiä ja tappelua siitä, kuka ajaa. Ymmärrän ihan hyvin ettei kukaan kestä sellaista montaa päivää. Enkä olisi tähän(kään) lähtenyt minkään "naisten ja miesten työt" -miehen kanssa, hommaa on kahdelle. Terkut tien päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkisilmäyksellä 80% naiskommentoijista naispaholaisia. 20% taas sellaisia joiden takia jaksaa ainakin unelmoida. 

Tämähän on hauska keskustelu perinteisestä suomalaisesta mökkikulttuurista. 

Vierailija
124/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökeillä (useilla) on aika alkeelliset olot. On menty ajassa taaksepäin. Kaikki on vaivalloisempaa ihan ruoan laitosta, tiskeihin ja puhdistautumiseen. Lisäksi ötökät, kuten Jatkuva hyttysten tai paarmojen hätistely, hämähäkit yms. 

Tästä aiheesta on paljon uutisoitu miten nuorempi sukupolvi ei halua vanhoja  sukumökkejä jostain keskeltä metsää. Ne rahat laitetaan mielummin matkailuun.

Totta, mutta se on vähän miten sen tekee ja kokee. Meillä se tehdään näin: Ruokaa teen kotonakin, mökillä erona kaasuliesi. Kotona tiskaa kone, mökillä tiski  noin 1-2x / viikko = pari kattilaa ja viikon käytetyt ruokailuvälineet . Muuten kertakäyttöastiat , ekoilijat suu suppuun . Puhtaaksi tai lähes tulee järvessä tai saunassa ( lämmin vesi), jonne huom.ei kanneta vettä tai lämmitetä pataa. En ravaa 2x vrk suihkussa kotonakaan. Joo noi ötökät ulkona on lievähkö ongelma. Thermacell häätää hyttyset , paarmoja ei mikään, onneksi kausi on lyhyehkö.

Mitä tulee työleiriin niin kyllä, joskus on pakko huolehtia kiinteistöstä sama kuin omakotitalossakin. Itse pidän ruumillisesta työstä normi aivojen rassaamisen sijaan, saavat nekin lepoa.

Vierailija
125/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset huolehtivat siitä, että ihmiskunta kehittyy. Kalastus ja eräily ei ole tällä hetkellä millään tavalla ihmiskuntaa tai maapalloa edistävää

Vierailija
126/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa tulee väkisin mieleen, että se mökkeily on pakkotyölaitos. Ei tarvitse olla jos on yhteen hiileen puhaltamisen fiilinki. Miehet ovat melkoisia putkiaivoja eikä he aina huomaa mistä kenkä puristaa. Naiset ovat nipottajia ja nalkuttajia. Siinä se, syytä molemmissa ja petraamisen varaa.

.

Vierailija
127/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin mitä vain, jos minulla vielä olisi kesämökki! Rakkain paikkani lapsuudesta asti oli vaarini rakentama järvenrantamökki, jossa ei ollut sähköä, juoksevaa vettä tai tietä perille. Mökki paloi ukonilmalla tasan kymmenen vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole juuri nauttinut kesistä.

N31

P.S. Kännyköitä inhoan, mutta veneilyä voisin mieluusti kokeilla!

Vierailija
128/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä suunnittelet ja teet safkat, tiskaat ja siivoat siellä alkeellisissa olosuhteissa niin voi nainen lähteä. Nainen sitten veneilee ja makaa laiturinnokassa. 

Mihin katosi 50/50 -ajatus?

- ohis

Aika tarkkaan siihen, kun miesten mielestä tuo koskee vain maksamista, ja hommat jää kuitenkin naiselle. Miesten 50/50 on todellisuudessa 30/70 miehen hyväksi. 

Hyvin sanottu. Parisuhteissa ei ole muutenkaan mitään järkeä näin naisen kannalta katsottuna. Parisuhde lisää naisen taakkaa mutta puolestaan keventää miehen taakkaa. 

Parisuhteissa perustetaan perhe. Saat olla vanhapiikakin, jos olet niin avuton tumpelo.

Vierailija
129/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin kun pitäisi itse tehdä asioita ahdistaa. Tämän siittä saa kun rakentaa elämänsä miesten järjestämien palveluiden varaan eikä koskaan ole tottunut/joutunut tekemään itse asioita.

Huvittavaa kuinka naiset koko ajan huutavat että ei tarvitse miestä mihkään mutta heti kun viedään miesten järjestämät palvelut pois tulee naiselle ongelmia eikä enää pärjää/kykene

Mulla toimii asunnossa pesukoneet ilman miestäkin. 

Vierailija
130/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä miehet jollain lailla  jälkeenjääneitä? Uskomatonta avuttomuutta.

Itse mökkeilen paljon mieheni kanssa. Hän korjailee paikkoja, tekee pihatöitä, halkoja jne. Grillaa ja laittaa ruokia, sekä lämmittää saunan jne. Silti jää yhteistäkin "joutoaikaa" 

Mielestäni ei mökillä ole tärkeää laittaa monimutkaisia ruokia ja kattauksia. 

Vierailija
131/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista. 

Ja sitten täytyy vielä puljata alkeellisissa oloissa menkkojen kanssa.

Mua ei haittaa kyllä tuo yhtään. Ihan yhtä helppoa on mielestäni kuin kaupungissakin. 

Jaa. No minua haittaa. Esim. kuukautiskuppia ei voi hanavedellä siellä huuhtoa. On huolehdittava, että puhdasta vettä on aina vessassa lisäksi. Siteitä en ala käyttää.

Hame päälle ja vuodat maahan. Miehen veneen pohjalle jos pakottaa sinut veneeseen :)

Vierailija
132/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän siisteydestä, puhtaudesta, sisävessasta, suihkusta ja mukavasta ympäristöstä.

Miksi ihmeessä menisin mökille ja saisi niskaani laumaa verenhimoisia hyttysiä jossain hevonkuusessa?

Vierailija
133/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se hillitön käärmepelko on levinnyt nuoremmille sukupolville? Mm. nuoret äidit kieltävät lapsiltaan luonnossa telmimisen käärmeiden takia.

Vastaan itse jatkokysymyksellä, että onko päiväkodeissa säikytelty ulkoilevia lapsia, että pysyvät pihapiirissä (jo nykyisten äitien sukupolven aikaan)?

Johtuu tietenkin siitä, ettei Suomessa enää ole kunnon terveydenhoitoa, ei saa ambulanssia, eikä hoitoa, jos sairastuu. Pitää vältellä sairastumista. Fiksuja nuoria äitejä.

Vierailija
134/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle parille mökki on uusi ympäristö, joten sinänsä on ymmärrettäviä nuo kiistat.

Meidän mökillä syödään niin valmista ruokaa kuin mahdollista ja kertakäyttöastioista. Pahviset vois varmaan polttaa, mutta ollaan viety kierrätykseen. Naureskellaan äidin kanssa aina kaupan makkarahyllyllä, että näitä sitten grillataan ja jos ei jakseta niin työnnetään uuniin tai jos ei jakseta sitäkään niin syödään seisaallaan kylmänä :D Jos joku mies valittaa, niin sitten onkin tänään mieskokki keittiössä :D Salaattia voi ostaa valmiina ja oon tuonu kaupungistakin valmiiksi pilkottuna kylmälaukussa. 

Meillä laitetaan miehet hommiin, leikkaamaan nurmikkoa, tekemään niitä halkoja ja kantamaan vettä siihen aikaan, kun ei ollut vielä pumppua. Tekevät näitä ihan mielellään. Saunan lämmitys on vähän kaikkien hommaa. Itse teen myös niitä halkoja, koska se on treeniä. 

Suvussa ei ole tällä hetkellä kuin yksi lapsi, mutta ymmärrän hyvin tuon hukkumispelon, se on ihan oikea ongelma. 

Mutta vähän tottumiskysymys tuo mökkeily ja työnjako. Ihan oikea havainto sinänsä, että miehet kyllä toisinaan osaavat ottaa rusinat pullosta ja rentoutua niin kotona kuin mökilläkin.

Muuten, tuo veneily on mulle vähän outoa, miten niissä käy nainen vessassa? Meillä on vain soutuvene ja sillä soudetaan huvikseen niin lyhyitä matkoja ettei ehdi tulla hätä.

T. Nro33, "maalaisnainen"

Vierailija
135/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole mitään "oloa" naisille, vaan muiden passaamista ja sotkujen siivoamista. 

No tämä. Todella monessa perheessä se mökillä olo meinaa naisille kokkaamista, siivoamista, lasten hoitamista, päivärytmistä huolehtimista. Miehet sitten vähän pilkkovat puita, lämmittävät saunaa ja käyvät soutelemassa.

Ei tarvitse tuohon alistua. Grillatkoon se mies sitä makkaraa sitten kun tulee nälkä. Lapsille voi avata vaikka hernekeittopurkin.

En alistukaan, en mene sinne miehen mökille Kyse ei kuitenkaan ole siitä, ettenkö pitäisi mökkeilystä.

Varsinainen uhriutuvien marttyyrien kokoontuminen taas 🤣😂. On se rankkaa.

Vierailija
136/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoitetaan aivan kuin mökillä ei muuta tehtäisi kuin ruokaa ja tiskattaisiin. Mielestäni mökillä on hienoa olla pienessä nälässä ja syödä vähemmän, kuin mättää joka kvartaalilla jotain.

Usein kevyt aamupala, lounaan voi skipata, kahvi kahdelta ja grilli illalla. Ei tule edes tiskiä.

Vierailija
137/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkera mieli kuvittelee kaikenlaista.

Vierailija
138/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten täytyy vielä puljata alkeellisissa oloissa menkkojen kanssa.

Mua ei haittaa kyllä tuo yhtään. Ihan yhtä helppoa on mielestäni kuin kaupungissakin. 

Jaa. No minua haittaa. Esim. kuukautiskuppia ei voi hanavedellä siellä huuhtoa. On huolehdittava, että puhdasta vettä on aina vessassa lisäksi. Siteitä en ala käyttää.

Ok. Mä käytän siteitä. Kuukuppia en oo ikinä saanu toimimaan. 

Vierailija
139/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut naiset alistuu tuollaiseen? Mulle se on ihan vaan oleskelua. 

Ihmettelen kanssa, että miksi niin moni nainen haluaa esittää jotain ihmeellistä kodinhengetärtä kun kerran se pullantuoksuinen huushollaaminen ei tule luonnostaan. Miksi siinä parisuhteessa ei voi olla ihan vain rehellisesti oma itsensä vaan pitää esittää jotain ihan muuta? 

Vierailija
140/511 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se hillitön käärmepelko on levinnyt nuoremmille sukupolville? Mm. nuoret äidit kieltävät lapsiltaan luonnossa telmimisen käärmeiden takia.

Vastaan itse jatkokysymyksellä, että onko päiväkodeissa säikytelty ulkoilevia lapsia, että pysyvät pihapiirissä (jo nykyisten äitien sukupolven aikaan)?

Johtuu tietenkin siitä, ettei Suomessa enää ole kunnon terveydenhoitoa, ei saa ambulanssia, eikä hoitoa, jos sairastuu. Pitää vältellä sairastumista. Fiksuja nuoria äitejä.

Uusavuton on parempi selitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän