Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juopot eivät saa osakseen samaa paheksuntaa kuin narkkarit?

Vierailija
13.07.2024 |

Uskaltaisin väittää että juoppo on ympäristölleen paljon haitallisempi tapaus.

Kommentit (592)

Vierailija
301/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaljan ostaminen on laillista, huumeiden ei.

Ei mulla väestötason tilastoja ole, mutta mitä omien tuttavien keskuudessa näkee, niin iso osa huumeista haetaan apteekista omalla reseptillä kuten adhd-lääkkeet ja bentsot. Lisäksi sekakäytetään alkon kanssa. Eli tässähän on jo peruspohjat luotu täysin laillisilla aineilla. Toki sitä en kiellä että niitä lääkkeitä haetaan myös kadulta lisää, mutta iso osa siitä katukamastakin on ostettu alunperin laillisesti apteekista tai korvaushoitoklinikalta. Suomessa ei esim juutilaan ole saatavilla heroiinia vaan sen tilalla on lääketehtaista tulevat lääkeaineet.

Vastaa vaan siihen työ- ja liikennekysymykseen? Etkö erota enää mitä kysytään?  Ei tekoälyvastauksilla vai ei oma riitä enää?

Vierailija
302/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Noin mainioita ainetta luulisi asiantuntijoiden painostavan käytettäväksi ja alkot lopetettavaksi.

Suomessa kannabiksesta on valehdeltu vuosikymmeniä ns. huumevalistajien toimesta, ja varmaan eniten koko maailmassa.

Esimerkiksi Kondis ry:n perustaja Jukka Riipinen väittää "valistuksessaan", että kannabis on maailman vaarallisin päihde ja tätä tietoista valehtelua rahoitetaan vero- ja lahjoitusvaroilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla väestötason tilastoja ole, mutta mitä omien tuttavien keskuudessa näkee, niin iso osa huumeista haetaan apteekista omalla reseptillä kuten adhd-lääkkeet ja bentsot. Lisäksi sekakäytetään alkon kanssa. Eli tässähän on jo peruspohjat luotu täysin laillisilla aineilla. Toki sitä en kiellä että niitä lääkkeitä haetaan myös kadulta lisää, mutta iso osa siitä katukamastakin on ostettu alunperin laillisesti apteekista tai korvaushoitoklinikalta. Suomessa ei esim juutilaan ole saatavilla heroiinia vaan sen tilalla on lääketehtaista tulevat lääkeaineet.

Vastaa vaan siihen työ- ja liikennekysymykseen? Etkö erota enää mitä kysytään?  Ei tekoälyvastauksilla vai ei oma riitä enää?

Miksi kannabista pitäisi käyttää töissä tai liikenteessä yhtään sen enempää mitä alkoholiakaan?

Vierailija
304/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika minet työssäkäyvät juopot ovat siistejä kaappijuoppoja, joista ei ole harmia kuin itselleen. Suurin osa kansasta tissuttelee. 

Sama pätee huu meiden käyttäjiin. Sitä paitsi huumaus aineiden käyttäjistä suurin osa on työelämässä. Nar kkarit ovat vain jäävuoren huippu. Alkoholisteista en millään jaksa uskoa että suurin osa jaksaisi töissä pitkään, yleensä jämähtävät kotiin. Mutta en toki halua puolustella kumpaakaan ryhmää, kyllähän niiden huu meidenkin kanssa käy yleensä lopulta kurjasti. Haitat tulevat vain hitaammin esiin, koska käyttö on tabu ja käyttäjät vielä alkoholistejakin tiukemmin kaapissa ja ylläpitävät kulisseja hampaat irvessä.

Vierailija
305/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni olen jo kommentoinut että mitä töihin tulee - huum eiden käyttäjät ovat valtaosa töissä ja kulissit vahvat. Elämänhallinta säilyy pidempään mutta harvoin loputtomiin.

Liikenteessä molemmat ryhmät ovat keskimäärin yhtä iso riski.

Vierailija
306/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin gramma kokaa 160e, sama määrä piriä 30e. Ei ole työttömien hupia, eikä työssäkäyvälläkään ole mitään jokaperjantaista hupia. Vrt. olutsalkku joka perjantai.

Vierailija
307/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kaksoisstandardit. Ei se niin paha jos alkoholia käyttää, mutta jos kehtaatkin vetää mitään muuta, olet pohjasakkaa.

Puhumattakaan jos poltat savukkeen kahvin kanssa. Se se vasta kauheaa on.

Ei se mitään jos ryömii kadulla ja oksentee paskat ja kuset housuissa. Se on vaan hassua ja ihan jees. Mutta poltappa tupakka... Köhköh..

Toisen henkilön ryömiminen tai edes paskan haju ei aiheuta mulle terveyshaittaa. Toisin, kuin tupakansavu.

Vierailija
308/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Mielestäni olen jo kommentoinut että mitä töihin tulee - huum eiden käyttäjät ovat valtaosa töissä ja kulissit vahvat. Elämänhallinta säilyy pidempään mutta harvoin loputtomiin.

Itse olin töissä 25 vuotta sellaisessa firmassa, jonka omistaja oli itsekin käyttänyt kannabista ulkomailla asuessaan. Itsekin käytän kannabista satunnaisesti ja välillä oli keskustelua kannabiksesta ja maamme päihdepolitiikasta. Firman omistaja siis itsekin tiesi jotain asiasta eikä ollut mikään kannabiksen vastustajien ja huumevalistuksen aivopesemä tapaus.

Vierailija
309/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän päihdevapaata elämää, ja suosittelen samaa kaikille. Ei tarvitse miettiä tällaisia turhanpäiväisyyksiä. Kummatkaan päihteet eivät ole hyväksi, ja jos tuntee niitä tarvitsevansa, kannattaa kysyä itseltään miksi.

Vierailija
310/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa vaan siihen työ- ja liikennekysymykseen? Etkö erota enää mitä kysytään?  Ei tekoälyvastauksilla vai ei

Huumeita testataan tietyissä töissä, samoin alkoholia.  Käytöstä näkyy jälkiä.  Pääsetkö kannabiksen käyttäjänä niihin töihin vai et?  Minä en päästäisi, sillä  vaikka olisi itselle vaaraton niin rentoutunut toimintakyky on vaaraksi muille. 

Vierailija
311/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Noin mainioita ainetta luulisi asiantuntijoiden painostavan käytettäväksi ja alkot lopetettavaksi.

Suomessa kannabiksesta on valehdeltu vuosikymmeniä ns. huumevalistajien toimesta, ja varmaan eniten koko maailmassa.

Esimerkiksi Kondis ry:n perustaja Jukka Riipinen väittää "valistuksessaan", että kannabis on maailman vaarallisin päihde ja tätä tietoista valehtelua rahoitetaan vero- ja lahjoitusvaroilla.

Riipinenhän sai lähtöpassit Irti Huumeista ry:n johtotehtävistä ja perusti heti oman huumevalistusjärjestönsä.

Vierailija
312/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vietän päihdevapaata elämää, ja suosittelen samaa kaikille. Ei tarvitse miettiä tällaisia turhanpäiväisyyksiä. Kummatkaan päihteet eivät ole hyväksi, ja jos tuntee niitä tarvitsevansa, kannattaa kysyä itseltään miksi.

Alkoholin ja kannabiksen eroja:

Alkoholi tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde, kannabis suojelee aivoja.

Alkoholi on voimakkaana solumyrkkynä neurotoksinen, kannabis on myrkytön ja neuroprotektiivinen.

Vierailija
313/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kaksoisstandardit. Ei se niin paha jos alkoholia käyttää, mutta jos kehtaatkin vetää mitään muuta, olet pohjasakkaa.

Puhumattakaan jos poltat savukkeen kahvin kanssa. Se se vasta kauheaa on.

Ei se mitään jos ryömii kadulla ja oksentee paskat ja kuset housuissa. Se on vaan hassua ja ihan jees. Mutta poltappa tupakka... Köhköh..

Toisen henkilön ryömiminen tai edes paskan haju ei aiheuta mulle terveyshaittaa.

Ja ovat niin lutuisia!

Vierailija
314/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no Se tavallinen tapaus on kuitenkin se että huume on lääkärin määräämä. Fiksi johonkin neuroosiin tai sairauteen. Että siksi.

Vierailija
315/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Pääsetkö kannabiksen käyttäjänä niihin töihin vai et? 

Tiedän tapauksen jossa kaveri kasvatti kannabista omaan käyttöön ja jäi siitä kiinni. Sen jälkeen menetti työpaikan ja on nyt elänyt erilaisten tukien varassa yli 10 vuotta kun pienellä paikkakunnalla ei saa töitä. Pärjäilee silti kyllä ilmeisen hyvin. Samat tuet saa varmaan kuin alkoholistitkin, työttömyyskorvaukset ja sellaiset.

Vierailija
316/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en jaksa olla juoppojen sukulaisten kanssa enää tekemisissä. Ovat kaljoissaan ärsyttäviä valittajia ja myös aggressiivisia ja riidanhaluisia. Semmonen rentouttava nautintoaine se alkoholi. 

Vierailija
317/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riipinenhän sai lähtöpassit Irti Huumeista ry:n johtotehtävistä ja perusti heti oman huumevalistusjärjestönsä.

"Kuuseen kurkotti, kukkapenkkiin kapsahti." Niin loppui valistusura Ihryssä.

Vierailija
318/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis ja Alzheimer

Uusissa Kalifornian yliopiston tutkimuksissa kannabiksen sisältämän THC:n havaittiin puhdistavan aivoista amyloidi-proteiinin muodostamia myrkyllisiä möykkyjä, jotka ovat yhdistettävissä Alzheimerin taudin syntymiseen.

Yhdysvaltalaistutkimus on linjassa aiemmin saatuihin tuloksiin, jotka kertovat kannabinoidien suojaavasta vaikutuksesta ihmisillä, joilla on neurorappeutumista aiheuttava sairaus.

https://www.nature.com/articles/npjamd201612

Vierailija
319/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saavat. Samanlaista sekoilua se örvellyskin on.

Vierailija
320/592 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narkkarit joutuvat usein rahoittamaan päihteiden käyttöään rikoksilla. Juopot, jos toisinaan juoksukaljoja hakevat, eivät varsinaisesti muuta rikollisuutta harrasta.

Tietty juoppoporukoissa on sitä keskinäistä väkivaltaa, mutta harva juoppo kykenee ryöstelemään katalysaattoreita, varastamaan autoja tai polkupyöriä.

Suurin osa narkkareista on täysin normaaleja työtätekeviä taviksia, sinä puhut epäonnistuneesta marginaalista mitä poliisit ja ulkomaiset kartellit käyttää ansaintakeinona ja venytät sen koskeen kaikkia.

Minä tunnen jo eläkkeelle jääneen lääkärin joka veti koko ikänsä heroiinia ilman että se oli koskaan ongelma.

Minä olen toimitusjohtaja ja tykkään viikonloppusin nopeista.

Mun muusikko kaveri elää pilvellä.

Me ollaan se enemmistö ja meitä leimataan ja rangaistaan jutuista jotka ei ole ikinä satuttanut e

Tässä taas puhutaan viihdekäyttäjistä, mitä löytyy sekä alkoholin ja huumeidenkäyttäjien joukosta. Käytetään satunnaisesti ja hoidetaan hommat. Sitten taas narkit ja juopot on eri asia. Molemmilla menee sitä päihdettä jatkuvasti ja ongelmat on moninaisia. Väittäisin silti, että narkeilla laajempia juuri tuon laittomuuden ja hinnan takia.