Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin jos ei mene katsomaan syöpään sairastanuttu läheistään joka on kuolemaisillaan??

Vierailija
08.04.2023 |

Esim veljä/siskoa/tätiä, en tarkoita puolisoa tai lasta. Mitä mieltä? jos haluaa muistaa iloisena ja pirteänä hänet.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene, vaikka pyydetään, niin se on erittäin töykeää. Mutta kuolevat eivät välttämättä edes halua kaukaisempien sukulaisten ja ystävien vierailuja eli jos olet sellainen, sinua ei ehkä edes odoteta paikalle.

Vierailija
2/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi? Törkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teillä ei ole mitään riitaa, niin on hieman töykeää jos erikseen on pyytänyt. Jos taas välit on huonot, ei ole törkeää.

Vierailija
4/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Mieti häntä, älä itseäsi.

Vierailija
5/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen käynti voi merkitä paljon sairaalle. Mutta täytyy olla hyvät välit että menee sinne .

Vierailija
6/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Kuolemassa ei ole vihollisia.

Vierailija
7/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos teillä ei ole mitään riitaa, niin on hieman töykeää jos erikseen on pyytänyt. Jos taas välit on huonot, ei ole törkeää.

Ei ole pyytänyt itse, mutta muut ovat moittineet jos en mene. 

Vierailija
8/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin painaisi syyllisisyys sitten jälkikäteen, jos jättäisin menemästä. Kuoleman kohtaaminen silmästä silmään tekee muutenkin ihan hyvää ihmisille ja auttaa käsittelemään asiaa.

Vierailija
9/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menisin esim siskoa katsomaan.

Vierailija
10/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli syöpään ja muistan hänet terveenä ja iloisena, en sairaalavuoteen kalmankalpeana olentona. Ihan on sinusta kiinni, mitä haluat muistaa.

Vierailija
11/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin. Sitten on myöhäistä katua, jos ei mene.

Vierailija
12/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turhat tutut voi myös jättää ne sääliviestit laittamatta. Jos ei muutenkaan ole oltu tekemisissä, niin ei tarvitse tulla aikarosvoamaan sairaan luo.

Vierailija
13/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt katsomassa isääni saattohoidossa eikä kaduta. Hän eli siinä vaiheessa jo täysin omissa maailmoissan (sairasti syövän lisäksi alzheimeria) joten ei tunnistanut enää vierailijoita. Veljeni kävi katsomassa ja sanoi, että parempi on etten mene että jää paremmat muistot mieleen siltä ajalta kun oli vielä terve.

Vierailija
14/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyytänyt itse, mutta muut ovat moittineet jos en mene. 

Ei jaksa. Mene ja ota mukaan jotain ilostuttavaa , hyvää syötävää tai muuta mistä on hyvillään. 

Vierailija
15/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö olisi minulle tärkeää, niin toki menisin. Törkeää, jos katkaisee välit vain, koska toinen on sairas.

Jos taas kyse olisi omasta vanhemmastani, niin en menisi. Minulla oli kurja lapsuus, enkä ole ollut vuosiin missään tekemisissä.

Vierailija
16/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-Poikaystäväni suuttui minulle, kun en lähtenyt hänen perheensä kanssa sairaalaan tapaamaan syöpään kuolemaisillaan olevaa sukulaisnaista. Olimme seurustelleet muutaman kuukauden, enkä tuntenut tätä naista lainkaan, emme olleet koskaan aiemmin tavanneet.

Mielestäni olisi ollut todella outoa, jos olisin ventovieraana mennyt jonkun ihmisen kuolinvuoteen viereen esittelemään itseni.

Sattui kaikkea muutakin miksi tuosta poikaystävästä sitten tuli ex.

Vierailija
17/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä sairasvuoteella unohdetaan riidat . Voimat niin loppu.En ikinä unohda oman rakkaan veljen viimeistä iltaa .............Olen hyvilläni että olin siellä.Pyysi minua viemään hänet pois sieltä! Anoi. Nosti voimattomia käsiään ...

Vierailija
18/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi et halua mennä? On jäänyt ihmetyttämään miksi serkkuni ei halunnut koskaan mennä sairaalaan katsomaan isoäitiämme, minä kävin usein ja lopussa isoäiti luuli minua serkukseni, joka oli hänen lempilapsenlapsensa.

Vierailija
19/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella itsekästä, jos tuo on se syy. Mutta joku toinen syy voisi olla ihan ok. 

Vierailija
20/60 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hyvällä mielellä voi mennä, älä mene. Hän ei varmastikaan kaipaa negatiivista suhtautumista vierailta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi