Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela vaatii hakemaan halvempaa asuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla

Vierailija
13.07.2024 |

Olen sairaseläkkeellä. Asunn kelan normien mukaan ylikalliissa asunnossa. Nyt kela vaatii minua muuttamaan halvempaan asutoon.

Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuk?sia. Minulla ei ole myöskään luottotietoja ja minulla on myös vuokravelkaa.

Kelan mukaan nämä asiat eivät vaikuta asunnon saantiin vaan minun on kaikin tavoin pikaisesti hankittava halvempi asunto. Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä enkä kykene hankkimaan uutta asuntoa. Kuka minua auttaa

Kommentit (490)

Vierailija
61/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa Kelan hinnaston mukaisia asuntoja

On olemassa. Katsoin parin kohteen neliövuokria  niin on niitä.

Vierailija
62/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pysty tekemään hakemuksia? Vauvapalstalla kirjoittaminen kyllä näemmä onnistuu. 

Hänellä on varmaan vaikeuksia ns lomakkiden täyttä. Yleensä vaikka tänne kirjoittaa,niin esim.pdf liitteet pankkisivut jne ovat ylitsepääsemättömän vaikeita. Jus sen sähköpostin esim. Älypuh esim toivoton. Pankin sivutkin niin monivaiheisia jos tallennan tulosta teet pdf yms. Joten ymmärrän häntä. Lomakkeet voiva tuottaa vaikeuksia. Esim hakemukset ja niiden liitteet. On ymmärrettävää että moni ei ole tämän ajan porukkaa jotka jo koulussa oppivat digielämään. Oli taskulaskimet ja ala-asteella ihan vaan helmitaulu,lankapuhelin jne.

Oppimiskyky voi olla monesta syystä heikko,kognitiivisia vaikeuksia eri syistä. Heikkolahjaisuukin joskus. Joten ei ivan paikka. Moni kärsii itsekin kun ei tahdo selvityä nyky-yhteiskunnassa. Ei omista älypuhelinta edes kun ei osaa käyttää sitä. (se muuten onkin hankalaa kun niin pienellä kaikki,ennemmin läppä'rikin. Ei ivat pliis. Koskaan ei teidä minä pv ihan osaava-terve ootkin itse aivovammapotilas vaipoissa. Suvaitaan ja autetaan, eiks niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pysty tekemään hakemuksia? Vauvapalstalla kirjoittaminen kyllä näemmä onnistuu. 

Ihmisillä voi olla erilaisia kognitiivisia hahmotushäiriöitä, muistihäiriöitä, ymmärtämisen ja jaksamisen kanssa ongelmaa ym. Vaikka aivovamma tai neurologinen sairaus.

Kiitos kun vastasit ap:lle noin fiksusti, olet kiva ja fiksu. Noin sitä pitääkin osata ajatella. Jokainen haluaisi olla fiksu,osaava, menestyvä. On asioita joille ei voi mitään ihminen, ei tahallaan " avuton". Sulle toivotan hyvää ja tunnelmallista kesää.

Vierailija
64/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et tekosyihin vedoten "pysty" itse hakemaan uutta asuntoa niin mikä on tekosyy sille että et ole ketään muuta pyytänyt auttamaan siinä hakemuksessa? Ja mikä siinä hakemuksen teossa tekee se että et pysty sitä tekemään kun ihan samalla tavalla kykenet kirjoittamaan tännekin?

Vierailija
65/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehtoorintie 2, Malminkartano

Keskineliövuokra 12,12 €/m/kk alkaen tammikuu 2024. Asuntoja yhteensä 231.

1h+kk 31.0 - 34.0

2h+kk 45.0 - 50.0

Tässä kohteessa yksil alle 400€/kk

Kaksiokin 545 euroa/kk toi 45 neliöinen

Vierailija
66/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko myös dementikko, kun tee vähän väliä ketjuja samasta ulinastasi?

Vierailija
67/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt eläkkeensaajanasumistuesta ei vähennetty nyt mitään. Tai vaadittu etsimään halvempaa asuntoa.

Vierailija
68/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu on auttanut hakemusten teossa ja hakemuksia on sisällä. Se ei kelan mielestä riitä vaan asunnon on löydyttävä. Kukaan ei ole tarjonnut hakemuksista huolimatta yhtäkään asuntoa.

Vierailija
69/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt kaikilla mahdollisilla tavoilla. Tuolla on paljon irstaita setämiehiä vuokranantajina, joilta kyllä asunnon halvalla saisi.. 

Vierailija
70/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin nyt kaikilla mahdollisilla tavoilla. Tuolla on paljon irstaita setämiehiä vuokranantajina, joilta kyllä asunnon halvalla saisi.. 

Enpä nyt tiedä onnistuisiko tuokaan kun olen jo vanha enkä mikään ruusu...

Vierailija
71/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vanha?Eikö sulla ole aikuisia lapsia?

Vierailija
72/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa Kelan hinnaston mukaisia asuntoja

-------

Kontulankaari 12, Kontula

Osoite Kontulankaari 12

2h+kk 42.0

Keskineliövuokra 11,95 €/m/kk alkaen tammikuu 2024. Asuntoja yhteensä 123.

Vierailija
73/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tänne kirjoittelu on sama asia kuin hakemuksien teko

Molemmat tehdään netissä ja kummassakin naputellaan ihan samoja kirjaimia näppäimistöstä.

Vierailija
74/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nämä köyhät saavat rahaa muuttoihin, kun työssäkäyväkin joutuu muuttoa varten säästämään. Takuuvuokrat ovat kalliita. Takuuvuokra täytyy olla maksettu ennen kuin saat avaimen eikä edellisestä kämpästä saa takuuvuokria pois, vasta kun asunto on tyhjä ja siivottu. Tarvitaan lainaa tai säästöjä. Siihen päälle vielä muuttoauto. Monella yksinäisellä ei ole ketään muuttoapuna. 

Vierailija
75/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekan asuntokannassa on noin tuhat senioreille tarkoitettua asuntoa. Voit hakea senioriasuntoa, jos olet yli 55-vuotias.

Tutustu senioriasuntoihin Hekan kohdesivuilla: 

Etelä-Haaga(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Koskela(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Kulosaari(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Kurkimäki(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Länsi-Pasila(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Maunula(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Mellunmäki(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Munkkiniemi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Puotinharju(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Pohjois-Haaga(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Roihuvuori(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Roihuvuori(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Savela(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Suutarila

Vierailija
76/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni kela ei missään tapauksessa voi vaatia ketään esim. asumistuen tai toimeentulotuen saajaa muuttamaan minnekään. Ne vaan maksaa vuokraa tiettyyn rajaan asti ja loput jää sinun maksettavaksesi tukiaisistasi. Toki jos rahasi ei riitä jättivuokraasi niin sitten kehoittaisin muuttamaan...

Ongelma on, että en saa asuntoa. muuttaisin kyllä, jos minulla olisi halvempi asunto johon muuttaa. Kuka osoittaa minulle sellaisen?

Ehkä sinun pitäisi hankkiutua edunvalvonnan alaiseksi? Jos ei itse kykene enää hoitamaan asioitaan, lienee järkevää antaa tehtävä ulkopuoliselle taholle. 

Ei edunvalvontaan noin vain pääse.

Ei tietenkään, enkähän niin väittänytkään.  Mutta voihan aina yrittää, jos oman selviämisen kanssa on noin suuria ongelmia. 

Vierailija
77/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuksia

Aika selektiivinen sairaus sinulla kun av-foorumilla voi roikkua ja suoltaa tänne sivukaupalla viestejä mutta käsi alkaa väpättää heti kun hakemusta pitäisi kirjoittaa.

Lopettakaa jo sairaan ihmisen piikittely.

On tehnyt näitä provoja jo aiemminkin.

Vierailija
78/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat kinuta rahaa ja apua, muttet hakea halvempaa asuntoa? 

Vierailija
79/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekan asuntokannassa on noin tuhat senioreille tarkoitettua asuntoa. Voit hakea senioriasuntoa, jos olet yli 55-vuotias.

Tutustu senioriasuntoihin Hekan kohdesivuilla: 

Niitäkin on jo haettu sossun kanssa. Ongelma on että kukaan ei tarjoa mitään asuntoa ja kela vaatii muuttamaan.

Etelä-Haaga(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Koskela(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Kulosaari(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Länsi-Pas

Vierailija
80/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pelko ihmisillä on muuttoon tai hakemuksen tekoon? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän