Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kela vaatii hakemaan halvempaa asuntoa kaikilla mahdollisilla tavoilla

Vierailija
13.07.2024 |

Olen sairaseläkkeellä. Asunn kelan normien mukaan ylikalliissa asunnossa. Nyt kela vaatii minua muuttamaan halvempaan asutoon.

Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuk?sia. Minulla ei ole myöskään luottotietoja ja minulla on myös vuokravelkaa.

Kelan mukaan nämä asiat eivät vaikuta asunnon saantiin vaan minun on kaikin tavoin pikaisesti hankittava halvempi asunto. Olen sairas ja työkyvyttömyyseläkkeellä enkä kykene hankkimaan uutta asuntoa. Kuka minua auttaa

Kommentit (490)

Vierailija
21/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni kela ei missään tapauksessa voi vaatia ketään esim. asumistuen tai toimeentulotuen saajaa muuttamaan minnekään. Ne vaan maksaa vuokraa tiettyyn rajaan asti ja loput jää sinun maksettavaksesi tukiaisistasi. Toki jos rahasi ei riitä jättivuokraasi niin sitten kehoittaisin muuttamaan...

Ongelma on, että en saa asuntoa. muuttaisin kyllä, jos minulla olisi halvempi asunto johon muuttaa. Kuka osoittaa minulle sellaisen?

Vierailija
22/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnasta apuja? 

Mitä apuja siis sieltä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairas enkä pysty tekemään hakemuksia

Aika selektiivinen sairaus sinulla kun av-foorumilla voi roikkua ja suoltaa tänne sivukaupalla viestejä mutta käsi alkaa väpättää heti kun hakemusta pitäisi kirjoittaa.

Vierailija
24/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni kela ei missään tapauksessa voi vaatia ketään esim. asumistuen tai toimeentulotuen saajaa muuttamaan minnekään. Ne vaan maksaa vuokraa tiettyyn rajaan asti ja loput jää sinun maksettavaksesi tukiaisistasi. Toki jos rahasi ei riitä jättivuokraasi niin sitten kehoittaisin muuttamaan...

Ongelma on, että en saa asuntoa. muuttaisin kyllä, jos minulla olisi halvempi asunto johon muuttaa. Kuka osoittaa minulle sellaisen?

Oletko holhouksessa vai miten se nyt noin vaikeaa taas on?

Vierailija
25/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakoot jokainen oman kämppänsä.

En halua elättää loisia.

Vierailija
26/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Jos on työkyvyttömyyseläkkeellä saa eläkkeensaajan asumistukea ja siitä ei vähennetä.

Vierailija
27/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kykenet tälle palstalle kirjoittamaan, muttet pysty kirjoittamaan asuntohakemuksia? Teet yhden pohjan ja copy-pastetat sitä eri paikkoihin.

Hae myös muualta Suomesta. Jostain muuttotappioalueilta varmasti löytyy tyhjiä asuntoja. Kelalta voi sitten hakea muuttoavustusta.

Vierailija
28/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pakota tai vaadi. Se on kehotus. Voit varsin hyvin jatkaa asumista nykyisessä asunnossa, mutta tuet todennäköisesti pienenee. Mitään pakkohakua ei myöskään ole. Voit vapaasti valita olla hakematta halvempaa asuntoa, mutta siitäkin seuraa tuo mahdollinen tukien pienennys.

En pärjää jos tukia pienennetään. Tämä on sairaan ihmisen kiusaamista ja kyykytystä. Miksi kaupunki ei voi antaa minulle asuntoa?

Minulta vapautuisi Hekan isompi ja kalliimpi asunto kun saisin halvemman. Samalla säästyisi veronmaksajien rahoja, kun tulisin toimeen omillani enkä tarvitsisi tukia.

Vierailija
29/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selektiivinen sairaus sinulla kun av-foorumilla voi roikkua ja suoltaa tänne sivukaupalla viestejä mutta käsi alkaa väpättää heti kun hakemusta pitäisi kirjoittaa.

Niinhän se näillä aina.. Ei kai se enää ketään yllätä.. Se vakavin ja pahin sairaus yllättäen iskee aina silloin muine vaivoineen kun itse pitäisi jotain itsensä tai elämänsä eteen tehdä eikä mikään itkupotkuraivari eikä selitys saa muita sitä valmiina eteen kantamaan.. 

Vierailija
30/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voi myöntää perustoimeentulotukea vuokravakuutta varten. Vuokravakuus annetaan yleensä maksusitoumuksena vuokranantajallesi.

Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

avo- tai avioero

terveydelliset syyt

perhekoon muutos

asunnottomuus

asunnottomuuden uhka

työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

asunnon vaihtaminen edullisempaan.

Vierailija
31/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi, jos vaatii? Sano, että et muuta ja asia on loppuun käsitelty. Sitten osuutesi maksat vuokrasta.

Vierailija
32/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Jos on työkyvyttömyyseläkkeellä saa eläkkeensaajan asumistukea ja siitä ei vähennetä.

Ei eläkkeensaajan asumistuki kata koko vuokraa. Siinäkin on vuokranormi mihinkä saa tukea. Tämän asunnon vuokra ylittää sen.

Vierailija
33/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joudun muuttamaan syrjemmälle vaikka kaikki ystäväni ja palvelut on täällä keskustassa. Mielenterveys menee.

Mulla ei ole ystäviä ja ihmettelen aina näitä "palveluita" ja niiden tarvetta. Mitä ihmeen palveluita ihminen tarvitsee viereensä elääkseen?

Esimerkiksi liikenneyhteydet kauppaan, jos ei ole autoa.

Jos ei julkisilla pääse eikä ole varaa itse  maksaa taksia, voi hakea Sosiaalihuoltolain perusteella kuljetuspalvelua itselleen. Maksat itse omavastuuosuuden, joka noudattaa julkisen liikenteen taksoja.

Vierailija
34/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sun vuokra on nyt?

Vierailija
35/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo sairaan ihmisen piikittely.

Vierailija
36/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee huoli-ilmoitus itsestäsi tai pyydä joku tuttava tekemään se !

Vierailija
37/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kykenet tälle palstalle kirjoittamaan, muttet pysty kirjoittamaan asuntohakemuksia? Teet yhden pohjan ja copy-pastetat sitä eri paikkoihin.

Hae myös muualta Suomesta. Jostain muuttotappioalueilta varmasti löytyy tyhjiä asuntoja. Kelalta voi sitten hakea muuttoavustusta.

Miten tänne kirjoittelu on sama asia kuin hakemuksien teko

Vierailija
38/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela voi myöntää perustoimeentulotukea vuokravakuutta varten. Vuokravakuus annetaan yleensä maksusitoumuksena vuokranantajallesi.

Vuokravakuus voidaan myöntää esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:

avo- tai avioero

terveydelliset syyt

perhekoon muutos

asunnottomuus

asunnottomuuden uhka

työpaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

tutkintoon johtavan opiskelupaikan saaminen toiselta paikkakunnalta

asunnon vaihtaminen edullisempaan.

Mitä tuo auttaa, kun en mistään löydä asuntoa johon voisin muuttaa.

Vierailija
39/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei ajeta siitä kämpästä mihinkään, mutta maksan vuokranormit yli menevän osuuden itse. 

Vierailija
40/490 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin joudun muuttamaan syrjemmälle vaikka kaikki ystäväni ja palvelut on täällä keskustassa. Mielenterveys menee.

Joo, voi kyynel kun et pääse metrolla viidessä minuutissa kallion kuppiloihin dokaamaan kavereittesi kanssa, vaan joudut kestämään tunnin junametro matkan jostain vi tun gesterbyystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi