Mitä järkeä parisuhteessa?
Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.
Erosin päälle vuosi sitten enkä ole koskaan voinut näin hyvin. Ihana rauha, rahaa jää säästöön, viikossa on tunteja enemmän itselleni, koko ajan on siistiä, voin tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka löhötä koko illan.
Kertokaa, miksi haluatte parisuhteeseen tai miksi ette halua parisuhdetta.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä pelätä pettämistä ja jättämistä? Voinhan minä yhtä hyvin vaikka saada aivoverenvuodon ja kuolla sekunnin kuluttua. Ainakin olen rakastanut, nauttinut elämästä ja ollut onnellinen. Jos mies joku päivä minut jättää, en vaihtaisi silti päivääkään ja olen kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka sain hänen kanssaan viettää.
En puhunut pelkäämisestä, totesin vain asioiden laidan, enkä näe parisuhteessa mitään järkeä.
Jos sweet denial toimii sinulle, niin mikäpä minä olen sinua tuomitsemaan. Jokainen elää tyylillään.
Eli olet vahvasti sitä mieltä, että kun oma miehesi petti sinua, niin silloin kaikki miehet pettävät? Ja jos ei tätä usko, niin silloin on kyseessä "sweet denial"?
Olet oikeassa. Sun on syytä olla yksin. Olisit nimittäin todella raskas ja vaikea kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun avaat silmät, näet ympärilläsi pareja jotka kävelevät käsi kädessä. Ikähaarukkaa 20 - 80 v. He ovat onnellisia.
Ovatko? Harva näkee suljettujen ovien taakse. Aika moni pitää yllä kulisseja.
Todella harva pitää. Ja ne jotka pitävät ovat luusereita. Älä yritä luoda mielikuvia jotka tulevat sinun ongelmistasi.
En halua. Miehestä ei ole mitään hyötyä tai iloa, enemmän saan irti ystävistäni
Vierailija kirjoitti:
Sun viestissä ei ole järkeä. Parisuhteessa ei ole pakko olla. 🙄
Sehän tässä ajasda onkin hienointa, kun parisuhteessa ei ole enää naistenkaan pakko olla.
Olen liikkeessä töissä joissa käy paljon vanhempia pariskuntia ja totta että jotkut nälvii toisilleen mutta on myös näitä joissa tuntuu et puhuvat toisilleen lempeästi ja rakastaen. Tietty voihan se olla kulissia mutta aika hyvin tuollaiset asiat huomaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä pelätä pettämistä ja jättämistä? Voinhan minä yhtä hyvin vaikka saada aivoverenvuodon ja kuolla sekunnin kuluttua. Ainakin olen rakastanut, nauttinut elämästä ja ollut onnellinen. Jos mies joku päivä minut jättää, en vaihtaisi silti päivääkään ja olen kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka sain hänen kanssaan viettää.
En puhunut pelkäämisestä, totesin vain asioiden laidan, enkä näe parisuhteessa mitään järkeä.
Jos sweet denial toimii sinulle, niin mikäpä minä olen sinua tuomitsemaan. Jokainen elää tyylillään.
Eli olet vahvasti sitä mieltä, että kun oma miehesi petti sinua, niin silloin kaikki miehet pettävät? Ja jos ei tätä usko, niin silloin on kyseessä "sweet denial"?
Olet oikeassa. Sun on syytä olla yksin. Olisit nimittäin to
Sadistinen sarjapettäjä ja lasten hylkääjä se vasta raskasta seuraa kenelle tahansa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan onneton ikisinkku ihminen tekisi tälläisen keskustelun perjantai iltana :DDD
Yuppp. Melkein söpöä omilta tunteita pakenemista. Taitaa tehdä eron jälkeistä tunne työtä vielä.
Minä voimakas!
Minä itsenäinen!
Maailman on minun!
Et vastannut aloituksen kysymykseen..
Vastasin kyllä. Olin tuo eka jonka vastaus oli mielestäsi rehellinen ja tykkäsit. Aattelin ihan reiluuden nimissä myös vastata, eikä vaan piikitellä. =D
Hyvä jos tykkäät olla yksin. Yksin olemisen osaaminen on tärkeätä opetella ennen uutta parisuhdetta. Kyllä se siitä. Eikä se mikään häppee ole vaikka et lopulta jaksaisikaan enää parisuhdetta, mutta yhteiskunnalliseen kasvatustyöhön kannattaa osallistua vaikka järjestötoiminnalla. Lapset tarttee osaavia miehen malleja.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan onneton ikisinkku ihminen tekisi tälläisen keskustelun perjantai iltana :DDD
Yuppp. Melkein söpöä omilta tunteita pakenemista. Taitaa tehdä eron jälkeistä tunne työtä vielä.
Minä voimakas!
Minä itsenäinen!
Maailman on minun!
Ei välttämättä ole mitään tunteiden pakenemista. Jos on voinut huonosti liitossa, ei ole ihme, jos yksin oleminen tuntuu ihanalta ja herättää onnen tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Sun on syytä olla yksin. Olisit nimittäin to
No sinä ainakin vaikutat ihanalta ja positiiviselta tsempparilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oike
Varmasti, mutta kohtaloasi ei kuitenkaan kannata yleistää myös muiden kohtaloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun viestissä ei ole järkeä. Parisuhteessa ei ole pakko olla. 🙄
Sehän tässä ajasda onkin hienointa, kun parisuhteessa ei ole enää naistenkaan pakko olla.
Mun ei ole ennenkään ollut pakko olla suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun avaat silmät, näet ympärilläsi pareja jotka kävelevät käsi kädessä. Ikähaarukkaa 20 - 80 v. He ovat onnellisia.
Todella harva pitää. Ja ne jotka pitävät ovat luusereita. Älä yritä luoda mielikuvia jotka tulevat sinun ongelmistasi.
Tilastokeskuksen 2021 teettämä sukupuolittunut väkivalta- tutkimus kertoo että fyysistä väkivaltaa oli kokenut 25 prosenttia parisuhteessa olleista naisista ja 13 prosenttia miehistä. Eli kyllä niitä kulisseja valitettavasti pidetään yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oike
Sen olen oppinut elämässä, että jos joku näkee piruja kaikkialla, niin sellaisesta ihmisestä kannattaa pysyä kaukana. Mikään ei nimittäin ole niin raskasta kuin jatkuva todistelu ettei ole tehnyt mitään väärää.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän hassu?. Kuinkakohan moni onneton kärvistelee esim. seksisuhteessa tai huonossa parisuhteessa juurikin onnettomana tilanteeseensa, jossa saa vain pettyä kerta toisensa jälkeen. Itse jo teininä totesin, että onneksi olen sinkku. Eipä nuo pelleilyt sekä draamat lopu aikuisenakaan, mitä sivusta seurannut ja täältä lukenut, jättämisetki tapahtuvat vain kylmiltään, vaikka olisi pitkäaikainenkin parisuhde ja sit huomioiden mm. vielä AP:n perustelut. Onhan näitä kaikenlaista.
T: Ikisinkku, ei koskaan seurustellut (näemmä siis vain onneton yksilö)
Ihminen joka syyttää muita ehdottomiksi, mustavalkoisiksi ja moralisteiksi on usein täysin hukassa oman sisäisen häpeänsä kanssa.
No kiva kun vastasit. Kovasti täällä tuntuu menevän henkilöön nämä kommentit. Kertoo tietysti jokaisen omasta tilanteesta.
En kyllä ole vaihtamassa ihanaa yksineloa mihinkään. Halusin vain kysellä muiden tuntemuksia aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä, mäki katoin kuinka söpöä, kun kaverini kävelee käsi kädessä poikaystävänsä kanssa (ex), mutta se suhde oli on/off meininkiä, mustasukkaisuutta ja kontrolointia.
Miksi pitää aina ajatella järjellä? Joskus tekee hyvää mennä tunteiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun ajatellaan parisuhteita ja kuinka moni elämänsä aikana vaihtaa suhteesta toiseen, on hyvinkin näin, että kaikki eroavat jossain vaiheessa ja useinhan on jo toinen potentiaalinen kumppani katsottuna.
Olen ollut kihloissa muutaman kerran ja nähnyt suhteita tarpeeksi. En enää jaksa aloittaa alusta.
Se on sinun tarinasi, itse olen ollut vain yhdessä suhteessa ja se on kestänyt liki 30 vuotta, edelleen on kivaa. Pessimistit toki heti tulevat märisemään tähän jotain mutta se on heidän ongelmansa.