Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä parisuhteessa?

Vierailija
12.07.2024 |

Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.

Erosin päälle vuosi sitten enkä ole koskaan voinut näin hyvin. Ihana rauha, rahaa jää säästöön, viikossa on tunteja enemmän itselleni, koko ajan on siistiä, voin tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka löhötä koko illan.

Kertokaa, miksi haluatte parisuhteeseen tai miksi ette halua parisuhdetta. 

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi AARMAAIN, käytä kypärää.

Vierailija
42/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti

Kaikki eroavat lopulta. Ja suurin osa pettää. En tiedä yhtäkään, jolla olisi vain yksi suhde ja jota ei olisi petetty. Mitä järkeä parisuhteissa ylipäätään. Turhaa stressiä elämään.

24 vuotta takana parisuhdetta ja hyvin menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi lopettaa tuon jatkuvan kalastelunsa tällä kommenttipalstalla. Voisi hakea aiheensa muualta. Varsinkin kun aika tuntuu menevän toisisssa askareissa

? Yhtäkään aloitusta en ole palstalla aiemmin tehnyt. Olen palstan satunnaisselailija. Nyt kesällä olen ketjuja lueskellut ja vastaillut täällä joihinkin ketjuihin useamman kerran. 

Vierailija
44/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mitä kaikkea olet antanut periksi ja katsonut vuosien varrella läpi sormien? Minulle ei ole pakko vastata rehellisesti, jos kysymys on liian henkilökohtainen. Toivon, että vastaat itsellesi. 

Vierailija
45/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun viestissä ei ole järkeä. Parisuhteessa ei ole pakko olla. 🙄

Ei alunperin olekaan pakko olla, mutta siinä vaiheessa on pakko, kun siihen parisuhteeseen on sidottu asioita joihin ero vaikuttaisi myös.

Tarkoitat ilmeisesti yhteistä lainaa ja lapsia. Ero ei tuolloin ole niin helppoa, ymmärrän. 

Vierailija
46/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa menettää mielenterveytensä sekä terveytensä kannattaa ryhtyä parisuhteeseen.

Tämä. Ja usein parisuhteessa hukkaa itsensä ja pikkuhiljaa muuttuu toisen kaltaiseksi. Pahimmillaan opettelee olemman vähemmän ja tukahduttaa persoonaansa. Liian useinhan naisilla on puhuttavaa vain puolisostaan ja lapsistaan. Mitä puolison kanssa tehtiin, mitä hän ajattelee asioista jne. Olenkin joskus kysynyt mitä itse olet mieltä asiasta ja saanut pienen hiljaisuuden jälkeen änkyttävän vastauksen puolison perehtyneisyydestä asiaan. Minusta se on surullista, kuihtua suhteessa olemattomiin. 

Tai sitten voi olla suhteessa, jossa kumpikin kunnioittaa ja kannustaa toistaa tavoittelemaan omia unelmiaan. Itse olen ollut tälläisessä suhteessa jo yli 15 vuotta enkä vaihtaisi sitä mihinkään.   

Vierailija
47/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta 2,5v. kestänyt parisuhde. Ei ole ongelmia.

Vierailija
48/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kokea miehen kosketuksen. T. nainen

Vierailija
49/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa menettää mielenterveytensä sekä terveytensä kannattaa ryhtyä parisuhteeseen.

Tämä. Ja usein parisuhteessa hukkaa itsensä ja pikkuhiljaa muuttuu toisen kaltaiseksi. Pahimmillaan opettelee olemman vähemmän ja tukahduttaa persoonaansa. Liian useinhan naisilla on puhuttavaa vain puolisostaan ja lapsistaan. Mitä puolison kanssa tehtiin, mitä hän ajattelee asioista jne. Olenkin joskus kysynyt mitä itse olet mieltä asiasta ja saanut pienen hiljaisuuden jälkeen änkyttävän vastauksen puolison perehtyneisyydestä asiaan. Minusta se on surullista, kuihtua suhteessa olemattomiin. 

Tai sitten voi olla suhteessa, jossa kumpikin kunnioittaa ja kannustaa toistaa tavoittelemaan omia unelmiaan. Itse olen ollut tälläisessä suhteessa jo yli 15 vuotta enkä vaihtaisi sitä mihinkään.   

Tuohan on se normaalien vakaiden ihmisten tilanne.

Vierailija
50/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu että ne vanhemmat naiset varsinkin jotka ovat pitkässä onnellisessa liitossa ovat tyytyväisempiä elämään. Sama juttu kai miehissä. Olen huomannut tämän kun jutellut töissä paljon päälle 70v naisien kanssa. Oma äitini on todella negatiivinen kaikesta ja haukkuu jatkuvasti miehiä ja ihmisiä. En nyt yleistä mutta ehkä rakastava parisuhde olisi voinut rauhoittaa häntä jotenkin. Mutta ei kai hän vissiin edes koskaan halunnut sellaiseen.... 

Vierailija
51/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin parisuhteen, koska haluan jakaa kokemuksia, suunnitella tulevaisuutta ja hankkia muistoja minulle rakkaan ihmisen kanssa.

Sellaiseen suhteeseen en enää lähde, missä kaikki on kumppanille hälläväliä, ei kiinnosta, ihan sama...

Hyviä pointteja. Toisaalta, voit kerätä elämyksiä ja rakkaita muistoja myös itseksesi, ja näin sinun tulisikin tehdä. Sinun tulisi olla elämäsi rakkain ihminen. Ei kannata odotella ketään joka nämä asiat elämässäsi mahdollistaisi. Elämä on lyhyt, älä elä sitten kun elämää, elä nyt. 

Vierailija
52/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti

Mitä kaikkea olet antanut periksi ja katsonut vuosien varrella läpi sormien? Minulle ei ole pakko vastata rehellisesti, jos kysymys on liian henkilökohtainen. Toivon, että vastaat itsellesi. 

Totta kai kun kaksi ihmistä muuttaa yhteen niin kompromisseja vaaditaan kummaltakin, mutta ne ovat olleet hyvin pieniä asioita kokonaiskuvassa. Mutta, omassa elämässäni noin yleensä en ole antanut perisi yhtään mistään eikä ole myöskään puolisoni. Kummallakin on omat harrastukset, unelmat jne. Ja on meillä tietysti myös yhteisiä unelmia ja niitä toteutetaan joka vuosi yhdessä. 

Vierailija
53/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi parisuhteen epäluotettavan, epärehellisen ja valheellisen mieslapsen kanssa jonka motiivi olla parisuhteessa on oman lapsuuden vaillejäämisten paikkaaminen?

Vierailija
54/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin parisuhteen, koska haluan jakaa kokemuksia, suunnitella tulevaisuutta ja hankkia muistoja minulle rakkaan ihmisen kanssa.

Sellaiseen suhteeseen en enää lähde, missä kaikki on kumppanille hälläväliä, ei kiinnosta, ihan sama...

Hyviä pointteja. Toisaalta, voit kerätä elämyksiä ja rakkaita muistoja myös itseksesi, ja näin sinun tulisikin tehdä. Sinun tulisi olla elämäsi rakkain ihminen. Ei kannata odotella ketään joka nämä asiat elämässäsi mahdollistaisi. Elämä on lyhyt, älä elä sitten kun elämää, elä nyt. 

YOLO on psykojen tunnuslause.

Vierailija
55/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mä parisuhteeseen ois alkanutkaan jos se ei ois ollut oikea tyyppi. Nirso olin kenen kanssa ryhdyn suhteeseen koska tiedän että kiinnyn sitten tosissani enkä jaksaisi mitään erorumbia koska olen aika herkkä. Mielestäni oikea ihminen ei rajoita elämää eikä elämän tarvitse siitä kärsiä, sen sijaan siitä tulee mukavempaa. 

Vierailija
56/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menettää mielenterveytensä ja terveytensä ihmissuhteille, niin on valitettavasti peiliin katsomisen paikka. 

Omat rajat täytyy pitää kaikissa ihmissuhteissa. Jos ei siihen pysty, niin sitä voi opetella. Se kannattaa aina, vaikka ei parisuhdetta haluaisikaan.

Vierailija
57/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä pelätä pettämistä ja jättämistä? Voinhan minä yhtä hyvin vaikka saada aivoverenvuodon ja kuolla sekunnin kuluttua. Ainakin olen rakastanut, nauttinut elämästä ja ollut onnellinen. Jos mies joku päivä minut jättää, en vaihtaisi silti päivääkään ja olen kiitollinen jokaisesta hetkestä, jonka sain hänen kanssaan viettää.

En puhunut pelkäämisestä, totesin vain asioiden laidan, enkä näe parisuhteessa mitään järkeä. 

Jos sweet denial toimii sinulle, niin mikäpä minä olen sinua tuomitsemaan. Jokainen elää tyylillään. 

Vierailija
58/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi parisuhteen epäluotettavan, epärehellisen ja valheellisen mieslapsen kanssa jonka motiivi olla parisuhteessa on oman lapsuuden vaillejäämisten paikkaaminen?

Ei kukaan, mutta ei myöskään kannata yleistää. Ei kaikki miehet tai naiset ole tuollaisia. 

Vierailija
59/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva herätä komean miehen vierestä ja tuoksuu hyvälle. 

Vierailija
60/212 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan, mutta ei myöskään kannata yleistää. Ei kaikki miehet tai naiset ole tuollaisia. 

Eivät olekaan. Mutta ne jotka ovat tuota ilmentäneet ovat halveksittavaa pohjasakkaa ihmisinä kokonaisvaltaisesti.