Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää hoitoalaa! Onko 30v liian vanha kauppikseen?

Vierailija
12.07.2024 |

En jaksa enää raahata raskaita potilaita, riidellä omaisten ja työkavereiden kanssa enkä mättää sitä samaa puuroa vanhuksille päivästä toiseen.

Kauppis voisi kiinnostaa, mutta voiko näin "vanhana" siitä saada vielä realistisesti uran? Ja mikä suuntautuminen olisi paras?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat kauppiksella?

Vierailija
2/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vanha? Itse mietin alanvaihtoa ja ikää kohta 40.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisellä on työelämää edessä vielä 40 vuotta. Mieti siltä kannalta.

Vierailija
4/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha, Et vaikka olisit 50 vuotais tai vanhempi. - Ei sinne ole ikärajaa.  Olet Ap vielä ni-in nuori, että suosittelisin istumaan alas, ellet ole jo istuutunut ja oikeasti miettimään ja harkitsemaan, mitä seuraavaksi haluaisit tehdä. Ja missä haluaisit nähdä itsesi vaikka viiden vuoden tai 15 vuoden päästä.... Millaisia muita mahdollsia haaveita ja unelmia sinulla on kuin ilm halu siirtyä tosielle kentälle/ "ammattialalle"?  

Uskovainen mies

Vierailija
5/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylsi ystäväni opiskeli sairaanhoitajaksi 50 täytettyään. Ennestään hänellä oli "kauppis" käytynä.

Hyvin ehdit siis. 

Voisit kyllä täsmentää kuvausta suunnitelmistasi, tähtäätkö AMK- vai amisopintoihin, taloushallintoon vai kauppaan jai markkinointiin...

Vierailija
6/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vankila on ihana urasuunnitelma.  Siellä on ajankulua sekä löytää ihania ystäviä

Vierailija
7/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vanha? Itse mietin alanvaihtoa ja ikää kohta 40.

Mä aloitan opinnot syksyllä, kaksi viikkoa ennen kuin täytän 43v 😄

Vierailija
8/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiskoulutustuki loppuu ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä, jota ei välttämättä saa, koska hoitoala on hyvin työllistävä.

Vierailija
9/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vakavasti harkinnut vaihtaa alaa hoitajasta toimistotöihin merkonomin papereilla.

Vierailija
10/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiskoulutustuki loppuu ja opiskelu työttömyyskorvauksella edellyttää lupaa työkkäriltä, jota ei välttämättä saa, koska hoitoala on hyvin työllistävä.

Hoitaja voikin helposti rahoittaa opinnot tekemällä keikkatöitä.

Vierailija
11/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki on 300 ja elokuussa opiskelijat siirretään asumislisän piiriin, jossa maksimi 260 eikä saa kesäkuukausina.

Vierailija
12/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja voikin helposti rahoittaa opinnot tekemällä keikkatöitä.

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten työsopimuksia eikä ota keikkatyöläisiä, koska hallitus leikkaa niiltä 500 miljoonaa euroa.

Vierailija
13/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhetki, niin olet eläkeiässä. Mitä nyt enää kannattaa alaa vaihtaa. Hoitoalalla on sentään töitä. 

Vierailija
14/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki on 300 ja elokuussa opiskelijat siirretään asumislisän piiriin, jossa maksimi 260 eikä saa kesäkuukausina.

Sorry siis elokuussa 2025 eli vuoden päästä opiskelijat siirretään asumislisän piiriin.

Vierailija
15/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat kauppiksella?

Ihan asiallinen kysymys. Eihän se vastaus toki siitä muutu, eli ei hän missään nimessä ole liian vanha.

Se, että mitä kannattaa täsmällisesti ottaen opiskella riippuu omista taipumuksista. Haluaako työskennellä ihmisten vai numeroiden kanssa, onko luova vai järjestelmällinen yms yms.

Vierailija
16/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vakavasti harkinnut vaihtaa alaa hoitajasta toimistotöihin merkonomin papereilla.

Hain just valtiolle vuorotteluvapaasijaiseksi toimistotöihin, oli 500 hakijaa.

Vierailija
17/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotöitä ei ole tarjolla.

Alalla on vahva ylitarjonta.   Joten sieltä ei ainakasn duunia löydy alan vaihtajille.  

Eihäm heillä ole edes mitään kokemusta, miltään toimistotyön alalta: Palkanlaskija, sihteeri, kirjanpitäjä, resontra ym

Vierailija
18/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisellä on karkeasti arvioituna vasta 3/4 työurastaan takana, eli hyvinkin ehtii vaihtaa alaa vielä pariinkin kertaan. Ja kaupallisen koulutuksen käymällä, jos osaat valita suuntautumisen oikein, saatat päästä hoitoalalla toimistotöihin.

Vierailija
19/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu (hyvistä) työpaikoista on kovaa kaupallisella alalla, varsinkin ilman kokemusta. Ala on suhdanneherkkä ja tietotekninen kehitys vie tehtäviä. 

Vierailija
20/72 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä trollailua taas, tämånkin ketjun vouhotus.  Moni kirjoittellija ei edes ole terveydenhuolto alalla.

Kunhan vaan louskuttelee tyhmiä leukojaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme