Finnairin lennolla syntyi vauva. Nainen ei tiennyt olevansa raskaana
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
No oho, joku ei nyt täsmää, siis miten nainen ei voi tietää olevansa raskaana, aika oudolta kuulostaa.. syöksysynnytys kai sitten vielä. Onkohan valehdellut ja ollut pakottava syy mennä just tuolla lennolla, tietoinen riski?
Finnair ei varmaan edes päästä viimeisillään olevaa koneeseen. Nainen valehtelee ettei tiennyt jotta ei joudu mihinkään vaikeuksiin.
"Pariisin lentokentällä uutta äitiä ja ihmistä oli odottamassa ambulanssi."
Äiti ei vissiin oo ihminen :D
Vierailija kirjoitti:
Minut käännytettiin pari vuotta sitten äitipolilta pois, kun menin synnyttämään. Vatsaa ei ollut lainkaan, olen urheilullinen 170 /54 yli 30v nainen ja raskaus pysyi hyvin piilossa. Kun väitin synnyttäväni enkä suostunut lähtemään, soittivat lääkintävaksit paikalle ja ohjeistivat viemään sisätautipäivystyksen kautta psykiatrian polille. Synnytin sisätautipolilla, vieressä elvytettiin jotain infarktipotilasta verhon takana.
Ei ne asiantuntijatkaan ymmärrä, että joku on raskaana, jos se ei näy.
Vastaava juttu; Menin synnytyssairaalaan ja minulta tivattiin, miksi tulin sinne. " No mä ajattelin tulla synnyttämään". Kätilö onneksi katsoi alapään tilanteen: kohdunsuu 8 senttiä auki. Mentiin suoraan synnytyssaliin ja tunnin kuluttua syntyi yli 4 kiloinen tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!
Onhan niitä niin timmejä urheileviakin joilla se vatsa ei kasva niin timmien lihaksien takia. Ja vaikka tietäisi olevansa raskaana,niin vatsaa ei ole vaikka syntyy jo.
Voiko toi olla mitenkään totta?
"vatsa ei kasva niin timmien lihaksien takia". Olen ymmärtänyt että jos nainen on erityisen timmissä kunnossa, niin jopa kuukautiset voivat jäädä pois, eli ei edes tulisi raskaaksi ja ehkä jopa tulisi keskenmeno?
Vaikka olisi kuinka timmissä kunnossa oleva nainen, niin miten muka ei näy jos kohtua laajennetaan niin että sen tilavuus muuttuu muutamasta desistä(?) kolmeen-viiteen litraan?
Lapsi kohdussa lapsivedessä, joten pienkin lapsi (2-3 kiloa) + lapsivesi on jo monta litraa.
Hieman perustelua olisi kiva, jotta kaltaiseni mies ymmärtäisi enemmän naispuolisten biologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihan kotimainen esimerkki: Tyttö synnytti sairaalan vessassa, kun häntä ei alkuun otettu vakavasti. Laiha kuin mikä.
Kamalaa:
Aikaisin keskiviikkoaamuna Hakkarainen lähti pihasta ambulanssilla sairaalaan.
Kuopion yliopistollisessa sairaalassa hänet laitettiin ensiavun jonoon. Lääkärin piti tulla kivusta itkevän Hakkaraisen luokse puolen tunnin päästä, mutta aikataulu venyi.
Hakkarainen kertoo, että hänelle tuli tarve ponnistaa. Silloin hän itse ymmärsi olevansa raskaana.
Hoitajat pyörivät Hakkaraisen ympärillä, mutta apu tuntui olevan kiven alla.
Jossakin vaiheessa tajusin, että nyt synnytän tai saan keskenmenon raskauden ollessa pitkällä. Tuntui, että kuolen niihin kipuihin.
Hakkarainen meni vessaan, josta hoitajat yrittivät maanitella häntä ulos.
Hakkarainen pyysi saada olla hetken yksin. Housut kintuissa alkoi nolottaakin, hän sanoo.
Sanoin, että auttakaa. Hoitajat pyörittelivät silmiään. Mua ei otettu tosissaan. Ajattelin, että pakko selviytyä itse, kun apua ei näköjään tule.
Lopulta Hakkarainen synnytti yksin, vessassa.
Se olisi vaatinut pari sekuntia, että joku olisi katsonut ja nähnyt, että siellä on vauva tulossa.
Miten kuukautiset voivat jatkua normaalisti raskauden aikana ja juuri näillä, jotka eivät huomaa olevansa raskaana ? Ei kai se niin yleistä ole. Jos tietäisi raskaudesta, niin olisi varma saaneensa keskenmenon.
Vierailija kirjoitti:
Minut käännytettiin pari vuotta sitten äitipolilta pois, kun menin synnyttämään. Vatsaa ei ollut lainkaan, olen urheilullinen 170 /54 yli 30v nainen ja raskaus pysyi hyvin piilossa. Kun väitin synnyttäväni enkä suostunut lähtemään, soittivat lääkintävaksit paikalle ja ohjeistivat viemään sisätautipäivystyksen kautta psykiatrian polille. Synnytin sisätautipolilla, vieressä elvytettiin jotain infarktipotilasta verhon takana.
Olet aika pitkä nainen ja jos vielä ennen raskautta olit todella hyvässä kunnossa, niin ehkä raskaana olit "normaalin naisellisen pyöreä", mutta varmaan itse näit että "mahasi" on kasvanut?
Ehkä isompikehoisella naisella (170 cm) on enemmän muuta tilaa, kuten virtsarakon kokoa, joiden pieneneminen antaa tilaa kohdulle?
Uskoisin että ennen raskautta ja raskauden loppuvaiheen sivuprofiileita vertaamalla näkyisi että et ole enää yhtä hoikka?
Vierailija kirjoitti:
Täytyihän niiden kysyä sun henkilötunnus tai kelakortti? Miten muka tiedoissasi ei ollut että olet raskaana?
Eikä kukaan siinä ilmoittautumisessa rupea vatsaa mittaamaan, tuleehan sinne keskossynnyttäjiäkin jatkuvasti.
Ihme valehtelua sun juttu.
"Ketä.. "
Ketä tuokin nyt häiritsee, varmaan johnakuhnamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ihan kotimainen esimerkki: Tyttö synnytti sairaalan vessassa, kun häntä ei alkuun otettu vakavasti. Laiha kuin mikä.
Kamalaa:
Aikaisin keskiviikkoaamuna Hakkarainen lähti pihasta ambulanssilla sairaalaan.
Kuopion yliopistollisessa sairaalassa hänet laitettiin ensiavun jonoon. Lääkärin piti tulla kivusta itkevän Hakkaraisen luokse puolen tunnin päästä, mutta aikataulu venyi.
Hakkarainen kertoo, että hänelle tuli tarve ponnistaa. Silloin hän itse ymmärsi olevansa raskaana.
Hoitajat pyörivät Hakkaraisen ympärillä, mutta apu tuntui olevan kiven alla.
Jossakin vaiheessa tajusin, että nyt synnytän tai saan keskenmenon raskauden ollessa pitkällä. Tuntui, että kuolen niihin kipuihin.
Hakkarainen meni vessaan, josta hoitajat yrittivät maanitella häntä ulos.
Hakkarainen pyys
Hän on tehnyt myös youtube-kertomuksen tästä kokemuksestaan, mulle tuli tässä ihan vähän aikaa sitten ehdotuksena katsella. Siinä oli kuvakin hänestä pari viikkoa ennen synnytystä ja oli hyvin hoikka, kuvat tietenkin voi olla miten vain käsitelty ja näin, mutta ei todellakaan ollut mitään raskausvatsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä vaan yritetty kiertää lentokieltoa muka olemalla tietämättä raskaudesta? Minun pitää päästä Pariisiin, koska minä niin haluan.
Miksi olisi? Jos nainen on jo kentällä sen näköinen että synnyttää milloin ythansa, häntä ei taatusti päästetä lennolle.
No voi luoja. Vatsa voi olla turvoksissa sairaudenkin vuoksi, ketään ei heitetä ulos kookkaan vatsan tähden.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai nainen tiesi olevansa raskaana. Lentäminen viimeisillään vaatii lääkärin luvan, ja jos sitä ei saatu, ei kertonut raskaudesta, sillä muuten ei olisi päässyt lennolle. Häikäilemätöntä lasta ja matkustamohenkilökuntaa kohtaan.
Oikeastaan eniten tuossa itselleen tekee hallaa, koska jos on käynyt neuvolassa jne., niin on tiennyt raskaudestaan ja ottanut tietoisen riskin, jossa vakuutus ei korvaa mitään.
Kaksi raskautta kokeneena tämä on vaan niin käsittämätön ilmiö. Vaikka olisi isokokoinen ihminen, niin kyllähän se 3,5 kiloinen liikkuva möykky nyt vaan tuntuu ainakin sisälle päin. Ei ummarra.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi raskautta kokeneena tämä on vaan niin käsittämätön ilmiö. Vaikka olisi isokokoinen ihminen, niin kyllähän se 3,5 kiloinen liikkuva möykky nyt vaan tuntuu ainakin sisälle päin. Ei ummarra.
Minulla on allergioita ja suolisto pitää ihan tavallisesti sellaista mekkalaa, että luulisi olevan isokin vauva kasvamassa. Ihan päälle päin näkyvät liikkeet ja en ole raskaana.
Kuukautisten kaltaiset vuodot voivat jatkua koko raskauden ajan.
Tässä on kuva juuri synnyttämään lähtevän äidin mahasta. Onhan tuo iso, mutta ei mitenkään erityisen valtava.
https://www.newsweek.com/pregnant-woman-no-baby-bump-tiktok-1876348#sli…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on allergioita ja suolisto pitää ihan tavallisesti sellaista mekkalaa, että luulisi olevan isokin vauva kasvamassa. Ihan päälle päin näkyvät liikkeet ja en ole raskaana.
Etkä selvästikään ole koskaan ollutkaan. Minullakin on välillä vatsavaivoja, koviakin, mutta silti vauva on vähän eri asia. T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!
Osalla raskaana olevista ulospäin näkyvä vatsa voi olla yllättävän pieni, etenkin jos kohtu on kallistunut taaksepäin. En syönyt koko ajan, eikä ollut pakkomielteitä johonkin ruokaan. Osa työkavereista ei edes huomannut minun olevan raskaana 😌
Sama juttu!
Vasta kun jouduin viimeisiksi viikoiksi sairaalaan, vatsa pullahti. Just jotain tommosta oli syynä. Ja toiset eivät vaan liho.
Hölmö, ei kaikki kirku ,kun synnyttää. Olen synnyttänyt kolme, eikä ikinä ole tarvinnut kirkua! Kyllä se vauva ilmankin sieltä putkahtaa maailmaan.