Finnairin lennolla syntyi vauva. Nainen ei tiennyt olevansa raskaana
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi matkustajana kamalaa kuunnella lennolla jotain synnytyskirkumista.
Synnyttämiseen ei välttämättä kuulu kirkuminen. Olen synnyttänyt kolme lasta enkä kirkunut. Jos alkaa huutaa ja kirkua niin menettää itsensä hallinnan ja kipua on enemmän.
Nainen huutaa synnytyksen aikana, jos hänellä on kovia kipuja tai häntä pelottaa. Kas tämä unohtuu kaikkitietäviltä. Joskus auttaisi jo se, että henkilökunta käskee hengittää tietyllä tavalla. Naiselle pitäisi myös vakuuttaa, että lapsi voi hyvin, minkä henkilökunta näkee laitteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli. Varmasti tiesi olevansa raskaana kun vielä lapsi jo entuudestaan. Synnytyksen läheisyys ollut pariskunnalle täysin selvää ja asia tietoisesti salattu jotta pääsee koneeseen. Pelimerkit sovittu etukäteen miehen kanssa jos henkilökunnan suunnalta jotain kyselyä. Luulivat ettei sentään lennon aikana synny. Saahan sitä naisen tarinaan uskoa jos haluaa olla hyväuskoinen hölmö. Joku 14v olisi vielä voinut olla niin tietämätön ettei ymmärrä olevansa asiaa.
Epäilen itsekin tätä. Hyvin todennäköisesti vain kiersivät lentokieltoa kun kuvittelivat, ettei ehfi syntyä parin tunnin aikana lennolla.
Miksi olisivat kiertäneet lentokieltoa? Selitä?
Eihän heidän olisi ollut mikään pakko matkustaa Helsingistä Pariisiin.
Sehän oli lomamatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehteli. Varmasti tiesi olevansa raskaana kun vielä lapsi jo entuudestaan. Synnytyksen läheisyys ollut pariskunnalle täysin selvää ja asia tietoisesti salattu jotta pääsee koneeseen. Pelimerkit sovittu etukäteen miehen kanssa jos henkilökunnan suunnalta jotain kyselyä. Luulivat ettei sentään lennon aikana synny. Saahan sitä naisen tarinaan uskoa jos haluaa olla hyväuskoinen hölmö. Joku 14v olisi vielä voinut olla niin tietämätön ettei ymmärrä olevansa asiaa.
Epäilen itsekin tätä. Hyvin todennäköisesti vain kiersivät lentokieltoa kun kuvittelivat, ettei ehfi syntyä parin tunnin aikana lennolla.
Miksi olisivat kiertäneet lentokieltoa? Selitä?Eihän heidän olisi ollut mikään pakko matkustaa Helsingistä Pariisiin.
Sehän oli lomamatka.
Esimerkiksi siksi että kovasti halusivat sinne Pariisiin, mutta raskausviikkoja oli liikaa lennon pituuteen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!
Ei edes tarvitse olla ylipainoa. Riittää että on epäsäännölliset, kivuliaat kuukautiset, on pitkä ja hoikka, kohtu kallistunut taaksepäin.
Ei näy vatsa, ei nouse paino. Eikä lopu verenvuotokaan.
On tärkeämpää mietittävää kuin omien ruumiintoimintojen vahtiminen.
Uskon, että monen on vaikea ymmärtää, ettei asuat mebe kuin oppikirjassa. Moni on tietämätön ja tyhmä hoitoalallakin. Ei kai ne muuten ihnettelisi lääkelaskuja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi matkustajana kamalaa kuunnella lennolla jotain synnytyskirkumista.
Synnyttämiseen ei välttämättä kuulu kirkuminen. Olen synnyttänyt kolme lasta enkä kirkunut. Jos alkaa huutaa ja kirkua niin menettää itsensä hallinnan ja kipua on enemmän.
Nainen huutaa synnytyksen aikana, jos hänellä on kovia kipuja tai häntä pelottaa. Kas tämä unohtuu kaikkitietäviltä. Joskus auttaisi jo se, että henkilökunta käskee hengittää tietyllä tavalla. Naiselle pitäisi myös vakuuttaa, että lapsi voi hyvin, minkä henkilökunta näkee laitteista.
Voi vaatia puudutuksen. En ymmärrä oman elämänsä kipularppaajia. Yllättävä lentokonesynnytys tietenkin asia erikseen.
Mies huutaisi todellakin myös, jos puskisi itsestään ulos 3,5 kilon keilapalloa.
Olen tuota huutoa kuunnellut enemmän kuin moni muu. Vietin 6 viikkoa raskausajasta Naistenklinikalla tarkkailussa ja siitä noin puolet synnyttssalissa korvatulpat korvissa.
Niissä olosuhteissa tosiaan ihmetytti, miksei ne ihmiset vaatineet epiduraalia. Hyvin ärsyttävää huutaa ja täysin turha kipu.
Olen huutamatta ja kivutta synnyttänyt 2 lasta. Ei se kituminen hommaan mitään lisähohtoa tuo. Ette te teetä juurihoitoakaan puudutuksetta ollaksenne sankareita.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku riittääkö Ranskan kansalaisuuden myöntämiseen se että syntyy kyseisessä maassa?
Riittäähän se. Eivätköhän juuri siksi suunnanneet Ranskaan.
Vanha postaus, mutta vastataan silti. Mulla on tuttavapiirissä 2 henkilöä, joiden raskaus on näkynyt vasta ihan lopussa. Taaksepäin kallistunut kohtu ja pitkiä naisia molemmat. Se raskausvatsa on jotenkin sulautunut kroppaan niin ettei sitä ole näkynyt. Toisen näistä tapasin kun oli 8kk raskaana. Kertoi jääneensä juuri äitiyslomalle. Kysyin että oletteko adoptoineet ja onnittelin. Hän sitten nosti paitaa ja näkyi pienen pieni vauvakumpu.
Löytyy myös tuttavista yksi henkilö, joka sai tietää raskaudestaan vasta synnytyksen käynnistyttyä. Hän sanoi että toki painoa oli tullut vähän lisää, mutta jojoillut sen kanssa pitkään, niin ei vaan ymmärtänyt että voisi olla raskaana. Raskauden ei pitänyt olla edes mahdollista, koska oli sanottu että miehen siittiöt niin huonot. Näemmä siellä oli kuitenkin edes se yksi kelpo yksilö. Selkäkipujen vuoksi oli mennyt sitten päivystykseen viikonloppuna.
Vierailija kirjoitti:
Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!
Minun luokallani oli peruskoulussa mallia rintava, reisevä ja persevä ollut tyttö, jonka raskautta ei huomannut kukaan. Oli alkanut synnyttää kotonaan koko perheen seurassa ja vanhemmat eivät olleet tajunneet mitä oikein tapahtuu ja luulivat laktoosi-intoleranssikivuiksi. Sisarus oli ärähtänyt, että sisko synnyttää kohta ja nyt pitää soittaa apua.
Lapsen isästä ei ollut kenelläkään mitään tietoa, mutta pahat kielet sanoivat tytön isän olevan myös lapsen isä. Varmaan siksi vanhemmat eivät muka tajunneet toisen huutavan synnytyspoltoissa. Tyttö antoi lapsen adoptioon ja kukaan ei tiedä, kuinka tytön elämä jatkui peruskoulun jälkeen tai miten vauva kasvoi nyt jo täysi-ikäiseksi. Sisarus on kyllä opiskellut ihan terveydenhuoltoalan ammattilaiseksi ja on töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tuota huutoa kuunnellut enemmän kuin moni muu. Vietin 6 viikkoa raskausajasta Naistenklinikalla tarkkailussa ja siitä noin puolet synnyttssalissa korvatulpat korvissa.
Niissä olosuhteissa tosiaan ihmetytti, miksei ne ihmiset vaatineet epiduraalia. Hyvin ärsyttävää huutaa ja täysin turha kipu.
Olen huutamatta ja kivutta synnyttänyt 2 lasta. Ei se kituminen hommaan mitään lisähohtoa tuo. Ette te teetä juurihoitoakaan puudutuksetta ollaksenne sankareita.
Ei sitä epiduraalia saa vaatimalla. Sitä ei voi antaa, jos synnytys on jo edennyt tiettyyn vaiheeseen. Itse pyysin epiduraalia, mutta se laitettiin väärin, eikä tehonnut. Ei synnytys ole mikään vaatimisien paikka.
Vierailija kirjoitti:
2 lasta synnyttänyt. Molempiin pyysin epiduraalin. Jälkimmäisellä kertaa ei ehtinyt vaikuttaa, ekalla kerralla ei vaikuttanut riittävästi. Huusin lähinnä tuskasta.
Menin aikoinaan äitiyslomasijaiseksi (uudelle paikkakunnalle, terveydenhoitoalan työpaikkaan), juuri oman äitiyslomani päätyttyä. Tutustumiskäynnillä paikalla oli neljä naista. En heti keksinyt, ketä olisin sijaistamassa!
Yksi näytti tavanomaiselta (itseni kokoiselta, olin tuolloin 168/60). Kaksi oli pyöreähköjä. Yksi oli pitkälle raskaana, mutta tunsin hänet entuudestaan nimeltä ja ulkonäöltä, eikä ollut sijaistettavani. Aivan oikein, tämä hoikahko nainen oli juuri jäämässä äitiyslomalle, normaaliin aikaan. Lapsi oli vajaa kuukautta myöhemmin n kolmikiloinen.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tämä nainen ei tiennyt olevansa raskaana? Outoa. Onneksi kuitenkin synnytys meni kaikin puolin hyvin,
Todennäköisesti sairaalloisen lihava niin ei ne kuukautisetkaan välttämättä toimi niinkuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku riittääkö Ranskan kansalaisuuden myöntämiseen se että syntyy kyseisessä maassa?
Ranskan kansalaisuuden saa syntymällä Ranskassa automaattisesti vain silloin jos vähintään toinen vanhemmista on itse Ranskan kansalainen tai vähintään toinen vanhemmista on itse syntynyt Ranskassa.
Sekä siinä tapauksessa jos lapsen kummallakaan vanhemmalla ei ole minkään valtion kansalaisuutta.
Muissa tapauksissa syntyminen Ranskassa oikeutta ainoastaan myöhemmin hakemaan Ranskan kansalaisuutta JOS asuu Ranskassa. Alle 16-vuotiaalle Ranskassa syntyneelle voi hakea kansalaisuutta tämän täytettyä 8 vuotta jos tämä asuu silloin Ranskassa.
Toinen vaihtoehto saada kansalaisuus on hakea sitä 18 vuotta täytettyään mutta silloin täytyy olla asunut Ranskassa vähintään 5 vuotta sen jälkeen kun on täyttänyt 11 vuotta.
Olet syvästi psyykkisesti sairas.
Etsi apua.