Finnairin lennolla syntyi vauva. Nainen ei tiennyt olevansa raskaana
Kommentit (275)
Ei tainnut olla ihan kotipperäinen
Voisi antaa lapselle yhdeksi nimeksi Finnair.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pipo vauvalle tehtiin sideharsoista. On ollut varmaan aika mieleenjäävä kokemus mysö lennon matkustajille.
Mikähän muuten merkataan lapselle syntymäpaikaksi? Tuskin passissa aikanaan tulee lukemaan Airbus 321.
Syntymäpaikaksi merkitään aina äidin kotipaikka eli se kunta missä asuu synnytyshetkellä. Mullakin lukee syntymäpaikkana paikkakunta jolla ei mun syntyessä ollut edes synnytyssairaalaa ja olen oikeasti syntynyt naapurikaupungissa.
Kyllä. Mutta jos sattuu syntymään Yhdysvaltain ilmatilassa tai vesialueella, saa Yhdysvaltain kansalaisuuden. Kotipaikkakuntaa se ei muuta.
Selvyyden vuoksi: Yhdysvaltain laki määrää, kuka saa Yhdysvaltain kansalaisuuden syntyessään tai muulla perusteella. Muiden valtioiden kansalaisuus mä
a child born on a plane over U.S. territory or within its airspace is automatically granted U.S. citizenship.
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tämä nainen ei tiennyt olevansa raskaana? Outoa. Onneksi kuitenkin synnytys meni kaikin puolin hyvin,
Kai jotkut osaa kieltää realiteetit vaikka jotain oireita olisikin.
Valehteleehan jotkut niin että itsekin pitää valheitaan totena.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai nainen tiesi olevansa raskaana. Lentäminen viimeisillään vaatii lääkärin luvan, ja jos sitä ei saatu, ei kertonut raskaudesta, sillä muuten ei olisi päässyt lennolle. Häikäilemätöntä lasta ja matkustamohenkilökuntaa kohtaan.
Samaa mieltä. Eikä taatusti ollut suomalainen nainen.
Mahtoi olla kehopositiivinen nainen, jos ei raskautta erottanut.
Tästä on jo vuosia, mutta muistan hyvin kun työkaverin tytär synnytti 14 vuotiaana lapsen, eikä raskaudesta tiennyt tytön vanhemmat, ei koulutoverit ei kukaan. Tyttö oli jonkin verran ylipainoinen kauttaaltaan, joten se peitti raskauden. Omien sanojen vuoksi ei itsekään tiennyt olevansa raskaana. Sitten oli tullut vatsakipu ja siitä vanhemmat veivät päivystykseen jossa huomattiin että tässähän on synnytys alkanut. Terve lapsi syntyi ja oli se aikamoinen shokki kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!
Osalla raskaana olevista ulospäin näkyvä vatsa voi olla yllättävän pieni, etenkin jos kohtu on kallistunut taaksepäin. En syönyt koko ajan, eikä ollut pakkomielteitä johonkin ruokaan. Osa työkavereista ei edes huomannut minun olevan raskaana 😌
Niin minullakin mutta kyllä itse TODELLAKIN tiesin olevani raskaana!
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo vuosia, mutta muistan hyvin kun työkaverin tytär synnytti 14 vuotiaana lapsen, eikä raskaudesta tiennyt tytön vanhemmat, ei koulutoverit ei kukaan. Tyttö oli jonkin verran ylipainoinen kauttaaltaan, joten se peitti raskauden. Omien sanojen vuoksi ei itsekään tiennyt olevansa raskaana. Sitten oli tullut vatsakipu ja siitä vanhemmat veivät päivystykseen jossa huomattiin että tässähän on synnytys alkanut. Terve lapsi syntyi ja oli se aikamoinen shokki kaikille.
14v on eri asia kun jo kerran synnyttänyt nainen, kuten tämä joka nyt synnytti toisen lapsen lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ilmavaivoja jotka muistuttavat AIVAN vauvan liikkeitä,olen lihava ja vieläpä omenalihava,uniapnean (jota minulla ei mittauksen mukaan ole,uskon että siinä meni jotain vikaan) takia olen järjettömän väsynyt ja refluksitaudin takia närästää ja oksettaa. Kuukautiset myös epäsäännölliset. Vaikka olen 44v ja minulla on yksi lapsi,voisin huomaamattani olla hyvinkin pitkällä raskaana kun ihan normaalia että iso maha jossa tuntuu myllerrystä,närästää ja menkat jääneet pois.
Jos laihdut uniapnealta tuntuvat oireet häviävät. Näin kävi itselläni. Kannattaa kokeilla.Sinulla tuskin uniapnea, jos kerran testattu. Ei minullakaan ollut. Ja potkii se vauva myös kun varmasti ei ole ns ilmavaivoja. Lisäksi ylipaino väsyttää, koska luultavasti syöt hyvin paljon hiilihydraatteja. Refluksi taas ei pidä tietyistä ruoka-aineista..
Kukaan ei ole tietämättään raskaana, paskapuhetta. Näillä tietämättään olevilla on vaan niin vahvat defenssit päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ihmettelijöille tiedoksi: Kaikilla raskaana olevilla ei ole isoa mahaa tai sellaisia oireita, jotka poikkeavat normaalista. Lääkäritkään eivät välttämättä ole tajunneet mahakipuja valittaneen olevan synnyttämässä.
Tässä hyvä esimerkki:
Videolla on kuva tytöstä juuri ennen synnytystä. Ei näy mitään isoa raskausmahaa.
Ei näytetty kylläkään läheltä ja oliko video useamman kuukauden vanha? Ei ollut kuvaa juuri ennen synnytystä, tai edes viikkoa ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihana palomies myös kiihotti synnyttäjää sopivasti ;) Olikohan jumalan järjestämä juttu
Minäkin haluan synnytykseen 5 palomiestä lihavien tanttojen ja kireiden psykolääkärien sijaan!
Ei kai palomiehet kuitenkaan synnytyssalissa harjoittele?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tämä nainen ei tiennyt olevansa raskaana? Outoa. Onneksi kuitenkin synnytys meni kaikin puolin hyvin,
Siinäkin mielessä outoa, että hänellä oli mukana puoliso ja lapsi koneessa, joten kaipa hän oli jo yhden raskauden kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Minut käännytettiin pari vuotta sitten äitipolilta pois, kun menin synnyttämään. Vatsaa ei ollut lainkaan, olen urheilullinen 170 /54 yli 30v nainen ja raskaus pysyi hyvin piilossa. Kun väitin synnyttäväni enkä suostunut lähtemään, soittivat lääkintävaksit paikalle ja ohjeistivat viemään sisätautipäivystyksen kautta psykiatrian polille. Synnytin sisätautipolilla, vieressä elvytettiin jotain infarktipotilasta verhon takana.
Ei ne asiantuntijatkaan ymmärrä, että joku on raskaana, jos se ei näy.
Eikö pari vuotta sitten sinun tiedot näkyneet, kun vilautit kela-korttiasi, jos olit aiemminkin äitipolilla käynyt.
Jätit nyt jotain oleellista kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi matkustajana kamalaa kuunnella lennolla jotain synnytyskirkumista.
Olisi ainakin ohjelmaa.
Eiköhän tuo ole ollut kanssamatkustajille huikea kokemus, kun 300 ihmistä myötäelää synnytystä. Se helpotus, kun terve vauva on ulkona. Siellä ei ole kuivaa silmää ollut.
Tiesikö muut matkustajat edes, kun vauva syntyi vessassa?
Tietysti lentokoneessa kuulutetaan, onko mukana lääkäreitä tai hoitajia, mutta ei taideta sanoa, mikä hätänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi matkustajana kamalaa kuunnella lennolla jotain synnytyskirkumista.
Olisi ainakin ohjelmaa.
Eiköhän tuo ole ollut kanssamatkustajille huikea kokemus, kun 300 ihmistä myötäelää synnytystä. Se helpotus, kun terve vauva on ulkona. Siellä ei ole kuivaa silmää ollut.
Tiesikö muut matkustajat edes, kun vauva syntyi vessassa?
Tietysti lentokoneessa kuulutetaan, onko mukana lääkäreitä tai hoitajia, mutta ei taideta sanoa, mikä hätänä.
No toivottavasti ei tienneet. Musta olisi tosi kiusallista olla lentokoneessa tietäen, että joku siellä puskee vauvaa ulos. Olen synnyttänyt 4 kertaa, mutta ei kyllä kiinnosta todistaa jonkun randomin synnytystä.
Äiti oli varmaan lapsivaimo.
Tunnen kyllä ihan fiksun aikuisen naisen, joka oli seitsemännen kuun alussa, kun tajusi olevansa raskaana. Painoa oli tullut n 4 kg ja niukkaa vuotoa joka kuukausi.
Raskaustestin teki vasta, kun se vuoto loppui.
Itseä mietityttää onko tämä palomies kysynyt varmasti luvan että saa kertoa tästä julkisuuteen?
Ei varmasti ole 7kk ikäerolla toinen lapsi normaalipainoinen, sehän on hyvässä lykyssä puolitoistakiloinen jos sillä sekunnilla kun edellinen on syntynyt on raskautunut uudelleen.