Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairin lennolla syntyi vauva. Nainen ei tiennyt olevansa raskaana

Vierailija
12.07.2024 |

Kaikenlaista sitä

Kommentit (275)

Vierailija
181/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain mainittiin, että perheellä oli myös toinen lapsi mukana, isän sylissä, vauva vielä hänkin. Toisin sanoen nainen on voinut raskautua nopeasti uudelleen esikoisen jälkeen. Selittää sen ettei oikein tunnista kropan tuntemuksia. Jälkikiloja edellisestä raskaudesta, turvotusta, haamupotkuja. Ja kuukautisia ei osaa odotellakaan ihan heti jos imettää - imetyshän kun sanotaan myös olevan ehköisykeino (not!).

Mutta ihana uutinen, onnea perheelle! 

Kiitos positiivisesta kommentistasi!

Vierailija
182/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ettei tiennyt. Ei voi olla mitenkään mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt varmaankaan ole kovin tavallista, että kuukautiset tulevat säännöllisesti koko raskauden ajan, ja miksi tämä tosiaan aina tapahtuisi juuri näille naisille, jotka eivät ollenkaan tajuaisi muutenkaan olevansa raskaana? Kohdunsuu sulkeutuu normaaliraskaudessa, ja hormonitoiminta estää limakalvon kasvun ja irtoamisen (hyödytöntä, koska raskaus on jo meneillään). 

Lapsi myös liikkuu raskausaikana aivan varmasti, niin että sen huomaa. Joka muuta väittää, on joko jotenkin kehitysviiveinen tai mielenterveysongelmainen. Raskauden aikana on yleensä tavallista enemmän esim. valkovuotoa ja liman eritystä, eikä yksikään synnytys ala tuosta noin vaan, takuulla tulee ensin limaa, veristä vuotoa jne. Itse olen ollut raskaana ja synnyttänyt useamman lapsen, eikä keneltäkään olisi voinut jäädä raskauteni huomaamatta ainakaan siinä viikosta 20 eteenpäin. Kohtuni on taaksepäin kallellaan, mutta olen muuten hoikka.

Niin sinulla, mutta kun työkaveri ilmoitti jäämisestään äitiyslomalle, kukaan, ei edes esihenkilö sitä uskonut, vaan kaikki kuvitteli perheen adoptoivan lapsen ja siksi jäävän äitiyslomalla. Uskottiin vasta, kun näytti todistusaineistoa, että raskaana oli ja kuukausi synnytykseen. 

Vierailija
184/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ilmavaivoja jotka muistuttavat AIVAN vauvan liikkeitä,olen lihava ja vieläpä omenalihava,uniapnean (jota minulla ei mittauksen mukaan ole,uskon että siinä meni jotain vikaan) takia olen järjettömän väsynyt ja refluksitaudin takia närästää ja oksettaa. Kuukautiset myös epäsäännölliset. Vaikka olen 44v ja minulla on yksi lapsi,voisin huomaamattani olla hyvinkin pitkällä raskaana kun ihan normaalia että iso maha jossa tuntuu myllerrystä,närästää ja menkat jääneet pois.

Vierailija
185/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni näissä uutisoinneissa silmiin pistää enemmän tämä sivullisen huomioh*oraaminen: 

Henriikka pääsi todistamaan synnytystä Finnairin lennolla näin tapahtumat etenivät https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010560401.html

Siellä joku random kommentoi asiaa, joka ei oikeasti liity itseensä millaan tavalla ja ottaa oikein lehteen yhteyttä, että pääsee asiasta fiiliksiään sanomaan.

Yhtään en tiedä, mitä lisäarvoa tällaisten kommentit asiaan tuovat, mutta lehdessä nyt Henriikka jakaa tyhjiä sanojaan. Journalismin taso on ihan luokatonta. 

Vierailija
186/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, ettei tiennyt. Uutisen mukaan kyseessä normikokoinen vauva. Vauvat liikkuvat ja potkivat kohdussa niin, ettei sitä VOI olla huomaamatta. Itselleen uskottelu, ettei ole raskaana, on sitten toinen juttu. 

Vierailija
187/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni näissä uutisoinneissa silmiin pistää enemmän tämä sivullisen huomioh*oraaminen: 

Henriikka pääsi todistamaan synnytystä Finnairin lennolla näin tapahtumat etenivät https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010560401.html

Siellä joku random kommentoi asiaa, joka ei oikeasti liity itseensä millaan tavalla ja ottaa oikein lehteen yhteyttä, että pääsee asiasta fiiliksiään sanomaan.

Yhtään en tiedä, mitä lisäarvoa tällaisten kommentit asiaan tuovat, mutta lehdessä nyt Henriikka jakaa tyhjiä sanojaan. Journalismin taso on ihan luokatonta. 

Jos olet jutun lukenut, se on ollut kannattavaa lehdelle...

Vierailija
188/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehee... Ei muka tiennyt, vaikkei ollut ensimmäinen raskaus... Kyllä naiset ovat ammoisista ajoista tienneet raskauden merkit ja oireet...Jo kivikauden aikoina...

Vai onkos niin että nykyään ollaan tyhmempiä. Ulosteelle mennään, tuleekin vauva pönttöön....

Niitä raskauden merkkejä ei välttämä tule, jos edellisestä synnytyksestä on vajaa vuosi. Heillähän oli vauvaikäinen jo ennestään. 

Vierailija
189/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi matkustajana kamalaa kuunnella lennolla jotain synnytyskirkumista.

Olisi ainakin ohjelmaa. 

Eiköhän tuo ole ollut kanssamatkustajille huikea kokemus, kun 300 ihmistä myötäelää synnytystä. Se helpotus, kun terve vauva on ulkona. Siellä ei ole kuivaa silmää ollut.

No ei kyllä itketä tuntemattomien vauvat tippaakaan. Ja olen nainen. Inhottaisi koko juttu.

Vierailija
190/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ilmavaivoja jotka muistuttavat AIVAN vauvan liikkeitä,olen lihava ja vieläpä omenalihava,uniapnean (jota minulla ei mittauksen mukaan ole,uskon että siinä meni jotain vikaan) takia olen järjettömän väsynyt ja refluksitaudin takia närästää ja oksettaa. Kuukautiset myös epäsäännölliset. Vaikka olen 44v ja minulla on yksi lapsi,voisin huomaamattani olla hyvinkin pitkällä raskaana kun ihan normaalia että iso maha jossa tuntuu myllerrystä,närästää ja menkat jääneet pois.

Olehan sitten  varovainen seuraavalla wc-kä ynnilläsi. Ettei vaan vauva putoakin pyttyyn...Ulosteen sijaan..:)

Vierailija
191/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paino laski raskauden aikana koska voin niin pahoin koko raskauden ajan enkä pystynyt syömään paljoakaan. Ei kaikki liho yhtään. Synnytyksen jälkeen olin 12 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta.

Vierailija
192/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku teistä lähtenyt synnyttämään siten, ettei lapsen liikkeitä ole koko raskauden aikana tuntunut ja vatsa ei ole kasvanut?

Synnytin itse kaksi kertaa, molemmissa raskauksissa kyllä sikiö liikkui ja potki että kipeää teki.

Vierailija
193/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, ettei tiennyt. Uutisen mukaan kyseessä normikokoinen vauva. Vauvat liikkuvat ja potkivat kohdussa niin, ettei sitä VOI olla huomaamatta. Itselleen uskottelu, ettei ole raskaana, on sitten toinen juttu. 

Kun kaikki  vauvat eivät liiku. Oma esikoiseni oli koko ajan erittäin vähäliikkeinen ja viimeiset kolme viikkoa liikkumaton. Jos sen perusteella olisi pitänyt päätellä olevansa raskaana, niin huomaatta olisi jäänyt.

Vierailija
194/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pipo vauvalle tehtiin sideharsoista. On ollut varmaan aika mieleenjäävä kokemus mysö lennon matkustajille.

Mikähän muuten merkataan lapselle syntymäpaikaksi? Tuskin passissa aikanaan tulee lukemaan Airbus 321.

Syntymäpaikka on se mikä on äidin kotikunta.

Oliko perhe ranskalainen? Ranskassa syntymätodistukseen merkitään syntymäpaikka ei vanhempien kotipaikka. Tai oikeammin se paikka, jonne syntymätodistus toimitetaan kolmen päivän kuluessa.

Vierailija
195/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu hyvin, ja kaikki hyvin.

On mukavaa ajatella, että vauva voi hyvin, kuin myös äiti ja koko perhe.

Perheellä on noin vuoden ikäinen vauva ennestään, nyt saivat pikkuveljen.

On mukavaa lukea, kuinka hyvin Finnairin henkilökunta, ja palomies hoitivat synnytyksen mallikkaasti.

Sekin on positiivista, että kotona löytyy jo paljon vauvan tarvikkeita, kun lapsilla niin lyhyt ikäero.

Kaikkea hyvää jatkossa heille haluan toivottaa.

Olisi todellakin ollut kurjaa lukea, että pienokainen menehtyi Finnairin lennolla synnytyksessä, tai äiti...

Vierailija
196/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku teistä lähtenyt synnyttämään siten, ettei lapsen liikkeitä ole koko raskauden aikana tuntunut ja vatsa ei ole kasvanut?

Synnytin itse kaksi kertaa, molemmissa raskauksissa kyllä sikiö liikkui ja potki että kipeää teki.

Kyllä. Olin jo valmiiksi ylipainoinen, joten vatsan kasvaminen näkynyt. Sikiö oli erittäin vähäliikkeinen ja hennon liikkeet huomasi vain jos älysi erikseen tarkkailla. Viimeiseen kolmeen viikkoon ei liikkunut ollenkaan.

En lakkaa ihmettelemästä miksi jotkut luulevat kaikkien vauvojen ryskävän ja melskaavan niin, että kaikki ympärillä tärisee.

Vierailija
197/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt varmaankaan ole kovin tavallista, että kuukautiset tulevat säännöllisesti koko raskauden ajan, ja miksi tämä tosiaan aina tapahtuisi juuri näille naisille, jotka eivät ollenkaan tajuaisi muutenkaan olevansa raskaana? Kohdunsuu sulkeutuu normaaliraskaudessa, ja hormonitoiminta estää limakalvon kasvun ja irtoamisen (hyödytöntä, koska raskaus on jo meneillään). 

Lapsi myös liikkuu raskausaikana aivan varmasti, niin että sen huomaa. Joka muuta väittää, on joko jotenkin kehitysviiveinen tai mielenterveysongelmainen. Raskauden aikana on yleensä tavallista enemmän esim. valkovuotoa ja liman eritystä, eikä yksikään synnytys ala tuosta noin vaan, takuulla tulee ensin limaa, veristä vuotoa jne. Itse olen ollut raskaana ja synnyttänyt useamman lapsen, eikä keneltäkään olisi voinut jäädä raskauteni huomaamatta ainakaan siinä viikosta 20 eteenpäin. Kohtuni on taaksepäin kallellaan, mutta olen muuten hoikka.

Kaikilla äideillä ei ole energiaa, aikaa kuunnella kehoaan pikkulapsiaikana, eikä yhdistää niitä raskauden oireisiin, vaan ajattelee niiden kuuluvan synnytyksestä toipumiseen.  Tässäkin tapauksessa pariskunnalla on vauvaikäinen ennennestään. 

Tiedän tapauksen, jossa lasten ikäero on 7kk ja vasta viime hetkellä nainen tiesi olevansa raskaana, vaikka vauva oli normaalisti kehittynyt ja painoinen. 

Vierailija
198/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky idiootti.

Vierailija
199/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!

Minäkin tiedän yhden vastaavan tapauksen, mutta oli ihan normaalipainoinen. Vatsa ei kasvanut paljoa koska vauvan asento oli kulkiluiden alla piilossa. 

Vierailija
200/275 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alati syövät, vatsanväänteitä päivittäin, hurja ylipaino, tiedän tämmöisen terveysalalla työskentelevän, joka ei tiennyt olevansa raskaana. Ei voi olla totta!

Kyllä minä ollut sairaaloisen lihavana raskaana, ja todellakin tiesin olevani raskaana, on se mahakin ihan erilainen kun siellä on lapsi ja potkut jopa näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi